MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2018

zoeken in:
37. Cloud Nothings - Offer an End
38. Damien Jurado - The Last Great Washington State

Hoe gaan we om met live-versies (uit 2018) van nummers die niet uit 2018 komen?

Titmeister schreef:
Ja Teun idd ook nog bedankt voor de nominatie van Koudede. Geweldig nummer! Ga ze zaterdag ook live zien.
Ik ook denk ik. Al lijkt de Unanimous Goldmine samenwerking me ook interessant.

reejman schreef:
37. Cloud Nothings -
38.

Hoe gaan we om met live-versies (uit 2018) van nummers die niet uit 2018 komen?

Als het van een normaal live-album komt, dan meestal niet. Maar er zijn uitzonderingen, zoals bijv. jaren geleden Fuckers van Savages. Of een voorbeeld van voor het SvhJ-tijdperk: Kyteman's Sorry (als live-versie op een regulier album / EP verschenen). In die gevallen gaat het echt om een single/albumtrack. Maar als het om een concertregistratie o.i.d. gaat dan kan het niet meedoen. Van een "normaal" live-album als deze kan je bijv. niks nomineren. Hetzelfde geldt overigens voor verzamelaars met oud werk en soundtracks met oud werk.

Lang verhaal kort: meestal kun je het niet nomineren, tenzij het een speciaal geval is.

1. Connan Mockasin - Charlotte’s Thong
2. Puma Blue - Bruise Cruise

Thanks voor het organiseren Teun, mooie winnaar!

Edgar18, Malamente wordt volgende maand automatisch genomineerd, vandaar dat ik hem niet nomineer. Je kan beter een andere parel kiezen!

40. Hen Ogledd - Problem Child spotify:track:0lLCq7t3QLeMaGgJbxNSBH
41. The End - Svårmod spotify:track:10GfvzN9IObRdYctVQbZU9
-edit ik vervang HHY & The Macumbas door een nummer dat denk ik meer kans maakt.edit2: oh nee, 2017. edit3: toch een nummer dat niet echt kans maakt.

dumb_helicopter schreef:
Ik heb volgens mij Cigar vorig jaar al genomineerd, Teunnis

Scherp! Vervanger is VOLA - Smartfriend.

Ploppesteksel schreef:
Edgar18, Malamente wordt volgende maand automatisch genomineerd, vandaar dat ik hem niet nomineer. Je kan beter een andere parel kiezen!
Ah, ik zal even kijken of ik nog iets anders leuks heb.

43. Phantastic Ferniture - Gap Year spotify:track:4cMIRcCTISUoCSsxkbwN6B
44. St. Vincent - Savior (piano version) spotify:track:4RpHsOi9rrCxnHnsZGUdRR

Verrassende maar fantastische maandwinnaar! Ik was niet zo onder de indruk van de rest van haar album, maar misschien moet ik dat ook maar eens een nieuwe kans geven.

stardust_be schreef:
Knappe prestatie weer van Boygenius (hopen op Europese tourdata volgend jaar!) en ik ben een van die rare mensen die MAC prefereert boven VB (hoewel beide behoren tot het beste dat Lana al gemaakt heeft).
Bedankt Teun voor alweer een mooie prestatie!
Kan het niet beter verwoorden, volledig mee eens

Malamente wordt volgende maand automatisch genomineerd, vandaar dat ik hem niet nomineer. Je kan beter een andere parel kiezen!

Niet waar. Malamente heeft al eerder meegedaan, dus kan niet meer genomineerd worden. Helaas

Woeps, compleet over het hoofd gezien. Toen pas in een (sterke) finaleladder leren kennen, en kennelijk kwam het destijds nog niet binnen... Blij dat ik het alsnog heb leren waarderen!

Ja, ik geloof dat ik hem ooit heb genomineerd.

Verdraaid. Ik herinner me nog wel dat er eerder een Rosalie nummer meedeed maar niet dat het deze was.

Ik doe straks wel even een vervanger.

45. The Exploding Eyes Orchestra - Love Eternal spotify:track:45G7Nb5v89feMoTJqn0DJw
46. Downriver Dead Men Go - Departure spotify:track:1DBdmkwls20BtQiTExYrhN

45. en 46., Cervantes. Je voorgangers hebben niet goed geteld doordat hoi123 plots met 1 & 2 op de proppen kwam.

47. NAVVI - Human Highlight Reel
48. BROCKHAMPTON - SAN MARCOS

Linkjes komen zo.

49. Hatchie - Adored spotify:track:37npeiITnHp28r14mK1m2D
50. Gia Margaret - Birthday spotify:track:5w5jFcI6l3Bprp6x4RVCuc

Edgar18 schreef:
Ik doe straks wel even een vervanger.
De nieuwe Jessica Pratt. Ik heb alleen geen laptop in de buurt dus een Spotify link lukt even niet.

51. BROCKHAMPTON - J'OUVERT spotify:track:3djWN7th03XZtmF5s3C1Lv
52. Apollo Brown & Joell Ortiz - Grace of God (feat. DJ Los) spotify:track:16gh7dwib6LqU1miIx4RQH

ervan uitgaande dat Johnny Marr Buckingham Palace nomineert xxx

53. Dizzy - Bleachers spotify:track:3Xsua9PZj5e0WeCar562Wr
54. Soap&Skin - Heal spotify:track:6DIt3ZlvMncy7oJ7Z3zrhh

Heb even geen Spotify linkjes, want mobiel. Na 3 finaleplaatsen zal het wel klaar zijn met boygenius, maar 2 vd 3 nieuwen vind ik toch ook weer fantastisch, dus toch..

55. boygenius - Salt in the Wound
56. Juniore - Panique

57. Lil Wayne feat. Kendrick Lamar - Mona Lisa spotify:track:0dbTQYW3Ad1FTzIA9t90E8
58. Chromatics - Camera spotify:track:5iijpQ8YC4brmaGxG6kPXX

jordidj1 schreef:

ervan uitgaande dat Johnny Marr Buckingham Palace nomineert xxx

59. Ghostface Killah feat. KXNG Crooked, Benny the Butcher & 38 Spesh - Buckingham Palace spotify:track:5L6s8zOpfqbEhm2Upb3GtG
60. Mick Jenkins feat. Ghostface Killah - Padded Locks spotify:track:2B3XBWWWFfBjrCBNyIbvD7

Arrie schreef:
47. NAVVI - Human Highlight Reel
48. BROCKHAMPTON - SAN MARCOS

Linkjes komen zo.

47. NAVVI - Human Highlight Reel spotify:track:4rxYJpFDUZQwcftnEVWy3l?si=BN2tHM7AQ-O1-wCXA92cuw
48. BROCKHAMPTON - SAN MARCOS spotify:track:1Bn8jBSmtSQdvAFXU3ok1w?si=R__cXM6fRcOXbFE_NWIupw

61. Neneh Cherry - Natural Skin Deep spotify:track:3KReNRQuowQ3oOWkXZtdgv
62. Makaya McCraven, Joe Armon​-​Jones, Theon Cross, Nubya Garcia - The Bounce! spotify:track:6kbB8TgmWtYMkitRyPSVs8

Kan iemand anders de nummers invoeren en de loting plaatsen zodra het vol zit? Ik heb weinig tijd met LGW? en ook nog een Greatest Hits die zaterdag begint.

63. Warthog - Brainwasher spotify:track:213GZj4g8pymtojpb2rvEt
64. The Bony King of Nowhere - Silent Days spotify:track:3zpezmSJvzTSVSIMWvjKWC

Met links:

37. Cloud Nothings - Offer an End spotify:track:5fzaCKwZJkIftKQzrC8g4N
38. Damien Jurado - The Last Great Washington State spotify:track:6dw77SiVkP3HurqIYE7twQ

Gast
geplaatst: vandaag om 11:45 uur

geplaatst: vandaag om 11:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.