menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of # (The Beatles)!

zoeken in:
In de onderste helft van de finale-uitslag ligt het allemaal dicht bij elkaar: 15 punten verschil tussen nummer 20 en 11. Pas bij plek 12 zien we de eerste nummer 1-notering passeren.

20. Towers of London 30 punten, 8x genoemd
19. Wonderland 34 punten, 8x genoemd
18. King for a Day 37 punten, 10x genoemd
17. All You Pretty Girls 39, 7x genoemd
16. Ten Feet Tall * 39 punten, 9x genoemd
15. Sgt. Rock (Is Going to Help Me) * 40 punten, 10x genoemd
14. River of Orchids * 40 punten, 13x genoemd
13. Ball and Chain 42 punten, 10x genoemd
12. No Thugs in Our House* 44 punten, 8x genoemd, nummer 1 van wendyvortex
11. The Disappointed 45 punten, 7x genoemd, nummer 1 van dynamo d

10. Living Through Another Cuba* 50 punten, 8x genoemd, nummer 1 van aerobag

We openen de top 10 met een van de talrijke Black Sea-tracks in deze finale: het springerige Living Through Another Cuba. Bovendien een song die niet in de startlijst stond. Zo komen we er straks nog eentje tegen.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=AZFCyMPvLd8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Belachelijk lage notering voor King for a Day, mijn nummer 4! Ball and Chain en River of Orchids hadden ook een beter lot verdiend.

Edgar18 schreef:
(quote)
Dat wil ik best doen, maar ik heb ook de vorige editie (ruim vier jaar geleden) gehost. Een nieuwe invalshoek en frisse schrijfsels zijn misschien ook wel leuk?

Is er iemand die zich geroepen voelt? Reijersen, jeroentjuhh of Minneapolis wellicht?

Sorry Edgar, ik voel me direct heel egoïstisch, maar als niet top 10 speler heb ik momenteel niet zo'n zin me in die organisatie te verdiepen vanwege een iets te veel "bordjes in de lucht houden stress" op dit moment.
Serieus wel leuk dat je me noemt als mogelijkheid, en Bill verdient het ook natuurlijk. Wellicht op een ander moment (andere soul artiest dan) wel weer.

9. The Ballad of Peter Pumpkinhead 52 punten, 11x genoemd, nummer 1 van EttaJamesBrown

Op 9 vinden we na The Disappointed, die de top 10 net mist, de tweede en laatste song van Nonsuch. Een lied over, als we zanger Andy Partridge zelf mogen geloven, het trieste lot van een uitgesneden pompoen na Halloween. Ik zie er zelf toch eerder een metafoor in.

https://www.youtube.com/watch?v=pYupSHWEJxA

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

8. Mayor of Simpleton 54 punten, 10x genoemd, nummer 1 van andré

En dit is het laatste nummer van de 'subtop' - hierna maken we een flinke sprong in puntenaantal. De hoogste Oranges & Lemons-song in de finale, en bovendien de eerste XTC-single die de Amerikaanse Hot 100-hitlijst haalde.

https://www.youtube.com/watch?v=5Da9sc6YDBo

Edgar18 schreef:
Dat wil ik best doen, maar ik heb ook de vorige editie (ruim vier jaar geleden) gehost. Een nieuwe invalshoek en frisse schrijfsels zijn misschien ook wel leuk?

Is er iemand die zich geroepen voelt? Reijersen, jeroentjuhh of Minneapolis wellicht?

Ik kan me de vorige editie zelfs nog herinneren.

Ik heb komende week weinig tijd en een finalelijst presenteren lukt me sowieso niet op vrijdagavond, dus ik laat het graag aan jou ( of iemand anders).

7. Respectable Street 68 punten, 16x genoemd

We maken een sprongetje van 14 punten en naderen de echte top van deze finale. Respectable Street, opener van het album Black Sea, kreeg geen nummer 1-noteringen, maar werd wel maar liefst 16 keer genoemd. Vanwege de suggestieve lyrics weigerde BBC destijds het nummer te draaien.

https://www.youtube.com/watch?v=tqDFGpd845Y

6. Jason and the Argonauts * 87 punten, 15x genoemd, nummer 1 van zaaf

Weer 19 punten hoger zien we het hoogste nummer dat niet in de startlijst stond. Duidelijk een publiekslieveling, deze epische albumtrack van English Settlement.

https://www.youtube.com/watch?v=G8yzT0LItfU

5. Generals and Majors 89 punten, 15x genoemd, nummer 1 van blur8

Generals and Majors is de laatste van de 5 Black Sea-nummers in deze finale. Een nummer waarin XTC de draak steekt met militaire alfamannetjes.

https://www.youtube.com/watch?v=p-JeQduJ0f8

Ik was er al bang voor dat ik te laat zou zijn... Door grote drukte niet meer toegekomen aan het maken van een lijstje. Het zij zo. Voor wie het interesseert mijn top 5:
1. Dear God
2. Easter Theatre
3. River of Orchids
4. Senses Working Overtime
5. Ballad of Peter Pumpkimhead
(Complicated Game had anders op 3 gestaan)

4. Easter Theatre 104 punten, 17x genoemd, nummer 1 van Arno en motel matches

En we overschrijden de kaap van 100 punten met mijn persoonlijke nummer 1, van op het geweldige Apple Venus, Pt. 1 uit 1999. Een bijzonder, rijk gearrangeerd nummer dat doet denken aan de hoogdagen van bands als The Beatles, maar tegelijk uniek en vernieuwend klinkt.

https://www.youtube.com/watch?v=NMeQjcmt52g

3. Dear God 110 punten, 14x genoemd, nummer 1 van vigil, divart, johan de witt, Marco dB en Rudi S

Jaaa, wat blijft dit toch een retecoole song. Dear God kwam langzaam op gang, en dat is nog een zwaar understatement. Na 10 lijstjes stond het nummer zowaar eenzaam en alleen op de laatste plaats. Maar toen begonnen de verwachte hoge noteringen toch binnen te sijpelen, en uiteindelijk wipt Dear God, dat door zijn blasfemische tekst indertijd veel ophef teweegbracht, zelfs het podium op - zij het op zeer grote afstand van de top 2.

https://www.youtube.com/watch?v=p554R-Jq43A

2. Making Plans for Nigel 156 punten, 21x genoemd, nummer 1 van Renoir, E-Clect-Eddy, Mjuman, Superbitch, Johnny Marr en Choconas

In 21 van de 24 lijstjes staan en liefst 6 nummer 1-noteringen, maar toch niet winnen. Dan weet je dat het niveau hoog ligt. Deze iconische track van Drums and Wires legt na een nek-aan-nekrace nipt de duimen voor ...

https://www.youtube.com/watch?v=mfsYSPCNWCw

1. Senses Working Overtime 160 punten, 23x genoemd, nummer 1 van Arbeidsdeskundige, likeahurricane, Simon77 en DivinePartridge

Die dekselse aerobag. Als enige vond ie het niet nodig om Senses in zijn top 10 te zetten. Amper 4 puntjes verschil met de nummer 2. En zelfs minder topnoteringen, maar wel zeer constant bovenaan in nagenoeg alle lijstjes te vinden. Een échte allemansvriend. Zou de tekst verwijzen naar de overspannenheid en stress die Andy Partridge ervaarde tijdens het optreden? Feit is dat niet lang nadat deze single uitkwam, de band stopte met optreden. Gelukkig bleven ze wel nog jarenlang topplaten maken zoals deze.

https://www.youtube.com/watch?v=NrcemZpOmpI

Dank Arno! Dit was een erg fraaie editie.

Leuk om alle XTC-juweeltjes nog eens van onder het stof te halen. Veel dank aan de 24 deelnemers!

Bedankt. Jammer dat Your Dictionary in de tweede ronde sneuvelde. Dat was mijn nr 1 geweest. Gelukkig bleef er nog voldoende fraais over.

Bedankt Arno, fijn om eens wat meer vd heren te horen behalve de 'bekende drie'.

Bedankt Arno voor deze fijne GH editie.

Prachtige band die ik te weinig ken. Dank Arno, je hebt een fijne verlenging gegeven aan zaaf’s editie van 2015/2016. In 2025 weer?

Def Leppard nu toch @ Johnny Marr ?

Nee ik ga Bill Withers z.s.m. opstarten.

Johnny Marr schreef:
held!

+1

Johnny Marr schreef:
Held! Je gaat een mooie week tegemoet. Als ik je ergens bij kan helpen dan laat je het maar weten.

Hier de editie van ruim vier jaar geleden.

GREATEST HITS OF BILL WITHERS

https://images2.persgroep.net/rcs/d6qwyA25dHpk_k3uegWVO0w32DI/diocontent/169130757/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8

Een legende is heengegaan, vandaar dat ik Def Leppard ff opzij schuif om plaats te maken voor deze grote meneer. Dit is de startlijst:

Ain't No Sunshine
Better Off Dead
Grandma's Hands
Harlem
Hello Like Before
I Can't Write Left-Handed
I'll Be With You
I Want to Spend the Night
Just the Two of Us (feat. Grover Washington)
Lean On Me
Lovely Day
Ruby Lee
Something That Turns You On
Sometimes a Song
Soul Shadows
The Same Love That Made Me Laugh
Use Me
Who Is He (And What Is He to You)?
You
You Got the Stuff

Voor de startlijst heb ik sowieso alles van z'n greatest hits album uit 1981 genomen + de populairste albumtracks. Van z'n meest populaire album, het debuut, staan de vier songs met de meeste stemmen erin, van z'n tweede en derde album staan er ook drie nummers in en verder nog van elk album één ongeveer. Rest aan jullie de taak nu om nog tien nummers te noemen die jullie nog missen in de startlijst. Voor dit werkje krijgen jullie de tijd tot maandagavond 20u. Veel luisterplezier en plezier met nomineren allen!

Ik kende Use Me alleen in de versie van Grace Jones, nooit geweten dat die van Bill Withers is.

Ik haak aan bij de finale. Ken maar enkele nummers heel goed.

jordidj1 (moderator)
Zo. Heb de titel maar aangepast, dat ik dat voor het eerst mag doen bij zo’n legende doet me deugd ❤️

Ondanks de kleine geschiedenisvervalsing bij Just the Two of Us zal ik in de finale aanhaken (veel meer dan zijn singles en laddernummers ken ik niet).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:54 uur

geplaatst: vandaag om 10:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.