Muziek / Muziekgames / NederPopMeter
zoeken in:
0
geplaatst: 2 maart 2019, 21:46 uur
Edgar18 schreef:
Dat Borsato's lied een interpretatie is van een bestaand Italiaans lied lijkt mij voor de vraag of het cultureel erfgoed is of wordt niet ter zake doend.
(quote)
In hoeverre verschilt hij daarin van de door jou gememoreerde Vincent van Gogh? Voordat Van Gogh het deed bestonden er ook al schilderijen van zonnebloemen. Hij herinterpreteerde deze door er een eigen (post-impressionistisch) sausje overheen te gieten. Dat Borsato's lied een interpretatie is van een bestaand Italiaans lied lijkt mij voor de vraag of het cultureel erfgoed is of wordt niet ter zake doend.
De post-impressionistische saus was van de week in de aanbieding bij Lidl, meteen maar 4 flessen gekocht. Dat is natuurlijk een product van je eigen kookkunst en als zodanig niet serieus te nemen.
In mijn beleving doe je weinig moeite (esthetische) afstand te nemen van je idiosyncratische perspectief, the world according to Edgar.
De laatste zin van je opmerking is nl wel essentieel; mimesis (nabootsing, herinterpretatie) wordt in de Westerse cultuur over het algemeen niet gezien als creatio ex nihilo, dat het adagium is van onze cultuurfilosofie; in boerentaal: naäpen wordt niet gewaardeerd, hoogstens in lichte graad als pastiche of als iets aan het origineel wordt toegevoegd. De vraag zou dan ook moeten zijn, voegt de versie van Borsato iets toe en in hoeverre levert dat een ander artefact op.
0
geplaatst: 2 maart 2019, 22:35 uur
Vind bv Bananenlied Tamme Boerenzoon en Doorgaan
veel leuker dan deze Pizza
6.5
veel leuker dan deze Pizza
6.5
1
geplaatst: 2 maart 2019, 22:45 uur
Ik heb net de biografie We Zien Wel van Ramses Shaffy uit en Ramses was niet echt amused over de persiflage van We Zullen Doorgaan.
v. Duin bracht het vrijwel tegelijkertijd uit in 1975.
Hij scoorde er beter mee dan het origineel.
Ramses ging overigens wel akkoord om in één of andere show zijn versie te doen en v.Duin de persiflage.
Zo sportief was ie dus wel.
v. Duin bracht het vrijwel tegelijkertijd uit in 1975.
Hij scoorde er beter mee dan het origineel.
Ramses ging overigens wel akkoord om in één of andere show zijn versie te doen en v.Duin de persiflage.
Zo sportief was ie dus wel.

2
geplaatst: 2 maart 2019, 22:53 uur
Klopt
ook Ivan Heylen was niet blij ,zelfs woedend,maar kwam toch nog op no1 en v Duin wat lager, maar ja scheelt toch inkomsten voor de oorspronkelijke versie
ook Ivan Heylen was niet blij ,zelfs woedend,maar kwam toch nog op no1 en v Duin wat lager, maar ja scheelt toch inkomsten voor de oorspronkelijke versie
0
geplaatst: 2 maart 2019, 23:31 uur
Mjuman schreef:
De vraag zou dan ook moeten zijn, voegt de versie van Borsato iets toe en in hoeverre levert dat een ander artefact op.
De vraag zou dan ook moeten zijn, voegt de versie van Borsato iets toe en in hoeverre levert dat een ander artefact op.
Feit is natuurlijk dat zonder het maken van onderscheid tussen interpreteren en na-apen, je culturele erfgoed plotseling onbegrensd blijkt. Van Gogh zit dan zij aan zij met Van Meegren, tel uit uw winst

0
geplaatst: 3 maart 2019, 14:23 uur
De beste man laatst nog mogen bedienen. Zijn drank- en eetgewoontes zijn net zo bijzonder als zijn muziek: niet heel erg diepgaand.
Deze is gewoon erg ruk.
4
Deze is gewoon erg ruk.
4
1
geplaatst: 3 maart 2019, 18:01 uur
Een 4,995 voor André Van Duin met zijn Pizza-lied (19 stemmers). Ik begrijp inmiddels uit de reacties dat vrijwel al zijn andere nummers beter zijn. Van Duin zelf zal het meest blij zijn met het Pizza-lied dat met grote voorsprong zijn meest succesvolle hit is geweest.
Leon De Graaff haalde in 1971 drie weken de Top 40 met Pittsburgh In The Rain en dat was het dan. Leon De Graaff had meegedaan aan een muziekconcours waarbij Boudewijn de Groot in de jury zat. De hoofdprijs was een productie samen met Boudewijn. Pittsburgh In The Rain is dus geproduceerd door Boudewijn de Groot en dat is goed te horen (vooral in het instrumentale intermezzo na 2 minuten). Na Pittsburgh In The Rain hebben ze ook nog samen een album opgenomen dat echter nooit is uitgebracht. Volgens Discogs moeten er nog twee singles rondzwerven met nummers van die sessie, de rest lijkt verloren te zijn gegaan.
Leon De Graaff - Pittsburgh In The Rain
Leon De Graaff haalde in 1971 drie weken de Top 40 met Pittsburgh In The Rain en dat was het dan. Leon De Graaff had meegedaan aan een muziekconcours waarbij Boudewijn de Groot in de jury zat. De hoofdprijs was een productie samen met Boudewijn. Pittsburgh In The Rain is dus geproduceerd door Boudewijn de Groot en dat is goed te horen (vooral in het instrumentale intermezzo na 2 minuten). Na Pittsburgh In The Rain hebben ze ook nog samen een album opgenomen dat echter nooit is uitgebracht. Volgens Discogs moeten er nog twee singles rondzwerven met nummers van die sessie, de rest lijkt verloren te zijn gegaan.
Leon De Graaff - Pittsburgh In The Rain
1
geplaatst: 3 maart 2019, 22:07 uur
Klinkt opmerkelijk Americana voor een Nederlands liedje/artiest.
Leuke story inderdaad en een 7.3 van mijn kant.
Leuke story inderdaad en een 7.3 van mijn kant.
0
geplaatst: 4 maart 2019, 09:59 uur
6,25
Herkende de song wel; leuk dat dit uit de NL klei is getrokken
Herkende de song wel; leuk dat dit uit de NL klei is getrokken

0
geplaatst: 4 maart 2019, 18:46 uur
Ik was mijn eigen score nog vergeten: een 7,5 en dat brengt Leon De Graaff met Pittsburgh In The Rain op een 6,688 en daarmee terug in de vergetelheid.
Voor wie de carnavalshit van Toon Hermans wil scoren uit 1969 dat kan nu in de 1969meter
Renée - High Time He Went
Voor wie de carnavalshit van Toon Hermans wil scoren uit 1969 dat kan nu in de 1969meter
Renée - High Time He Went
* denotes required fields.