MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019

zoeken in:
jordidj1 schreef:
(quote)

Gelukkig heeft Tool een nog beter nummer voor volgende maand.

Chocolate Chip Trip? x

Johnny Marr schreef:
(quote)

Chocolate Chip Trip? x

Je durft niet!

Leuke ladder, dit.

1. Blanck Mass - Death Drop
2. Eefje de Visser - Lange Vinnen
3. Sonder - Crown Shyness
4. Foals - Black Bull

jordidj1 schreef:

Gelukkig heeft Tool een nog beter nummer voor volgende maand

Stiekem zijn bijna alle nummers op het album beter dan deze. Behalve dan degene die Johnny Marr suggereert, onze contrarian.

Simon77 schreef:
Tool er uit, keurig. *cynisch applausje*

Stromen gewoon in de voorrondes van de Grote Finale en daar zijn wel gekkere dingen gebeurd. Gezien de trouwe fanbase van Tool en het feit dat hun nieuwe album en masse op het internet wordt aanbeden zullen ze nog steeds met meerdere nummers (waaronder Fear inoculum) serieuze kans blijven maken op de finale.

aerobag schreef:
(quote)

Stiekem zijn bijna alle nummers op het album beter dan deze. Behalve dan degene die Johnny Marr suggereert, onze contrarian.

Zolang we onze oren maar niet hoeven te pijnigen met middelmatige drumsolo's.

Die drummer van Tool zou eens in de leer moeten bij Bryan Devendorf

Gretz schreef:
en masse op het internet wordt aanbeden

Dat valt wel mee toch? Los van de fan-base wordt deze plaat over het algemeen als minste album uit hun discografie ontvangen.

Koenr schreef:
(quote)

Dat valt wel mee toch? Los van de fan-base wordt deze plaat over het algemeen als minste album uit hun discografie ontvangen.

Ik hoop oprecht dat je gelijk hebt, ben tot noch toe enkel weinig minder positieve reviews tegengekomen.

1. Eefje de Visser - Lange Vinnen
2. Dope Lemon - Salt & Pepper
3. Thom Yorke - Not the News
4. Foals - Black Bull

Nou, op RYM bijvoorbeeld krijgen ze al een beduidend lagere beoordeling.

hoi123 schreef:
Nou, op RYM bijvoorbeeld krijgen ze al een beduidend lagere beoordeling.

Zal er wel een klein beetje mee te maken hebben dat Fantano het album een 4/10 gegeven heeft. Daar zijn ze altijd gevoelig voor op RYM.

Op mume al 200+ stemmen, album is nog niet eens een week uit. Das redelijk ongekend, de tool fans kruipen na 13 jaar weer uit hun grotten

Gretz schreef:
(quote)

Zolang we onze oren maar niet hoeven te pijnigen met middelmatige drumsolo's.

Die drummer van Tool zou eens in de leer moeten bij Bryan Devendorf

Ik ga stuk ? Johnny Marr deze kill

1. Benny the Butcher feat. Black Thought - Crowns for Kings
2. Thom Yorke - Not the News
3. Dope Lemon - Salt & Pepper
4. Foals - Black Bull

jordidj1 schreef:
(quote)

Ik ga stuk ? Johnny Marr deze kill

Ik zeg: drum battle! Doen, doen, doen!

aerobag schreef:
(quote)

Zal er wel een klein beetje mee te maken hebben dat Fantano het album een 4/10 gegeven heeft. Daar zijn ze altijd gevoelig voor op RYM.
Mwaaaa... Zo groot is zijn invloed toch ook niet? Hij krijgt toch vaak ook - tot vervelens toe - kritiek op zijn beoordelingen? Denk dat zijn positieve beoordelingen wat dat betreft van grotere invloed zijn dan zijn negatieve, door onbekendere albums een podium te bieden. Maar misschien onderschat ik zijn negatieve invloed. Ben wel benieuwd naar het gemiddelde van vóór de plaatsing van Fantano's review. Denk eigenlijk dat het aandeel van Tool-fans die in het verleden hangen hier groter is. Alhoewel... jordidj1 en Johnny Marr lijken het ook te pakken te hebben. Vroege ouwe lullen.

Wij hebben gewoon een brede muzieksmaak

jordidj1 schreef:
Wij hebben gewoon een brede muzieksmaak
Zonder dollen: BROCKHAMPTON én Tool! Die zal je vast niet vaak in dezelfde playlist vinden. Hippe ouwe lullen.

aerobag schreef:
(quote)

Nou goed, dan is Fantano nog een voorbeeld van een minder positieve review.

Masimo schreef:
(quote)
Zonder dollen: BROCKHAMPTON én Tool! Die zal je vast niet vaak in dezelfde playlist vinden. Hippe ouwe lullen.

Zonder dollen? Twee van de grootste hypes van dit moment dus het lijkt mij juist een weinig opzienbarende combinatie.

1. Kefaya + Elaha Soroor - Jama Narenji
2. Sonder - Crown Shyness
3. Blanck Mass - Death Drop
4. Benny the Butcher feat. Black Thought - Crowns for Kings

aerobag schreef:

Heerlijk die variërende elektronische gekte van Sonder, met die bevredigende beatswitch vanaf 6:35

Wat Dope Lemon en Benny the Butcher betreft, voor mij de twee grootste gemiste kansen! De fundering is goed, de atmosfeer van de liedjes heel sterk, maar beide durven net niet genoeg van de bewandelde paden af te wijken om in mijn boekje toppers te zijn.

Ik kan me hier bij aansluiten en vooral met betrekking tot Benny the Butcher voel ik dit heel sterk.

Arrie schreef:
(quote)

Zonder dollen? Twee van de grootste hypes van dit moment dus het lijkt mij juist een weinig opzienbarende combinatie.
Laten we hierbij maar opnieuw concluderen dat ik waarschijnlijk de populariteit van Tool bij jonge mensen onderschat

1. Benny the Butcher feat. Black Thought - Crowns for Kings
2. Foals - Black Bull
4. Thom Yorke - Not the News

Triestig laddertje ivm de vorige.

Masimo schreef:
(quote)
Laten we hierbij maar opnieuw concluderen dat ik waarschijnlijk de populariteit van Tool bij jonge mensen onderschat

Ach ja, de band heeft het natuurlijk marketingtechnisch goed gedaan. Meer dan een decennium niets nieuws uitgebracht, en al die tijd ook niet op streaming services geweest. Daardoor is de legende door de oudere fans lekker opgebouwd. Nu hebben ze vlak voor het nieuwe album snel al hun muziek online geflikkerd, waardoor de jongere garde ook eens kon checken waar de fuzz nu echt over ging. Degene bij wie dat beviel, werden gelijk op hun wenken bediend met een nieuw album...

Arrie schreef:
(quote)

Tool is geen hype Ben al lang fan hoor, Masimo.

En Fantano is een held, dat jullie het ff weten. De comment section van die gozert Kapotlachen.

Ik heb ook wel waardering voor onze favoriete meloen. Welbespraakte gast die sterke punten maakt. Ik ben het ook wel vaak met hem eens, dat helpt.

1. Blanck Mass - Death Drop
2. Benny the Butcher feat. Black Thought - Crowns for Kings
3. Kefaya + Elaha Soroor - Jama Narenji
4. Sonder - Crown Shyness

1. Foals - Black Bull
2. Eefje de Visser - Lange Vinnen
4. Benny the Butcher feat. Black Thought - Crowns for Kings

Gretz schreef:

Ik hoop oprecht dat je gelijk hebt, ben tot noch toe enkel weinig minder positieve reviews tegengekomen.

Pitchfork heeft Fear Inoculum net ook een 5,4 gegeven, je wordt nu wel op je wenken bediend. (Niet dat pitchfork nog zo relevant is)

Masimo schreef:
Mwaaaa... Zo groot is zijn invloed toch ook niet? Hij krijgt toch vaak ook - tot vervelens toe - kritiek op zijn beoordelingen?

Zijn positieve invloed vind ik zoals je al aangeeft wel duidelijke zichtbaar. Album van Otoboke Beaver vind ik daar mooi voorbeeld van. Eerst een gemiddelde van 3,30 en na zijn recensie 2 maanden na release gestegen naar 3,55. Negatief is inderdaad lastiger te zeggen, wat gemiddelde droppen altijd in de dagen na release als de niet-liefhebbers er zich mee gaan bemoeien.
Wel knap dat een one man show zoveel invloed heeft kunnen vergaren.

1. Eefje de Visser - Lange Vinnen
2. Foals - Black Bull
3. Thom Yorke - Not the News
4. Kefaya + Elaha Soroor - Jama Narenji

Een ladder vol zeventjes.

1. Sonder - Crown Shyness
2. Thom Yorke - Not the News
3. Eefje de Visser - Lange Vinnen
4. Kefaya + Elaha Soroor - Jama Narenji

Nog mensen die willen stemmen? Masimo misschien?

1. Thom Yorke - Not the News
2. Benny the Butcher feat. Black Thought - Crowns for Kings
4. Sonder - Crown Shyness

Blanck Mass begint vet, maar ik ben niet zo voor die Tetris-geluidjes . Zoals hoi123 zegt: een ladder vol degelijk materiaal, maar zonder echte uitschieters.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:21 uur

geplaatst: vandaag om 19:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.