MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1963 en 1964

zoeken in:

7,2

8,5 voor Bob

Edgar18 schreef:
(quote)
Ik heb afgelopen zomer in Zweden zelfs Jazz På Ryska op vinyl gescoord. Deze had ik al een paar jaar in huis.

Waar was dat? Ik ga over een paar maanden misschien weer.
Ik heb eigenlijk alleen op Södermalm gezocht en hem daar gevonden bij Pet Sounds Records. Ook wel andere JJ's gezien, maar niet die...

herman schreef:
Waar was dat? Ik ga over een paar maanden misschien weer.
Bij Nymans HiFi & Music in Kristianstad (zuid-Zweden). Een klein zaakje net buiten het stadscentrum met een hele leuke eigenaar. De man heeft veel kennis van zaken en kan mooi vertellen. Kristianstad heeft een jazzfestival wat vroeger best vooraanstaand was. Hij boekte de artiesten en had foto’s en verhalen over Miles Davis, Duke Ellington en andere grootheden. Het assortiment vinyl was best ruim voor zo’n klein zaakje en bovendien trok hij uit alle hoeken en gaten platen. Ik heb er ook een zeldzame Alice Babs gekocht en een eerste persing Al Wilson uit ‘68.

Lang verhaal kort: mocht je in de buurt komen dan is even omrijden best de moeite waard. Goeie kans dat ie je ook een kop koffie of biertje serveert.

6

Goeie muziek voor het slapen gaan (wat ik nu dus ook ga doen ), dus vooruit een voldoende.
(en ook omdat remcodulac Danny & the Juniors een voldoende gegeven heeft )

6,7

Bob Dylan 7,3

zaaf
8

Nog een 8,3 voor ome Bob.

Een gemiddelde van 7,743 voor Jan Johansson en dat vind ik zeker niet slecht. Het is ten slotte jazz, niet waar.

Wordt het nu tijd voor iets stevigs. Uit Liverpool! Yeah!

The Beatles - A Hard Day's Night

Hun beste! 10.

8,5

Uit de periode 1962-1964 zeker hun beste.

6,3

zaaf
Es La Noche de Un Dia Duro
8

Y he trabajado como un perro

10

Heel goed, maar het betere moest nog komen.

8.0

The Beatles, altijd lastig cijfers geven. Ze hebben zo ontzettend veel goede muziek gemaakt. Zet je het af tegen de rest van hun oeuvre of probeer je het daar los van te zien? Ik tracht dat laatste te doen.

8,5

8,5

Maar dan wel voor de albumversie. This one needs more cowbell.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:03 uur

geplaatst: vandaag om 01:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.