Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019
zoeken in:
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:15 uur
Wat een absolute kutuitslag...
Tool en Fontaines DC niet door is wel erg zuur.
Dat het minste Black Country, New Road-nummer door ging had ik nog wel ingecalculeerd, maar Altin Gun in de finale is echt een aanfluiting. Elk nummer van Lalalar is een stuk beter.
Tool en Fontaines DC niet door is wel erg zuur.
Dat het minste Black Country, New Road-nummer door ging had ik nog wel ingecalculeerd, maar Altin Gun in de finale is echt een aanfluiting. Elk nummer van Lalalar is een stuk beter.
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:15 uur
Altin Gün in finale
vooraf absoluut niet verwacht, maar een mooie toevoeging. Jammer van Fontaines D.C., die had ik liever in de finale gezien dan Lana.
1. Georgia - About Work the Dancefloor
2. FKA twigs - sad day
3. The National - Light Years
4. Sharon Van Etten - Seventeen
vooraf absoluut niet verwacht, maar een mooie toevoeging. Jammer van Fontaines D.C., die had ik liever in de finale gezien dan Lana.1. Georgia - About Work the Dancefloor
2. FKA twigs - sad day
4. Sharon Van Etten - Seventeen
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:17 uur
stoepkrijt schreef:
Ook TFS is wat aan het groeien, maar nog niet genoeg voor een punt. Wellicht in de finale.
Ook TFS is wat aan het groeien, maar nog niet genoeg voor een punt. Wellicht in de finale.
Had TFS maar een punt gegeven, dan hadden we FDC in de finale gehad

0
geplaatst: 6 april 2020, 19:18 uur
Lijkt er wel op dat clipping. optimaal profiteert van het feit dat er geen andere hiphop meer over is. Bijzonder dat een debutant tweemaal de finale-12 haalt!
Edit: toch geen debutant dus, maar niettemin knap
Edit: toch geen debutant dus, maar niettemin knap
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:19 uur
Ik denk laat ik maar even op vier hypervergelijkbare nummers stemmen, goed voor de variatie. 
2. Grimes - 4ÆM
3. Sevdaliza - Darkest Hour
4. FKA twigs - sad day
5. Big Thief - Not
6. Sharon Van Etten - Seventeen
7. Angel Olsen - Lark

2. Grimes - 4ÆM
3. Sevdaliza - Darkest Hour
4. FKA twigs - sad day
5. Big Thief - Not
6. Sharon Van Etten - Seventeen
7. Angel Olsen - Lark
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:20 uur
Ik vermoed dat Sevdaliza hier normaal vlot door moet stoten naar de finale. Is zowat de enige vreemde eend in de bijt in deze ladder.
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:20 uur
Sunglasses en Blood of the Fang in de finale. Mooi werk mensen, kan ik stemmen op 2 van mijn favoriete nummers uit 2019, bedankt 
En ook mooi dat de Turkse bruiloftenparade de finale in danst! Tüt tüt tüt

En ook mooi dat de Turkse bruiloftenparade de finale in danst! Tüt tüt tüt
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:21 uur
Mooi voor clipping., kan ik ten zeerste appreciëren. En California is leuk, maar vooral ingebed in het volledige album, niet zo zeer als losstaande single.
De andere twee finalisten hebben dan weer helemáál niks te zoeken daar.
De andere twee finalisten hebben dan weer helemáál niks te zoeken daar.
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:23 uur
Ik zie het, ik dacht dat Fontaines D.C. een eerste plek meer had, maar verkeerd gekeken.
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:26 uur
1. FKA twigs - sad day
2. Grimes - 4ÆM
3. Sharon Van Etten - Seventeen
4. Georgia - About Work the Dancefloor
Mag eventueel ook naar de finale:
5. Angel Olsen - Lark
2. Grimes - 4ÆM
3. Sharon Van Etten - Seventeen
4. Georgia - About Work the Dancefloor
Mag eventueel ook naar de finale:
5. Angel Olsen - Lark
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:26 uur
Laten we voor de fun de virtuele top 12 na de kwartfinales er weer es bij pakken.
Sunglasses, Blood of the Fang en California hadden zich al hoog gevestigd in de virtuele top 12. Van dat gaande dus geen verrassingen, alhoewel het nog wel kielekiele werd voor Lana.
Billie stond in de virtuele top 12, maar heeft klaarblijkelijk wat steun verloren, waar Altin Gün optimaal van profiteerde van buiten de 12.
Tool, Fontaines en TFS konden zich terugvechten uit een underdog positie, maar het mocht niet zo zijn
Sunglasses, Blood of the Fang en California hadden zich al hoog gevestigd in de virtuele top 12. Van dat gaande dus geen verrassingen, alhoewel het nog wel kielekiele werd voor Lana.
Billie stond in de virtuele top 12, maar heeft klaarblijkelijk wat steun verloren, waar Altin Gün optimaal van profiteerde van buiten de 12.
Tool, Fontaines en TFS konden zich terugvechten uit een underdog positie, maar het mocht niet zo zijn
1
geplaatst: 6 april 2020, 19:27 uur
dumb_helicopter schreef:
Elk nummer van Lalalar is een stuk beter.
Klopt helemaal, ik begrijp ook niet hoe Altin Gün hier verdwaalt is, maar ik vind het wel leuk! Elk nummer van Lalalar is een stuk beter.
Het betekent dat voor de zesde keer een uit Nederland afkomstige act de finale van dit spelletje bereikt. Voorgangers van Altin Gün zijn: Eefje de Visser (2x), Spinvis, Amber Arcades en De Jeugd van Tegenwoordig.
Gretz schreef:
Bijzonder dat een debutant tweemaal de finale-12 haalt!
Ik vraag me af of clipping. wel een debutant is. Ze lopen al bijna tien jaar mee. De geschiedenis van dit spelletje zit echter niet zo goed in mijn hoofd dat ik weet of er ooit eerder muziek van clipping. genomineerd is. Bijzonder dat een debutant tweemaal de finale-12 haalt!
Het succes lijkt me overigens niet voort te komen uit een gebrek aan andere hiphop, want Blood of the Fang won de maand terwijl Nothing Is Safe en La Mala Ordina ook de finale haalden. Bovendien wonnen ze in de vorige ronde ruimschoots de ladder waar ook Benny the Butcher en Sampha The Great in meespeelden.
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:27 uur
Altin Gün in de finale, zag ik niet aankomen; een van mijn meest gedraaide nummers! 
Echt de perfecte uitslag, was al euforisch geweest als Lana of Altin Gün de finale zou halen......
1. Sevdaliza - Darkest Hour
2. Grimes - 4ÆM
3. Georgia - About Work the Dancefloor
4. FKA twigs - sad day

Echt de perfecte uitslag, was al euforisch geweest als Lana of Altin Gün de finale zou halen......
2. Grimes - 4ÆM
4. FKA twigs - sad day
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:28 uur
Choconas schreef:
[Altin Gün] begint langzaam maar zeker een finalekandidaat te worden.
[Altin Gün] begint langzaam maar zeker een finalekandidaat te worden.
Dus toch! Niet zo'n beste uitslag verder, behalve BCNR zijn alle toppers weer overboord.
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:29 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Ik vraag me af of clipping. wel een debutant is. Ze lopen al bijna tien jaar mee. De geschiedenis van dit spelletje zit echter niet zo goed in mijn hoofd dat ik weet of er ooit eerder muziek van clipping. genomineerd is. Ik bedoel specifiek een debutant in Song van het Jaar, had idd gezien dat ze voor 2019 ook al werk uitbrachten. Voor zover ik weet deden ze in eerdere edities nog niet mee?
Edit: toch wel, 168e in 2014. Thanks Masimo
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:30 uur
Gretz schreef:
Ik bedoel specifiek een debutant in Song van het Jaar. Voor zover ik weet deden ze voor 2019 nog niet mee?
(quote)
Ik bedoel specifiek een debutant in Song van het Jaar. Voor zover ik weet deden ze voor 2019 nog niet mee?
Was dat bij CHVRCHES ook niet het geval?
1
geplaatst: 6 april 2020, 19:30 uur
Gretz schreef:
https://www.musicmeter.nl/forum/4/9010/1620#4586479(quote)
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:31 uur
Ja klopt, Lies en The Mother We Share werden in 2013 pas voor het eerst genomineerd (ook al kwamen de singles al in 2012 uit)
1
geplaatst: 6 april 2020, 19:32 uur
Gretz schreef:
1. William Fitzsimmons - Fortune
2. LANY - Walk Away
3. clipping. - Body & Blood
4. Elbow - Fly Boy Blue / Lunette
1. William Fitzsimmons - Fortune
2. LANY - Walk Away
3. clipping. - Body & Blood
4. Elbow - Fly Boy Blue / Lunette
:O
1
geplaatst: 6 april 2020, 19:33 uur
Dat is bijna 6 jaar geleden, niet zo gek dat ik een nummer 3 in een Ronde 1 ladder dan weer vergeten ben

0
geplaatst: 6 april 2020, 19:34 uur
Avontuurlijke finale!
Maar zou dat nou juist een popwinnaar opleveren? Spannond.
Maar zou dat nou juist een popwinnaar opleveren? Spannond.
3
geplaatst: 6 april 2020, 19:42 uur
Altin Gün in de finale is wel errug tof trouwens. We zitten lekker in de uitgestrekte wereldinvloden dit jaar (ik weiger te accepteren dat Summon The Fire het niet gehaald heeft dus die beschouw ik gewoon als finalist en zal ik daar hoe dan ook op 1 zetten x).
1
geplaatst: 6 april 2020, 19:43 uur
Wow, bizar dat Tool laatste werd in de ladder. Dacht dat die door zou stoten. 
Maar gelukkig is Lana door! Voor het eerst dat een nominatie van mij de finale haalt
2. Big Thief - Not
3. FKA twigs - sad day
4. The National - Light Years
Deze ladder zal voornamelijk opvulling worden voor mijn rechterrijtje, wat er ook doorgaat.

Maar gelukkig is Lana door! Voor het eerst dat een nominatie van mij de finale haalt
2. Big Thief - Not
3. FKA twigs - sad day
4. The National - Light Years
Deze ladder zal voornamelijk opvulling worden voor mijn rechterrijtje, wat er ook doorgaat.
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:43 uur
1. Big Thief - Not
2. Sharon Van Etten - Seventeen
4. FKA twigs - sad day
2. Sharon Van Etten - Seventeen
4. FKA twigs - sad day
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:46 uur
2. Grimes - 4ÆM
4. FKA twigs - sad day
2. Grimes - 4ÆM
4. FKA twigs - sad day
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:48 uur
Fijne uitslag weer. Na de dramatische kwartfinales wordt er gelukkig een hoop goed gemaakt.
0
geplaatst: 6 april 2020, 19:52 uur
FDC stond bij mij op 5, het was stuivertje wisselen met Lana. Dus met de huidige uitslag ben ik nét iets blijer. 

0
geplaatst: 6 april 2020, 19:58 uur
In hetzelfde rijtje staan ook Lana Del Rey, Angel Olsen en Sharon van Etten 
Ik ben overigens zeer content met de uitslag, mijn persoonlijke top drie ook op de plekken één, twee en drie. Lana Del Rey erbij gun ik de fans van harte, qua pop heb ik die honderd keer liever dan Billie Eilish.

Ik ben overigens zeer content met de uitslag, mijn persoonlijke top drie ook op de plekken één, twee en drie. Lana Del Rey erbij gun ik de fans van harte, qua pop heb ik die honderd keer liever dan Billie Eilish.
* denotes required fields.