menu

Muziek / Muziekgames / 60sMeter: De jaren 1963 en 1964

zoeken in:
avatar van wibro
Als vervolg op de jaren 1960 t/m 1962 ga ik nu verder met de jaren 1963 en 1964. De jaren die uiteindelijk gedomineerd zouden worden door o.a. popmuziek uit de U.K. met misschien wel de bekendste stroming de Mersey beat. Net zoals bij de jaren 1960 t/m 1962 wil ik hier ruim aandacht aan schenken. Niet alleen aan die mersey beat en overige pop maar zeker ook aan de soul, folk en niet te vergeten jazz.
Mijn bedoeling is van elke artiest niet meer dan 2 nummers te nomineren. De Beatles zijn hiervan niét uitgezonderd. Ik wil het namelijk zo veelzijdig mogelijk houden.
De bedoeling is dat jullie voor elk nummer een waarderingscijfer uitbrengen. Dat mag ook achteraf maar nooit verder dan de laatste 5 nominaties. Anders wordt het voor mij te veel werk.
Als op een nummer minder dan 10 keer gestemd is verschijnt het niet in het algemeen klassement.
Oh ja, verzoekjes zijn natuurlijk altijd welkom.

Misschien hebben de volgende users hiervoor belangstelling.
50tracks, andré, Ataloona, bikkel2, brajoapau, catdog, Cervantes, Choconas, Edgar18, El Ninjo, Franck Maudit, GrafGantz, heicro, herman, johan de witt, jordidj1, Justus18, Kees-Jan, laxus11, LucM, Marco dB, Martial, Marzipaintree, Misterfool, nelis, remcodulac, Shaky, sokra, teus, thelion, Toon1, trebremmit, Tribal Gathering, wendyvortex, zaaf, Poek, Poeha, Mb., jeroentjuhh, motel matches, Johnny Marr, Les de Groot, bonothecat, MusicFreak, Arrie, ranboy, pygmydanny, Film Pegasus, johannesA, sheep67, divart

avatar van bikkel2
Ik ga zeker deel nemen. Interessante periode.

avatar van johan de witt
Britpop, serieus? Dacht dat dat een jaren 90-ding was

avatar van wibro
johan de witt schreef:
Britpop, serieus? Dacht dat dat een jaren 90-ding was
Stom, stom, stom. Ik bedoelde natuurlijk de Mersey Beat, die zijn oorsprong had in Liverpool.

Inmiddels gecorrigeerd.

avatar van teus
Leuk initiatief wibro om ook de 60's meter te vervolgen met '63 en '64
Ik doe weer mee

avatar van brajoapau
Uiteraard doe ik ook weer mee.

avatar van laxus11
Natuurlijk doe ik mee

avatar van wibro
Nou, volgens mij is er belangstelling genoeg. Laat ik dus maar eens van start gaan.

Deze zeer bekende Amerikaanse rockband maakte zijn debuut in het jaar 1962 en is aanvankelijk bekend om zijn surfrock.

Jullie weten natuurlijk al over wie ik het heb.


The Beach Boys - Surfin' USA


avatar van wibro
Niet direct mijn favoriet van de strandjongens

7,1





johannesA
7,4








avatar van stardust_be
Vanaf deze periode haak ik ook in. The Beach Boys zijn een van mijn favoriete sixties groepen maar hun vroege surfnummers draai ik niet zoveel. Hopelijk komen Don't Worry Baby of I Get Around ook nog voorbij.

7.8

avatar van wibro
stardust_be

I Get Around zal zeker nog voorbij komen maar dat is pas in het 2e gedeelte (de nummers 51 t/m 100). Leuk dat je meedoet trouwens.



avatar van heicro
De eerste top 10 hit in Amerika voor de Beach Boys, makers van surfliedjes die de gemiddelde West Coast tiener liet dromen van een leven met eindeloos lang surfen, auto rijden in een cabrio en mooie meisjes. Met deze sound hadden ze tussen 1962 en 1965 veel succes.

7


avatar van ArthurDZ
6.5

Deze periode van de Boys vind ik nog niet erg interessant. Vanaf Fun Fun Fun en vooral I Get Around wordt het gelukkig snel héél goed.

avatar van Poeha
8,5

Beter dan de voornoemde hits van de boys.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:08 uur

geplaatst: vandaag om 08:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.