Muziek / Muziekgames / Hip-Hop Top 250
zoeken in:
0
geplaatst: 27 april 2020, 20:20 uur
3
geplaatst: 27 april 2020, 20:20 uur
Ik had een lijst met albums gemaakt en ging die doorsturen. Mijn nikkel viel net op tijd, maar toch best laat.
0
zaaf
geplaatst: 27 april 2020, 20:24 uur
verstuurd, na een drastische maatregel te hebben toegepast. op de lijst that is
playlist staat nu op 
playlist staat nu op 
1
geplaatst: 27 april 2020, 20:46 uur
M'n hiphopsmaak is nog volop in ontwikkeling maar een top 20 moet waarschijnlijk nog wel lukken (wel met veel gevestigde namen voor de fanatiekere hiphopliefhebbers hier). Als dit een ladderspel was geworden had me dat een hoop ontdekkingen opgeleverd iig want ik kan het genre wel meer en meer waarderen.
1
geplaatst: 27 april 2020, 21:05 uur
Dit wordt een uitgesproken partijdige editie van de Hiphop top-250. 

2
geplaatst: 27 april 2020, 21:05 uur
Verstuurd. De twintig van de vorige keer verlengd tot 35. Enne, dit keer geen Kid Frost.
0
geplaatst: 27 april 2020, 21:07 uur
Haha nou ik denk dat dat aan de top 20 die ik al heb niet heel veel zal veranderen maar mss wel uitbreiden naar top 25 of 30. Maar stuur maar door hoor (staat anderen ook vrij natuurlijk), is het niet voor dit spel dan zitten er mss wel groeiertjes tussen voor de volgende toplijst.
0
geplaatst: 27 april 2020, 21:12 uur
Nee hoor, was een grap, ik wil niet nu al mijn legitimiteit verliezen. 

2
geplaatst: 27 april 2020, 21:18 uur
MVW schreef:
Haha nou ik denk dat dat aan de top 20 die ik al heb niet heel veel zal veranderen maar mss wel uitbreiden naar top 25 of 30. Maar stuur maar door hoor (staat anderen ook vrij natuurlijk), is het niet voor dit spel dan zitten er mss wel groeiertjes tussen voor de volgende toplijst.
Check voor de grap eens dit topic. Dat zou voor genoeg inspiratie kunnen zorgen (vooral die laatste top 100 is het checken waard)
0
geplaatst: 27 april 2020, 21:30 uur
De eerste lijstjes zijn verwerkt! Een korte toelichting van de puntenverdeling deze keer:
De nummer 1 krijgt 30 punten, de nummer twee 28 en de nummer 3 26. Daarna loopt het puntenaantal procentueel af - alles dat tot de bovenste 10 procent van het toplijstje behoort krijgt 23 punten (dus: in een top-50 krijgen de nummer 5 en 4 23 punten). Vervolgens blijft het aflopen op basis van de procentuele stand (alles dat tot de bovenste 15% behoort krijgt 22 punten, bovenste 20% 21 punten etc.), totdat we aan de onderkant van het lijstje aankomen, waar een nummer 5 of 6 punten krijgt. Hoop dat ik het een beetje transparant heb kunnen uitleggen haha.
Qua opsturen zou het heel fijn zijn als jullie zo veel mogelijk één consistente spelling aanhouden (die van Spotify/RYM), en geen jaartallen in het lijstje noemen. Scheelt weer wat backspacewerk.
De nummer 1 krijgt 30 punten, de nummer twee 28 en de nummer 3 26. Daarna loopt het puntenaantal procentueel af - alles dat tot de bovenste 10 procent van het toplijstje behoort krijgt 23 punten (dus: in een top-50 krijgen de nummer 5 en 4 23 punten). Vervolgens blijft het aflopen op basis van de procentuele stand (alles dat tot de bovenste 15% behoort krijgt 22 punten, bovenste 20% 21 punten etc.), totdat we aan de onderkant van het lijstje aankomen, waar een nummer 5 of 6 punten krijgt. Hoop dat ik het een beetje transparant heb kunnen uitleggen haha.
Qua opsturen zou het heel fijn zijn als jullie zo veel mogelijk één consistente spelling aanhouden (die van Spotify/RYM), en geen jaartallen in het lijstje noemen. Scheelt weer wat backspacewerk.

1
geplaatst: 27 april 2020, 21:46 uur
west schreef:
Je mag meedoen, als je in de Singlelijst van 2015 minimaal 1x Kendrick Lamar hebt.
(quote)
Je mag meedoen, als je in de Singlelijst van 2015 minimaal 1x Kendrick Lamar hebt.
Dat komt wel goed, als ik de bovenste 50 platen mag meerekenen

1
nedbed
geplaatst: 28 april 2020, 12:42 uur
Leuk, hoi123! Je kunt vandaag al wel een lijstje van mij verwachten.
1
geplaatst: 29 april 2020, 06:54 uur
De intelligente lock down laat mij niet thuis zitten. Ik zal kijken tussen het werken door of ik wat tijd om een mooi lijstje te maken. Gewoon naam en titel denk ik?? Ik denk een prive berichtje met het lijstje?
1
geplaatst: 29 april 2020, 11:25 uur
Leuk dat je meedoet, ThingMan! Inderdaad gewoon naam en titel, het liefst zoals het op Spotify staat aangegeven. En stuur maar in een privéberichtje naar mij door. 
Ik heb op dit moment 7 lijstjes binnen overigens, waarin 6 nummers al drie keer genoemd zijn. In verder nieuws zijn mijn Excelkunsten in een paar dagen 180% in grootte toegenomen.
Tot slot zie ik dat hiphopperd Slowgaze nog niet is getagd, dus bij deze.

Ik heb op dit moment 7 lijstjes binnen overigens, waarin 6 nummers al drie keer genoemd zijn. In verder nieuws zijn mijn Excelkunsten in een paar dagen 180% in grootte toegenomen.
Tot slot zie ik dat hiphopperd Slowgaze nog niet is getagd, dus bij deze.
0
geplaatst: 29 april 2020, 11:47 uur
Wat moet ik doen? Gooi instructies op me en ik zal kijken of ik eraan toekom.
0
geplaatst: 29 april 2020, 11:58 uur
Top-20/25/30/35/40/45/50 opstellen van je favo hiphopnummers, hem naar mij opsturen via pm, genieten van het eindresultaat.
1
geplaatst: 29 april 2020, 20:35 uur
Top20 moet wel lukken, heb wel enorme hiaten in mijn kennis, maar ik begrijp dat we nog een dikke maand hebben?
1
geplaatst: 29 april 2020, 22:56 uur
Ik kom ook nog met een lijstje. Ook geen échte kenner, maar wel een liefhebber.
0
geplaatst: 5 mei 2020, 13:13 uur
Oké, meer dan een weekje voorbij, dus hierbij de eerste herinnering! Stel een top-20/25/30/35/40/45/50 op van je favoriete hiphopnummers, stuur hem naar mij op via pm, en aanschouw als over een maand de meest allesomvattende, legitieme en zeitgeistbepalende toplijst van hiphop ooit wordt neergezet. Pitchfork wie?
Ik verwacht nog een lijstje van mASTROg, inquestos, Slowgaze, jordidj1, Ernie, west, Gretz, madmadder, Johnny Marr en aerobag
En ik hoop nog op een lijstje van:
123poetertjes, -SprayIt-, andré, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, catchup, catdog, Cervantes, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, El Ninjo, Elohim, Fade., GarnalenPeller, gweah, Gyzzz, herman, He$$el_01, jassn,Koenr, Kos, LarsHiphop, lowieke, -marco-, Masimo, McSavah (doe het voor mij), mjk87, nico1616, niels94, Osiris Apis, panjoe, Ploppesteksel, Poeha, Poek, principal2000, Ralph., remcodulac, Rudi S, Silky & Smooth, Sjaakspeare, Snoeperd, Teunnis, Ward en waxs
(als je niet meer getagd wil worden, meld je hier af of scheld me uit via pm en ik haal je uit de lijst)
(als je niet in dit lijstje staat, doe vooral alsnog mee!!)
Ik verwacht nog een lijstje van mASTROg, inquestos, Slowgaze, jordidj1, Ernie, west, Gretz, madmadder, Johnny Marr en aerobag
En ik hoop nog op een lijstje van:
123poetertjes, -SprayIt-, andré, Arrie, ArthurDZ, Ataloona, catchup, catdog, Cervantes, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, El Ninjo, Elohim, Fade., GarnalenPeller, gweah, Gyzzz, herman, He$$el_01, jassn,Koenr, Kos, LarsHiphop, lowieke, -marco-, Masimo, McSavah (doe het voor mij), mjk87, nico1616, niels94, Osiris Apis, panjoe, Ploppesteksel, Poeha, Poek, principal2000, Ralph., remcodulac, Rudi S, Silky & Smooth, Sjaakspeare, Snoeperd, Teunnis, Ward en waxs
(als je niet meer getagd wil worden, meld je hier af of scheld me uit via pm en ik haal je uit de lijst)
(als je niet in dit lijstje staat, doe vooral alsnog mee!!)
1
geplaatst: 5 mei 2020, 13:19 uur
Thanks voor de mention hoi123, maar ik heb helaas m'n tijd al voor andere dingen gereserveerd, succes allen!
0
geplaatst: 5 mei 2020, 14:43 uur
waxs schreef:
Thanks voor de mention hoi123, maar ik heb helaas m'n tijd al voor andere dingen gereserveerd, succes allen!
Ik sluit mij hierbij aan. Sorry hoi123

* denotes required fields.