Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2019, 08:44 uur
MAVI begint bij me te groeien
1. Glass Beach - Classic J Dies And Goes To Hell Part 1
2. MAVI - Moonfire
3. Tindersticks - For The Beauty
4. Lalalar - Hata Benim Göbek Adim
1. Glass Beach - Classic J Dies And Goes To Hell Part 1
2. MAVI - Moonfire
0
geplaatst: 30 december 2019, 09:17 uur
1. MAVI - Moonfire
2. Lalalar - Hata Benim Göbek Adim
3. Boards of Canada - XYZ
4. Tindersticks - For The Beauty
5. Jay Som - Nighttime Drive
6. Glass Beach - Classic J Dies And Goes To Hell Part 1
5. Jay Som - Nighttime Drive
6. Glass Beach - Classic J Dies And Goes To Hell Part 1
0
geplaatst: 30 december 2019, 09:30 uur
1. Het Zesde Metaal feat. Stefanie Callebaut - De Onvolledigen
2. MAVI - Moonfire
2. MAVI - Moonfire
2
geplaatst: 30 december 2019, 09:41 uur
Zuur. Luminous Spaces eruit op nummer 1-noteringen tegen een volstrekt inspiratieloos nummer. Had ik dat geweten, dat had ik Hopkins wel een plekje hoger gezet in mijn top 4.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 30 december 2019, 11:38 uur
1. Boards of Canada - XYZ
2. Tindersticks - For The Beauty
3. Het Zesde Metaal feat. Stefanie Callebaut - De Onvolledigen
4. MAVI - Moonfire
4. MAVI - Moonfire
0
geplaatst: 30 december 2019, 11:54 uur
2. Billie Marten - Betsy
3. Jay Som - Nighttime Drive
2. Billie Marten - Betsy
0
geplaatst: 30 december 2019, 12:18 uur
Haha, dat had je niet durven dromen zeker? Er zit hier nog wel een beetje liefde voor soul verstopt blijkbaar
0
geplaatst: 30 december 2019, 12:22 uur
aerobag schreef:

1. MAVI - Moonfire
3. Glass Beach - Classic J Dies And Goes To Hell Part 1
4. Billie Marten - Betsy
0
geplaatst: 30 december 2019, 13:27 uur
0
geplaatst: 30 december 2019, 14:33 uur
Shit, alsnog vergeten te stemmen gisteren. Dat kost Hopkins & Owens de finale 
2. Jay Som - Nighttime Drive
3. Lalalar - Hata Benim Göbek Adim
4. MAVI - Moonfire

2. Jay Som - Nighttime Drive
3. Lalalar - Hata Benim Göbek Adim
4. MAVI - Moonfire
0
geplaatst: 30 december 2019, 15:10 uur
1. Jay Som - Nighttime Drive
2. Het Zesde Metaal feat. Stefanie Callebaut - De Onvolledigen
3. Billie Marten - Betsy
4. MAVI - Moonfire
3. Billie Marten - Betsy
4. MAVI - Moonfire
0
geplaatst: 30 december 2019, 15:38 uur
1. Lalalar - Hata Benim Göbek Adim
4. Jay Som - Nighttime Drive
4. Jay Som - Nighttime Drive
0
geplaatst: 30 december 2019, 15:51 uur
1. Billie Marten - Betsy
4. Glass Beach - Classic J Dies And Goes To Hell Part 1
0
geplaatst: 30 december 2019, 17:52 uur
Absoluut, mijn lach was er dan ook één van plezier. Ik heb de afgelopen jaren menig nummer van Charles Bradley genomineerd voor dit spel. Het één was nog kanslozer dan het ander. Dat dan juist deze 'op de plank' song het hier tot de finale schopt vind ik zowel frappant als heel leuk.
0
geplaatst: 30 december 2019, 18:13 uur
2. Mavi - Moonfire
2. Mavi - Moonfire
0
geplaatst: 30 december 2019, 18:29 uur
Ik ben een beetje bang dat Boards of Canada hier onterecht meespeelt. Het nummer betreft een heruitgave van een song die in '99 al eens is uitgegeven. Vanwege een rechtenkwestie is ie later van de Peel Session EP afgehaald maar in eerste instantie heeft ie er wel degelijk opgestaan.
Omdat hun platenlabel Warp Records in 2019 30 jaar bestaat, re-releasen ze de Boards of Canada ep Peel Session TX 21/07/1998. Deze plaat bevatte initieel vier tracks, waarvan er eentje (“XYZ”) al snel verwijderd werd omwille van sample licensing issues. Dit betekent dat de oorspronkelijke kopies van deze ep heel zeldzaam zijn. Om hun verjaardag in de verf te zetten, zorgde Warp ervoor dat deze issues van de baan konden, zodat Boards of Canada 21 jaar na datum alsnog “XYZ” kan uitbrengen.
Nu ben ik nooit heel goed met de regels in dit topic dus hoe denken anderen (dumb_helicopter, Gretz & aerobag) hierover? En als we hem erin laten dan moeten we wat mij betreft Something van The Beatles volgende maand ook mee laten spelen als automatische nominatie.
Omdat hun platenlabel Warp Records in 2019 30 jaar bestaat, re-releasen ze de Boards of Canada ep Peel Session TX 21/07/1998. Deze plaat bevatte initieel vier tracks, waarvan er eentje (“XYZ”) al snel verwijderd werd omwille van sample licensing issues. Dit betekent dat de oorspronkelijke kopies van deze ep heel zeldzaam zijn. Om hun verjaardag in de verf te zetten, zorgde Warp ervoor dat deze issues van de baan konden, zodat Boards of Canada 21 jaar na datum alsnog “XYZ” kan uitbrengen.
Nu ben ik nooit heel goed met de regels in dit topic dus hoe denken anderen (dumb_helicopter, Gretz & aerobag) hierover? En als we hem erin laten dan moeten we wat mij betreft Something van The Beatles volgende maand ook mee laten spelen als automatische nominatie.
0
geplaatst: 30 december 2019, 18:32 uur
Heb ff nageteld en daar was het wrs wel op neergekomen, ondanks dat het mijn nummer 2 zou zijn... Liever had ik Het Zesde Metaal eruit, die haalt toch bij lange na niet meer het niveau van Ploegsteert.
0
geplaatst: 30 december 2019, 18:37 uur
Indien het nummer effectief al uitgekomen was voor 2019 dan mag het inderdaad niet meespelen.
0
geplaatst: 30 december 2019, 18:42 uur
Ik zal straks even kijken, toen ik hem toevoegde via RYM had ik inderdaad opgezocht of deze niet eerder released was en ik dacht toen gelezen te hebben dat dit de eerste officiële uitgave was. Ik kom er zo op terug.
Edit:
Ik heb deze toegevoegd omdat verschillende muzieksites het beschreven als "Previously Unreleashed" en ik dacht dat dit een gevalletje "Rylan" van The National was. Daarmee bedoel ik dat de band een track al een flink aantal jaren live speelt voordat deze officieel uitgebracht wordt. Maar zoals Edgar18 al zegt, even de feiten op een rijtje:
- In 1998 speelde Boards of Canada in de BBC studio's van John Peel 4 nummers live, waaronder XYZ
- Deze live-opnames zijn daarna in 1999 uitgebracht als EP
- De allereerste en lokaal uitgebrachte drukken van deze EP's bevatten XYZ, daarna dus heel snel teruggeroepen en verwijderd. Op Musicmeter/RYM/Discogs staat XYZ ook niet in de tracklist.
- Dit jaar dus de 'officiële' release als single, maar het nummer kent wel zijn oorsprong in 1998. Het is ook niet 100% de EP versie, maar een opgepoetste versie zonder commentaar van John Peel er door heen.
Zegt u het maar, lastig gevalletje.
Edit:
Ik heb deze toegevoegd omdat verschillende muzieksites het beschreven als "Previously Unreleashed" en ik dacht dat dit een gevalletje "Rylan" van The National was. Daarmee bedoel ik dat de band een track al een flink aantal jaren live speelt voordat deze officieel uitgebracht wordt. Maar zoals Edgar18 al zegt, even de feiten op een rijtje:
- In 1998 speelde Boards of Canada in de BBC studio's van John Peel 4 nummers live, waaronder XYZ
- Deze live-opnames zijn daarna in 1999 uitgebracht als EP
- De allereerste en lokaal uitgebrachte drukken van deze EP's bevatten XYZ, daarna dus heel snel teruggeroepen en verwijderd. Op Musicmeter/RYM/Discogs staat XYZ ook niet in de tracklist.
- Dit jaar dus de 'officiële' release als single, maar het nummer kent wel zijn oorsprong in 1998. Het is ook niet 100% de EP versie, maar een opgepoetste versie zonder commentaar van John Peel er door heen.
Zegt u het maar, lastig gevalletje.
0
geplaatst: 30 december 2019, 19:19 uur
Kijk, alleen al op basis van hoe magistraal dit nummer is, mag hij van mij mee blijven spelen. Maar ik snap het als mensen zeggen: Je maar hallo, dit komt eigenlijk uit 1998.
En ik wil nog even de vinger naar Jai Paul wijzen, die dit jaar ook al twee keer mee doet met nummers die publiekelijk al beschikbaar waren in 2013 en die nu ook "officeel" gereleased zijn. Alleen heeft Jai Paul niet eens de moeite genomen om een opgepoetste versie te releasen.
En ik wil nog even de vinger naar Jai Paul wijzen, die dit jaar ook al twee keer mee doet met nummers die publiekelijk al beschikbaar waren in 2013 en die nu ook "officeel" gereleased zijn. Alleen heeft Jai Paul niet eens de moeite genomen om een opgepoetste versie te releasen.
0
geplaatst: 30 december 2019, 20:04 uur
In het geval van Jai Paul ging het om een regulier studioalbum waarop inderdaad een aantal (twee?) tracks stonden die al een jaar of tien geleden waren uitgekomen als single, maar nog nooit op een album waren verschenen. In dit geval gaat het om een opnieuw uitgebrachte (verzamel) EP. Een re-release dus, en dat was Jai Pauls album niet.
0
geplaatst: 30 december 2019, 20:31 uur
1. Billie Marten - Betsy
2. Glass Beach - Classic J Dies And Goes To Hell Part 1
4. Het Zesde Metaal feat. Stefanie Callebaut - De Onvolledigen
Ik zie nog wel welk nummer er de plaats gaat innemen van die van BoC.
2. Glass Beach - Classic J Dies And Goes To Hell Part 1
4. Het Zesde Metaal feat. Stefanie Callebaut - De Onvolledigen
Ik zie nog wel welk nummer er de plaats gaat innemen van die van BoC.
0
geplaatst: 30 december 2019, 20:46 uur
Ik zal even achter de schermen met Edgar18 overleggen hoe we dit het beste oplossen, misschien moeten we deze ladder over spelen met het nummer wat in de voorronde ladder waar BoC in zat 5e werd (dat zou Sigrid - Don't Feel Like Crying zijn)
Wordt vervolgd, excuses voor het ongemak
Wordt vervolgd, excuses voor het ongemak
0
geplaatst: 30 december 2019, 22:00 uur
Wat mij betreft speelt het nummer lekker mee, puur om niet te veel administratief gedoe te krijgen. Met de mits erbij dat dit dan niet in toekomstige situaties een geval wordt waar naar gerefereerd wordt zodat toekomstige nummers die niet aan de regels voldoen wel mogen meespelen.
0
geplaatst: 30 december 2019, 22:43 uur
1
geplaatst: 31 december 2019, 00:00 uur
MEDEDELING VOOR: Ploppesteksel, Johnny Marr, Arbeidsdeskundige, Arno, Titmeister, Cervantes, Edgar18
Samenvatting van afgelopen paar posts: Boards of Canada - XYZ blijkt om en een heruitgave te gaan uit 1998, en kan derhalve niet meedingen in het Svhj 2019 topic. Graag uw stem aanpassen! Excuses voor het ongemak en bedankt voor uw medewerking.
NB: We zullen de ladder afspelen met 7 nummers, BoC zal geen vervanger krijgen (anders wordt het nog ingewikkelder)
R.I.P. Boards of Canada
, dan maar in 2020 weer een killer van een album uitbrengen
Samenvatting van afgelopen paar posts: Boards of Canada - XYZ blijkt om en een heruitgave te gaan uit 1998, en kan derhalve niet meedingen in het Svhj 2019 topic. Graag uw stem aanpassen! Excuses voor het ongemak en bedankt voor uw medewerking.
NB: We zullen de ladder afspelen met 7 nummers, BoC zal geen vervanger krijgen (anders wordt het nog ingewikkelder)
R.I.P. Boards of Canada
, dan maar in 2020 weer een killer van een album uitbrengen
0
geplaatst: 31 december 2019, 00:02 uur
Ik kon mijn oorspronkelijke post nog aanpassen dus dat heb ik gedaan.
* denotes required fields.