MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Hip-Hop Top 250

zoeken in:
Mijn lijst komt ook maar ga hier goed over nadenken

Lijst is ingeleverd. Beetje oldskool, beetje gangster, beetje Lil Peep. Ik ben tevreden.

Ik ben druk bezig! Ik heb een schaduwlijst gemaakt van tweehonderd nummers, en die ben ik momenteel allemaal aan het beluisteren en rangschikken. Ik hoop dat ik alles voor de deadline erdoor heb.

Wat een motivatie allemaal! Leuk om te zien.

Met 15 lijstjes kan ik ondertussen een eerste tussenstand maken. Zoals je kan verwachten met tot nu toe 478 verschillende inzendingen zijn er nog niet erg veel nummers meer dan twee keer genoemd, maar er begint zich wel een top-10 af te bakenen waarin ieder nummer tenminste 3 keer is en sommige nummers al 5 keer genoemd zijn. Slechts 2 van deze 10 nummers voeren een individueel toplijstje aan, en dat zijn de nummers 7 en 8. Leuker feitje: slechts 3 van de 10 nummers in de huidige top-10 stonden ook in de vorige top-10, te weten de nummers 1, 6 en 7 (gokjes mogen). Is het allemaal te vroeg om er nog iets over te kunnen zeggen? Gaat de top-10 uiteindelijk weer hetzelfde worden als vorig jaar? Heeft aerobag zelf eigenlijk wel MF DOOM bovenaan staan? Heb ik een broek aan? We zien het bij de volgende update.

1. 96 pt, 4 keer genoemd
2. 89 pt, 4 keer genoemd
3. 84 pt, 4 keer genoemd
4. 83 pt, 5 keer genoemd
5. 81 pt, 5 keer genoemd
6. 77 pt, 4 keer genoemd
7. 66 pt, 4 keer genoemd
8. 63 pt, 3 keer genoemd
9. 58 pt, 4 keer genoemd
10. 57 pt, 3 keer genoemd

Ik heb 15 nieuwe favorieten geselecteerd, voornamelijk nummers die zijn uitgekomen sinds de vorige editie in 2018. Nog even kijken welke daarvan m'n top 50 halen.

DRINK IT UP, DRINK IT UP

Ik ga mijn lijstje zo Pb-en. Die gouden regel van 1 nr per artiest doe ik niet aan. Ik kon mijn lijstje van 2018 nog vinden, die heb ik wat overhoop gegooid en bijgeschaafd.

Als ik meedoe wordt het alleen maar bladee maar ik ben ook van de culturele diversiteit dus kom ik in een spagaat terecht. Dan moet ik mezelf 1 nummer per artiest opleggen. En dan doe ik ook veel vrouwen erin.

McSavah schreef:
Als ik meedoe wordt het alleen maar bladee maar ik ben ook van de culturele diversiteit dus kom ik in een spagaat terecht. Dan moet ik mezelf 1 nummer per artiest opleggen. En dan doe ik ook veel vrouwen erin.

Veel vrouwen lijkt me een heerlijke afwisseling. Ik zat net mijn eigen ingezonden top 50 nog eens te bekijken en, op een enkele feature na, heb ik niet eens één nummer van een vrouwelijke hiphopster in de lijst staan.

Lijstje de prullenbak in, en een nieuwe maken met Simbi erin!

zaaf
Bij mij featuret Dessa. En dat doet ze leuk.

hier 2,5 vrouw.

zaaf
Anohni??

Simbi, Noname, Bree Runway, Tkay, FloFlo, Lim Kim, er zijn toch echt wel wat geweldige vrouwelijke MC's opgestaan de afgelopen jaren.

Cardi B en Nicki Minaj zijn leuk, maar ik moet dringend eens wat "serieuzere" vrouwelijke rappers beluisteren. Straatje MC Lyte etc.

Gangsta Boo en Lady of Rage liggen me ook wel, maar heb er nog geen solowerk van gehoord. De nieuwere hiphop trek ik over het algemeen slechter.

De enige vrouwen in mijn lijst zitten dus helaas in de refreintjes of de samples. Diversiteit nihil.

Koenr schreef:
Simbi, Noname, Bree Runway, Tkay, FloFlo, Lim Kim, er zijn toch echt wel wat geweldige vrouwelijke MC's opgestaan de afgelopen jaren.

Leuke namen, maar als ik naar mijn huidige line-up kijk maken de meest namen nog geen kans op een topnotering. Simz natuurlijk sterk album afgeleverd, maar ik ben altijd al iets minder enthousiast geweest dan de meeste hier. Noname daarintegen wel, die flowt like butter, die had eigenlijk wel top 50 kunnen staan.

Als de vrouwelijke MC's zo blijven doorgaan, komen ze binnenkort wel een toplijstjes binnen vermoed ik zo

Misschien geef je ze ook minder kans/luisterbeurten? Die EP van Lim Kim al gecheckt? Ze leverde gewoon 1 van de beste EP's van het jaar, ongeacht genre.

Zo'n plaat van Sammus heeft hier bijv. ook pas 1 stem, ondanks haar geweldige feature op Hymnal. Niemand is geïnteresseerd?

Dan noem ik nog niet eens een Kate Tempest, M.I.A., Jean Grae, Princess Nokia, Dessa, Missy, Megan Thee Stallion, Moor Mother.... Ik kan me echt niet voorstellen dat al deze artiesten geen enkel nummer hebben gedropt dat een kans maakt om in je toplijst te belanden.

En 212 hoort natuurlijk in elke hip-hop-top-lijst thuis.

aerobag schreef:
Als de vrouwelijke MC's zo blijven doorgaan, komen ze binnenkort wel een toplijstjes binnen vermoed ik zo
Ik ben bang dat er nog veel moet gebeuren voor dat vanzelfsprekend gaat worden.

Koenr schreef:
En 212 hoort natuurlijk in elke hip-hop-top-lijst thuis.
Als partijdige organisator kan ik niet anders dan het eens zijn met dit statement.

Ik stel overigens een CSL van die Sammus plaat voor om wat verandering in ons luistergedrag te stimuleren.

Promo van haar bandcamp:
Sammus is the stage name adopted by Ithaca, NY producer, rapper, activist, and PhD student Enongo Lumumba-Kasongo. Known as much for her rousing stage presence as she is for her prowess as a beatmaker and lyricist, Sammus has spent the past several years cultivating a strong following of activists, hip hop heads, punks, and self-proclaimed nerds and geeks, among others.

zaaf
Ben nu aan t luisteren Koen en het klinkt niet rot. Als ik zin houd, meld ik morgen wat bij het album.

Koenr schreef:
Misschien geef je ze ook minder kans/luisterbeurten? Die EP van Lim Kim al gecheckt? Ze leverde gewoon 1 van de beste EP's van het jaar, ongeacht genre.

Ze krijgen van mij wel voldoende luisterbeurten denk ik zo, ik vermijd ze in ieder geval niet vanwege de vrouwelijke vocalen. Lim Kim wel paar keer gedraag, maar die deconstructed club beats trekken mij niet zo. Paar aritesiten waar ik wel regelmatig naar luister: Jean Grae, Noname, Moor Mother, Tierra Whack, Rapsody, Little Simz, Kate Tempest.
Maar als ik die muziek dan ga weerleggen met een paar klassieke hiphop acts of andere moderne acts, dan winnen die dat nog wel (nipt). Dat is overigens allemaal eigen smaak hoor, maar komt waarschijnlijk ook dat de zwarte vrouw misschien wel de meest onderdrukte artieste ever is.

Ik zit nog wel te wachten tot er een eens een prachtige producer/rapster koppel op staat en met een klapper komen. Alá madlib met Gibbs/MFDOOM, Segal met Woods/milo, Tobacco/Aesop. Gewoon piekfijne producties die zo'n vrouwelijke rapster keihard kan binnenkoppen. Zijn er wel genoeg die dit kunnen. (misschien is er al zo'n album hoor, maar dan moet je me even in de juiste weg duwen)

Sammus ken ik niet, die ga ik wel eens proberen.

Ben ik nog op tijd? Dan ga ik er morgen even voor zitten! Tegenwoordig een zoontje dus ben niet meer zo actief als voorheen, due to bedtijd

Zeker! Je hebt nog meer dan 3 weken.

zaaf
Gefeliciteerd Lowieke

Dank je! En 3 weken! Even goed maar vandaag doen anders waait het weer uit mijn kop.

Nu ik er bij stil sta heb ik meteen een cruciaal verschil met de vorige keer. Mijn nummer 1 is volledig weggevaagd door een relatief nieuwe nummer, wat niet eens op een album staat.

Gefeliciteerd iedereen met de verjaardig van hiphop!

Lekker mixen en scratchen met een doodle van Google.

Ik had liever albums dan nummers gezien tbh. Nummers vind ik wel heel moeilijk, en nogal lukraak... Maar ik zal het proberen!

zaaf
Als iemand het kan...

Kopieer gewoon mijn lijssie gap

of 50x Travis Scott

Johnny Marr schreef:
Ik had liever albums dan nummers gezien tbh. Nummers vind ik wel heel moeilijk, en nogal lukraak... Maar ik zal het proberen!

Ik help je wel.

RateYourMusic.com > Single charts > Only include genres: HipHop > Copy-Paste

Et voila!

Gast
geplaatst: vandaag om 07:44 uur

geplaatst: vandaag om 07:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.