Muziek / Muziekgames / 2000meter
zoeken in:
1
geplaatst: 20 februari 2018, 14:32 uur
In het juiste vakjargon noemt men dat ook wel "meters maken".
0
geplaatst: 20 februari 2018, 17:42 uur
0
geplaatst: 21 februari 2018, 10:57 uur
1. Coldplay - Yellow / 7,967 (21 stemmers)
2. Within Temptation - Ice Queen / 7,4 (22 stemmers)
3. Daft Punk - One More Time / 7,362 (21 stemmen)
4. Blur - Music Is My Radar / 7,053 (15 stemmen)
5. Kelis - Caught Out There / 6,997 (23 stemmers)
6. Wu-Tang Clan - Gravel Pit / 6,862 (17 stemmers)
Wu-Tang Clan schuift achteraan met op het cijfer van Jordi na enkel 6'en en 7's . Het wordt hoog tijd dat er eens een song boven de 8 gemiddeld scoort, dus laat ik eens grof geschut inzetten: Radiohead - Idioteque:
2. Within Temptation - Ice Queen / 7,4 (22 stemmers)
3. Daft Punk - One More Time / 7,362 (21 stemmen)
4. Blur - Music Is My Radar / 7,053 (15 stemmen)
5. Kelis - Caught Out There / 6,997 (23 stemmers)
6. Wu-Tang Clan - Gravel Pit / 6,862 (17 stemmers)
Wu-Tang Clan schuift achteraan met op het cijfer van Jordi na enkel 6'en en 7's . Het wordt hoog tijd dat er eens een song boven de 8 gemiddeld scoort, dus laat ik eens grof geschut inzetten: Radiohead - Idioteque:
0
geplaatst: 21 februari 2018, 10:59 uur
Destijds vond ik Radiohead helemaal fantastisch en dat kwam ook door Idioteque.
Fantastisch nummer, maar er zijn er op Kid A die me dieper raken.
9
Fantastisch nummer, maar er zijn er op Kid A die me dieper raken.
9
0
geplaatst: 21 februari 2018, 11:15 uur
Heeft er bij mij 15 jaar over gedaan voor ik het kon waarderen 
8,0
Beetje hetzelfde verhaal voor Gravel Pit, trouwens. Daarvoor nog een 7,5.

8,0
Beetje hetzelfde verhaal voor Gravel Pit, trouwens. Daarvoor nog een 7,5.
0
geplaatst: 21 februari 2018, 12:02 uur
Gravel Pit: 8
Idioteque: 9
Maar idd, staan nog wel betere nummers op Kid A, Is dan ook wel een favoriet album van me.
Idioteque: 9
Maar idd, staan nog wel betere nummers op Kid A, Is dan ook wel een favoriet album van me.
0
geplaatst: 21 februari 2018, 13:34 uur
Ok we kunnen stoppen met dit topic. Beter wordt het niet; voor 2000, voor Radiohead of überhaupt, in het algemeen.
10
10
0
geplaatst: 21 februari 2018, 14:01 uur
Ik snap je opmerking niet helemaal, geloof ik. Ik hoor gewoon een couplet-refrein-structuur. Die structuur laten ze op andere nummers van het album wel los (maar dat gebeurde op OKC ook al een beetje), al vind ik dat zelf juist interessant.
Grappig dat je het een grote stap terug noemt terwijl het voor mijn gevoel vooral een grote stap in een richting is waar veel oude liefhebbers (zoals jij?) minder in thuis zijn en minder affiniteit mee hebben. Een stap terug zou zijn om weer een doorsnee rockplaatje te maken.
0
geplaatst: 21 februari 2018, 14:52 uur
Arrie schreef:
Ik snap je opmerking niet helemaal, geloof ik. Ik hoor gewoon een couplet-refrein-structuur. Die structuur laten ze op andere nummers van het album wel los (maar dat gebeurde op OKC ook al een beetje), al vind ik dat zelf juist interessant.
Grappig dat je het een grote stap terug noemt terwijl het voor mijn gevoel vooral een grote stap in een richting is waar veel oude liefhebbers (zoals jij?) minder in thuis zijn en minder affiniteit mee hebben. Een stap terug zou zijn om weer een doorsnee rockplaatje te maken.
(quote)
Je snapt toch zelf wel; minder pop/rock, meer electronic = een stap achteruit

0
geplaatst: 21 februari 2018, 16:34 uur
Arrie schreef:
Doorsnee rockplaatje vind ik OKC nou ook weer niet.
Nee, ik hoor wat bliepjes en wat geneuzel eroverheen, dat vind ik nou niet echt een interessant concept voor een goeie song.
Niks mis met electronic uiteraard, maar hier kan ik er niks mee.
Andere nummers op Kid A vind ik dan wel weer schitterend.
* denotes required fields.