MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019

zoeken in:
1. The National - Light Years
2. Grimes - 4ÆM
3. Sharon Van Etten - Seventeen
4. Angel Olsen - Lark

Voor de laatste keer dit jaar de inmiddels welbekende dienstmededeling.

Het verzoek aan iedereen die wil stemmen om dit uiterlijk morgenavond 20:30 te doen. Op dat moment bereken ik de uitslag van de laatste halve finaleladder, en start de grote finale op.

Koen, waarom stem je nu niet op Fontaines D.C. i.p.v. op Lana?

1. Sevdaliza - Darkest Hour
2. FKA twigs - sad day

3. Grimes - 4ÆM
4. Georgia - About Work the Dancefloor

5. Angel Olsen - Lark

Dit is duidelijk de minste halve finale. Makkelijk kiezen. Sevdaliza en FKA twigs zijn verplicht finalevoer!

1. Big Thief - Not
2. Grimes - 4ÆM
3. FKA twigs - sad day
4. Angel Olsen - Lark

jordidj1 schreef:
Wow, bizar dat Tool laatste werd in de ladder. Dacht dat die door zou stoten.

Helaasch, het mocht niet zo zijn. Die gozers uit EotB zullen wel doorstoten tho, dayummm.

Het wordt weer een legendarisch dramatische finale zo.

1. Sharon Van Etten - Seventeen
2. Big Thief - Not
3. The National - Light Years
4. Angel Olsen - Lark

Ploppesteksel schreef:

Dit is duidelijk de minste halve finale. Makkelijk kiezen. Sevdaliza en FKA twigs zijn verplicht finalevoer!

Ik ben het met dit sentiment eens. Sevdaliza en twigs zouden een mooie aanvulling zijn voor de finale, verder vind ik de nummers van deze onderstaande dames ook wel wat hebben, maar ze zijn aan elkaar gewaagd.

2. FKA twigs - sad day
3. Big Thief - Not
4. Sharon Van Etten - Seventeen

5. Angel Olsen - Lark
6. Grimes - 4ÆM

Overigens moet de voorzitter van de Anti-Georgia fanclub bekennen dat Georgia wel iets in waarde gestegen is dankzij Arrie. Hij draaide tijdens de CSL-sessie van gisteravond een ander nummer van Georgia (Move Systems) en daar kon ik wel van genieten.

Move Systems CSL

Arbeidsdeskundige
2. Georgia - About Work the Dancefloor
3. Sevdaliza - Darkest Hour
4. Angel Olsen - Lark

1. Big Thief - Not
2. FKA twigs - sad day
4. Grimes - 4ÆM

M’n zure hoofd wil zeggen dat dit de slechtste ladder is - en dat is het ook, maar eigenlijk zijn Sharon en Angel ook gewoon nog dikke prima. The National en Georgia zouden wel aan de bodem van mijn finalelijstje bungelen, maar ik ben er niet al te rouwig om als ze wel de finale halen, want daar is de rest simpelweg te goed voor.

DjFrankie (moderator)
1 Sharon Van Etten - Seventeen
2 Grimes - 4ÆM
3 The National - Light Years
4 Angel Olsen - Lark

Johnny Marr schreef:

Helaasch, het mocht niet zo zijn. Die gozers uit EotB zullen wel doorstoten tho, dayummm.

Of dat bandje uit TI

1. FKA twigs - sad day
2. Sevdaliza - Darkest Hour
3. Grimes - 4ÆM
4. Big Thief - Not

1. Angel Olsen - Lark
2. Big Thief - Not

2. Grimes - 4ÆM
3. Big Thief - Not
4. Angel Olsen - Lark

Ik vrees dat we ook hier naar een zeer matige uitslag gaan van een mooie halve finaleladder. Zet Sevdaliza in één van de vorige ladders en ze heeft waarschijnlijk al 10 punten minder. Zou alvast een hele spijtige toevoeging zijn aan de finale. Start nog goed maar na een minuut heb je het sfeertje wel gehoord.

Na de zwakke finale van vorig jaar, dit jaar ondanks sterke halve finales, terug een matige finale? Die kans zit er helaas zomaar in.

1. FKA twigs - sad day
2. Sharon Van Etten - Seventeen
3. The National - Light Years
4. Sevdaliza - Darkest Hour

Georgia scoort matig in de laatste lijstjes, ik begin me zorgen te maken. Wat heeft aerobag jullie betaald?

Titmeister schreef:
Georgia scoort matig de laatste lijstjes, ik begin me zorgen te maken. Wat heeft aerobag jullie betaalt?

Die Georgia schoot uit de startblokken als een ware Usain Bolt, dus ik moest snel gratis lidmaatschappen met welkomstcadeau aanbieden voor mijn anti-fanclub. Had dumb_helicopter ook kunnen doen voor Sevdaliza

1 uitschieter, 5x prima (Grimes/Van Etten/Olsen hebben allemaal veel beter werk dan dit), en 2 artiesten waar ik steeds liever de anti-fanclub van zou joinen.

1. FKA twigs - sad day
2. Sevdaliza - Darkest Hour
3. Georgia - About Work the Dancefloor
4. Grimes - 4ÆM

5. Sharon Van Etten - Seventeen
6. Angel Olsen - Lark

Koenr kan fluiten naar zijn welkomstcadeau, geen gesigneerde plaat van Big Thief voor hem

Snap de haatboner van sommigen tegen Big Thief echt helemaal niet. Is gewoon de beste folkrockband van het afgelopen decennium joh.

Ik hoor een mix van oninteressante folk en oninteressante rock. De scherpe/eigenzinnige randjes van beide genres af.

Geen echte haat verder, ik vind de muziek best oké, maar ik snap de ophemeling echt niet.

Grappig, ik vind juist een nummer als Not nou echt precies scherp. Zo'n grauw in de stem van Lenker in het laatste couplet, zo'n solo die steeds atonaler wordt.. Eigenzinnig is de muziek niet, maar ik vergeef het de band graag als ze met zulke fantastische melodieën, teksten en bezielde uitvoering daarvan komen.

2. Georgia - About Work the Dancefloor
3. FKA twigs - sad day

Ik vond beide platen van Big Thief erg fijn, maar Not is nu net een van mijn minst favoriete nummers van ze. Ik hoor de genialiteit van die gitaarsolo niet.

Ik heb Not toevallig ook net weer beluisterd voor het stemmen. Ik vind de eerste helft best mooi, en de stem van Lenker ligt me ook wel, maar de 2e helft is voor mij echt totaal oninteressant. Een generieke gitaar/drum combi die maar doormijmert zonder echt de diepte of scherpte op te zoeken.

hoi123 schreef:
Eigenzinnig is de muziek niet, maar ik vergeef het de band graag als ze met zulke fantastische melodieën, teksten en bezielde uitvoering daarvan komen.

Heb je deze beschouwing in De Groene Amsterdammer gelezen? Vond dat de schrijfster het wel treffend verwoordt wat Big Thief zo uniek maakt, ondanks dat ze op het eerste gehoor misschien niet zo uniek klinken

Boselven uit stelen – De Groene Amsterdammer

Ik vrees wel dat Not in mijn lijstje niet verder gaat komen dan 4-5, door de sterke concurrentie. In de andere ladders was het sowieso plek 2 geworden

Not is hun beste omdat het muzikaal erg sterk is. Ik knap wat af op de weinig intrigerende zang. Mochten er andere vocalen zijn, zou het me vermoedelijk al wat beter kunnen bevallen.

Simon77 schreef:
Het wordt weer een legendarisch dramatische finale zo.

*in stem van Ex on the Beach-presentator*

De SVHJ-stemmers hebben er weer alles aan gedaan om er een legendarisch dramatische finale van te maken.

Koenr schreef:
Ik heb Not toevallig ook net weer beluisterd voor het stemmen. Ik vind de eerste helft best mooi, en de stem van Lenker ligt me ook wel, maar de 2e helft is voor mij echt totaal oninteressant. Een generieke gitaar/drum combi die maar doormijmert zonder echt de diepte of scherpte op te zoeken.
Kan me daar zeker wat bij voorstellen. Ik ben Big Thief pas gaan waarderen nadat ik de soloplaat van Adrianne Lenker hoorde, en toen doorkreeg hoe goed haar liedjes en teksten eigenlijk zijn. Het geluid van Big Thief is wat generieker en dan sneeuwt dat soms wat onder.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:51 uur

geplaatst: vandaag om 05:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.