menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
1.Whatever
2.Go Let It Out
3.Acquiesce
4.Some Might Say
5.Champagne Supernova
6.Roll With It
7.D'You Know What I Mean?
8.Don't Look Back in Anger
9.Cigarettes and Alcohol
10.Live Forever

Jammer van Lyla en The Hindu times. Daarom extra weglating van Wonderwall (al had ik die toch niet in de top 10)

Verder dan 5 kom ik niet, tot mijn grote verbazing. Daarna kom ik al snel bij nummers die bij het minst slecht bevallen. Daarom geen lijstje van mijn kant bij deze editie. Wouldn't be right. Blijkt dat, op een drietal nummers na, Oasis toch veel minder mijn ding is dan ik dacht.

Ik mis vooral Columbia en Fade Away, die hadden ook top-10 gescoord.

Alle 21 goed, vooral de top-14.

1. Live Forever
2. Some Might Say*
3. Acquiesce*
4. Slide Away*
5. Supersonic
6. Whatever*
7. The Masterplan*
8. Don't Look Back in Anger
9. Morning Glory*
10. Champagne Supernova

11. Rock 'n' Roll Star*
12. Shakermaker*
13. Roll With It*
14. Cigarettes and Alcohol
15. Cast No Shadow*
16. Wonderwall
17. D'You Know What I Mean?
18. Go Let It Out
19. Stop Crying Your Heart Out
20. The Importance of Being Idle
21. The Shock of the Lightning

Fuck X-mas! Bethlehem is no oasis for me:

1. Whatever*
2. Stop Crying Your Heart Out
3. Don't Look Back in Anger
4. The Masterplan*
5. Champagne Supernova
6. Go Let It Out
7. Supersonic
8. Rock 'n' Roll Star*
9. Cast No Shadow*
10. Slide Away*

Helaas geen nominatie voor mijn persoonlijke favoriet Little By Little, maar de volgende 10 zijn ook nog wel prima:

1. Supersonic
2. Rock 'n' Roll Star*
4. Whatever*
5. The Importance of Being Idle
6. Roll With It*
7. Cast No Shadow*
8. Shakermaker*
9. Live Forever
10. Some Might Say*

Niet meegestemd in de eerdere rondes natuurlijk dus geen recht van spreken...maar waar is Columbia??? Dat was mijn nummer 2 geweest.

01. Champagne Supernova
02. Don't Look Back in Anger
03. Live Forever
04. Whatever*
05. Supersonic
06. Cigarettes and Alcohol
07. Wonderwall
08. Some Might Say*
09. Slide Away*
10. Morning Glory*

Whatever is altijd al mijn Oasis favoriet geweest en steekt er nog steeds met kop en schouders bovenuit. She's Electric had verder ook mijn top 3 nog gehaald.

1. Whatever*
2. Live Forever
3. Champagne Supernova
4. Cast No Shadow*
5. Wonderwall
6. Some Might Say*
7. Rock 'n' Roll Star*
8. Don't Look Back in Anger
9. Acquiesce*
10. Supersonic

1. Live Forever
2. Don't Look Back in Anger
3. Wonderwall
4. Whatever*
5. Morning Glory*
6. The Masterplan*
7. Supersonic
8. The Shock of the Lightning
9. Champagne Supernova
10. Cigarettes and Alcohol

Ik heb alleen de eerste 2 albums van Oasis (en daarnaast ook de beide van Beady Eye en de eerste van Liam) en heb door dit toernooi niet direct het idee dat ik veel mis aan de andere albums. In m'n top 10 maar 1 nummer van een later album.
Het debuut is dan wel meteen heel erg goed en de tweede ook nog meer dan prima. Daarmee staan ze in een britpoplijst bij mij wel boven Blur, met Pulp wordt het wel spannend.

01 Supersonic
02 Roll With It*
03 Cigarettes and Alcohol
04 Rock 'n' Roll Star*
05 Some Might Say*
06 Morning Glory*
07 Acquiesce*
08 Shakermaker*
09 Whatever*
10 Wonderwall

11 The Shock of the Lightning
12 Slide Away*
13 D'You Know What I Mean?
14 Go Let It Out
15 Live Forever
16 Don't Look Back in Anger
17 Cast No Shadow*
18 The Importance of Being Idle
19 Champagne Supernova
20 Stop Crying Your Heart Out
21 The Masterplan*

01 Some Might Say*
02 Champagne Supernova
03 Go Let It Out
04 Rock 'n' Roll Star*
05 Roll With It*
06 Morning Glory*
07 D'You Know What I Mean?
08 Live Forever
09 Wonderwall
10 Don't Look Back in Anger

Ja, Oasis, die hebben we vier jaar geleden ook gespeeld. En zeven jaar geleden ook.
Casartelli in 2012 schreef:
Zo rond 1995 zal Oasis mijn eerste eigentijdse rockliefde geweest zijn. Dat begon met het zien van Some Might Say op MTV en kort daarna het verschijnen van (What's the Story) Morning Glory (en in de slipstream daarvan de door Herman al treffend beschreven 'aandacht' voor Wonderwall). Die single en dat album hebben nog steeds een speciaal plekje in mijn hart. Doordat Morning Glory en Don't Look Back in Anger net buiten de toptien vallen, staan er 'slechts' 4 nummers van dit album in mijn toptien.

Toen Be Here Now uitkwam had ik kennelijk de leeftijd des onderscheids nog niet helemaal bereikt, maar het is met terugwerkende kracht wel een domper van jewelste. Ook met het album daarna heb ik niet zo veel, behalve met Go Let it Out en Fuckin' in the Bushes (welke laatste de 1e ronde helaas niet overleefde). Heathen Chemistry zag ik toen (en nog steeds) als een eenmalige return-to-form, waarvan ik helaas ook maar 1 geschikt nummer kon opnemen. Het cult-b-kantje Acquiesce en 3 nummers van het debuut completeren de toptien.
Casartelli in 2015 schreef:
(What's the Story) Morning Glory vind ik al sinds het uitkomen een uitstekend album; het behoort daarmee ook tot de eerste grote rockalbums in mijn collectie. Dus dan heb je een topdrie. Definitely Maybe levert zelfs vier nummers. Alle volgende reguliere Oasis-albums samen zijn met Lyla vertegenwoordigd, de B-kantjes met Acquiesce en de High Flying Birds krijgen, met dat nummer dat ik vandaag voor de tweede keer hoorde, een erg mooie vijfde plaats toegewezen. Zoals ik gisteren al schreef: achter dat album moet ik maar eens aan.
We zijn met zijn allen sindsdien nog wat eenkenniger geworden en dat roept ook wel een beetje de vraag op hoe relevant deze nieuwe editie is. Ook ik noteer nu niet minder dan zes nummers van (What's the Story) Morning Glory. Met twee nummers van het debuut en van de derde en vierde plaat elk een is de toptien vol. Mijn interesse in een nieuwe Oasisplaat duurde nog één album langer (The Hindu Times of Born on a Different Cloud zou de toptien wel gehaald hebben) en toen was het wel klaar. Nu hoor ik zo'n The Importance of Being Idle en dat is best een leuk en 'anders' liedje, maar een doodgedraaide Wonderwall of Don't Look Back in Anger eraan opofferen zou de nostalgie toch wel geweld aandoen.

Overigens is Pulp al lang over Oasis heen als favoriete britpopband en Blur is ook ongeveer zo ver. Hierna Suede? Hoewel dat de enige van het stel is die ik live gezien heb, zal dat wel een brug te ver blijven.

1. Live Forever
2. Supersonic
3. Morning Glory
4. Acquiesce
5. The Masterplan
6. Wonderwall
7. Some Might Say*
8. Slide Away*
9. Whatever*
10. Don't Look Back in Anger

Geen Acquiesce meer in je top 10, foei Casartelli. Wel de correcte nummer 1, waarvoor hulde.

Johnny Marr schreef:
Geen Acquiesce meer in je top 10, foei Casartelli. Wel de correcte nummer 1, waarvoor hulde.
Ik gebruikte het woord 'nostalgie' hierboven al. En daar is Acquiesce (dat ik ook pas in een later stadium heb leren kennen) ook het slachtoffer van.

Niet alleen de nummer 1, maar ook de nummer 2 is al drie edities lang stabiel.

1. Don't Look Back in Anger
2. Champagne Supernova
3. Slide Away*
4. Whatever*
5. Live Forever
6. Morning Glory*
7. Acquiesce*
8. Some Might Say*
9. The Shock of the Lightning
10. Wonderwall

0. Columbia
1. Don't Look Back in Anger
2. Champagne Supernova
3. Acquiesce*
4. Roll With It*
5. Supersonic
6. Live Forever
7. Rock 'n' Roll Star*
8. The Masterplan*
9. Shakermaker*
10. Wonderwall
11. D'You Know What I Mean?
12. Some Might Say*
13. Whatever*
14. Cast No Shadow*
15. Cigarettes and Alcohol
16. Morning Glory*
17. Slide Away*
18. The Importance of Being Idle
19. Go Let It Out
20. The Shock of the Lightning
21. Stop Crying Your Heart Out

Hier ook een redelijk eenkennig lijstje. Hoe meer de jaren vorderen, hoe mijn voorkeur uitgaat naar het werk waarmee ik ze heb leren kennen. Dat was in 1994, toen ik trouw elke maandagavond de Engelse Top 40 keek op MTV. Ik denk dat daar mijn liefde voor britpop wel is ontstaan en ook Oasis viel op, met elke single die het weer een stuk beter deed dan de vorige. In 1995 was de populariteit gigantisch, o.a. door The Battle of Britpop, en ook ik kocht Morning Glory. Samen met vriend N. waren er wel overuit dat Don't Look Back In Anger het beste nummer ooit gemaakt was en ik moet zeggen dat het nummer na 25 jaar nog fier overeind staat. 1995 was ook het jaar dat ik al Wonderwall-moe werd, al was het wel plezierig het nummer deze week weer terug te luisteren en iets te voelen van hoe het klonk voordat het was doodgedraaid.

Na 1995 ben ik afgehaakt. Ik kocht nog wel de single van D'You Know What I Mean, maar Be Here Now kwam pas in de kast toen ik hem voor een habbekrats tegenkwam op een vrijmarkt ofzo. Latere albums heb ik helemaal niet meer beluisterd, geen van de singles wist me echt te bekoren. Af en toe grijp ik wel weer naar de oude albums, met name vanwege Columbia (mijn eigenlijke #1), hun eerste wapenfeit met heerlijke gitaarsolo's.

herman schreef:
Na 1995 ben ik afgehaakt. Ik kocht nog wel de single van D'You Know What I Mean, maar Be Here Now kwam pas in de kast toen ik hem voor een habbekrats tegenkwam op een vrijmarkt ofzo. Latere albums heb ik helemaal niet meer beluisterd, geen van de singles wist me echt te bekoren.

Mooi verhaal over Oasis Herman, alleen in deze eeuw hebben ze toch nog echt 2 albums afgeleverd die de moeite zeker waard zijn en ook gewaardeerd worden hier op Musicmeter:

Oasis - Dig Out Your Soul (2008) - MusicMeter.nl
Met fijne nummers als The Shock of the Lightning, Falling Down & I'm Outta Time.
Oasis - Don't Believe the Truth (2005) - MusicMeter.nl
Met prima songs als The Importance of Being Idle, Lyla, Let There Be Love & Guess God Thinks I'm Abel

Toch eens luisteren?

Ik heb er wel eea van beluisterd natuurlijk, sowieso vanochtend nog. Maar als de hoog aangeslagen nummers me al niet echt iets doen...

1. Champagne Supernova
2. Some Might Say
3. Shakermaker
4. D'You Know What I Mean?
5. Supersonic
6. Go Let It Out
7. Live Forever
8. Whatever
9. Morning Glory
10. Roll With It

1 Live Forever
2 Don't Look Back in Anger
3 Wonderwall
4 Champagne Supernova
5 Whatever*
6 Acquiesce
7 Supersonic
8 Rock 'n' Roll Star*
9 The Masterplan*
10 Some Might Say*

Mag ik nog snel stemmen?

1. Stop Crying Your Heart Out
2. Champagne Supernova
4. Whatever*
5. Some Might Say*
6. Live Forever
7..Wonderwall
8. The Masterplan*
9. Cigarettes and Alcohol
10. Acquiesce*

Simon77 schreef:
Mag ik nog snel stemmen?

Heel snel dan!

De lijnen sluiten!

Dit waren de nummers die helaas de top-10 niet wisten te halen:

21. Cast No Shadow* 21 (6)
20. The Shock of the Lightning 23 (8)
19. Stop Crying Your Heart Out 25 (4) - Nummer 1 van Simon77
18. Shakermaker* 26 (6)
17. The Importance of Being Idle 29 (5)
16. Slide Away* 40 (11)
15. Go Let It Out 43 (7)
14. D'You Know What I Mean? 46 (10) - Nummer 1 van dynamo d
13. The Masterplan* 49 (11)
12. Cigarettes and Alcohol 52 (14)
11. Roll With It* 56 (12)

10. Morning Glory* 63 (13)
Nummer 1 van ArthurDZ

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=Wm54XyLwBAk

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Stond na het eerste lijstje direct op 1, waarna het enorme duik naar onderen maakte, waar het pas in het tweede deel van lijstjes bovenop kwam. Nummer 3 van de 7 van het gelijknamige album die hier de revue passeert. Destijds uitgebracht als single, maar enkel in US, Australië en Nieuw-Zeeland. Kenmerkend natuurlijk door helikopters en de mythe dat de Morning Glory wel eens kon verwijzen naar een ochtenderectie.

9. Acquiesce 68 (13)

https://www.youtube.com/watch?v=N7xdHY8HK9Y

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Oasis was natuurlijk ook bekend omwille van zijn vele fantastische b-kantjes die in sommige gevallen zelfs beter waren dan de a-kant. Ikzelf heb Oasis ontdekt via de Stop the Clocks dubbel-cd, waar ook dit nummer op stond en dat me direct aansprak. Eén van de weinige nummers trouwens waarbij beide Gallaghers een deel van de lead vocals opnemen. Volgens Noel omdat Liam de hoge noten niet zou kunnen halen...

8. Rock 'n' Roll Star 72 (16)

https://www.youtube.com/watch?v=3aatEBIZHNU

Ook het debuutalbum is goed aanwezig in deze finale met 6 nummers, waarvan dit eveneens het derde is. Dit nummer geeft mij altijd het gevoel wanneer je in de 'zone' zit en luidkeels nummer zit te zingen dat je een 'echte' rock 'n' roll star bent en je volop aan het performen bent voor een uitzinnige crowd met weergaloos (lucht)gitaarspel! Helaas wordt die illusie even snel weer doorprikt wanneer je vriendin naar beneden komt en zegt dat je moet stoppen met dat kattengejank.

7. Wonderwall 83 (16)

https://www.youtube.com/watch?v=bx1Bh8ZvH84

Hét bekendste nummer van de band en door sommige fans ondertussen misschien wel verguisd. Voor mij nog altijd een fijn nummer, maar er zijn betere, kwalitatievere tracks die Oasis heeft voortgebracht. Had in deze finale ook wat moeilijker en dat bleek uit de stemmers: soms ineens een pak punten en op andere momenten waren er verschillende stemmers achtereen die geen punten hadden voor Wonderwall. Hier eindigt het op een diplomatische, maar geen wereldschokkende zevende plaats.

6. Supersonic 122 (20)
Nummer 1 van andré, Pietro en ranja

https://www.youtube.com/watch?v=BJKpUH2kJQg

We maken een sprong van zomaar even een kleine 40 punten naar de nummers 6 en 5 die afgescheiden zijn van de achterhoede, maar ook een grote afstand achter de top-4 eindigt. In Supersonic bezong Oasis al gin en tonic nog voor het zijn revival zou kennen, maar Supersonic is ook vooral de debuutsingle die Oasis uiteindelijk naar ongekende hoogtes zou brengen.

5. Some Might Say* 128 (24)
Nummer 1 van Johnny Marr en Casartelli

https://www.youtube.com/watch?v=4fLR3FRaFsQ

Op de vijfde plaats vinden we met Some Might Say de debuutsingle van hun tweede album. Naast het nummer zelf had het met Acquiesce en Talk Tonight nog twee prachtige b-kantjes. Some Might say kreeg van bijna iedereen punten, maar de echt hoge noteringen ontbraken waardoor deze vijfde plaats het verdict is.

4. Champagne Supernova 156 (20)
Nummer 1 van nelis, El Ninjo, vigil, west en laxus11

https://www.youtube.com/watch?v=tI-5uv4wryI

Zeer zwak uit de startblokken geschoten en die achterstand heeft het nooit echt kunnen ophalen ten opzichte van de drie tenoren. Zo is het nummer ook opmerkelijk minder genoemd dan de rest van de top-5, maar wel steeds erg hoog in de lijstjes. Het eindsprintje deed nog hopen op meer, maar uiteindelijk eindigt het nummer met de lyrics die niemand - zelfs de broertjes Gallaghers niet - kan verklaren op een mooie vierde plaats.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:12 uur

geplaatst: vandaag om 21:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.