Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019
zoeken in:
1
geplaatst: 4 januari 2020, 20:35 uur
Mooie woorden van de heer hoi123, ik sluit me daarbij aan (al vond ik het niveau van de finale best behoorlijk, dat dan weer wel). Graag wil ik ook van de gelegenheid gebruik maken de heer aerobag hartelijk te bedanken voor het in goede banen leiden van dit spel, inclusief de wederom sublieme presentatie van de finale.
0
geplaatst: 4 januari 2020, 20:44 uur
aerobag of iemand anders, is er een lijst met alle nummers die ooit zijn genomineerd ?
0
geplaatst: 4 januari 2020, 20:59 uur
jordidj1 schreef:
aerobag of iemand anders, is er een lijst met alle nummers die ooit zijn genomineerd ?
Overzicht Nominaties Song van het Jaar 2019
0
geplaatst: 4 januari 2020, 21:58 uur
Leuke top. Gevarieerd.
Ik heb deze thread veel te laat ontdekt. Mogen we vanaf straks december-2019-releases nomineren dan?
Ik weet al welke.
Ik heb deze thread veel te laat ontdekt. Mogen we vanaf straks december-2019-releases nomineren dan?
Ik weet al welke.
1
geplaatst: 4 januari 2020, 22:11 uur
Holy shit. Ik nomineer eens iets dat in de maandfinale beland. Wint ie ook nog eens! Dat is voor het eerst, meen ik. Mooi resultaat. Ook in mijn nopjes met de nummer 2. Dat album is een van mijn favorieten van verleden jaar. Heel tof dat ze het hier zo ver schoppen, ondanks dat het genre niet het meest makkelijk te appreciëren is. Applausje voor ons 
Thanks voor de fijne presentatie @aerobag

Thanks voor de fijne presentatie @aerobag
3
geplaatst: 4 januari 2020, 22:47 uur
De laatste maand van Song van het Jaar 2019 gaat van start! Aan het eind van de maand beginnen we aan de voorrondeladders en zodra de voorrondes gespeeld zijn en we aan de grote finale van 2019 kunnen beginnen, zullen we het topic Song van het Jaar 2020 ook leven in blazen.
Er zijn dit keer weer 24 nummers automatisch genomineerd, waarvan een deel op de traditionele manier en een deel uit allerlei eindejaarslijstjes. De releases op musicmeter van December houden namelijk niet over, er zijn er maar drie die aan de eisen voldoen. Ik wilde aanvankelijk uit de de jaarlijst 2019 van Musicmeter wat aanvullende nummers halen, maar ik moest wel heel ver graven voor ik iets tegen kwam wat nog niet heeft meegespeeld. Ik heb het daarom over een andere boeg gegooid (Net als Teunnis vorig jaar in December).
Albumoftheyear.org verzamelt elk jaar de eindejaarslijstjes van de grote muzieksites en voegt deze samen tot een consensus lijst. Uit deze lijst heb ik albums opgezocht met de hoogste noteringen die nog niet met een nummer meegespeeld hebben in dit topic. Vervolgens heb ik van die albums op Musicmeter gekeken wat het meest aangevinkte nummer is en deze onder de noemer ‘releases’ toegevoegd.
De 24 nummers die automatisch genomineerd zijn:
De vijf hoogst genoteerde singles uit 2019 op RYM t/m 31 December:
Dua Lipa - Future Nostalgia
Taylor Swift - Love (First Dance Remix)
Pabllo Vittar - Amor de Que
Dua Lipa - Don't Start Now
Have A Nice Life - Sea Of Worry
De vijf best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand December uit het topic Maak kennis met... 2019:
The Void* - DI/S/CO
Rose Elinor Dougall - Chrstina In Red
Jaimie Branch - Nuevo Roquero Estéreo
Portico Quartet - Signals In The Dusk
Natalia Lafourcade - Una Vida
Vervolgens de vijf hoogst genoteerde nummers uit de recentste weeklijst van de MuMeAfrekening 2019:
Grimes - 4ÆM
Róisín Murphy - Narcissus
The Weeknd - Blinding Lights
Bear's Den - Only Son of the Falling Snow
Tame Impala - Posthumous Forgiveness
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de negen populairste albums op MusicMeter uit September 2019. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan 30, maar wel minstens 10 stemmen hebben, wordt de IMDb-formule gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren. LET OP: deze ronde gaat dit net even anders:
Atmosphere - Bde Maka Ska
Harry Styles - Watermelon Sugar
Kaytranada feat. Kali Uchis - 10 Percent
Brittany Howard - Stay High
Dave - Black
Jenny Lewis - Heads Gonna Role
Cate Le Bon - Home To You
Kano feat. Popcaan - Can't Hold We Down
100 Gecs - Money Machine
De automatische nominaties op alfabetische volgorde:
100 Gecs - Money Machine
Dave - Black
Grimes - 4ÆM
The Void* - DI/S/CO
We vullen de lijst aan tot 64 liedjes en de overige 40 nominaties komen van jou, de user zelf.
In eerste instantie 2 nominaties per user, graag met spotify Url en Youtube linkje, alsjeblieft dankjewel.
Er zijn dit keer weer 24 nummers automatisch genomineerd, waarvan een deel op de traditionele manier en een deel uit allerlei eindejaarslijstjes. De releases op musicmeter van December houden namelijk niet over, er zijn er maar drie die aan de eisen voldoen. Ik wilde aanvankelijk uit de de jaarlijst 2019 van Musicmeter wat aanvullende nummers halen, maar ik moest wel heel ver graven voor ik iets tegen kwam wat nog niet heeft meegespeeld. Ik heb het daarom over een andere boeg gegooid (Net als Teunnis vorig jaar in December).
Albumoftheyear.org verzamelt elk jaar de eindejaarslijstjes van de grote muzieksites en voegt deze samen tot een consensus lijst. Uit deze lijst heb ik albums opgezocht met de hoogste noteringen die nog niet met een nummer meegespeeld hebben in dit topic. Vervolgens heb ik van die albums op Musicmeter gekeken wat het meest aangevinkte nummer is en deze onder de noemer ‘releases’ toegevoegd.
De 24 nummers die automatisch genomineerd zijn:
De vijf hoogst genoteerde singles uit 2019 op RYM t/m 31 December:
De vijf best beoordeelde nummers - op basis van de IMDb-formule - van de maand December uit het topic Maak kennis met... 2019:
The Void* - DI/S/CO
Vervolgens de vijf hoogst genoteerde nummers uit de recentste weeklijst van de MuMeAfrekening 2019:
Grimes - 4ÆM
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de negen populairste albums op MusicMeter uit September 2019. Waarbij albums met 30 stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan 30, maar wel minstens 10 stemmen hebben, wordt de IMDb-formule gebruikt om te bepalen welke albums een nummer mogen nomineren. LET OP: deze ronde gaat dit net even anders:
Dave - Black
100 Gecs - Money Machine
De automatische nominaties op alfabetische volgorde:
100 Gecs - Money Machine
Dave - Black
Grimes - 4ÆM
The Void* - DI/S/CO
We vullen de lijst aan tot 64 liedjes en de overige 40 nominaties komen van jou, de user zelf.
In eerste instantie 2 nominaties per user, graag met spotify Url en Youtube linkje, alsjeblieft dankjewel.
1
geplaatst: 4 januari 2020, 22:47 uur
En zoals altijd, het goede voorbeeld:
25. Purple Mountains - Nights That Won’t Happen spotify:track:3GThFEm5tiqSFEIActp2pS
26. Perfume Genius - Pop Song spotify:track:3jnNfBLGt0smjllDHueAi7
25. Purple Mountains - Nights That Won’t Happen spotify:track:3GThFEm5tiqSFEIActp2pS
26. Perfume Genius - Pop Song spotify:track:3jnNfBLGt0smjllDHueAi7
1
geplaatst: 4 januari 2020, 22:49 uur
esteban schreef:
Leuke top. Gevarieerd.
Ik weet al welke.
Leuke top. Gevarieerd.
Ik weet al welke. Leuk dat je mee wilt spelen, hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Nummers hoeven niet per se uit December te komen trouwens!
De nominaties kennen eigenlijk maar twee voorwaarden en dat is:
1) dat het nummer in 2019 moet zijn uitgebracht - op welke manier dan ook (album/ep/single/videoclip/iets anders officieels)
2) dat het niet al eerder genomineerd mag zijn - in welke Song van het Jaar-editie dan ook. Een andere versie van een nummer mag wel meedoen (bijvoorbeeld een remix)
Hier kun je vinden wat allemaal al mee gedaan heeft dit jaar: Overzicht Nominaties Song van het Jaar 2019
2
geplaatst: 4 januari 2020, 23:01 uur
1
geplaatst: 4 januari 2020, 23:30 uur
29. Travis Scott - HIGHEST IN THE ROOM (Remix) ft. ROSALÍA, Lil Baby spotify:track:7h0d2h0fUmzbs7zeFigJPn
30. Faberyayo - Alleen met Jou (Betonkust Remix) spotify:track:3YkzzqGuVlNuKFlqBQXRA3
30. Faberyayo - Alleen met Jou (Betonkust Remix) spotify:track:3YkzzqGuVlNuKFlqBQXRA3
1
geplaatst: 4 januari 2020, 23:45 uur
31. Cykada - Dimension Stepper spotify:track:2Wm3yzSDFnMlfckZiLSraD
32. Modern Nature - Footsteps spotify:track:5WOAj3m0NWLiteJUEsbdmy
32. Modern Nature - Footsteps spotify:track:5WOAj3m0NWLiteJUEsbdmy
0
geplaatst: 4 januari 2020, 23:59 uur
Dank voor de duidelijke uitleg, aerobag.
Ik wou met veel enthousiasme School is Cool - Close nomineren, maar die is al geweest dankzij Simon77, en dat heb ik gemist. Even door mijn 2019 top 100 scrollen ... 3 nummers die ik absoluut wil meegeven. Aargh!
33. Oproer - Get Get Get spotify:track:41kNqcFQEygQi95uOlsLEu
34. Lola Marsh - Only For A Moment spotify:track:5M306C6g4kpkzDXGfzjUgC
Ik wou met veel enthousiasme School is Cool - Close nomineren, maar die is al geweest dankzij Simon77, en dat heb ik gemist. Even door mijn 2019 top 100 scrollen ... 3 nummers die ik absoluut wil meegeven. Aargh!
33. Oproer - Get Get Get spotify:track:41kNqcFQEygQi95uOlsLEu
34. Lola Marsh - Only For A Moment spotify:track:5M306C6g4kpkzDXGfzjUgC
2
geplaatst: 5 januari 2020, 02:09 uur
aerobag bedankt voor de presentatie! Mooi en lekker obscuur podium 
35. Erika de Casier - Little Bit spotify:track:10b4AEecewD0ns6uXImPEt
36. Squid -
The Cleaner spotify:track:0NCu73bAuBp4tXZFx4DEHJ

35. Erika de Casier - Little Bit spotify:track:10b4AEecewD0ns6uXImPEt
36. Squid -
The Cleaner spotify:track:0NCu73bAuBp4tXZFx4DEHJ
1
geplaatst: 5 januari 2020, 02:59 uur
37. Greentea Peng - Mr. Sun (miss da sun) spotify:track:2dhPGfqPl8LEXqRiU8tfPl
38. Sampa The Great - Final Form spotify:track:6nUXH6o7OXDVykgwAtIIFU
Nog twee semi-hits om 2019 mee af te ronden, ondanks veel ander gemis.
38. Sampa The Great - Final Form spotify:track:6nUXH6o7OXDVykgwAtIIFU
Nog twee semi-hits om 2019 mee af te ronden, ondanks veel ander gemis.
2
geplaatst: 5 januari 2020, 08:46 uur
39. White Ward - Love Exchange Failure spotify:track:541pYRz4hWFHCqVkl5WvhR
40. Laster - Vacuüm≠Behoud spotify:track:0qDQPReiV3ARzU35YAEe9D
De twee beste nog niet genomineerde nummers van het Maak Kennis met Metal-topic eens voorbij laten komen. Benieuwd hoe de nummers 1 en 3 van het voorbije jaar het hier gaan doen.
40. Laster - Vacuüm≠Behoud spotify:track:0qDQPReiV3ARzU35YAEe9D
De twee beste nog niet genomineerde nummers van het Maak Kennis met Metal-topic eens voorbij laten komen. Benieuwd hoe de nummers 1 en 3 van het voorbije jaar het hier gaan doen.
2
geplaatst: 5 januari 2020, 08:57 uur
41. Lee "Scratch" Perry - Magik spotify:track:4wpIJSsIjF2W4uEqyQs88K
42. yeule - Pretty Bones spotify:track:4jOFOLeoKqM3yDfo36dl0X
42. yeule - Pretty Bones spotify:track:4jOFOLeoKqM3yDfo36dl0X
1
geplaatst: 5 januari 2020, 11:28 uur
43. Charlotte Lawrence - God Must Be Doing Cocaine spotify:track:4pBsg7FS4R99zk55McLRIy
44. King Princess - Hit the Back spotify:track:7ww6gTkfd21QU9CD8PG39m
44. King Princess - Hit the Back spotify:track:7ww6gTkfd21QU9CD8PG39m
0
geplaatst: 5 januari 2020, 11:53 uur
aerobag schreef:
Dat betekent dus dat de strijd om de maandwinst gestreden wordt tussen een Jazz en een metal nummer. Enorm verrassend wat mij betreft! is dit wel eens eerder het geval geweest?
Dat betekent dus dat de strijd om de maandwinst gestreden wordt tussen een Jazz en een metal nummer. Enorm verrassend wat mij betreft! is dit wel eens eerder het geval geweest?
Onterecht ook, één van de twee andere metalen nummers moest gewoon de eindzege gepakt hebben. Bedankt weer, aerobag!
1
geplaatst: 5 januari 2020, 12:25 uur
45. Great Grandpa - Bloom
spotify:track:4YAPJyNEO9338C978HgTvo
46. The Orielles - Come Down On Jupiter spotify:track:0oshnz9Q10DVEtPPStJAKR
Nog twee songs uit mijn jaarlijst 2019
spotify:track:4YAPJyNEO9338C978HgTvo
46. The Orielles - Come Down On Jupiter spotify:track:0oshnz9Q10DVEtPPStJAKR
Nog twee songs uit mijn jaarlijst 2019
1
geplaatst: 5 januari 2020, 13:24 uur
47. Mura Masa feat. slowthai - Deal Wiv It spotify:track:3ndhPhaWdICplZVrC4NeCR
48. Lizzo feat. Missy Elliott - Tempo spotify:track:6nBQFAIVFmAx2oZ8p6lUg6
48. Lizzo feat. Missy Elliott - Tempo spotify:track:6nBQFAIVFmAx2oZ8p6lUg6
0
geplaatst: 5 januari 2020, 13:28 uur
Ataloona schreef:
Holy shit. Ik nomineer eens iets dat in de maandfinale beland. Wint ie ook nog eens! Dat is voor het eerst, meen ik. Mooi resultaat.]
Holy shit. Ik nomineer eens iets dat in de maandfinale beland. Wint ie ook nog eens! Dat is voor het eerst, meen ik. Mooi resultaat.]
Kun je niet nog zo'n nominatie even uit de mouw schudden?

2
geplaatst: 5 januari 2020, 13:31 uur
Arno schreef:
Ik kijk later deze middag voor mijn nominaties.
Ik kijk later deze middag voor mijn nominaties.
Helemaal prima hoor.
Laten we zeggen dat, als we nog niet vol zitten, morgen (6 januari) vanaf 09:00 users een derde nominatie mogen posten. Wie het eerst komt wie het eerst maalt!
Hierbij een tag voor groot-nominatoren 123poetertjes, Koenr, hoi123, Johnny Marr en Simon77 als een heads up. Laatste kans om nog wat moois uit 2019 in de finale te krijgen!
1
geplaatst: 5 januari 2020, 13:48 uur
Ik ga die finale snel nog even terugluisteren en teruglezen. Gaaf dat zo'n nummer weet te winnen zeg!
1
geplaatst: 5 januari 2020, 13:52 uur
Mwoah.
49. TAPAN Meets Generation Taragalte - Jbit Aala Khiam
50. ZONAL - System Error ft. Moor Mother
Zou crimineel als ZONAL, één van de gaafste liveacts van de afgelopen 2 jaar, niet genomineerd zou worden in dit topic. Uiteraard gekozen voor een track met frequent flyer Moor Mother.
0
geplaatst: 5 januari 2020, 13:56 uur
Even weinig inspo dus dan nog maar twee nummertjes van mijn favo artiesten van dit jaar
51. The Comet Is Coming - Super Zodiac spotify:track:26qvxre8pKtLTatKPYAR8Q
52. Naaz - damage
spotify:track:5pZgIPsoqk8SzgZdQP60J2
51. The Comet Is Coming - Super Zodiac spotify:track:26qvxre8pKtLTatKPYAR8Q
52. Naaz - damage
spotify:track:5pZgIPsoqk8SzgZdQP60J2
1
geplaatst: 5 januari 2020, 14:02 uur
53. FKA Twigs - Marry Magdalene spotify:track:7Ej5VWvFlzGRvstFG3i6Yc
54. Freddie Gibbs & Madlib - Palmolive spotify:track:0w9aWiDqZPCOCOtRTLkTPd
54. Freddie Gibbs & Madlib - Palmolive spotify:track:0w9aWiDqZPCOCOtRTLkTPd
1
geplaatst: 5 januari 2020, 14:34 uur
55. Kilo Kish - Nice Out spotify:track:47k1Ox90yk7EicCAd3QDhc
56. Kedr Livanskiy - Sky Kisses spotify:track:6p8HOoJGQs8qvFAOXfXmxn
56. Kedr Livanskiy - Sky Kisses spotify:track:6p8HOoJGQs8qvFAOXfXmxn
2
geplaatst: 5 januari 2020, 14:52 uur
Potverjandriedubbeltjes wat een lekkere nominaties van iedereen weer. Komt helemaal goed aankomende maand
* denotes required fields.