MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 2000meter

zoeken in:
aERodynamIC schreef:
Nou dan doe ik hier ook maar mee (als dat nog lukt met zoveel meters)

In het juiste vakjargon noemt men dat ook wel "meters maken".

Hun hoogtijdagen waren toen al wel voorbij...

6,3

9 haha doei

7,8

en toch zetten ze me weg als hiphop hater

aERodynamIC schreef:
7,8

en toch zetten ze me weg als hiphop hater

Is dat ooit gezegd ?

1. Coldplay - Yellow / 7,967 (21 stemmers)
2. Within Temptation - Ice Queen / 7,4 (22 stemmers)
3. Daft Punk - One More Time / 7,362 (21 stemmen)
4. Blur - Music Is My Radar / 7,053 (15 stemmen)
5. Kelis - Caught Out There / 6,997 (23 stemmers)
6. Wu-Tang Clan - Gravel Pit / 6,862 (17 stemmers)

Wu-Tang Clan schuift achteraan met op het cijfer van Jordi na enkel 6'en en 7's . Het wordt hoog tijd dat er eens een song boven de 8 gemiddeld scoort, dus laat ik eens grof geschut inzetten: Radiohead - Idioteque:

Ken ik niet

Destijds vond ik Radiohead helemaal fantastisch en dat kwam ook door Idioteque.
Fantastisch nummer, maar er zijn er op Kid A die me dieper raken.

9

Heeft er bij mij 15 jaar over gedaan voor ik het kon waarderen

8,0

Beetje hetzelfde verhaal voor Gravel Pit, trouwens. Daarvoor nog een 7,5.

Raar genoeg is dit een RH die ik wel kan waarderen

7.6

Gravel Pit: 8
Idioteque: 9

Maar idd, staan nog wel betere nummers op Kid A, Is dan ook wel een favoriet album van me.

Waar is het liedje?
Grote stap terug na OKC.

5,7

Misterfool
9.5

F*ck het liedje. Leve de beat!

Ok we kunnen stoppen met dit topic. Beter wordt het niet; voor 2000, voor Radiohead of überhaupt, in het algemeen.

10

johan de witt schreef:
Waar is het liedje?
Grote stap terug na OKC.

5,7

Ik snap je opmerking niet helemaal, geloof ik. Ik hoor gewoon een couplet-refrein-structuur. Die structuur laten ze op andere nummers van het album wel los (maar dat gebeurde op OKC ook al een beetje), al vind ik dat zelf juist interessant.

Grappig dat je het een grote stap terug noemt terwijl het voor mijn gevoel vooral een grote stap in een richting is waar veel oude liefhebbers (zoals jij?) minder in thuis zijn en minder affiniteit mee hebben. Een stap terug zou zijn om weer een doorsnee rockplaatje te maken.

Arrie schreef:
(quote)

Ik snap je opmerking niet helemaal, geloof ik. Ik hoor gewoon een couplet-refrein-structuur. Die structuur laten ze op andere nummers van het album wel los (maar dat gebeurde op OKC ook al een beetje), al vind ik dat zelf juist interessant.

Grappig dat je het een grote stap terug noemt terwijl het voor mijn gevoel vooral een grote stap in een richting is waar veel oude liefhebbers (zoals jij?) minder in thuis zijn en minder affiniteit mee hebben. Een stap terug zou zijn om weer een doorsnee rockplaatje te maken.

Je snapt toch zelf wel; minder pop/rock, meer electronic = een stap achteruit

Arrie schreef:

Doorsnee rockplaatje vind ik OKC nou ook weer niet.
Nee, ik hoor wat bliepjes en wat geneuzel eroverheen, dat vind ik nou niet echt een interessant concept voor een goeie song.

Niks mis met electronic uiteraard, maar hier kan ik er niks mee.

Andere nummers op Kid A vind ik dan wel weer schitterend.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:39 uur

geplaatst: vandaag om 20:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.