MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 1991meter

zoeken in:
9,5

johannesA
10

Martial
8

Ah leuk, ben benieuwd of er nog iets voorbij gaat komen dat ik niet ken. 1991 is wel een van de jaren waar ik erg thuis in ben.

5 voor Do The Bartman
5 voor Hungerstrike

allebei jeugdsentiment dat de tand des tijds niet doorstaan heeft.

6,2

Eens met Herman, al ben ik wat milder.

Franck Maudit
8

6

Nooit zoveel met Temple of the Dog gehad, ik hoor liever Pearl Jam of Soundgarden.

Temple of the Dog scoort prima en stoot, surprise surprise, Bart van de eerste plaats.

1 Temple of the Dog - Hunger Strike (7,72750 / 20 stemmen)
2 The Simpsons - Do the Bartman (4,77368 / 19 stemmen)

Dan is het nu tijd voor een gewone popplaat. De enige solo hitsingle van de blikvanger van de net ontplofte Bangles. Ja, wat wil je.. Susanna Hoffs die je toezingt dat je aan haar kant van het bed mag slapen. Daar krijgt iedereen het wel warm van. Toch werd dit geen heel grote hit. Het nummer is best catchy en zit goed in elkaar, maar, eerlijk is eerlijk, er zijn een stel Bangles singles die toch wel wat lekkerder zijn. Ondanks dat verwacht ik wel een dikke voldoende voor het nummer.

Het mag dan wel haar enige solohit zijn geweest, het is natuurlijk niet zo dat mevrouw Hoffs helemaal niets meer heeft gedaan. Naast die drie oude Bangles albums zijn er nog twee reunieplaten geweest, 3 solo albums en drie coveralbums met Matthew Sweet (die best aardig zijn).

Susanna Hoffs - My Side of the Bed

Wie was er niet verliefd op d'r?

7

Franck Maudit
6,5

6,75

8,5

johannesA
8,3. In 1991 had dit nummer een 9,7 gekregen

My Side of the Bed was duidelijk een allemansvriend en dat is niet iets dat ik van de volgende plaat ook verwacht. Ondanks dat het een nummer 1 hit is geweest.

1 Temple of the Dog - Hunger Strike (7,72750 / 20 stemmen)
2 Susanna Hoffs - My Side of the Bed (7,13529 / 17 stemmen)
3 The Simpsons - Do the Bartman (4,77368 / 19 stemmen)

L.A. Style - James Brown is Dead

Ik vraag me af of James het ooit zelf heeft geweten dat dit bestond. Hij overleed tenslotte pas in 2006.

Het meest treurige is niet zozeer dit nummer zelf (Ik kan hem tegenwoordig een stuk beter hebben dan destijds), maar dat er twee vervolgen kwamen die ook de top 10 haalden.

Holy Noise - James Brown is Still Alive

Traumatic Stress - Who the Fuck is James Brown

Voor de masochisten onder ons is hierboven het trio beschikbaar, maar in de stand neem ik alleen L.A. Style mee. Veel luisterplezier.

1

Dit is wat ik zo verschrikkelijk vond aan de jaren 90. Grotere wansmaak bestaat er niet in mijn ogen dan alles tussen Eurohouse en gabber. Terwijl de NY/ Detroit house van eind jaren 80 nog leuk was.
En dan nog zo massaal gevolgd ook met die bijpassend lompe klompendans. Brrrrrrr..
Daarom kwam ik alleen maar in tenten waar hiphop en swingbeat gedraaid werd.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:42 uur

geplaatst: vandaag om 21:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.