menu

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:
avatar van Twinpeaks
De ultieme climax van het gelijknamige album . 10 !!!

avatar van itchy
Mijn één na favoriete nummer van het betreffende album. De nummer 1 gaat nog komen...

10

johannesA
Maar dat nummer is niet beter dan deze.

avatar van itchy
Jawel, want er zijn 50 tinten van 10.

avatar van Kees-Jan
Het beste nummer van dit album stond op een beschamende 80e plek.
(maar dat hebben we gelukkig redelijk recht gezet )


avatar van Mastroianni
Badlands, Candy’s Room, Racing..., Darkness..., het album staat vol topnummers. Voor mij is er geen duidelijke uitschieter.

9


avatar van johan de witt
Die nieuwe nummer 1 verbaast me wel, ja.

8,8 voor Darkness.

Martial
9

avatar van vigil
johan de witt schreef:
Die nieuwe nummer 1 verbaast me wel, ja.

Mij ook...

avatar van itchy
Het verbaast mij dat jullie verbaast zijn!


avatar van vielip
vigil schreef:
(quote)

Mij ook...


Mij ook in zeker mate. Blijkbaar zijn we dan toch meer een 'top 2000' volkje dan we denken of willen toegeven




avatar van itchy
ahum

avatar van ArthurDZ
Mijn excuses, ik bespreek de nummer 4, maar heb een razend drukke week zonder veel tijd voor het schrijven van stukjes. Gelukkig ga ik een rustig weekend tegemoet

avatar van Rogyros
Heb je al weekend, ArthurDZ?

avatar van Kees-Jan
Mijn voorspelling is Born to Run op 4.

avatar van ArthurDZ
Rogyros schreef:
Heb je al weekend, ArthurDZ?


Was dat maar zo

avatar van Rudi S
ArthurDZ schreef:
(quote)


Was dat maar zo


Friday night's pay night, guys fresh out of work
Talking about the weekend, scrubbing off the dirt
Some heading home to their families, some looking to get hurt
Some going down to Stovell wearing trouble on their shirts


avatar van Johnny Marr
The working, the working, just the working life.

avatar van ArthurDZ
4. Jungleland
Album: Born To Run

Oké, na een hele week elke dag op de autostrade te hebben gewerkt, en elke nacht nog een extra shift gedraaid te hebben in de fabriek, ben ik weer helemaal klaar om dit topic verder naar de grote ontknoping te loodsen! Ik heb wel niet veel tijd vandaag, want straks ga ik met mijn zelfgepimpte auto racen op Highway 29, en daarna ga ik ook nog even bij mijn meisje langs. Haar ouders moeten niks van me hebben omdat ik van de slechte kant van de stad kom maar ach, wat weten zij ervan, ik sta deze keer echt op het punt om door te breken met mijn band, en dat verlaat ik dit godvergeten gat.

Maar goed, vlak naast het hoofdpodium eindigt Jungleland. Eén van de mastodonten van zijn hele oeuvre, wat zeg ik, één van de absolute pijlers ervan, en ook live altijd garant voor kilo’s kippenvel en liters tranen.

Ook één van de mooiste songs ooit geschreven over New York City. Met een piano, viool, gitaar en natuurlijk ook een sax als schilderskwasten wordt een prachtig portret gemaakt van de stad en enkele van diens inwoners. Het is er vuil, vies, gevaarlijk, en meedogenloos, maar ondanks dat bestaat er ook blijdschap en triomf in de levens van de Magic Rat en zijn liefje, ook al blijkt dit meestal slechts een dun laagje bladgoud onder een kern van eenzaamheid en troostloosheid te zijn, en eindigt elk levenslustig avontuur ofwel in de kerk, ofwel in de gevangenis. Of op het kerkhof, als je echt pech hebt. En iedereen staat erbij en kijkt ernaar.

Ook Jungleland kan dienen als een masterclass in nummers opbouwen. Het liedje grijpt je vanaf seconde 1 bij de strot, en daarna wordt het hele nummer lang alles uit de kast gehaald om jou als luisteraar vast te blijven houden. Elke piano-aanslag (“From the churches to the jails”), elke plotselinge versnelling (“Well the midnight gangs assembled”) en vertraging (“Beneath the city two hearts beat”), elke saxsolo (natuurlijk!), niks is random, alles staat in dienst van maximale muzikale genotsbevrediging, tot en met de laatste, dramatische snik van Bruce Springsteen. De boss.



johannesA
10, wat kan ik anders geven...

avatar van Rudi S
Mooi verhaal weer Arthur, Jungleland , epic .
Na die magische saxsolo wordt het alleen maar mooier, 10 omdat hoger niet mag / kan.

Soms is het geven van cijfers niet zo moeilijk.....

10


Gast
geplaatst: vandaag om 14:28 uur

geplaatst: vandaag om 14:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.