Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #4 (The Beatles)!
zoeken in:
2
geplaatst: 1 juni 2018, 21:59 uur
7. Just Like Heaven
Punten: 201
Nom: 21
Hoogste Positie: Nr. 1 van johan de witt motel matches
De perfecte popsong? Maar eigenlijk is dat deze natuurlijk
Die gitaarriedel hier is wel een van mijn faves allertijden
Heerlijk hoe de song plotsklaps begint en de instrumenten worden geïntroduceerd. Prachttekst, prachtmelodie. Melancholische song over de liefde met een prachtige gothclip. Ik wilde altijd Porl zijn die daar op de rots staat met zijn gitaar, iconic!
Nom: 21
Hoogste Positie: Nr. 1 van johan de witt motel matches
De perfecte popsong? Maar eigenlijk is dat deze natuurlijk
Die gitaarriedel hier is wel een van mijn faves allertijden
Heerlijk hoe de song plotsklaps begint en de instrumenten worden geïntroduceerd. Prachttekst, prachtmelodie. Melancholische song over de liefde met een prachtige gothclip. Ik wilde altijd Porl zijn die daar op de rots staat met zijn gitaar, iconic!
1
geplaatst: 1 juni 2018, 22:06 uur
6. Boys Don't Cry
Nom: 24
Hoogste Positie: Nr. 1 van blur8 Poek
Iconic is ook hier van toepassing. Voor een band die nog niet zo heel lang bestond is het wel heel knap om zo'n classic single af te leveren. Het klinkt heel simpel en heel catchy, altijd fijn om te horen deze. Maakte een flinke eindsprint, bivakkeerde lange tijd ergens onderin de top 20.
Hoogste Positie: Nr. 1 van blur8 Poek
Iconic is ook hier van toepassing. Voor een band die nog niet zo heel lang bestond is het wel heel knap om zo'n classic single af te leveren. Het klinkt heel simpel en heel catchy, altijd fijn om te horen deze. Maakte een flinke eindsprint, bivakkeerde lange tijd ergens onderin de top 20.
2
geplaatst: 1 juni 2018, 22:14 uur
5. Fascination Street
Punten: 216
Hoogste Positie: Nr.1 van andré Rudi S Titmeister Poeha
Side by side met Lullaby staat deze altijd op het album. Hier nu dus alleen... Dit is dé song van Disintegration die bij mij als eerste van het album destijds er goed inknalde. Het is nog altijd een favoriet van me. Ruim 5 minuten plankgas. Heerlijk die gitaarlijnen over en door elkaar heen. Eén brok donkere energie
Punten: 216
Hoogste Positie: Nr.1 van andré Rudi S Titmeister Poeha
Side by side met Lullaby staat deze altijd op het album. Hier nu dus alleen... Dit is dé song van Disintegration die bij mij als eerste van het album destijds er goed inknalde. Het is nog altijd een favoriet van me. Ruim 5 minuten plankgas. Heerlijk die gitaarlijnen over en door elkaar heen. Eén brok donkere energie

1
geplaatst: 1 juni 2018, 22:22 uur
4. Plainsong
Punten: 220
Nom: 25
Hoogste Positie: Nr. 1 van Moi
Over deze opener van Disintegration heb ik genoeg geschreven in de Cure top 200, lees daar verder zou ik zeggen
Maar wat een song om een album mee te beginnen en de sfeer goed neer te zetten. Misschien wel de beste albumopener ooit 
Punten: 220
Nom: 25
Hoogste Positie: Nr. 1 van Moi

Over deze opener van Disintegration heb ik genoeg geschreven in de Cure top 200, lees daar verder zou ik zeggen
Maar wat een song om een album mee te beginnen en de sfeer goed neer te zetten. Misschien wel de beste albumopener ooit 
2
geplaatst: 1 juni 2018, 22:27 uur
3. Pictures of You
Punten: 246
Nom: 26
Hoogste Positie: Nr. 1 van johannesA Johnny Marr
En net als in de top 200 staat Pictures of You zij aan zij met Plainsong
Een mooi begin van het album even mooi voortgezet. Dit keer een liefdesliedje met een minder goede afloop. Het voelt een beetje als een thorn in your side
Die stekende pijn van iets dat voorbij is. Ik heb meteen maar die heerlijke liveversie geplaatst 
Punten: 246
Hoogste Positie: Nr. 1 van johannesA Johnny Marr
En net als in de top 200 staat Pictures of You zij aan zij met Plainsong
Een mooi begin van het album even mooi voortgezet. Dit keer een liefdesliedje met een minder goede afloop. Het voelt een beetje als een thorn in your side
Die stekende pijn van iets dat voorbij is. Ik heb meteen maar die heerlijke liveversie geplaatst 
2
geplaatst: 1 juni 2018, 22:44 uur
2. Disintegration
Punten: 267
Hoogste Positie: Nr. 1 van GrafGantz jordidj1 Arno dumb_helicopter arcade monkeys
Toch wel een verrassing waarschijnlijk deze positie, maar dit is toch ook wel een monstertrack hoor, de catharsis op het album. Robert spuwt zichzelf helemaal leeg, (self)loathing tot en met, gotta love it. Muzikaal een fijne drone van jewelste die je leeg en murw achterlaat in een extra lange en heerlijke outro
Punten: 267
Hoogste Positie: Nr. 1 van GrafGantz jordidj1 Arno dumb_helicopter arcade monkeys
Toch wel een verrassing waarschijnlijk deze positie, maar dit is toch ook wel een monstertrack hoor, de catharsis op het album. Robert spuwt zichzelf helemaal leeg, (self)loathing tot en met, gotta love it. Muzikaal een fijne drone van jewelste die je leeg en murw achterlaat in een extra lange en heerlijke outro

2
geplaatst: 1 juni 2018, 22:50 uur
1. A Forest
Punten: 362
Nom: 34
Hoogste Positie: Nr. 1 van zaaf Tribal Gathering vielip Superbitch Simon77
By a landslide! Daarom hoeven we niet nog eens een keer een Cure GH te organiseren, de uitslag lijkt bij voorbaat vast te staan. Maar ook wel weer logisch dat deze op 1 staat. Zelfs Annie uit Halfweg met alleen maar Marianne Weber albums in haar bezit kan nog wel 1 nummer van The Cure uit haar hoofd opnoemen en dat is dus deze. Ik vind m ook nog steeds geweldig! Simpel, duister, intrigerend. Beter worden ze niet gemaakt!
Punten: 362
Nom: 34
Hoogste Positie: Nr. 1 van zaaf Tribal Gathering vielip Superbitch Simon77
By a landslide! Daarom hoeven we niet nog eens een keer een Cure GH te organiseren, de uitslag lijkt bij voorbaat vast te staan. Maar ook wel weer logisch dat deze op 1 staat. Zelfs Annie uit Halfweg met alleen maar Marianne Weber albums in haar bezit kan nog wel 1 nummer van The Cure uit haar hoofd opnoemen en dat is dus deze. Ik vind m ook nog steeds geweldig! Simpel, duister, intrigerend. Beter worden ze niet gemaakt!
1
geplaatst: 1 juni 2018, 22:52 uur
By a forest! 
Ik vind een top 200 toch mooier, maar dit rijtje mag er ook zeker zijn

Ik vind een top 200 toch mooier, maar dit rijtje mag er ook zeker zijn

4
geplaatst: 1 juni 2018, 22:53 uur
Iedereen hartelijk bedankt voor het meedoen en volgen deze week. Ik weet even niet uit het hoofd wie het nu van me overneemt, maar dat komt vast wel goed. Adieu!
Please stop loving me, I am none of these things
Please stop loving me, I am none of these things

3
geplaatst: 1 juni 2018, 22:54 uur
Ik heb even gezocht op Facebook, maar geen Annie uit Halfweg. Wel Anneke, Anja, Anita en Anna Maria. Sommigen ervan zagen er wel uit als liefhebbers van Marianne Weber.
1
geplaatst: 1 juni 2018, 23:20 uur
Damnnnn Disintegration op nummer 2, net niet! Maar het bos blijft ook een ultieme klassieker, kan hem altijd wel horen ?
2
geplaatst: 2 juni 2018, 00:17 uur
Heerlijke Cure week. Thanx luigifort. Ik zal me toch nog eens verdiepen in Plainsong. Rest vd top 10 is dikke prima, maar Plainsong heeft me nooit echt kunnen overtuigen..
1
geplaatst: 2 juni 2018, 00:27 uur
Oh ja, waar waren we ook al mee bezig:
1 juni - dynamo d(Devin Townsend)
8 juni - laxus11 (Toto)
15 juni - ArthurDZ (Burial)
22 juni - catdog (Drake)
29 juni - laxus11 (Prince)
6 juli - Gretz (Lorde)
13 juli - EttaJamesBrown (blend van The Fatal Flowers en The Serenes)
20 juli - cosmic kid (Queen)
27 juli - Superbitch (Donna Summer)
10 augustus - Laxus11 ( Pink Floyd)
17 augustus - Edgar18 (Stax Records)
24 augustus - El Ninjo (New Wave Club Class-X)
31 augustus - ArthurDZ (The Who)
7 september - Motel Matches (Het Goede Doel)
14 september - Bonk (Peter Gabriel)
21 september - catdog (Maroon 5)
28 september - jordidj1 (Slayer)
5 oktober - Gretz (First Aid Kit)
12 oktober - dynamo d (Herman van Veen)
19 oktober - Casartelli (Kansas)
26 oktober - Superbitch (Suzanne Vega)
2 november - Poek ("Weird Al" Yankovic)
9 november - Teunnis (Remix)
16 november - herman (One Hit Wonders of the 90s)
23 november -motel matches (Vlaamstalig)
30 november - zaaf (Kool Keith)
7 december - EttaJamesBrown (ratatouille van Mano Negra en Les Negresses Vertes)
14 december - wendyvortex (Einstürzende Neubauten)
21 december - e-clect-eddy (Christmas Classics of Thank God It's Not Christmas of Alice Cooper)
28 december - wendyvortex (Greatest Hits of Greatest Hits 2018)
4 januari - Dungeon (Organized Noize Productions)
11 januari - Gretz (CHVRCHES)
18 januari - jordidj1 (Daft Punk)
25 januari - Superbitch (Blondie)
1 juni - dynamo d(Devin Townsend)
8 juni - laxus11 (Toto)
15 juni - ArthurDZ (Burial)
22 juni - catdog (Drake)
29 juni - laxus11 (Prince)
6 juli - Gretz (Lorde)
13 juli - EttaJamesBrown (blend van The Fatal Flowers en The Serenes)
20 juli - cosmic kid (Queen)
27 juli - Superbitch (Donna Summer)
10 augustus - Laxus11 ( Pink Floyd)
17 augustus - Edgar18 (Stax Records)
24 augustus - El Ninjo (New Wave Club Class-X)
31 augustus - ArthurDZ (The Who)
7 september - Motel Matches (Het Goede Doel)
14 september - Bonk (Peter Gabriel)
21 september - catdog (Maroon 5)
28 september - jordidj1 (Slayer)
5 oktober - Gretz (First Aid Kit)
12 oktober - dynamo d (Herman van Veen)
19 oktober - Casartelli (Kansas)
26 oktober - Superbitch (Suzanne Vega)
2 november - Poek ("Weird Al" Yankovic)
9 november - Teunnis (Remix)
16 november - herman (One Hit Wonders of the 90s)
23 november -motel matches (Vlaamstalig)
30 november - zaaf (Kool Keith)
7 december - EttaJamesBrown (ratatouille van Mano Negra en Les Negresses Vertes)
14 december - wendyvortex (Einstürzende Neubauten)
21 december - e-clect-eddy (Christmas Classics of Thank God It's Not Christmas of Alice Cooper)
28 december - wendyvortex (Greatest Hits of Greatest Hits 2018)
4 januari - Dungeon (Organized Noize Productions)
11 januari - Gretz (CHVRCHES)
18 januari - jordidj1 (Daft Punk)
25 januari - Superbitch (Blondie)
1
geplaatst: 2 juni 2018, 00:52 uur
Simon77 schreef:
Heerlijke Cure week. Thanx luigifort. Ik zal me toch nog eens verdiepen in Plainsong. Rest vd top 10 is dikke prima, maar Plainsong heeft me nooit echt kunnen overtuigen..
Volledig met je eens, sorry Luigi.
Maar wel ontzettend bedankt voor weer een heerlijke week The Cure. Wat een klasbakken zijn het toch.
3
geplaatst: 2 juni 2018, 08:55 uur
1
geplaatst: 2 juni 2018, 10:04 uur
Jammer dat vier nummers uit mijn top-5 flink teleurstellen (Same Deep Waters, Strange Day, Faith en Cats), maar de winst van Disintegration maakt veel goed 

1
geplaatst: 2 juni 2018, 11:02 uur
een laatste plaats voor At Night 
Gelukkig nog wel een 2de plek kunnen scoren in een individueel lijstje... Ow wacht dat was die van mij

Gelukkig nog wel een 2de plek kunnen scoren in een individueel lijstje... Ow wacht dat was die van mij
0
geplaatst: 2 juni 2018, 11:17 uur
Kan ArthurDZ panjoe Teunnis of trebremmit de topic titel wijzigen in Greatest Hits of Devin Townsend? Bij voorbaat veel dank!
0
geplaatst: 2 juni 2018, 11:25 uur
Welkom bij Greatest Hits of Devin Townsend
http://www.ghostcultmag.com/wp-content/uploads/2016/09/Devin-Townsend-by-Tom-Hawkins.jpg
Voeg minimaal 2 - maximaal 10 nummers toe die nog niet in onderstaande startlijst staan. Het mag daarbij gaan om nummers van:
- Devin Townsend
- The Devin Townsend Band
- Devin Townsend Project
- Casualties of Cool
- Punky Brüster
Niet toegestaan: Strapping Young Lad
Startlijst:
Addicted!
Bones
By Your Command
Deadhead
Deep Peace
Earth Day
Failure
Fallout
Feather
Funeral
Heaven Send
Hyperdrive!
Kingdom
Save Our Now
Seventh Wave
Solar Winds
Terminal
The Mighty Masturbator
Triumph
Truth
deadline: maandag 4 juni 20:00 uur
http://www.ghostcultmag.com/wp-content/uploads/2016/09/Devin-Townsend-by-Tom-Hawkins.jpg
Voeg minimaal 2 - maximaal 10 nummers toe die nog niet in onderstaande startlijst staan. Het mag daarbij gaan om nummers van:
- Devin Townsend
- The Devin Townsend Band
- Devin Townsend Project
- Casualties of Cool
- Punky Brüster
Niet toegestaan: Strapping Young Lad
Startlijst:
Addicted!
Bones
By Your Command
Deadhead
Deep Peace
Earth Day
Failure
Fallout
Feather
Funeral
Heaven Send
Hyperdrive!
Kingdom
Save Our Now
Seventh Wave
Solar Winds
Terminal
The Mighty Masturbator
Triumph
Truth
deadline: maandag 4 juni 20:00 uur
1
geplaatst: 2 juni 2018, 11:56 uur
Teunnis schreef:
Jammer dat vier nummers uit mijn top-5 flink teleurstellen (Same Deep Waters, Strange Day, Faith en Cats), maar de winst van Disintegration maakt veel goed
Ik vind de prestatie van The Same Deep Water As You nog niet zo tegenvallen, hoor. Tijdens de wegstemronde werd het nummer me teveel genoemd. Dus in dat licht is 9 uit 30 niet slecht. Jammer dat vier nummers uit mijn top-5 flink teleurstellen (Same Deep Waters, Strange Day, Faith en Cats), maar de winst van Disintegration maakt veel goed
Komt nog bij dat er maar 1 punt verschil zit tussen de #9 en de #6. Dus waar hebben we het over? Iets met too close to call ?
Had hem uiteraard ook veel liever top 4 gehad. Maar met deze positie, op 30+ stemmers, kan ik prima leven.
1
geplaatst: 2 juni 2018, 12:03 uur
Poeha schreef:
Komt nog bij dat er maar 1 punt verschil zit tussen de #9 en de #6.
Komt nog bij dat er maar 1 punt verschil zit tussen de #9 en de #6.
Dat had ik nog niet opgemerkt. Maakt het eigenlijk alleen maar extra zuur...
2
geplaatst: 2 juni 2018, 12:17 uur
vigil schreef:

Ja eensch, At Night verdiende de laatste plaats echt niet. Geen enkel nummer eigenlijk...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.