MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:

Martial
7

Wat jij hebt met Magic, heb ik met Wrecking Ball. Magic moet ik niet te vaak luisteren, want dan vind ik hem wat gewoontjes worden. Dit vind ik wel één van de uitschieters van die plaat :

7,5

johannesA
7 één van de mindere nummers op Magic.

Vind het wel een van de fijnere nummers op Magic, al heeft het ook aardige afsluiters. Ik vind Magic juist post Tunnel of Love, na WoaD en High Hopes, zijn minste.

7

Een nummer van één van mijn favoriete Bruce albums. Ik moet wel toegeven dat ik in het begin niet veel had met Livin' in the future. Tussen al het andere moois op het album vond ik dit een beetje te gewoontjes. Toen ik het nummer echter een paar maal live had meegemaakt veranderde dat. Het zal echter nooit één van m'n favorieten op Magic worden ben ik bang. Een 7 geef ik 'm.

Een van de mindere nummers op Magic.

5

Het heeft een hoog Southside Johnny gehalte . Nu is daar niks mis mee ,maar ik vind hem qua vrolijkheid ietwat uit de toon vallen op Magic. Desalniettemin een goed nummer maar niet meer waard dan een 7

Ik vind dit een van de absolute hoogtepunten op het toch al geweldige Magic.

8,8

Een minder nummer van het sterke Magic, 6,5.

Sterk nummer van Magic hoor.

7,9

cosmic kid (moderator)
181. My Lucky Day
Album: Working On A Dream

Working On A Dream is, samen met The Wild, The Innocent & The E Street Shuffle (vanaf nu afgekort tot WIESS) de vreemde eend onder de Springsteen albums. Verwijzingen naar jaren 60 pop, country, rock, blues, folk, het staat er allemaal op en dan ook nog eens in heel wisselende kwaliteit. De plaat luistert eigenlijk weg als een jukebox en het is ook om die reden dat ik hem op dit moment op 4,5* ster heb staan. Daarmee zou ik hem, met The Rising, het beste Springsteenalbum van de jaren 00 vinden. Neem dat ook maar weer met een korreltje zout, zo'n stem is toch vaak een momentopname.

My Lucky Day is natuurlijk Riversound anno 2009. Gepassioneerd gitaarintro en zang die je gelijk het nummer inzuigen en de toon is zomers, opgewekt. De zon ging opeens schijnen, hier in Rotterdam wel. De orgel legt weer een fraai tapijtje, de piano van Roy Bittan doet fijn ploingploing, Max drumt er lekker op los en ergens hoor je ook Stevie bleren. De saxofoonbreak zit precies daar waar je hem verwacht en is toch niet minder aangenaam. Die sax is zo essentieel voor het echte Springsteengeluid, dat valt niet te overschatten. Was ik zonder saxofoon Springsteenfan geworden is bijna een retorische vraag.

johannesA
7. Degelijk springsteen nummer. Niet meer en niet minder.

6,5
Het klinkt als Springsteen maar het is wel by numbers.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:41 uur

geplaatst: vandaag om 18:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.