MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 50smeter

zoeken in:
Ooit wel eens dit nummer gehoord maar dat kan wel bijna 60 jaar geleden geweest zijn.

6,8

Als alle jazz nummers zo zouden klinken, dan zou ik geen onvoldoendes voor dat genre uitdelen. Lekker vrolijk dit.

Dutch Swing College Band with Neva Raphaello - Doctor Jazz : 7,5

De link tussen deze meter en die van de 60smeter is King.
Componist King Oliver versus componiste Carole King.
De doctor haalt een 220e plek met een gemiddelde van 6,743 uit 13 stemmen.

Vandaag de eerste keuze van bikkel2.

Kind of Blue is ongetwijfeld het beste album van de jaren 50, al was het alleen al op basis van het aantal gekozen nummers hier. Er komen er deze maand nog minstens twee aan.

Het volgende nummer zal Kees-Jan waarschijnlijk het beste nummer van dat album vinden.
Ik vermoed dat omdat deze het kortste nummer van het album is.

Maar er zijn meer argumenten waarom dit het beste nummer is.
Allmusic gaat uit zijn dak met superlatieven: " the most beautiful piece of music on Kind of Blue", "new levels of subtlety and transcendence", "magnificent piano part of unrivalled lyricism", "greatly important piece", "huge artistic value" en "extraordinary depth of feeling".

Miles Davis - Blue in Green (1959)

Arbeidsdeskundige
10

Of ik dit het beste nummer van Kind of Blue vind weet ik niet. Het is in ieder geval niet het slechtste nummer.

Miles Davis - Blue in Green : 4,5

Jazz komt het best tot zijn recht in een live performance. Ik werk zelf in een stichting die jazz voorstellingen organiseert. Nooit een concert destijds van Miles kunnen bezoeken maar ik zie het al helemaal voor me. Moet toch wel geweldig geweest zijn.

7,9

Tijdens NSJF ben ik weggelopen bij een concert van Miles.
4

Justus18 schreef:
Tijdens NSJF ben ik weggelopen bij een concert van Miles.
4
Toch kreeg "So what" van jou een 7,8 en "All blues" een 8,5.

"Blue in Green" stoot Kleine Heleentje van de 117e plek. Het gemiddelde is precies gelijk (7,420) maar Miles Davis had anderhalf keer meer stemmen (15).
De twee mannen die destijds de hoogste cijfers aan Heleentje gaven zaten nu bij Miles het laagst.

Marzipaintree schreef:
Toch kreeg "So what" van jou een 7,8 en "All blues" een 8,5.

All Blues behoort samen met Budo en Godchild tot mijn favoriete nummers van Miles. Die laatste 2 nummers komen van het album Birth Of The Cool (1957), wat het bij mij toch niet verder schopt dan 2,5*.
Miles kan goede muziek maken, maar zo'n nummer als Blue In Green doet mij weglopen bij een concert.

Edit: in mijn eigen registratie zijn de nummers van Birth Of The Cool uit 1949.

We gaan naar groentjes in het leven die vanwege verlatingsangst de blues hebben.

Dion & the Belmonts hun grootste hit. Of toch niet?

Ze gaan de ene keer over grote hoogten en een andere keer door diepe dalen.
God lijkt verdwenen. Ze hebben alleen de sterren nog.

Een verwarrende tijd dus, die teenagertijd. Ik heb er een verwarrende video bij gekozen.
Beoordeel daarom alleen de eerste 2.45 minuten.

Dion & The Belmonts - A Teenager In Love (1959)

Arbeidsdeskundige
7

Gast
geplaatst: vandaag om 22:28 uur

geplaatst: vandaag om 22:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.