Muziek / Muziekgames / 1991meter
zoeken in:
0
geplaatst: 11 april 2018, 21:02 uur
Wel een dancefloor filler dit. Waarom James Brown precies dood moest is me onduidelijk.
7,5
7,5
0
geplaatst: 11 april 2018, 21:13 uur
Edgar18 schreef:
Wel een dancefloor filler dit. Waarom James Brown precies dood moest is me onduidelijk.
7,5
7,5
Mijn eigen theorietje: James Brown stond voor de hiphop van de jaren 80 (bijna geen nummer te vinden zonder Mr. funky president er in).
De grote meute in Holland wist daar geen raad mee, en er moest iets a-ritmisch voor in de plaats komen zodat er in de feest schuren ook wat gesprongen kon worden. Zie hier de geboorte van dance.
Klopt ongetwijfeld geen bal van, maar voor mij wel.
Sorry.. ik houd nu op met mijn frustratie te spuien over deze breed gedragen stijl.

0
geplaatst: 11 april 2018, 21:23 uur
Minneapolis schreef:
Mijn eigen theorietje: James Brown stond voor de hiphop van de jaren 80 (bijna geen nummer te vinden zonder Mr. funky president er in).
De grote meute in Holland wist daar geen raad mee, en er moest iets a-ritmisch voor in de plaats komen zodat er in de feest schuren ook wat gesprongen kon worden. Zie hier de geboorte van dance.
Sorry.. ik houd nu op met mijn frustratie te spuien over deze breed gedragen stijl.
(quote)
Volgens mij was jij al stokoud in 1991 ?
0
geplaatst: 11 april 2018, 21:28 uur
Ik ben niet beledigd, maar ik vraag me wel of waarom je dat denkt, en waarom zou het geen smaak kwestie kunnen zijn? Iedere jongere moest dit wel mooi vinden of zo?
Zoals ik al schreef was ik veel meer van de hiphop en swingbeat als het om uitgaan en dansen (en niet te zuinig ook) ging, en thuis triphop. Oh.. ik was 18 toen.

0
geplaatst: 11 april 2018, 21:29 uur
Minneapolis schreef:
Pak maar aan hoor, die rommel.

Vroeger had ik die 1 er ook zo neergeplemd. Tegenwoordig ben ik iets milder, hetgeen je van deze botte bijl zooi niet kan zeggen.
Maar toch, als ik hem dan zo weer hoor, vrees ik toch dat ik er een 6 neer moet zetten.
1
geplaatst: 11 april 2018, 21:35 uur
Meer gedreun dan melodie (en het zet mij niet aan tot dansen), niet bepaald het soort muziek dat ik aan (het overigens geweldige jaar) 1991 wil koppelen. De opvolgers vind ik nog erger.
2,5
2,5
1
geplaatst: 11 april 2018, 21:49 uur
Edgar18 schreef:
7,5
7,5
Een van hun was in een discotheek in LA waar een verwarde man de hele tijd James Brown is dead riep. Daarna heeft van diepen het ingesproken. Dit wist ik trouwens niet uit mijn hoofd maar heb ik net even gegoogeld.

0
geplaatst: 12 april 2018, 00:19 uur
Tribal Gathering schreef:
Nog even een mededeling van huishoudelijke aard. Een stem van een nummer van de vorige dag zal ik sowieso meenemen in de stand en de eerste week zal ik alle extra stemmen op vorige platen ook meenemen.
Nog even een mededeling van huishoudelijke aard. Een stem van een nummer van de vorige dag zal ik sowieso meenemen in de stand en de eerste week zal ik alle extra stemmen op vorige platen ook meenemen.
Dat is een service die het 81-forum niet verleend, maar waar ik hier dan wel even gebruik van maak:
Bartman: 1,5
Hoffs: 6
Temple of the Dog: 8,7
0
geplaatst: 12 april 2018, 00:23 uur
trebremmit schreef:
Een van hun was in een discotheek in LA waar een verwarde man de hele tijd James Brown is dead riep. Daarna heeft van diepen het ingesproken. Dit wist ik trouwens niet uit mijn hoofd maar heb ik net even gegoogeld.
(quote)
Vergeet ook niet de Nederlandse variant: Vater Abraham Ist Tod van 7 Sons!
1
geplaatst: 12 april 2018, 00:36 uur
wendyvortex schreef:
(quote)
Ken die niet, maar gelukkig is ie niet dood volgens de spelling.

0
geplaatst: 12 april 2018, 10:21 uur
wendyvortex schreef:
(quote)
Die is wel vrij slecht.
Jaren later was er ook nog Bruce Willis Is Dead van Mr. Oizo.
0
geplaatst: 12 april 2018, 18:00 uur
Wat al niet zo moeilijk te voorspellen viel, gebeurde ook. De cijfers vlogen alle kanten op en het gemiddelde is een ruime 5.
1 Temple of the Dog - Hunger Strike (7,77381 / 21 stemmen)
2 Susanna Hoffs - My Side of the Bed (7,07222 / 18 stemmen)
3 L.A. Style - James Brown is Dead (5,35294 / 17 stemmen)
4 The Simpsons - Do the Bartman (4,61000 / 20 stemmen)
Vandaag opnieuw een nummer 1, alleen was hij dat in Engeland en niet bij ons. In Nederland deed hij namelijk helemaal niets. Wellicht niet zo raar want de zanger is ditmaal een comedian uit de UK die ik in ieder geval niet kende. Samen met de toen iets bekendere band the Wonder Stuff nam hij een cover op van het nummer van Tommy Roe dat bij ons wel een top 10 hit was in 1969.
Vic Reeves & the Wonder Stuff - Dizzy
1 Temple of the Dog - Hunger Strike (7,77381 / 21 stemmen)
2 Susanna Hoffs - My Side of the Bed (7,07222 / 18 stemmen)
3 L.A. Style - James Brown is Dead (5,35294 / 17 stemmen)
4 The Simpsons - Do the Bartman (4,61000 / 20 stemmen)
Vandaag opnieuw een nummer 1, alleen was hij dat in Engeland en niet bij ons. In Nederland deed hij namelijk helemaal niets. Wellicht niet zo raar want de zanger is ditmaal een comedian uit de UK die ik in ieder geval niet kende. Samen met de toen iets bekendere band the Wonder Stuff nam hij een cover op van het nummer van Tommy Roe dat bij ons wel een top 10 hit was in 1969.
Vic Reeves & the Wonder Stuff - Dizzy
* denotes required fields.