MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / NederPopMeter

zoeken in:
ranja schreef:
Bij muziek uit Friesland denk ik meestal aan noise en (pret)punk maar natuurlijk is er ook andere muziek. Serenes klinken een stuk cleaner dan bands als Lul en Strawelte (maar nog niet zo glad als een Kast).
7.

Ja en Foppe de Haan is de onbezoldigd ambassadeur van de provincie, Beerenburg de nationale drank en zonder skate kom je nergens. Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje! (van dat laatste woord is rappen" afgeleid).

Je hebt nog een aardige weg af te leggen - It Dockumer Lokaeltsje, The Visitor, Weekend at Waikiki - Top Hole is het label

7,8

Mjuman schreef:
(quote)

Ja en Foppe de Haan is de onbezoldigd ambassadeur van de provincie, Beerenburg de nationale drank en zonder skate kom je nergens. Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje! (van dat laatste woord is rappen" afgeleid).

Je hebt nog een aardige weg af te leggen - It Dockumer Lokaeltsje, The Visitor, Weekend at Waikiki - Top Hole is het label

7,8

Zeker, Top Hole... ik noemde er zo maar 2 maar had ook Dockumer Lockaeltsje, Megakronkel, Klinkhamer of Kobus er bij kunnen zetten... The Visitor ken ik dan nog niet. WaW ook gaaf.

The Serenes halen met Abiding Place met 15 stemmers een gemiddelde van 8,077 een plaats in de Top 20.

Voor de komende week had ik Saturday Night op de rol staan. Toevallig werd deze klassieker van Herman Brood & His Wild Romance ook bij de 1978meter, onder leiding van bikkel2, gespeeld. Op 1 of 2 deelnemers na spelen daar allemaal mensen mee die ook regelmatig hier actief zijn. Het lijkt me dus weinig zinvol deze hier nogmaals te spelen. Saturday Night hoort uiteraard wel in ons canon van de Nederpop thuis. Ik neem daarom de punten van de 1978meter hier mee. Hij scoort daar via 19 stemmers een 7,953. Als je nog niet op Saturday Night gestemd hebt kan dat uiteraard als nog.

Daarnaast spelen we als nieuwe track het hitje Rosalyn van het Arnhemse Vitesse. De band van Herman van Boeyen die mede opgericht is door Herman Brood. Herman Brood verliet Vitesse alweer in 1975 na een geflopt debuutalbum.

Herman Brood & His Wild Romance - Saturday Night

Vitesse - Rosalyn

Vond ik vroeger toch wel een fijne band, met drummer bandleider Herman van Boeyen.

Vooruit, 8

7.8

Lekker nummer. Nog ergens op een singeltje

In dezelfde tijd had je ook Doe Maar, Toontje Lager, Goede Doel, waar had je Vitesse dan nog voor nodig... vrij zwak tussen die anderen. 4.5

Die zongen allemaal in het Nederlands, toch wel een verschilletje.

8,3

Serenes nog een 6.9

Vitesse een 7.5

Je zult bij de hemelpoort komen en Petrus vraagt: "noem een band uit het land waar je vandaan komt". Je zegt "Vitesse" - denk je dat je nog naar binnen mag?
Vitas zeggen ze in Arnhem - enfin, vraag het Marcel (NRC) maar 'ns.

Op sommige wc's is muziek te horen - ik hoop niet dat ze er dit ten gehore brengen, ik zou prompt geobstipeerd raken.

4

Mjuman schreef:
enfin, vraag het Marcel

Krijgt regelmatig van VI een podium om zijn (deels gespeelde ) somberheid ten toon te spreiden, overigens ooit eens gelezen dat het met drummer Herman ook niet zo best ging

Rudi S schreef:
(quote)

Krijgt regelmatig van VI een podium om zijn (deels gespeelde ) somberheid ten toon te spreiden, overigens ooit eens gelezen dat het met drummer Herman ook niet zo best ging

De meest recente berichten spreken dat dan weer tegen. Maar goed ik vond het toen al niks en dat geldt nog steeds en om ogv (jeugd)sentimentele reden een hogere waardering te geven slaat nergens op.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:32 uur

geplaatst: vandaag om 04:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.