Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019
zoeken in:
1
geplaatst: 4 september 2019, 14:54 uur
Je durft niet!
Leuke ladder, dit.
1. Blanck Mass - Death Drop
2. Eefje de Visser - Lange Vinnen
3. Sonder - Crown Shyness
4. Foals - Black Bull
1
geplaatst: 4 september 2019, 15:00 uur
Stiekem zijn bijna alle nummers op het album beter dan deze. Behalve dan degene die Johnny Marr suggereert, onze contrarian.
0
geplaatst: 4 september 2019, 16:12 uur
Simon77 schreef:
Tool er uit, keurig. *cynisch applausje*
Tool er uit, keurig. *cynisch applausje*
Stromen gewoon in de voorrondes van de Grote Finale en daar zijn wel gekkere dingen gebeurd. Gezien de trouwe fanbase van Tool en het feit dat hun nieuwe album en masse op het internet wordt aanbeden zullen ze nog steeds met meerdere nummers (waaronder Fear inoculum) serieuze kans blijven maken op de finale.
0
geplaatst: 4 september 2019, 16:14 uur
aerobag schreef:
Stiekem zijn bijna alle nummers op het album beter dan deze. Behalve dan degene die Johnny Marr suggereert, onze contrarian.
(quote)
Zolang we onze oren maar niet hoeven te pijnigen met middelmatige drumsolo's.
Die drummer van Tool zou eens in de leer moeten bij Bryan Devendorf

0
geplaatst: 4 september 2019, 16:20 uur
Gretz schreef:
en masse op het internet wordt aanbeden
en masse op het internet wordt aanbeden
Dat valt wel mee toch? Los van de fan-base wordt deze plaat over het algemeen als minste album uit hun discografie ontvangen.
0
geplaatst: 4 september 2019, 16:39 uur
Koenr schreef:
Dat valt wel mee toch? Los van de fan-base wordt deze plaat over het algemeen als minste album uit hun discografie ontvangen.
(quote)
Ik hoop oprecht dat je gelijk hebt, ben tot noch toe enkel weinig minder positieve reviews tegengekomen.
1. Eefje de Visser - Lange Vinnen
2. Dope Lemon - Salt & Pepper
3. Thom Yorke - Not the News
4. Foals - Black Bull
0
geplaatst: 4 september 2019, 16:46 uur
Nou, op RYM bijvoorbeeld krijgen ze al een beduidend lagere beoordeling.
1
geplaatst: 4 september 2019, 17:09 uur
Zal er wel een klein beetje mee te maken hebben dat Fantano het album een 4/10 gegeven heeft. Daar zijn ze altijd gevoelig voor op RYM.
Op mume al 200+ stemmen, album is nog niet eens een week uit. Das redelijk ongekend, de tool fans kruipen na 13 jaar weer uit hun grotten
1
geplaatst: 4 september 2019, 17:25 uur
Gretz schreef:
(quote)
Ik ga stuk ? Johnny Marr deze kill
0
geplaatst: 4 september 2019, 17:25 uur
1. Benny the Butcher feat. Black Thought - Crowns for Kings
2. Thom Yorke - Not the News
3. Dope Lemon - Salt & Pepper
4. Foals - Black Bull
4. Foals - Black Bull
0
geplaatst: 4 september 2019, 18:01 uur
aerobag schreef:
Zal er wel een klein beetje mee te maken hebben dat Fantano het album een 4/10 gegeven heeft. Daar zijn ze altijd gevoelig voor op RYM.
Mwaaaa... Zo groot is zijn invloed toch ook niet? Hij krijgt toch vaak ook - tot vervelens toe - kritiek op zijn beoordelingen? Denk dat zijn positieve beoordelingen wat dat betreft van grotere invloed zijn dan zijn negatieve, door onbekendere albums een podium te bieden. Maar misschien onderschat ik zijn negatieve invloed. Ben wel benieuwd naar het gemiddelde van vóór de plaatsing van Fantano's review. Denk eigenlijk dat het aandeel van Tool-fans die in het verleden hangen hier groter is. Alhoewel... jordidj1 en Johnny Marr lijken het ook te pakken te hebben. Vroege ouwe lullen.(quote)
2
geplaatst: 4 september 2019, 18:07 uur
Zonder dollen: BROCKHAMPTON én Tool! Die zal je vast niet vaak in dezelfde playlist vinden. Hippe ouwe lullen.
0
geplaatst: 4 september 2019, 18:30 uur
aerobag schreef:
Nou goed, dan is Fantano nog een voorbeeld van een minder positieve review. (quote)

0
geplaatst: 4 september 2019, 19:59 uur
Masimo schreef:
(quote)
Zonder dollen: BROCKHAMPTON én Tool! Die zal je vast niet vaak in dezelfde playlist vinden. Hippe ouwe lullen. Zonder dollen? Twee van de grootste hypes van dit moment dus het lijkt mij juist een weinig opzienbarende combinatie.

1
geplaatst: 4 september 2019, 20:04 uur
1. Kefaya + Elaha Soroor - Jama Narenji
2. Sonder - Crown Shyness
3. Blanck Mass - Death Drop
4. Benny the Butcher feat. Black Thought - Crowns for Kings
Ik kan me hier bij aansluiten en vooral met betrekking tot Benny the Butcher voel ik dit heel sterk.
2. Sonder - Crown Shyness
3. Blanck Mass - Death Drop
aerobag schreef:
Heerlijk die variërende elektronische gekte van Sonder, met die bevredigende beatswitch vanaf 6:35
Wat Dope Lemon en Benny the Butcher betreft, voor mij de twee grootste gemiste kansen! De fundering is goed, de atmosfeer van de liedjes heel sterk, maar beide durven net niet genoeg van de bewandelde paden af te wijken om in mijn boekje toppers te zijn.
Heerlijk die variërende elektronische gekte van Sonder, met die bevredigende beatswitch vanaf 6:35
Wat Dope Lemon en Benny the Butcher betreft, voor mij de twee grootste gemiste kansen! De fundering is goed, de atmosfeer van de liedjes heel sterk, maar beide durven net niet genoeg van de bewandelde paden af te wijken om in mijn boekje toppers te zijn.
Ik kan me hier bij aansluiten en vooral met betrekking tot Benny the Butcher voel ik dit heel sterk.
0
geplaatst: 4 september 2019, 20:27 uur
Arrie schreef:
Zonder dollen? Twee van de grootste hypes van dit moment dus het lijkt mij juist een weinig opzienbarende combinatie.
Laten we hierbij maar opnieuw concluderen dat ik waarschijnlijk de populariteit van Tool bij jonge mensen onderschat (quote)
Zonder dollen? Twee van de grootste hypes van dit moment dus het lijkt mij juist een weinig opzienbarende combinatie.

0
geplaatst: 4 september 2019, 20:41 uur
1. Benny the Butcher feat. Black Thought - Crowns for Kings
2. Foals - Black Bull
4. Thom Yorke - Not the News
Triestig laddertje ivm de vorige.
2. Foals - Black Bull
4. Thom Yorke - Not the News
Triestig laddertje ivm de vorige.
0
geplaatst: 4 september 2019, 21:10 uur
Masimo schreef:
(quote)
Laten we hierbij maar opnieuw concluderen dat ik waarschijnlijk de populariteit van Tool bij jonge mensen onderschat
Ach ja, de band heeft het natuurlijk marketingtechnisch goed gedaan. Meer dan een decennium niets nieuws uitgebracht, en al die tijd ook niet op streaming services geweest. Daardoor is de legende door de oudere fans lekker opgebouwd. Nu hebben ze vlak voor het nieuwe album snel al hun muziek online geflikkerd, waardoor de jongere garde ook eens kon checken waar de fuzz nu echt over ging. Degene bij wie dat beviel, werden gelijk op hun wenken bediend met een nieuw album...
0
geplaatst: 4 september 2019, 21:39 uur
Arrie schreef:
(quote)
Tool is geen hype
Ben al lang fan hoor, Masimo.En Fantano is een held, dat jullie het ff weten. De comment section van die gozert
Kapotlachen.
1
geplaatst: 4 september 2019, 22:06 uur
Ik heb ook wel waardering voor onze favoriete meloen. Welbespraakte gast die sterke punten maakt. Ik ben het ook wel vaak met hem eens, dat helpt. 

0
geplaatst: 4 september 2019, 22:25 uur
1. Blanck Mass - Death Drop
2. Benny the Butcher feat. Black Thought - Crowns for Kings
3. Kefaya + Elaha Soroor - Jama Narenji
4. Sonder - Crown Shyness
3. Kefaya + Elaha Soroor - Jama Narenji
0
geplaatst: 5 september 2019, 10:48 uur
1. Foals - Black Bull
0
geplaatst: 5 september 2019, 11:18 uur
Gretz schreef:
Ik hoop oprecht dat je gelijk hebt, ben tot noch toe enkel weinig minder positieve reviews tegengekomen.
Pitchfork heeft Fear Inoculum net ook een 5,4 gegeven, je wordt nu wel op je wenken bediend. (Niet dat pitchfork nog zo relevant is)
Masimo schreef:
Mwaaaa... Zo groot is zijn invloed toch ook niet? Hij krijgt toch vaak ook - tot vervelens toe - kritiek op zijn beoordelingen?
Mwaaaa... Zo groot is zijn invloed toch ook niet? Hij krijgt toch vaak ook - tot vervelens toe - kritiek op zijn beoordelingen?
Zijn positieve invloed vind ik zoals je al aangeeft wel duidelijke zichtbaar. Album van Otoboke Beaver vind ik daar mooi voorbeeld van. Eerst een gemiddelde van 3,30 en na zijn recensie 2 maanden na release gestegen naar 3,55. Negatief is inderdaad lastiger te zeggen, wat gemiddelde droppen altijd in de dagen na release als de niet-liefhebbers er zich mee gaan bemoeien.
Wel knap dat een one man show zoveel invloed heeft kunnen vergaren.
0
geplaatst: 5 september 2019, 19:13 uur
1. Eefje de Visser - Lange Vinnen
2. Foals - Black Bull
4. Kefaya + Elaha Soroor - Jama Narenji
2. Foals - Black Bull
0
geplaatst: 5 september 2019, 19:19 uur
Een ladder vol zeventjes.
1. Sonder - Crown Shyness
3. Eefje de Visser - Lange Vinnen
1. Sonder - Crown Shyness
3. Eefje de Visser - Lange Vinnen
0
geplaatst: 6 september 2019, 00:16 uur
1. Thom Yorke - Not the News
Blanck Mass begint vet, maar ik ben niet zo voor die Tetris-geluidjes
. Zoals hoi123 zegt: een ladder vol degelijk materiaal, maar zonder echte uitschieters.
Blanck Mass begint vet, maar ik ben niet zo voor die Tetris-geluidjes
. Zoals hoi123 zegt: een ladder vol degelijk materiaal, maar zonder echte uitschieters.* denotes required fields.