MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:
Eigenlijk verdient hij dit cijfer niet want hij is wel heel erg simpel, maar ik kan het gewoon niet helpen ; Hij is te lekker

7,8

Heerlijk!
8,5

Martial
7

Vanwege de sax nog net een 6.

Livin´ in the Future: 8
Lucky Day: 7,7

Wat mij betreft samen met The wrestler het beste wat op Working on a dream staat. Ja, het is een rechttoe rechtaan rocker. Zoals hij er vele heeft opgenomen. En nee, heel ingewikkeld is het niet. Maar op de één of andere manier is het zó aanstekelijk! Hij zingt het met een geweldige passie. Daarbij helpt de tweede stem van Stevie ook prima. De drive in het nummer vind ik heerlijk. Een beetje zoals Two hearts. Alleen is die nog weer fraaier. Ik geef een 8.

7,5

Eén van de betere rockers van Bruce uit de 21e eeuw.

Matig nummer . Schreeuwerig maar de sax red een hoop . 6.6

6,5 in de categorie niet slecht maar ook niets bijzonders.

cosmic kid (moderator)
180. Part Man, Part Monkey
Album: Tracks (disc 4)

Arthur kan een avondje niet dus jullie zullen het nog een keer met mijn keuze moeten doen. Op 180 een outtake van Human Touch/Lucky Town die ik voor het eerste hoorde op de CD-single van Better Days. Naar ik later zou ontdekken is het nummer al een paar jaar ouder. Onderstaande opname dateert al van de Tunnel Of Love tournee uit 1988. Die tournee gaat de geschiedenis boeken in als de laatste tour met de E Street Band tot 1999. Persoonlijk vind ik het ook de leather & lace tour als ik naar de kleding kijk. De Miami Horns waren heel de tour aanwezig en die gaven een verfrissende meerwaarde aan het ESB geluid, al zorgde het ook voor minder variatie in de nummers en de setlist.

Part Man, Part Monkey had niet misstaan op Human Touch maar het is wel het ideale B-kantje. Op menig ander album zou het uit de toon vallen. Ik heb dit nummer gekozen omdat er een lekkere melodielijn in zit al kan ik me heel goed voorstellen dat het anderen op de zenuwen werkt.
Volgens eigen zeggen is dit zijn meest biografische nummer al vind ik persoonlijk dat Cautious Man daar veel meer voor in aanmerking komt. Of dát nummer in de lijst staat, laat ik me nog niet over uit.

Weer eens een andere kant van Bruce.

6.75

7.3 wel een lekker nummertje

3

Één van zijn allerslechtste nummers

Nooit begrepen wat deze leftover op de vaste setlist van de ToL tour te zoeken had. Be True en Roulette waren gelukkig wel fijne keuzes, maar er waren wel 20+ betere b kantjes dan Part Man, Part Monkey.

Liveversie vind ik trouwens beter te behappen dan de studiotrack met dat oeverloze gitaargejengel. Verder een vrij zeikerige melodie.

5 voor deze versie.

Eerst een melig Madness-achtig melodietje en dan stelt Bruce zich aan als een wannabe Tom Waits. Heel jammer en onnodig dit. 4

niet heel memorabel 5.6

Niet echt bijzonder: 6

Net iets beter dan Goin' Cali, maar ook dit nummer hoort niet in de Bruce top200 thuis.

5,5

Gast
geplaatst: vandaag om 21:58 uur

geplaatst: vandaag om 21:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.