Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019
zoeken in:
0
geplaatst: 15 september 2019, 10:44 uur
Bedankt voor het invullen van de sheet Gretz
.
De volgorde bij de RYM releases, en de toevoegingen uit het 'maak kennis met...' topic klopt niet helemaal. Ik stel het nu zo te laten, maar (voor iedereen) let erop dat je volgende maand de juiste volgorde aanhoudt.
.De volgorde bij de RYM releases, en de toevoegingen uit het 'maak kennis met...' topic klopt niet helemaal. Ik stel het nu zo te laten, maar (voor iedereen) let erop dat je volgende maand de juiste volgorde aanhoudt.
0
geplaatst: 15 september 2019, 11:43 uur
We beginnen gelijk sterk, met 6 topnummers - waarvan Kolonel Djafaar een erg fijne ontdekking is. Enkel Ataraxie is niet echt mijn ding en Swift is wel erg zoet.
1. BCUC - The Journey with Mr. Van Der Merwe
2. Kolonel Djafaar - Elafrotita
3. Foals - The Runner
4. Röyksopp - Rescue (Lost Tapes)
2. Kolonel Djafaar - Elafrotita
3. Foals - The Runner
0
geplaatst: 15 september 2019, 11:58 uur
Alle begin is moeilijk zullen we maar denken. In tegenstelling tot mijn voorganger kan ik minder met deze ladder. Gelukkig staat één van Lana's mooiste erbij zodat ik in ieder geval een overtuigende nummer één heb.
1. Lana Del Rey - The greatest
2. Röyksopp - Rescue (Lost Tapes)
3. Taylor Swift - Lover
4. BCUC - The Journey with Mr. Van Der Merwe
3. Taylor Swift - Lover
4. BCUC - The Journey with Mr. Van Der Merwe
0
geplaatst: 15 september 2019, 12:17 uur
Edgar18 schreef:
De volgorde bij de RYM releases, en de toevoegingen uit het 'maak kennis met...' topic klopt niet helemaal. Ik stel het nu zo te laten, maar (voor iedereen) let erop dat je volgende maand de juiste volgorde aanhoudt.
Ah, ik heb de volgorde van juli aangehouden. Klopte die dan ook niet?
- De RYM releases zijn automatisch ingevuld in ladders 1, 3, 4, 7 en 8.
- De nummers uit het 'Maak kennis met...' topic staan in ladders 2, 3, 5, 6 en 8.
aerobag schreef:
JPEGMAFIA - Jesus Forgive Me I Am A Thot
En
BROCKHAMPTON - Dearly Departed (dus Arrie mag zijn eigen nominatie kiezen jordidj1)
JPEGMAFIA - Jesus Forgive Me I Am A Thot
En
BROCKHAMPTON - Dearly Departed (dus Arrie mag zijn eigen nominatie kiezen jordidj1)
Edit: Algiers staat hoger op RYM dan BROCKHAMPTON, dus die even van plek laten wisselen.
1
geplaatst: 15 september 2019, 12:29 uur
Algiers > JPEG > Brock
En vanuit het maak kennis met topic: Tinariwen > Cykada
Als je dat aanpast verandert de loting van vier of vijf ladders, vandaar mijn voorstel om het nu maar te laten staan. Maar als je het nog aan wil passen: by my guest
.
De template klopt, dus RYM in 1, 3, 4, 7 en 8 en MKM in 2, 3, 5, 6 en 8 is juist!
Edit: Gretz, als je de RYM aanpast, doe dan ook de maak kennis met... nog even a.u.b.
En vanuit het maak kennis met topic: Tinariwen > Cykada
Als je dat aanpast verandert de loting van vier of vijf ladders, vandaar mijn voorstel om het nu maar te laten staan. Maar als je het nog aan wil passen: by my guest
. De template klopt, dus RYM in 1, 3, 4, 7 en 8 en MKM in 2, 3, 5, 6 en 8 is juist!
Edit: Gretz, als je de RYM aanpast, doe dan ook de maak kennis met... nog even a.u.b.
1
geplaatst: 15 september 2019, 12:38 uur
Edgar18 schreef:
Done. Ik ging er vanuit dat de volgorde van aerobag klopte, maar had idd kunnen weten dat de RYM-volgorde met twee vervangers iets anders zou zijn. Handig wel dat tabblad voor Maak Kennis Met...

1
geplaatst: 15 september 2019, 12:43 uur
Dat tabblad is wel handig ja. Overigens heeft ladder 5 nu zeven liedjes, ladder 6 heeft er negen, ladder 7 heeft er tien en ladder 8 heeft er zes... 

0
geplaatst: 15 september 2019, 15:26 uur
Aan het luisteren: in Spotify staat wel Black Bull van Foals i.p.v. The Runner?
1. King Princess - Cheap Queen
3. BCUC - The Journey with Mr. Van Der Merwe
4. Kolonel Djafaar - Elafrotita
0
geplaatst: 15 september 2019, 16:00 uur
1. Ataraxie - Reaching Happiness Touching Pain
2. Taylor Swift - Lover
3. Lana Del Rey - The greatest
2. Taylor Swift - Lover
1
geplaatst: 15 september 2019, 17:37 uur
Cervantes schreef:
2. Taylor Swift - Lover
2. Taylor Swift - Lover
Jouw muzieksmaak blijf voor mij ook een mysterie, Taylor op 2 had ik nooit zien aankomen.

1
geplaatst: 15 september 2019, 19:06 uur
aerobag schreef:
Jouw muzieksmaak blijf voor mij ook een mysterie, Taylor op 2 had ik nooit zien aankomen.
(quote)
Komt wellicht doordat ik geen top en stemlijsten heb samengesteld.

Wat betreft het nummer van Taylor; fijne popcountry muziek dat prettig in het gehoor ligt. Het deed me denken aan het album van Kacey Musgraves van vorig jaar en die beviel me ook prima.
0
geplaatst: 15 september 2019, 20:31 uur
Beetje laat, maar grappig dat je Girl Band nomineert, Edgar18! Als ik even terugkijk zie ik dat Shoulderblades nog op nummer 12 in je lijstje stond - van gedachten veranderd of vind je deze gewoon stukken beter? 

0
geplaatst: 15 september 2019, 21:07 uur
Ploppesteksel schreef:
Dank voor de oplettendheid. Zie dat Simon77 per abuis de verkeerde uri had gebruikt, is intussen aangepast.
Simon77 schreef:
spotify:track:1JY2O2bIdgSRfAi0cSG2Qb
spotify:track:1JY2O2bIdgSRfAi0cSG2Qb
Jij, Edgar18 en Cervantes en mogen evt. hun stemmen nog wijzigen.
0
geplaatst: 15 september 2019, 21:08 uur
2. Taylor Swift - Lover
2. Taylor Swift - Lover
0
geplaatst: 15 september 2019, 21:17 uur
2. Taylor Swift - Lover
3. King Princess - Cheap Queen
2. Taylor Swift - Lover
0
geplaatst: 15 september 2019, 22:22 uur
Dat laatste hoi123. Shoulderblades vind ik wat saai en gezapig maar van Going Norway gaat een fijne vibe en urgentie uit. Normaliter ben ik niet van het gitaargeweld, maar deze song raakt me wel. Een beetje hetzelfde als LINGUA IGNOTA vorige maand, normaal ver buiten mijn comfortzone, maar in dit geval een schot in de roos.
1
geplaatst: 15 september 2019, 22:27 uur
1. Röyksopp - Rescue (Lost Tapes)
2. Lana Del Rey - The greatest
5. King Princess - Cheap Queen
Ik vond de vorige lading Foals nummers veel interessanter dan Black Bulls en The Runner. Ze hadden mijn zieltje veroverd met Everything Not Saved Will Be Lost part 1 en raken me alweer kwijt bij part 2
5. King Princess - Cheap Queen
Ik vond de vorige lading Foals nummers veel interessanter dan Black Bulls en The Runner. Ze hadden mijn zieltje veroverd met Everything Not Saved Will Be Lost part 1 en raken me alweer kwijt bij part 2
0
geplaatst: 15 september 2019, 22:53 uur
Edgar18 schreef:
Dat laatste hoi123. Shoulderblades vind ik wat saai en gezapig maar van Going Norway gaat een fijne vibe en urgentie uit. Normaliter ben ik niet van het gitaargeweld, maar deze song raakt me wel. Een beetje hetzelfde als LINGUA IGNOTA vorige maand, normaal ver buiten mijn comfortzone, maar in dit geval een schot in de roos.
Haha, saai en gezapig zijn nou net de twee woorden die ik nog nooit heb gezien om Girl Band te omschrijven. Dat laatste hoi123. Shoulderblades vind ik wat saai en gezapig maar van Going Norway gaat een fijne vibe en urgentie uit. Normaliter ben ik niet van het gitaargeweld, maar deze song raakt me wel. Een beetje hetzelfde als LINGUA IGNOTA vorige maand, normaal ver buiten mijn comfortzone, maar in dit geval een schot in de roos.
Dat Shoulderblades niet rechtlijnig genoeg is om te boeien kan ik wel inkomen. Eerdere singles (Paul, Lawman, Pears for Lunch) al geprobeerd?
0
geplaatst: 15 september 2019, 23:05 uur
hoi123 schreef:
Haha, saai en gezapig zijn nou net de twee woorden die ik nog nooit heb gezien om Girl Band te omschrijven.
Dat Shoulderblades niet rechtlijnig genoeg is om te boeien kan ik wel inkomen. Eerdere singles (Paul, Lawman, Pears for Lunch) al geprobeerd?
Haha, saai en gezapig zijn nou net de twee woorden die ik nog nooit heb gezien om Girl Band te omschrijven.
Dat Shoulderblades niet rechtlijnig genoeg is om te boeien kan ik wel inkomen. Eerdere singles (Paul, Lawman, Pears for Lunch) al geprobeerd? Nieuwe album al gehoord toevallig? Going Norway en Shoulderblades zijn daarvan misschien nog wel de meest rechtlijnige tracks haha
0
geplaatst: 15 september 2019, 23:08 uur
Zo, maar liefst 3 nummers die boven de 10 minuten klokken. Gelukkig zijn ze alledrie de moeite.
2. Lana Del Rey - The Greatest
3. Kolonel Djafaar - Elafrotita
4. Ataraxie - Reaching Happiness Touching Pain
2. Lana Del Rey - The Greatest
0
geplaatst: 16 september 2019, 00:42 uur
1
geplaatst: 16 september 2019, 09:59 uur
aerobag schreef:
Nieuwe album al gehoord toevallig? Going Norway en Shoulderblades zijn daarvan misschien nog wel de meest rechtlijnige tracks haha
Nog niet, moet nog wachten tot de Spotifyrelease, maar kan niet wachten!(quote)
Nieuwe album al gehoord toevallig? Going Norway en Shoulderblades zijn daarvan misschien nog wel de meest rechtlijnige tracks haha
0
geplaatst: 16 september 2019, 11:34 uur
1. Foals - The Runner
0
geplaatst: 16 september 2019, 15:06 uur
1. Röyksopp - Rescue (Lost Tapes)
1
geplaatst: 16 september 2019, 18:31 uur
hoi123 schreef:
Saai en gezapig zijn nou net de twee woorden die ik nog nooit heb gezien om Girl Band te omschrijven.
Gezapig is misschien niet de juiste woordkeuze. Waar ik op doelde is dat Shoulderblades mij simpelweg niet wist te boeien. Ik hou best van chaos, maar er moeten wel momenten inzitten die me doen opveren en dat miste ik in dat nummer. Going Norway heeft die momenten wel. Saai en gezapig zijn nou net de twee woorden die ik nog nooit heb gezien om Girl Band te omschrijven.
Dat Shoulderblades niet rechtlijnig genoeg is om te boeien kan ik wel inkomen. Eerdere singles (Paul, Lawman, Pears for Lunch) al geprobeerd? Met het oudere werk ben ik niet erg bekend. Ik heb de band een keer live gezien en dat was bij vlagen erg tof. Als er komende Le Guess Who? niks interessant(er)s tegenover staat dan ga ik ze nog eens bekijken.
0
geplaatst: 16 september 2019, 18:40 uur
3. Foals - The Runner
5. BCUC - The Journey with Mr. Van Der Merwe
3. Foals - The Runner
5. BCUC - The Journey with Mr. Van Der Merwe
0