MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019

zoeken in:
1. D'Angelo - Unshaken
2. James Blake feat. ROSALÍA - Barefoot in the Park
3. Billie Eilish - WHEN I WAS OLDER
4. Pip Blom - Daddy Issues

Titmeister schreef:
Ik geef toe dat het al 3u geen middag meer is, maar had graag nog gestemd op vorige ladder

1. James Blake feat. ROSALÍA - Barefoot in the Park
2. D'Angelo - Unshaken
3. CloudNone - Blue to Blue
4. Motorpsycho - Psychotzar

Sorry Tit, heb er blijkbaar over gelezen. Wat mij betreft mag je nog stemmen, tenzij Teunnis anders erover denkt?

Ok, mocht ie nog tellen:

1. Karen O & Danger Mouse - Lux Prima
2. Ellen Allien - UFO
3. Radiohead - Ill Wind
4. Billie Eilish - bury a friend

1. Pip Blom - Daddy Issues
2. Motorpsycho - Psychotzar
3. Interpol - Fine Mess
4. Blood Red Shoes - Howl

1. Blood Red Shoes - Howl
2. Motorpsycho - Psychotzar
3. Pip Blom - Daddy Issues
4. CloudNone - Blue to Blue

Ondermaatse ladder. Na Motorpsycho hoeft het voor mij al niet meer. Howl is wel een pluspunt.

2. D'Angelo - Unshaken

1. D'Angelo - Unshaken
2. Billie Eilish - WHEN I WAS OLDER
3. Pip Blom - Daddy Issues
4. James Blake feat. ROSALÍA - Barefoot in the Park

1. Billie Eilish - WHEN I WAS OLDER
2. Pip Blom - Daddy Issues
3. Blood Red Shoes - Howl
4. Interpol - Fine Mess

3. James Blake feat. ROSALÍA - Barefoot in the Park

2. D'Angelo - Unshaken
3. CloudNone - Blue to Blue
4. Interpol - Fine Mess

Ik wil vanavond nog stemmen.

01. James Blake feat. ROSALÍA - Barefoot in the Park
02. Billie Eilish - WHEN I WAS OLDER
03. D'Angelo - Unshaken
04. Pip Blom - Daddy Issues

2. James Blake feat. ROSALÍA - Barefoot in the Park
3. D'Angelo - Unshaken
4. Pip Blom - Daddy Issues

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Sorry Tit, heb er blijkbaar over gelezen. Wat mij betreft mag je nog stemmen, tenzij Teunnis anders erover denkt?

Wat mij betreft niet, helaas. De uitslag stond er nadat de middag al afgelopen was, dus je bericht dat je nog wilde stemmen is geen reden om nu een uitzondering te maken.

1. CloudNone - Blue to Blue
3. D'Angelo - Unshaken
4. Pip Blom - Daddy Issues

1. Interpol - Fine Mess

1. Motorpsycho - Psychotzar
3. Interpol - Fine Mess
4. Blood Red Shoes - Howl

2. D'Angelo - Unshaken
4. Interpol - Fine Mess

Teunnis schreef:
Wat mij betreft niet, helaas. De uitslag stond er nadat de middag al afgelopen was, dus je bericht dat je nog wilde stemmen is geen reden om nu een uitzondering te maken.
Ik vind dit een wat vreemde gang van zaken. Als Titmeister een berichtje had geplaatst met "Ik wil nog stemmen" dan zou het prima zijn maar omdat hij schrijft "ik stem vanmiddag nog" is het niet goed? Volgens mij stond er netjes een berichtje en dat hij een uurtje later is lijkt me voor een keer geen probleem. Het is geen Geert of Jordi (no offense heren ) die het nooit zo nauw nemen met de tijd.

Ik vind het wel zo fair zijn stem mee te nemen.

Edgar18 schreef:
(quote)
Ik vind dit een wat vreemde gang van zaken. Als Titmeister een berichtje had geplaatst met "Ik wil nog stemmen" dan zou het prima zijn maar omdat hij schrijft "ik stem vanmiddag nog" is het niet goed?

Als er stond ik wil nog stemmen dan had ik 1) vervolgens gezegd prima, maar dan wel voor zo en zo laat en 2) het tien uur later wel tijd voor de nieuwe ladder gevonden.

Ik heb ook niet echt de behoefte om hier nou een hele discussie van te maken. Ik moet ergens een lijn trekken waar ik op kan terugvallen bij twijfelgevallen. Die lijn is voor mij vrij duidelijk. Als je na 24 uur wilt stemmen moet je dat tijdig en duidelijk aangeven, en zelfs dan is het een bonus als het nog kan. Als je garantie wilt, moet je binnen 24 uur stemmen.

Over nieuwe ladders gesproken, wordt wel eens tijd niet?

Hm nee, Motorpsycho heeft nog niet voldoende stemmen! =P

Teunnis schreef:
Die lijn is voor mij vrij duidelijk. Als je na 24 uur wilt stemmen moet je dat tijdig en duidelijk aangeven, en zelfs dan is het een bonus als het nog kan. Als je garantie wilt, moet je binnen 24 uur stemmen.
Dit is niet hoe we het de afgelopen jaren gedaan hebben.... Een berichtje betekent dat je gewoon nog kunt stemmen. Binnen het redelijke uiteraard, het spreekt voor zich dat je geen week moet wachten.

Prima om het hier nu bij te houden maar dan stel ik voor dat je een 'harde' regel hieromtrent opneemt in de spelregels zodat een ieder weet waar hij/zij aan toe is. Nu zijn we overgeleverd aan de grillen van jou als spelleider.

jordidj1 schreef:
Over nieuwe ladders gesproken, wordt wel eens tijd niet?

Nee. Ik stem (waarschijnlijk) vanavond. Not entirely sure though.

Tja, das nou wel lastig Johnny. De ladder staat al langer dan de vorige dus ik denk dat ik toch de uitslag maar ga berekenen....

Doe je na je stemmen de uitslag?

Edgar18 schreef:

Doe je na je stemmen de uitslag?

Ja, is goed, ik probeer voor middernacht. Kun je me nog eens uitleggen wat het puntensysteem is?

Iedere nummer één in een lijstje vier punten, iedere nummer twee drie punten, iedere nummer drie twee punten en iedere nummer vier één punt. Optellen en kijken welke vier en bovenaan eindigen. Bij een eventueel gelijk aantal gaat het nummer met de meeste #1 noteringen door naar de volgende ronde.

Edgar18 schreef:
(quote)
Dit is niet hoe we het de afgelopen jaren gedaan hebben.... Een berichtje betekent dat je gewoon nog kunt stemmen. Binnen het redelijke uiteraard, het spreekt voor zich dat je geen week moet wachten.

Prima om het hier nu bij te houden maar dan stel ik voor dat je een 'harde' regel hieromtrent opneemt in de spelregels zodat een ieder weet waar hij/zij aan toe is. Nu zijn we overgeleverd aan de grillen van jou als spelleider.

Ik ben benieuwd of meer mensen het gevoel hebben dat ze overgeleverd zijn aan mijn grillen. Ik ben volgens mij altijd wel duidelijk geweest. Ik snap niet echt waarom je hier nu zo'n punt van maakt.

Edgar18 schreef:
Nu zijn we overgeleverd aan de grillen van jou als spelleider.
Edgar, stop met die lariekoek. Teun heeft geen grillen. Als de uitslag gepost is, gaan we verder. Klaar.

Hoe vaak hebben andere users en ik wel niet gezegd "Damn, ik had die artiest nog kunnen redden als ik bv. twee uur eerder was geweest"...? Jammer, maar er is niemand die nadien nog heeft gestemd. Indien de users met hun "Stem 's avonds nog" niet op tijd zijn, is het hun schuld. Superduidelijk, geen gezeik over nodig. Dus laat je nu onze geliefde spelleider die al jaren alles in goede banen leidt met rust? Dank bij voorbaat.

Shots. Fired.

Laten we maar over naar de orde van de dag.

Uitslag ladder 6 (19 stemmers):

1. James Blake feat. ROSALÍA - Barefoot in the Park (49)
2. D'Angelo - Unshaken (34)
3. Billie Eilish - WHEN I WAS OLDER (32)
4. Pip Blom - Daddy Issues (24)
5. CloudNone - Blue to Blue (16)
6. Motorpsycho - Psychotzar (15)
7. Interpol - Fine Mess (12)
8. Blood Red Shoes - Howl (8)

Ladder 7:

Brutus - War
Ekkah - Homesick
FEWS - More Than Ever
Foals - Exits
Salaam Remi feat. Nas & Amy Winehouse - Find My Love
The Chemical Brothers - Got to Keep On
The Slow Show - Sharp Scratch
Wannes Cappelle, broeder Dieleman & Frans Grapperhaus - Vergeving

MusicMeter: Song van het Jaar 2019 (Januari) on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:15LrW0vxL2WOeeUhiOhUUR

Gast
geplaatst: vandaag om 05:28 uur

geplaatst: vandaag om 05:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.