MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / BossMeter - De 200 beste nummers van Bruce Springsteen volgens ArthurDZ en cosmic kid

zoeken in:
Het origineel doet me niet zoveel, maar de klezmer versie op Live in Dublin of de live-versie met de E-Street Band in 2009 in Buffalo kunnen wel rekenen op een 7,5

Martial
7

Heeft Bruce zelf nooit een nummer 1 hit gescoord?! Dat wist ik niet, dat kan toch niet???!!! Ik ben even in shock. Dit is dan nog één van z'n mindere nummers.

6,5

Johnny Marr schreef:
Heeft Bruce zelf nooit een nummer 1 hit gescoord?! Dat wist ik niet, dat kan toch niet???!!! Ik ben even in shock. Dit is dan nog één van z'n mindere nummers.

Niet in Amerika nee, gelukkig wel bij ons ! Toch nog een beetje gerechtigheid

ArthurDZ schreef:
(quote)

Oef. *blaast uit* *veegt angstzweet weg van voorhoofd*

Aantal (#)1 hits blijkt niet helemaal een indicatie voor de kwaliteit van een artiest. The Smiths haalde zelfs nooit de Billboard 100, U2 heeft (slechts) 2 #1 hits gehad en Prince een handvol.
Gelukkig heeft Bruce dan wel weer 11 albums op #1 gehad in de US. Meer dan twee keer zoveel dan Prince en 4 meer dan U2. The Smiths is een typisch Brits dingetje en kwamen zelfs nooit hoger dan plaats 55.

cosmic kid (moderator)
175. I Wish I Were Blind
Album: Human Touch

Rod Stewart, Joe Cocker, Eric Clapton, Phil Collins. Zomaar wat namen die grossierden in dit soort ballads en in dat opzicht net zo makkelijk "I Wish I Were Blind" hadden kunnen uitbrengen.
Kwa muzikale opbouw is het inderdaad ook wel erg standaard: couplet, couplet, soort van refrein en brug inclusief gitaarsolo.

Zoals zo vaak staat hier de vraag centraal: geloof je de zanger in kwestie? Het antwoord is een volmondig ja. Bruce brengt deze ballad integer en met een klein beetje hartezeer en dat onderscheidt hem van bovengenoemde namen. Het nummer staat officieel op Human Touch en vindt zijn definitieve vorm op de hieronder geposte live-versie:

johannesA
9. Samen met Human Touch het beste van dat album. En stiekem is deze de mooiste.

Dit is wel een fijne op Human Touch, waarbij het een van de zeer weinige songs is die ook nog eens aardig geproduceerd is. Toevallig vanmiddag nog de plaat geluisterd, dus hij zit nog vers.

7,7

Mooie ballad, maar wel erg netjes binnen de lijntjes gekleurd. 7

8 fraaie ballad, maar inderdaad een tikje braaf.

Erg mooie uitvoering, was ik
liever wat later in de lijst tegengekomen: 8.2

Inderdaad in de categorie; weinig bijzonders maar ook weinig mis mee

7,0

Human Touch vind ik nu niet bepaald een hoogtepunt in Bruce zijn oeuvre maar dit is wel een prachtig nummer

8.3

Bonk schreef:
Inderdaad in de categorie; weinig bijzonders maar ook weinig mis mee

7,0

Zoals vaker ben ik t met Bonk eens

7

ArthurDZ schreef:
(quote)

In Nederland met Dancing in theDark en I'm on Fire dus daar word ik ook niet bepaald vrolijk van.

Martial
7

Gast
geplaatst: vandaag om 00:44 uur

geplaatst: vandaag om 00:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.