menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
't is gezegd, met géén inbreng van Go2 en een minimale van Drums and Wires, verhoudt zich dit tot de real deal als een spinet zich tot een piano: ontdaan van essentiële bestanddelen. En maar zeuren over het verkleedbandje, terwijl Barry Andrews c.s (Shriekback) niet eens mee mocht doen!

1. Making Plans for Nigel
2.Jason and the Argonauts *
3. Living Through Another Cuba*
4. No Thugs in Our House*
5. Respectable Street
6. Senses Working Overtime
7. Ball and Chain
8. Easter Theatre
9. Ten Feet Tall
10 Towers of London

En mensen die zich echt willen verdiepen in de patrijzenman moeten het relevante hoofdstuk van Isle of Noises (Daniel Rachel) gewoon eens lezen.

1. Dear God
2. Easter Theatre
3. Senses Working Overtime
4. River of Orchids
5. The Ballad of Peter Pumpkinhead
6. Making Plans for Nigel
7. King for a Day
8. Respectable Street
9. Jason and the Argonauts
10. Towers of London

Mjuman schreef:

En mensen die zich echt willen verdiepen in de patrijzenman moeten het relevante hoofdstuk van Isle of Noises (Daniel Rachel) gewoon eens lezen.

Ik zal eens achter dat boek aangaan, ik heb Partridge altijd een fascinerend figuur gevonden. Van zijn kant altijd een benadering met een optimistische en soms ook wat ironische insteek, maar ondertussen klappentanderend en valium-slikkend als hij het podium op moest. Zijn hersenen wil ik graag wat meer uit elkaar geplukt zien.

Wat Barry Andrews betreft ben ik blij dat beide partijen hun eigen weg ingeslagen zijn. Zojuist Go 2 weer eens een draaibeurt gegeven en opgezocht welke nummers hij het meest een vinger in de pap had, maar dat zijn toch de nummers die mij het minst weten te bekoren. Noem mij gezapig, maar ik ben blij dat Andrews lekker zijn eigen ding ging doen en dat XTC kon doorstomen tot de pop rock perfectionisten die ze dankzij the Black Sea werden.

het een sluyt het aender niet uit. Barry deed mee met de wat wildebrasseriger XTC en evolueerde zelf ook middels Shriekback. de samenwerking had ook interessant kunnen zijn, kunnen blijven. maar het ging zoals het ging.
ik kan enorm van beatowowown genieten, maar soms luister ik er langs en denk, wat een eenvoudige muziek. dan ben ik niet op mijn best.

dat boek kan inderdaad geen kwaad

1. Mayor of Simpleton
2. Senses Working Overtime
3. Respectable Street
4. Dear God
5. The Ballad of Peter Pumpkinhead
6. Generals and Majors
7. Sgt. Rock (Is Going to Help Me) *
8. All You Pretty Girls
9. Making Plans for Nigel
10. King for a Day

J
aerobag schreef:
(quote)

(...)
Wat Barry Andrews betreft ben ik blij dat beide partijen hun eigen weg ingeslagen zijn. Zojuist Go 2 weer eens een draaibeurt gegeven en opgezocht welke nummers hij het meest een vinger in de pap had, maar dat zijn toch de nummers die mij het minst weten te bekoren. Noem mij gezapig, maar ik ben blij dat Andrews lekker zijn eigen ding ging doen en dat XTC kon doorstomen tot de pop rock perfectionisten die ze dankzij the Black Sea werden.

Tja, zo denk ik dat op een bepaald punt in time XTC (UK) en Talking Heads (US) stonden voor de grote-stadsneuroten-wave: Go2 en een groot deel van Drums and Wires kunnen zo naast More Songs (...) en ook '77 worden gedraaid en Partridge kon je- zeker bij live optredens - het gevoel kon geven Psychokiller als alter ego te hebben; live waren Complicated Game en Red impressive en het leek alsof zijn dwangbuis al klaar lag backstage - mind you, Moulding gaf wel de indruk een doorlopend recept te hebben voor oxazepam); vervolgens sloeg de ene band de ene kant in (polyritmiek, onder invloed van Eno) en andere band verpopte zich onder invloed van Dave Gregory.

De bonus 12" bij Go2 (ook het artwork van de lp moet genoemd worden) is nog minimalistischer/experimenteler en bijna als electronic te typeren. Juist vanwege de kaalheid, merkbaar strakke strukturen vind ik de eerste platen van XTC eigenlijk de betere, al werd Partridge gaandeweg wel beter als songwriter.

Ooit een van de eerste NL optredens gezien van Depeche Mode, in Vredenburg, waarbij Shriekback het voorprogramma was - dat was erg goed; Depeche Mode moest vol aan de bak.

1. Making Plans for Nigel
3. Generals and Majors
4. Dear God
5. Respectable Street
6. Jason and the Argonauts*
7. Sgt. Rock (Is Going to Help Me)*
8. River of Orchids*
9. The Mayor of Simpleton
10. Ballad of Peter Pumpkinhead

01 Dear God
02 Sgt. Rock (Is Going to Help Me) *
03 The Disappointed
04 Wonderland
05 Generals and Majors
06 Senses Working Overtime
07 Respectable Street
08 Ball and Chain
09 Towers of London
10 King for a Day

1. Making Plans For Nigel
3. All You Pretty Girls
4. Living Through Another Cuba*
5. River of Orchids*
6. Ballad of Peter Pumpkinhead
7. Easter Theatre
8. Wonderland
9. Ball And Chain
10. The Disappointed

11. Respectable Street
12. Generals and Majors

Solide band, zit allemaal heel dicht op elkaar. Ik kende alleen Dear God, Making Plans For Nigel en Senses Working Overtime al. De eerste heb ik een bloedhekel aan maar de laatste twee vind ik schitterend. Maar ik heb heel veel leuke ontdekkingen mogen doen. Alvast bij voorbaat dank aan Arno daarvoor! Wat een fijn spel is dit toch. Echt een heel leuke band.

Nu Skylarking maar eens in z'n geheel gaan checken want blijkbaar komt die beter over in z'n geheel. Mijn kopie heeft wel Dear God en laat dat nu net het enige nummer zijn dat ik - nogmaals - echt niet aan kan horen van de band.

na JM

Je mag. De kogel is door de kerk. Was wel moeilijk, phoeh.

Johnny Marr schreef:

Solide band, zit allemaal heel dicht op elkaar. Ik kende alleen Dear God, Making Plans For Nigel en Senses Working Overtime al. De eerste heb ik een bloedhekel aan maar de laatste twee vind ik schitterend. Maar ik heb heel veel leuke ontdekkingen mogen doen. Alvast bij voorbaat dank aan Arno daarvoor! Wat een fijn spel is dit toch. Echt een heel leuke band.

Nu Skylarking maar eens in z'n geheel gaan checken want blijkbaar komt die beter over in z'n geheel. Mijn kopie heeft wel Dear God en laat dat nu net het enige nummer zijn dat ik - nogmaals - echt niet aan kan horen van de band.

Graag gedaan! En zoals ik hier al zei: Skylarking is inderdaad in zijn geheel een fenomenale plaat, waarop het later toegevoegde Dear God eigenlijk niet op z'n plaats staat. Maar dat gezegd zijnde: het is wél een zeerrrrrrrrrr goeie single. Dus wat dat betreft sla je de bal mis.

1. Dear God
3. Easter Theatre
4. Making Plans for Nigel
5. Generals and Majors
6. Mayor of Simpleton
7. All You Pretty Girls
8. Respectable Street
9. Ten Feet Tall *
10. River of Orchids *

Iemand moet voor Non Such opkomen. Ditmaal ben (weer) ik het.

1. The Ballad of Peter Pumpkinhead
2. Generals and Majors
3. Dear God
5. Senses Working Overtime
6. The Disappointed
7. Easter Theatre
8. Wonderland
9. Living Through Another Cuba*
10. All You Pretty Girls

Johnny Marr schreef:
...Mijn kopie heeft wel Dear God en laat dat nu net het enige nummer zijn dat ik - nogmaals - echt niet aan kan horen van de band.

Ik weet wel dat jij altijd stiekem meer On God bent

1. Senses Working Overtime
2. Making Plans for Nigel
3. All You Pretty Girls
4. Mayor of Simpleton
5. Ball and Chain
6. The Disappointed
7. Generals and Majors
8. Easter Theatre
9. Sgt. Rock (Is Going to Help Me) *
10. Jason and the Argonauts *

1. Dear God
2. Generals and Majors
3. Making Plans for Nigel
4. Senses Working Overtime
5. Wonderland
6. Easter Theatre
7. Living Through Another Cuba*
8. Towers of London
9. Respectable Street
10. River of Orchids *

Jammer dat Your Dictionary het niet gehaald heeft. Ultieme frusto-break-up song.
H-A-T-E, Is that how you spell love in your dictionary

zeker. deze draaide ik gisteren. ook mooi.

19 stemmers intussen. Ronden we de kaap van de 20 nog? Dat zou mooi zijn.

Deadline: vanavond om 20 uur.
https://media1.fdncms.com/stranger/imager/u/large/23950750/music2-magnum.jpg

Arno schreef:
19 stemmers intussen. Ronden we de kaap van de 20 nog?
Luisterende, dus dat moet lukken

Ik ben dankzij dit topic in een XTC bender geschoten en ben de gehele discografie aan het langslopen, geprikkeld door de discussies over Go 2 en Nonsuch, albums die ik wat minder vers op mijn trommelvliezen had staan. Ik kan niet anders dan concluderen dat dit een uitermate uitzonderlijke band is (geweest). Van de vroege experimentele dagen tot de harmonieuze speelse pop-rock pieken, XTC had het allemaal in het arsenaal. Voeg daar ook nog de psychedelische rock uitspatting van The Dukes én een machtige laatkomer/comeback aan toe en zo eindig je met een discografie waar de meest bands toch wel erg jaloers op zouden zijn.

1. Easter Theatre
2. Jason and the Argonauts *
3. Making Plans for Nigel
4. Ten Feet Tall *
5. Dear God
6. Mayor of Simpleton
7. The Ballad of Peter Pumpkinhead
8. King for a Day
9. Senses Working Overtime
10. River of Orchids *

2. Making Plans for Nigel
3. Dear God
4. No Thugs in Our House*
5. Ball and Chain
6. Towers of London
7. King for a Day
8. Respectable Street
9. The Ballad of Peter Pumpkinhead
10. Easter Theatre

Het mooiste wat Andy ooit schreef is, volgens hemzelf en volgens mij, Chalkhills and Children.
Maar dat is natuurlijk te goed voor een democratisch samengestelde lijst.
Laten we het hier dan maar mee doen:

2. Easter Theatre
3. Jason and the Argonauts *
4. Mayor of Simpleton
5. Ten Feet Tall *
6. Making Plans for Nigel
7. No Thugs in Our House*
8. Dear God
9. King for a Day
10 River of Orchids *

1. Dear God
2. Generals and Majors
3. Ten Feet Tall *
5. Senses Working Overtime
6. Respectable Street
7. Jason and the Argonauts *
8. Living Through Another Cuba*
9. No Thugs in Our House*
10. Sgt. Rock (Is Going to Help Me) *

Johnny Marr, ik zie dat jij de komende week de scepter zwaait. Heb je geen zin om Def Leppard wat naar achteren te schuiven en een Bill Withers editie te hosten?

Edgar18 schreef:
Johnny Marr, ik zie dat jij de komende week de scepter zwaait. Heb je geen zin om Def Leppard wat naar achteren te schuiven en een Bill Withers editie te hosten?

Ja goed plan. Maar wil jij hem organiseren? Ik ken te weinig van de beste man vrees ik...

01. Making Plans for Nigel
02. Easter Theatre
03. Dear God
04. King for a Day
05. Jason and the Argonauts *
06. Ball and Chain
07. Senses Working Overtime
08. Mayor of Simpleton
09. River of Orchids *
10. Generals and Majors

Erg goede band, dat XTC. Heb er wel het een en ander van in de kast staan, maar ik heb er de laatste tijd niet zoveel meer naar geluisterd. Ik zie dat ik niet eens alle XTC-albums die ik ken beoordeeld heb, dat moet ik snel maar eens doen dan. Naar aanleiding van de hernieuwde kennismaking met Easter Theatre en River of Orchids heb ik ook maar eens Apple Venus Part 1 besteld. Wrapped In Grey had trouwens niet misstaan in mijn top 10, maar helaas.

Johnny Marr schreef:
Ja goed plan. Maar wil jij hem organiseren? Ik ken te weinig van de beste man vrees ik...
Dat wil ik best doen, maar ik heb ook de vorige editie (ruim vier jaar geleden) gehost. Een nieuwe invalshoek en frisse schrijfsels zijn misschien ook wel leuk?

Is er iemand die zich geroepen voelt? Reijersen, jeroentjuhh of Minneapolis wellicht?

Johnny Marr schreef:
(quote)

Misschien anders een startlijst googlen , bv.
Bill Withers - 20 Best Of Bill Withers (Vinyl) | Discogs

De XTC-lijnen zijn gesloten! Ik bedank 24 stemmers en kan alvast verklappen dat het tot het einde een razend spannende strijd was.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:44 uur

geplaatst: vandaag om 17:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.