Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019
zoeken in:
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:16 uur
Nou goed, we gaan weer door:
1. Big Thief - Not
2. Little Simz feat. Little Dragon - Pressure
3. Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell
4. Maquinas feat. Ayla Lemos & Eros Augustus - Corpo Frágil
5. FKA twigs - Fallen Alien
6. Sevdaliza - Darkest Hour
7. Vampire Weekend - Harmony Hall
Op die draak van Julia na (verreweg het slechtste nummer van dat album) een heel toffe ladder.
1. Big Thief - Not
3. Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell
4. Maquinas feat. Ayla Lemos & Eros Augustus - Corpo Frágil
5. FKA twigs - Fallen Alien
7. Vampire Weekend - Harmony Hall
Op die draak van Julia na (verreweg het slechtste nummer van dat album) een heel toffe ladder.
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:20 uur
Mooie ladder om de kwartfinales mee af te sluiten.
1. Maquinas feat. Ayla Lemos & Eros Augustus - Corpo Frágil
2. Sevdaliza - Darkest Hour
3. FKA twigs - Fallen Alien
4. Big Thief - Not
5. Julia Jacklin - Don't Know How to Keep Loving You
6. Vampire Weekend - Harmony Hall
7. Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell
8. Little Simz feat. Little Dragon - Pressure
2. Sevdaliza - Darkest Hour
4. Big Thief - Not
5. Julia Jacklin - Don't Know How to Keep Loving You
6. Vampire Weekend - Harmony Hall
7. Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell
8. Little Simz feat. Little Dragon - Pressure
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:21 uur
hoi123 schreef:
Oefff, op de winst van BCNR na is dit echt de slechtste uitslag denkbaar.
Enige nummer van mijn top vier die het gered heeft. Nu vond ik deze ladder sowieso niet zo spannend, maar het was toch fijn geweest als Erika net boven The National of Tool geëindigd was i.p.v. er net onder. Oefff, op de winst van BCNR na is dit echt de slechtste uitslag denkbaar.
Gelijk de gebruikelijke dienstmededeling maar even doen. Zou een ieder die graag wil stemmen dit voor morgenmiddag 15:00 willen doen dan sluit ik op dat moment de ladder en start de semi's.
1
geplaatst: 3 april 2020, 14:21 uur
Ik ben not tevreden met de vorige uitslag. Al mijn potentiële nummer 1’s voor de finale vliegen d’r uut makkers.
1. Little Simz feat. Little Dragon - Pressure
2. Vampire Weekend - Harmony Hall
3. Big Thief - Not
4. Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell
1. Little Simz feat. Little Dragon - Pressure
2. Vampire Weekend - Harmony Hall
3. Big Thief - Not
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:23 uur
Gretz schreef:
Wie kan mij uitleggen wat Sunglasses zo speciaal maakt dat het op lichtjaren afstand eindigt van de rest? Het verschil is ongekend
Wie kan mij uitleggen wat Sunglasses zo speciaal maakt dat het op lichtjaren afstand eindigt van de rest? Het verschil is ongekend
Compensatie van de uitslag van de vorige en een gunstige ladder waar het voor een deel van het stempubliek er bovenuit steekt. Geef hem in de halve finale een andere ladder en de kans is niet onbestaande dat hij eruit ligt.
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:23 uur
Echt niet. 
Wishful thinking-mode aan: ik denk dat Sunglasses in dit stadium genoeg stemmers heeft die het een onbetwiste #1-positie geven dat het de finale wel gaat redden.

Wishful thinking-mode aan: ik denk dat Sunglasses in dit stadium genoeg stemmers heeft die het een onbetwiste #1-positie geven dat het de finale wel gaat redden.
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:25 uur
Na deze monsterscore vermoed ik toch wel dat BCNR, VW en Lana het straks op het podium met elkaar gaan uitvechten. Of zou Fka twigs zich er toch nog in kunnen mengen?
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:25 uur
Haha, echt niet. BCNR loopt - met zonnebril op - gemakkelijk de finale binnen
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:28 uur
Minste ladder van de ronde voor mij. 4 prima nummers, maar enkel Maquinas had punten gekregen in de overige ladders.
4. Sevdaliza - Darkest Hour
4. Sevdaliza - Darkest Hour
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:29 uur
Gretz schreef:
Na deze monsterscore vermoed ik toch wel dat BCNR, VW en Lana het straks op het podium met elkaar gaan uitvechten. Of zou Fka twigs zich er toch nog in kunnen mengen?
In de vorige ronde nochtans achter Summon the Fire geëindigd die op zijn beurt in deze ronde slechts vierde was.
3
geplaatst: 3 april 2020, 14:30 uur
Gretz schreef:
Ik vind Sunglasses echt een van de beste nummers die ik gehoord heb de afgelopen jaren. De eerste tonen van dat spannende post-punky gitaarloopje pakken mij direct. De melodieuze saxophone die er dan inkickt, vervolgd door memorabele, humoristische en stekende teksten... en hoe gepassioneerd de leadzinger ze ook brengt. Die chaotische composities die op ons losgelaten worden, ijzersterk. Om vervolgens weer terug te vallen op het dringende gitaarloopje, bijgestaan door de blazers tot die machtige climax.
Nee ik vind dit echt een meesterwerk. 10/10. 2019 was sowieso mooi muziekjaar, maar dit was de kers op de taart voor mij
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:31 uur
Denk dat BC,NR in een van de andere ladders niet zoveel punten had gehaald. Was gewoon een ladder waar liefhebbers van experimentele rockmuziek vrij weinig keuze hadden.
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:35 uur
Maar ik denk dat liefhebbers van experimentele rockmuziek in de volgende ronde ook weinig keuze zullen hebben, als ik zo kijk naar de uitslagen van deze ronde. De wat experimentelere muziek wordt er nu toch grotendeels uitgewerkt, met uitzondering van Fantas, TCIC, en clipping (en dan eigenlijk alleen Blood of the Fang).
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:35 uur
Masimo schreef:
Denk dat BC,NR in een van de andere ladders niet zoveel punten had gehaald. Was gewoon een ladder waar liefhebbers van experimentele rockmuziek vrij weinig keuze hadden.
Dit. Gewoon een magere ladder. Al zal BC,NR in de meeste ladders evengoed puntjes krijgen mijnerzijds.
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:36 uur
hoi123 schreef:
Oefff, op de winst van BCNR na is dit echt de slechtste uitslag denkbaar..
Oefff, op de winst van BCNR na is dit echt de slechtste uitslag denkbaar..
Je schrijft 'beste' verkeerd!
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:36 uur
dumb_helicopter schreef:
In de vorige ladder nochtans achter Summon the Fire geëindigd die op zijn beurt in deze ronde slechts vierde was.
Het zal echt afhangen van de loting, en de finale-indeling. Zijn clipping. en Lana Del Rey met meer dan een liedje vertegenwoordigd dan helpt dat ook niet mee voor de totaalscore (al trok Kenny zich daar destijds niets van aan). Bovendien zijn er in de finale altijd nog wat extra stemmers. Als ze de finale redden dan verwacht ik dat Vampire Weekend, Big Thief, FKA twigs en Billie Eilish liedjes zijn die in veel toplijsten een plekje vinden. Of ze ook veel hoge posities halen weet ik niet. Dat zie ik bijvoorbeeld Black Country, New Road, clipping. en The National juist wel doen. In de vorige ladder nochtans achter Summon the Fire geëindigd die op zijn beurt in deze ronde slechts vierde was.
De afgelopen twee jaren won een nummer dat breed gedragen werd, de twee jaar ervoor waren het juist een aantal topscores die de doorslag gaven.
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:38 uur
hoi123 schreef:
Maar ik denk dat liefhebbers van experimentele rockmuziek in de volgende ronde ook weinig keuze zullen hebben, als ik zo kijk naar de uitslagen van deze ronde. De wat experimentelere muziek wordt er nu toch grotendeels uitgewerkt, met uitzondering van Fantas, TCIC, en clipping.
Tropical Fuck Storm ook nogMaar ik denk dat liefhebbers van experimentele rockmuziek in de volgende ronde ook weinig keuze zullen hebben, als ik zo kijk naar de uitslagen van deze ronde. De wat experimentelere muziek wordt er nu toch grotendeels uitgewerkt, met uitzondering van Fantas, TCIC, en clipping.
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:40 uur
Yes, die was ik inderdaad vergeten. Al vind ik het wel opmerkelijk dat Paradise zo veel tegenstand krijgt van "traditionele rockliefhebbers" - in mijn ogen is het best een (nogal fantastisch) rechttoe-rechtaan rocknummer dat Nick Cave in zijn wildere jaren ook had kunnen maken.
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:45 uur
In deze ladder slechts één nummer dat ik echt punten wil geven!
1
geplaatst: 3 april 2020, 14:45 uur
aerobag schreef:
Ik vind Sunglasses echt een van de beste nummers die ik gehoord heb de afgelopen jaren. De eerste tonen van dat spannende post-punky gitaarloopje pakken mij direct. De melodieuze saxophone die er dan inkickt, vervolgd door memorabele, humoristische en stekende teksten... en hoe gepassioneerd de leadzinger ze ook brengt. Die chaotische composities die op ons losgelaten worden, ijzersterk. Om vervolgens weer terug te vallen op het dringende gitaarloopje, bijgestaan door de blazers tot die machtige climax.
Nee ik vind dit echt een meesterwerk. 10/10. 2019 was sowieso mooi muziekjaar, maar dit was de kers op de taart voor mij
(quote)
Ik heb nu ook je stukje bij de maandpresentatie van augustus gelezen en ga dat als leidraad gebruiken bij de volgende luisterbeurten. Wellicht valt het kwartje alsnog. Ik vind het nochtans geen slecht nummer, eerder van dusdanig experimentele aard dat ik er meer tijd voor nodig heb
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:46 uur
SBube schreef:
Als het Harmony Hall is: gewoon stemmen

0
geplaatst: 3 april 2020, 14:48 uur
Ga ik ook doen, maar even afwachten, ik wil de directe concurrentie daarvan liefst geen punten geven!
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:53 uur
1. Vampire Weekend - Harmony Hall
2. Big Thief - Not
3. Julia Jacklin - Don't Know How to Keep Loving You
2. Big Thief - Not
3. Julia Jacklin - Don't Know How to Keep Loving You
0
geplaatst: 3 april 2020, 14:55 uur
1. Big Thief - Not
2. Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell
4. Little Simz feat. Little Dragon - Pressure
5. Vampire Weekend - Harmony Hall
7. Julia Jacklin - Don't Know How to Keep Loving You
Enkel met Corpo Fragil kan ik niks, blijft niet hangen. De rest is prachtig.
2. Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell
4. Little Simz feat. Little Dragon - Pressure
5. Vampire Weekend - Harmony Hall
7. Julia Jacklin - Don't Know How to Keep Loving You
Enkel met Corpo Fragil kan ik niks, blijft niet hangen. De rest is prachtig.
1
geplaatst: 3 april 2020, 14:55 uur
Ach Gretz, het is ook allemaal maar een kwestie van smaak, zwaar beïnvloed door onze eigen aangeboren belevingswereld en dan ook nog eens totaal gekneed door de muzikale ervaringen die we toevallig gaande onze levensweg opgedaan hebben. Het is een dooddoener, maar absoluut waar: over smaak valt niet te twisten.
Dat gezegd hebbende, overkomt het mij ook nog wel regelmatig dat een 'kwartje valt' als ik muziek wat vaker of in de juiste context hoor. Dus proberen kan nooit kwaad
Dat gezegd hebbende, overkomt het mij ook nog wel regelmatig dat een 'kwartje valt' als ik muziek wat vaker of in de juiste context hoor. Dus proberen kan nooit kwaad
1
geplaatst: 3 april 2020, 15:00 uur
Hey JM, wel een beetje respect voor mijn enige nog in levende nominatie. Maar eerlijk gezegd, ook ik had nooit verwacht dat nou juist deze de kwartfinale zou halen
0
geplaatst: 3 april 2020, 15:00 uur
Ik ben dus nu dat Sunglasses nog eens aan het beluisteren, experimenteel is wel heel veel lof!
Geen melodie, geen zang, wat gepraat/geschreeuw, alles out-of-tune, die saxofoon doet ook maar wat, als een amateurband, de eerste keer samen gaat spelen/schreeuwen klinkt het ongeveer zo, denk ik!
Kassameisje ook nog eens geluisterd, niemendalletje!
Geen melodie, geen zang, wat gepraat/geschreeuw, alles out-of-tune, die saxofoon doet ook maar wat, als een amateurband, de eerste keer samen gaat spelen/schreeuwen klinkt het ongeveer zo, denk ik!
Kassameisje ook nog eens geluisterd, niemendalletje!
0
geplaatst: 3 april 2020, 15:05 uur
aerobag schreef:
Hey JM, wel een beetje respect voor mijn enige nog in levende nominatie. Maar eerlijk gezegd, ook ik had nooit verwacht dat nou juist deze de kwartfinale zou halen
(quote)
Ben eigenlijk benieuwd welke nominatie van mij nog in de running is, kan iemand dat ff opzoeken?

* denotes required fields.