MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!

zoeken in:
zaaf
Met zeer veel dank aan Shaky, jordidj1, motel matches, Johnny Marr en natuurlijk HipHop Fiend!
Ik hoop dat ook de eventuele volgers enigszins op het spoor van Keith zijn gezet.

Het woord is nu aan de onvolprezen Gretz

Bedankt voor deze Greatest Hits zaaf, een nieuwe artiest leren kennen en meteen een heerlijke toevoeging voor mijn playlist

Bedankt zaaf. Ik zal zo de greatest hits van ons aller Kacey opstarten

GREATEST HITS OF KACEY MUSGRAVES

Kacey Lee Musgraves staat ook wel bekend als de Amerikaanse kroonprinses van de countrypop. Haar doorbraak in eigen land kwam in 2007 toen ze meedeed aan Nashville Star, een soort Idols voor countrymuziek. Ze werd er slechts zevende, maar haar naam was gemaakt binnen de scene. Musgraves carrière kwam pas echt in een stroomversnelling toen ze in 2012 tekende bij Mercury Nashville. Er volgden twee albums die vooral binnen Nashville goed werden onthaald, Same Trailer Different Park (2013) en Pageant Material (2015). Maar ze zette zichzelf dit jaar pas definitief op de kaart met haar derde studioalbum Golden Hour (2018) (self-released demos niet meegerekend). Deze plaat werd zoveel door critici als fans lyrisch ontvangen en is in vrijwel elk toonaangevend jaarlijstje terug te vinden. O.a. Stereogum, Entertainment Weekly, American Songwriter hadden hem op #1. Het succes van Golden Hour leverde haar onder andere het CMA Album of the Year op, de belangrijkste prijs in countryland. Voor een deel is dit ook te danken aan de weergaloze Oh What a World Tour. Ook binnen de MuMeBubbel heeft Kacey in 9 maanden tijd flink aan populariteit gewonnen. De komende week gaan we haar hele oeuvre daarom even wat uitgebreider in de spotlight zetten.

https://media.gq.com/photos/5aaaec8b5bce6d4cf87088b5/16:9/w_1600/kacey-musgraves-ERD-03.jpg
https://media.cdn.setlistfm.com/news/2018-10/1540831363124/GettyImages-1052403632.jpg

Deze 20 nummers zijn automatisch genomineerd:

Back on the Map
Butterflies
Christmas Makes Me Cry
Die Fun
Dime Store Cowgirl
Family Is Family
Follow Your Arrow
Happy & Sad
High Horse
High Time
It Is What It Is
Lonely Weekend
Love Is a Wild Thing
Merry Go 'Round
Mother
Oh, What a World
Rainbow
Slow Burn
Space Cowboy
Velvet Elvis

Nu mogen jullie minimaal 5 en maximaal 10 eigen nominaties indienen. Officiële covers en samenwerkingen zijn ook toegestaan, zolang Kacey Musgraves maar aan het nummer heeft meegewerkt.

Deadline: maandag 10 december 21:00

Zou ArthurDZ, Teunnis, panjoe of bennerd de titel van dit topic kunnen aanpassen in Greatest Hits of #4 (Kacey Musgraves)? Alvast bedankt ?

Playlist met nummers die niet op de shortlist staan:

Greatest Hits of Kacey Musgraves on Spotify - open.spotify.com

Kacey wie?!

Ik doe dus niet mee.

1. Biscuits
2. Silver Lining
3. Cup Of Tea
4. Good Ol’ Boys Club
5. Miserable
6. This Town
7. Peageant Material (is trouwens vd vier mijn favoriete lp)
8. Late To The Party
9. My House
10. Blowin’ Smoke

?

Stoep wat? ?

dix
Sorry Kacey, ik draai de rest van 2018 alleen nog maar blackmetal ?

Ik wil best meedoen, maar als je zo'n beetje het hele laatste album er al in zet, heeft het weinig zin om nu nog wat toe te voegen (ja de rest van de overige albums zeker).

Ik haak later wel aan.

Rudi1984
Ontdaan van de meeste knallers kom ik vooral op de mooie kleine liedjes uit, met het schitterende Somebody to Love op 1. Op die breekbare momenten, haast nonchalant met woorden spelend, is ze toch op haar best.

Weet iemand hier trouwens of er enige kans is dat de eerste drie albums ooit nog verkrijgbaar worden?

01. Somebody To Love
02. My House
03. Step Off
04. Blowin' Smoke
05. Silver Lining
06. Stupid
07. Pageant Material
08. Wonder Woman
09. Dandelion
10. Cup of Tea

Kacey is geweldig. Ik doe mee

aERodynamIC schreef:
Ik wil best meedoen, maar als je zo'n beetje het hele laatste album er al in zet, heeft het weinig zin om nu nog wat toe te voegen (ja de rest van de overige albums zeker).

De vorige albums kan ik je ook van harte aanraden hoor

stoepkrijt schreef:
Kacey wie?!

Aanrader wel haar laatste plaat

Gretz schreef:
De vorige albums kan ik je ook van harte aanraden hoor

Ik ken ze (ook de kerstplaat), maar er valt niet veel meer toe te voegen zo. Dan kan je net zo goed alle albumtracks in de startlijst zetten, wij kunnen nu voornamelijk nog de ontbrekende ouwetjes invullen. M.a.w. ik vind het wel best zo en haak later aan. Deze ronde is weinig boeiend

haak wel aan bij de volgende rond of de finale

ik doe mee maar haak later wel aan

Kom jongens gewoon nomineren, minus de startlijst blijven er nog een stuk of 20 nummers over ( die 3 demo albums uit het eerste deel van deze eeuw niet meegenomen).
20 nummers 3 keer luisteren kost circa 3 uur , moet toch lukken dit weekend

Kacey Musgraves is een van die jonge artiesten die een nieuwe wind laten waaien door countrymuziek (naast Lindi Ortega en Dixie Chicks). Er valt wel degelijk nog heel wat interessants te nomineren. Deze zeven zou ik er graag bij willen:

Biscuits
Golden Hour
Good Ol’ Boys Club
I Want a Hippopotamus for Christmas ?
Keep It to Yourself
My House
Wonder Woman

aERodynamIC schreef:
(quote)

Ik ken ze (ook de kerstplaat), maar er valt niet veel meer toe te voegen zo. Dan kan je net zo goed alle albumtracks in de startlijst zetten, wij kunnen nu voornamelijk nog de ontbrekende ouwetjes invullen. M.a.w. ik vind het wel best zo en haak later aan. Deze ronde is weinig boeiend

Wat mijn betreft valt het reuze mee, mijn 3 favoriete nummers van PM staan niet in de startlijst, dat de startlijst voor de helft uit numners van Golden Hour bestaat vind ik ook best veel maar niet geheel onbegrijpelijk het is wel het " hitalbum" van Kacey , overigens wat mij betreft gelijkwaardig aan de 2 "normale" albums die er voor zitten.

Ik heb wel eens wat gedraaid van dat Trailer Park album, volgens mij best aardig maar niet genoeg om te onthouden en latere dingen ook te luisteren. Ik zal in de finale wel eens kijken of ik er wat mee kan.

edit: ik zie dat ik wel 1 nummer in m'n spotifylijst '2018' heb staan. Die staat al in de 1e lijst

Rudi S schreef:
Wat mijn betreft valt het reuze mee, mijn 3 favoriete nummers van PM staan niet in de startlijst, dat de startlijst voor de helft uit numners van Golden Hour bestaat vind ik ook best veel maar niet geheel onbegrijpelijk het is wel het " hitalbum" van Kacey , overigens wat mij betreft gelijkwaardig aan de 2 "normale" albums die er voor zitten.

Het is verder ook geen kritiek. Maar voor mij is het vooral het laatste album en die staat er zo'n beetje helemaal al in, en voor wat betreft de andere albums heb ik gewoon geen uitspringende favorieten die er nog persé bij moeten. Dan is deze ronde voor mij verder totaal niet interessant natuurlijk. Een beetje nummers plaatsen om het plaatsen geloof ik verder wel (en zo goed zit ik nu ook weer niet in die oudere albums om daar nog wat verandering in te brengen). Vrees dat mijn top 10 ook echt heel saai gaat worden op dat vlak

Uiteraard ben ik erbij, Kacey en ik gaan goed samen. Ik zal me er vanmiddag of morgen eens over buigen.

Kacey en ik zitten nu in de arrenslee. De rest van haar oeuvre is eerder vandaag al gepasseerd. Wel lastig om de kerstliedjes te vergelijken met de rest.

Vergeten jullie ook haar samenwerkingen en stand-alone singles niet?

Ik ken enkel haar laatste album dus ik ga bij de volgende ronde aanhaken

Vier keer Pageant Material, twee keer Same Trailer, een keer Kacey Christmas en drie losse singles.

Biscuits 
Dandelion 
Good Ol’ Boys Club
Kansas City Star
Late to the Party 
Mental Cruelty (met John Prine)
Pageant Material 
Present Without a Bow 
Step Off
The Trailer Song

Rudi1984
Edgar18 schreef:
Vergeten jullie ook haar samenwerkingen en stand-alone singles niet?

Ik vrees van wel. Die bestaan dus?

Rudi1984 schreef:
Ik vrees van wel. Die bestaan dus?
Jazeker. In ieder geval de volgende vijf:

John Prine & Kacey Musgraves - Mental Cruelty
Buddy Miles & Kacey Musgraves - Love's Gonna Live Here
Ruston Kelly & Kacey Musgraves - To June This Morning
Kacey Musgraves - Kansas City Star
Kacey Musgraves - The Trailer Song

Rudi1984
Edgar18 schreef:
(quote)
Jazeker. In ieder geval de volgende vijf:

John Prine & Kacey Musgraves - Mental Cruelty
Buddy Miles & Kacey Musgraves - Love's Gonna Live Here
Ruston Kelly & Kacey Musgraves - To June This Morning
Kacey Musgraves - Kansas City Star
Kacey Musgraves - The Trailer Song

Dank, gaan op de lijst.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:44 uur

geplaatst: vandaag om 18:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.