Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2019
zoeken in:
1
geplaatst: 13 april 2020, 11:15 uur
6. clipping. - Nothing Is Safe (123 punten, 30 keer genoemd)
Genomineerd door: Koenr
Nummer 1 van: Johnny Marr
Maand: juli
Maandpositie: 5e
Tussenstanden: 11e - 8e - 5e - 4e - 6e
Eindpositie "de vaste kern": 1e plaats (86 punten, 15 keer genoemd)
Al met al toch een ietwat teleurstellende uitslag voor dit hiphop trio uit Los Angeles. Zouden beide nummers elkaar in de weg hebben gezeten? Afgaande op de vaste stemmers in dit topic niet, want bij deze groep scoort Nothing Is Safe een eerste plek, nadat eerder Blood of the Fang tweede werd. De clipping. nummers zijn duidelijk favoriet binnen deze groep stemmers.
Clipping. begon moeizaam aan deze finale, maar naarmate het spelletje duurde steeg Nothing Is Safe in de tussenstanen. Op het einde droogde de punten weer wat op, en hierdoor zakte Nothing Is Safe terug naar plek zes. Ik moet daar wel bij zeggen dat de verschillen bovenin heel minimaal zijn. Er zit vanaf nu steeds een punt verschil tussen de liedjes (tot aan plek twee). Nothing Is Safe is overigens het meest genoemde liedje, in 30 van de 39 lijstjes kwam ie voor.
dumb_helicopter schreef:
jordidj1 schreef:
Titmeister schreef:
Arno schreef:
Edgar18 schreef:
aerobag schreef:
Koenr schreef:
123poetertjes schreef:
stoepkrijt schreef:
Genomineerd door: Koenr
Nummer 1 van: Johnny Marr
Maandpositie: 5e
Tussenstanden: 11e - 8e - 5e - 4e - 6e
Eindpositie "de vaste kern": 1e plaats (86 punten, 15 keer genoemd)
Al met al toch een ietwat teleurstellende uitslag voor dit hiphop trio uit Los Angeles. Zouden beide nummers elkaar in de weg hebben gezeten? Afgaande op de vaste stemmers in dit topic niet, want bij deze groep scoort Nothing Is Safe een eerste plek, nadat eerder Blood of the Fang tweede werd. De clipping. nummers zijn duidelijk favoriet binnen deze groep stemmers.
Clipping. begon moeizaam aan deze finale, maar naarmate het spelletje duurde steeg Nothing Is Safe in de tussenstanen. Op het einde droogde de punten weer wat op, en hierdoor zakte Nothing Is Safe terug naar plek zes. Ik moet daar wel bij zeggen dat de verschillen bovenin heel minimaal zijn. Er zit vanaf nu steeds een punt verschil tussen de liedjes (tot aan plek twee). Nothing Is Safe is overigens het meest genoemde liedje, in 30 van de 39 lijstjes kwam ie voor.
dumb_helicopter schreef:
Luisterbeurt na luisterbeurt is deze gegroeid. Een beangstigend sfeertje met elektronische toetsen en een snede hip-hopvibe die elke keer maar steviger binnenkomt.
jordidj1 schreef:
Mijn favoriete hip-hoptrack van 2019, met grote afstand ook. De opbouw in dit nummer is ongekend, maakt niet uit hoe vaak ik 'm draai, hij blijft keihard binnenkomen.
Titmeister schreef:
Ook de nummer 3 van deze finale hoort voor mij bij de beste 5 nummers van 2019 - en is zeker het beste hiphopnummer van het jaar. Ik kende clipping. zijdelings, maar wat kwam deze hard binnen. Die geweldige climaxopbouw, de hyperstrakke raps en heerlijke synths, vooral het moment dat ie na 2-en-halve minuut nog er extra hard opklapt. Wat een plaat!
Arno schreef:
Ik ben niet zo'n hiphopfan, maar één keer in de zoveel tijd is er toch weer een artiest of nummer dat mij genadeloos naar de keel grijpt. Daarmee past deze Nothing Is Safe helemaal in het rijtje met onder meer King Kunta en Venom (hoezo staat die niet in deze finale?), en op het podium van mijn finalelijst.
Edgar18 schreef:
De gasten van clipping. beheersen het maken van een hiphop banger als geen andere. Fijn hoe de beat wordt opgebouwd tot het moment dat Daveed Diggs echt begint te spitten. Tegelijk zit hem daar de makke van Nothing Is Safe, het duurt me iets te lang voor het nummer echt ontbrand. Tweeënhalve minuut relatieve rust, 30 seconden hard gaan, en weer terug je hok in. De laatste minuut is dan wel weer erg lekker, hoogtepunt van de song.
aerobag schreef:
Een nummer die zowat gelijk is aan een actiefilm. De kracht van deze track ligt hem in de kunst van het weglaten. Door één simpele pianotoon, een sluipende synth en intelligente tempowisselingen in de rapflows wordt de spanning opgebouwd. De wijze waarop het drama zich openbaart doet een beroep op je eigen verbeelding. Het verhaal eindigt ook nog eens in een cliffhanger. De ware kwaliteit van clipping. wordt machtig tentoongesteld. Als er niets van clipping. in het linkerrijtje komt, krijgt het refrein van het nummer nog gelijk ook.
Koenr schreef:
Ik schreef het al bij m'n stukje voor Blood of the Fang maar ik was hier meteen van weg toen ie in augustus dropte. Mijn interesse in clipping. was na een paar rustige jaren meteen helemaal terug.
Nothing Is Safe is een intense, moderne horrorcore track, opgebouwd rond effectieve storytelling over een minimale Carpenter-achtige synth. Het nummer is een heel klein beetje van zijn glans verloren voor mij de afgelopen maanden, maar dat ligt meer aan de kwaliteit van de rest van There Existed an Addiction to Blood dan aan de track zelf.
Maar Simbi was uiteraard wel de hip-hop act die 2019 het meeste vorm heeft gegeven, en die had hier natuurlijk met een willekeurige single moeten staan ipv een 2e clipping.
Nothing Is Safe is een intense, moderne horrorcore track, opgebouwd rond effectieve storytelling over een minimale Carpenter-achtige synth. Het nummer is een heel klein beetje van zijn glans verloren voor mij de afgelopen maanden, maar dat ligt meer aan de kwaliteit van de rest van There Existed an Addiction to Blood dan aan de track zelf.
Maar Simbi was uiteraard wel de hip-hop act die 2019 het meeste vorm heeft gegeven, en die had hier natuurlijk met een willekeurige single moeten staan ipv een 2e clipping.
123poetertjes schreef:
Fietstocht des Oordeels - deel 11: Clipping. Nothing Is Safe
Inmiddels begeef ik me richting de uitgang van de hei. De weg leidt me vlak langs de A67. Auto’s rijden aan hoge snelheid voorbij maar voor mijn gevoel ben ik degene die het hardst moet vluchten. Iets zegt me dat ik hier weg moet, het is hier niet veilig. Door het jaar heen is Nothing is Safe gestaag gegroeid en ook uit de Fietstocht bleek dat dit toch wel clipping. op hun best is. Duister en spooky, heel klein beetje fout zelfs, met een regelrecht knallerrefrein. Doet niets te veel en te gek, maar is daardoor juist wel te gek. Ik ben blij dat er toch weer hiphop in de finale staat, en verrekkes goeie ook.
Inmiddels begeef ik me richting de uitgang van de hei. De weg leidt me vlak langs de A67. Auto’s rijden aan hoge snelheid voorbij maar voor mijn gevoel ben ik degene die het hardst moet vluchten. Iets zegt me dat ik hier weg moet, het is hier niet veilig. Door het jaar heen is Nothing is Safe gestaag gegroeid en ook uit de Fietstocht bleek dat dit toch wel clipping. op hun best is. Duister en spooky, heel klein beetje fout zelfs, met een regelrecht knallerrefrein. Doet niets te veel en te gek, maar is daardoor juist wel te gek. Ik ben blij dat er toch weer hiphop in de finale staat, en verrekkes goeie ook.
stoepkrijt schreef:
Nothing Is Safe is behoorlijk eentonig, maar met een beat die onder je huid weet te kruipen is dat eerder een zegen dan een vloek. Een meeslepende track die op de juiste momenten in een hogere versnelling schiet.
0
geplaatst: 13 april 2020, 11:18 uur
1. clipping. - Blood of the Fang 9,5
2. Weyes Blood - Movies 9,0
3.
4.
5. clipping - Nothing is Safe 8,2
6. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan 8,0
7. Caterina Barbieri - Fantas 7,8
8. Sevdaliza - Darkest Hour 7,7
9. Georgia - About Work the Dancefloor 7,6
10.
11.
12.
Kijk mijn nummers tien tot en met twaalf daar eens maagdelijk staan
3.
4.
10.
11.
12.
Kijk mijn nummers tien tot en met twaalf daar eens maagdelijk staan

2
geplaatst: 13 april 2020, 11:20 uur
Zo, podium was vannacht al weg, helaas.
Onbegrijpelijk dat dat nietszeggende nummer van Vampire Weekend nog in de race is.
1. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
2. Georgia - About Work the Dancefloor
3. Caterina Barbieri - Fantas
4.
5.
6. clipping. - Blood of the Fang
7.
8.
9. Weyes Blood - Movies
10. Sevdaliza - Darkest Hour
11.
12. clipping. - Nothing Is Safe
Onbegrijpelijk dat dat nietszeggende nummer van Vampire Weekend nog in de race is.
1. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
2. Georgia - About Work the Dancefloor
4.
5.
6. clipping. - Blood of the Fang
7.
8.
9. Weyes Blood - Movies
11.
12. clipping. - Nothing Is Safe
0
geplaatst: 13 april 2020, 11:21 uur
1. Caterina Barbieri - Fantas
2. clipping. - Nothing Is Safe
3. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
4. clipping. - Blood of the Fang
5. Weyes Blood - Movies
6. Sevdaliza - Darkest Hour
7.
8.
9.
10.
11. Georgia - About Work the Dancefloor
12.
Heb ik nu gewonnen?
2. clipping. - Nothing Is Safe
3. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
4. clipping. - Blood of the Fang
5. Weyes Blood - Movies
6. Sevdaliza - Darkest Hour
7.
8.
9.
10.
11. Georgia - About Work the Dancefloor
12.
Heb ik nu gewonnen?
0
Fijn dat er veel nieuwe users meestemmen in de finale, maar ook wat spijtig dat de finale van een spelletje waar een vaste kliek een heel jaar op gestemd heeft daardoor wat vertekend is.
Clipping op 1 en 2 had wel stevig geweest trouwens.
Clipping op 1 en 2 had wel stevig geweest trouwens.
0
1.
2.
3. Georgia - About Work The Dancefloor
4. Caterina Barbieri - Fantas
5. clipping. Nothing Is Safe
6. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
7.
8. Sevdaliza - Darkest Hour
9. clipping. - Blood Of The Fang
10.
11.
12. Weyes Blood - Movies
Van alles nog een beetje over eigenlijk. Lana had ik toch niet zo hoog verwacht, al scheelt t natuurlijk maar een paar puntjes
2.
3. Georgia - About Work The Dancefloor
4. Caterina Barbieri - Fantas
5. clipping. Nothing Is Safe
6. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
7.
8. Sevdaliza - Darkest Hour
9. clipping. - Blood Of The Fang
10.
11.
12. Weyes Blood - Movies
Van alles nog een beetje over eigenlijk. Lana had ik toch niet zo hoog verwacht, al scheelt t natuurlijk maar een paar puntjes
0
geplaatst: 13 april 2020, 11:23 uur
1. Georgia - About Work the Dancefloor (8.5)
2. Clipping. - Nothing Is Safe (8.2)
3.
4.
5.
6. Clipping. - Blood of the Fang (7)
7.
8. Sevdaliza - Darkest Hour (6.5)
9. Caterina Barbieri - Fantas (6.4)
10. Weyes Blood - Movies (6.3)
11.
12. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan (5)
2. Clipping. - Nothing Is Safe (8.2)
3.
4.
5.
6. Clipping. - Blood of the Fang (7)
7.
8. Sevdaliza - Darkest Hour (6.5)
9. Caterina Barbieri - Fantas (6.4)
10. Weyes Blood - Movies (6.3)
11.
12. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan (5)
1
geplaatst: 13 april 2020, 11:23 uur
dumb_helicopter schreef:
Fijn dat er veel nieuwe users meestemmen in de finale, maar ook wat spijtig dat de finale van een spelletje waar een vaste kliek een heel jaar op gestemd heeft daardoor wat vertekend is.
Ach ja, dat vond ik ook altijd bij De Anderstalige Finaleladders t/m 2015. Finales trekken nu eenmaal ook ander gespuis Fijn dat er veel nieuwe users meestemmen in de finale, maar ook wat spijtig dat de finale van een spelletje waar een vaste kliek een heel jaar op gestemd heeft daardoor wat vertekend is.

0
geplaatst: 13 april 2020, 11:27 uur
Het zooitje ligt allemaal wel erg dicht bij elkaar.
Caterina Barbieri op slechts 7 punten van de #02 had ik niet verwacht.
Caterina Barbieri op slechts 7 punten van de #02 had ik niet verwacht.
1
geplaatst: 13 april 2020, 11:29 uur
Heerlijke uitslag tot nu toe. Zeer content met de inbreng van de extra stemmers hier. 

0
geplaatst: 13 april 2020, 11:38 uur
1 Georgia - About Work the Dancefloor
2
3 Weyes Blood - Movies
4
5 Caterina Barbieri - Fantas
6 Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
7
8 Sevdaliza - Darkest Hour
Clipping - Nothing is Sage
Clipping - Blood of the Fang
Overigens heb ik op de plaatsen 4 t/m 8 gestemd op songs in de verwachting dat die het niet goed zouden doen, alleen de top 3 vond ik fijne songs!
2
3 Weyes Blood - Movies
4
5 Caterina Barbieri - Fantas
6 Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
7
8 Sevdaliza - Darkest Hour
Clipping - Nothing is Sage
Clipping - Blood of the Fang
Overigens heb ik op de plaatsen 4 t/m 8 gestemd op songs in de verwachting dat die het niet goed zouden doen, alleen de top 3 vond ik fijne songs!
0
geplaatst: 13 april 2020, 12:05 uur
Damn, als de nummers 2 tot en met 6 zó dicht op elkaar zitten kan het gewoon alle kanten op met die uitslag. Die valt echt niet meer verder te voorspellen nu. Bizar spannend! 

0
geplaatst: 13 april 2020, 12:57 uur
Laten we het vooral wel gezellig houden inderdaad. Ik ben erg benieuwd naar de top-5!
1.
2.
3. Sevdaliza - Darkest Hour
4.
5. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
6.
7. Georgia - About Work the Dancefloor
8. Weyes Blood - Movies
1.
2.
4.
6.
8. Weyes Blood - Movies
3
geplaatst: 13 april 2020, 13:06 uur
Oké, klaar nu. Hele rits berichten over stemgedrag en de ruzie die daaruit ontstond verwijderd. Nu weer over naar de orde van de dag!
0
geplaatst: 13 april 2020, 13:06 uur
NIS op 3 hier
Het wordt wel eens tijd dat die 11 en 12 gaan komen.
2.
3. clipping. - Nothing Is Safe
4.
5.
6. Georgia - About Work the Dancefloor
7. clipping. - Blood of the Fang
8. Weyes Blood - Movies
9. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
11.
12.
Het wordt wel eens tijd dat die 11 en 12 gaan komen.1. Caterina Barbieri - Fantas
2.
4.
5.
8. Weyes Blood - Movies
11.
12.
0
geplaatst: 13 april 2020, 13:12 uur
Clipping op 7 bij mij, een stuk beter dan die andere. Tijd dat mijn nr 12 er aankomt
1.
2. Weyes Blood - Movies
3. Georgia - About Work the Dancefloor
4.
5.
6.
7. clipping. - Nothing Is Safe
8. Caterina Barbieri - Fantas
11. clipping. - Blood of the Fang
12.
1.
2. Weyes Blood - Movies
4.
5.
6.
12.
0
geplaatst: 13 april 2020, 13:15 uur
clipping. was mijn nummer 3, gaat hard met mijn topnummers, vrees ook dat mijn nummer 1 zo gaat komen. Een podium met mijn nummers 8, 11 en 12 lijkt een realistisch doemscenario...
0
geplaatst: 13 april 2020, 13:25 uur
01. clipping. - Blood of the Fang
02.
03. Caterina Barbieri - Fantas
04.
05. clipping. - Nothing Is Safe
06. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
07. Sevdaliza - Darkest Hour
08. Georgia - About Work the Dancefloor
09. Weyes Blood - Movies
02.
03. Caterina Barbieri - Fantas
04.
05. clipping. - Nothing Is Safe
06. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
07. Sevdaliza - Darkest Hour
08. Georgia - About Work the Dancefloor
09. Weyes Blood - Movies
0
geplaatst: 13 april 2020, 13:28 uur
5. Big Thief - Not (124 punten, 27 keer genoemd)
Genomineerd door: Choconas
Nummer 1 van: stardust_be, AstroStart & Choconas
Maandpositie: 1e
Tussenstanden: 10e - 10e - 7e - 5e - 5e
Eindpositie "de vaste kern": 9e plaats (48 punten, 11 keer genoemd)
Big Thief begon moeizaam aan de finale. Na twee tussenstanden stond Not nog steeds maar op een tiende plek, en leek een verrassing in de maak. Net na de tweede tussenstand kwamen twee lijstjes na elkaar binnen waar Big Thief bovenaan stond, en vanaf dat moment werd de weg naar boven ingezet. De punten bleven gestaag binnenkomen en als klap op de vuurpijl tilde het allerlaatste lijstje (rara van wie...) Big Thief nog even van plek acht naar plek vijf in de eindstand. Dit nummer is overigens geen favoriet van het schrijversgilde, vandaar iets minder lovende stukjes dan bij de meeste andere songs.
dumb_helicopter schreef:
jordidj1 schreef:
hoi123 schreef:
stoepkrijt schreef:
aerobag schreef:
123poetertjes schreef:
Edgar18 schreef:
Koenr schreef:
Genomineerd door: Choconas
Nummer 1 van: stardust_be, AstroStart & Choconas
Maandpositie: 1e
Tussenstanden: 10e - 10e - 7e - 5e - 5e
Eindpositie "de vaste kern": 9e plaats (48 punten, 11 keer genoemd)
Big Thief begon moeizaam aan de finale. Na twee tussenstanden stond Not nog steeds maar op een tiende plek, en leek een verrassing in de maak. Net na de tweede tussenstand kwamen twee lijstjes na elkaar binnen waar Big Thief bovenaan stond, en vanaf dat moment werd de weg naar boven ingezet. De punten bleven gestaag binnenkomen en als klap op de vuurpijl tilde het allerlaatste lijstje (rara van wie...) Big Thief nog even van plek acht naar plek vijf in de eindstand. Dit nummer is overigens geen favoriet van het schrijversgilde, vandaar iets minder lovende stukjes dan bij de meeste andere songs.
dumb_helicopter schreef:
De stem van Lenker ligt me over het algemeen minder, maar net in dit nummer begint er zich een shift voor te doen waarbij haar stem net wel bijdraagt aan dit nummer. Het feit dat deze track ook wat grungier overkomt en eindigt met een stevige gitaarsolo bezorgde het natuurlijk wel al een stevige basis.
jordidj1 schreef:
Big Thief hebben een aparte relatie gehad afgelopen jaar. Toen ik U.F.O.F. checkte was ik best wel onder de indruk en keek ook uit naar hun optreden op Pukkelpop. Dat viel helaas tegen en daarom ging ik expres me bij de haatclub scharen, maar toen Forgotten Eyes opeens (kleine twee weekjes terug) landde bij mij, ging het ik weer waarderen. Dus deze bizarre relatie verdient wel puntjes bij mij.
hoi123 schreef:
Als rock niet dood is, laat het dan tenminste de singer-songwritermuziek zijn die zijn laatste adem aan het uitblazen is, riep iedere muziekprogressieveling tot voor kort, en ik fluisterde soms ook mee. Want laten we eerlijk zijn, zo’n anderhalf decennium nadat Bon Iver en Fleet Foxes een folkfrockrevival hadden ingeluid was het spannende er wel weer af, toch? Nou goed, daar komen we bij de ultieme kracht van folkrock: als je het zó onbegrensd bezield als Adrianne Lenker en consorten kan maken, is de factor originaliteit niet eens een voetnoot meer. Een nummer als Not is verbetenheid: Lenker stoot haar woorden door haar tanden heen, om vervolgens op onverwacht momenten met een overslaande grom een onverwachte tik van links te geven. Het is compleet pretentieloos: al die kunstjes van virtuoze drummers lijken compleet overbodig als je de overtuiging vóelt in de snaredrums waar James Krivchenia op slaat. Not is, op zijn eigen manier, punk in zijn klassieke aanpak. Als je anno 2020 zo veel emotie uit een klassieke bandopstelling en songstructuur kan wringen, verdien je heel veel lof. En als het gruwelijk lelijke woord urgentie nog maar één keer voor een nummer gebruikt mag worden, laat het dan voor Not zijn.
stoepkrijt schreef:
Waar de andere liedjes van Big Thief in dit spel vooral een suffe eerste indruk op me achterlieten wist Not me wél te boeien. Er zit volop pit in dit nummer en vooral de manier waarop de zangeres zich door het laatste deel van de tekst heen gromt en snauwt vind ik heerlijk om te horen.
aerobag schreef:
Big Thief krijgt van mij in ieder geval de prijs voor meest productieve band van 2019. De kwaliteit ging ook zeker niet ten koste van de kwantiteit. Not is waarschijnlijk de absolute kers op de taart van Big Thief, een zeer majestueus folk rock nummer. Lenker heeft een zeer karakteristieke stem, waar veel gecontroleerde agressie achter lijkt te schuilen. Op het einde van het nummer jamt de band verder, terwijl Lenker een snijdende gitaarsolo het podium op gooit. Kabbelt voor mij net even iets te lang voort, maar Not is wel een zeer iconisch nummer gebleken.
123poetertjes schreef:
Fietstocht des Oordeels - deel 1: Big Thief - Not
Als eerste nummer van de route gaat Not tijdens deze Fietstocht over het verlaten van je thuishaven en het intrekken van de wildernis. Of ook weer niet? Waar gaat deze tocht nou eigenlijk over? Er valt niets te winnen, er is niet een afsluiting of opening van een heel nieuw tijdperk. Er is een existentiële crisis hier gaande die Adrianne nu even moet zien te duiden. En daar slaagt ze zeker in. Ik kan niet alles van Big Thief even goed hebben, de vocalen werken me nou eenmaal regelmatig op de zenuwen, maar Not is flink op me ingegroeid. Net als Eindhoven eigenlijk. Grillig maar ook vertrouwd. Ik steek de rondweg over, benieuwd naar wat deze Fietstocht allemaal in petto gaat hebben. Ik heb er zin in.
Als eerste nummer van de route gaat Not tijdens deze Fietstocht over het verlaten van je thuishaven en het intrekken van de wildernis. Of ook weer niet? Waar gaat deze tocht nou eigenlijk over? Er valt niets te winnen, er is niet een afsluiting of opening van een heel nieuw tijdperk. Er is een existentiële crisis hier gaande die Adrianne nu even moet zien te duiden. En daar slaagt ze zeker in. Ik kan niet alles van Big Thief even goed hebben, de vocalen werken me nou eenmaal regelmatig op de zenuwen, maar Not is flink op me ingegroeid. Net als Eindhoven eigenlijk. Grillig maar ook vertrouwd. Ik steek de rondweg over, benieuwd naar wat deze Fietstocht allemaal in petto gaat hebben. Ik heb er zin in.
Edgar18 schreef:
De klik tussen Big Thief en mij wil maar niet komen. Ik heb de hoop inmiddels overigens ook een beetje opgegeven. Het nummer begint nog wel redelijk, maar verzandt vervolgens in een oninteressante brij van geluid. Te gezapig om te kunnen boeien. Frappant genoeg vind ik Adrianne Lenker solo vaak best oké. Volgens mij heb ik vorig jaar zelfs een liedje van haar genomineerd in dit topic.
Koenr schreef:
Al genoeg over gezegd de afgelopen week. De eerste helft vind ik best mooi, de 2e niet. Alles aan de opbouw naar een climax toe voelt plichtmatig en generiek. De Rock-kant van deze band ligt me niet.
0
geplaatst: 13 april 2020, 13:33 uur
Nummer 1, 6, 10 en 12 nog te vullen. Erg bang ondertussen dat nummer 12 boven nummer 1 eindigt. 
2. Weyes Blood
3. Caterina Barbieri
4. Blood of the Fang
5. Big Thief
7. Nothing is Safe
8. Sevdaliza
9. Altin Gün
11. Georgia

2. Weyes Blood
3. Caterina Barbieri
4. Blood of the Fang
5. Big Thief
7. Nothing is Safe
8. Sevdaliza
9. Altin Gün
11. Georgia
0
geplaatst: 13 april 2020, 13:33 uur
Nu maar hopen dat mijn nummer 8 wint

Verrassend, had eigenlijk wel verwacht dat Big Thief voor de winst had kunnen gaan!

Verrassend, had eigenlijk wel verwacht dat Big Thief voor de winst had kunnen gaan!
0
geplaatst: 13 april 2020, 13:34 uur
2.
4.
5.
8. Weyes Blood - Movies
11. Big Thief - Not
12.
Een van de mindere finalenummers voor mij. Al kan ik 'm al meer appreciëren dan een paar maanden geleden.
2.
4.
5.
8. Weyes Blood - Movies
11. Big Thief - Not
12.
Een van de mindere finalenummers voor mij. Al kan ik 'm al meer appreciëren dan een paar maanden geleden.
0
geplaatst: 13 april 2020, 13:34 uur
1.
2. clipping. - Blood of the Fang
4. Sevdaliza - Darkest Hour
5. clipping. - Nothing Is Safe
6.
7. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
8. Big Thief - Not
4. Sevdaliza - Darkest Hour
6.
7. Altin Gün - Süpürgesi Yoncadan
8. Big Thief - Not
1
geplaatst: 13 april 2020, 13:35 uur
jordidj1 schreef:
Oké, klaar nu. Hele rits berichten over stemgedrag en de ruzie die daaruit ontstond verwijderd. Nu weer over naar de orde van de dag!
Je kunt dat ook te snel verwijderen he Oké, klaar nu. Hele rits berichten over stemgedrag en de ruzie die daaruit ontstond verwijderd. Nu weer over naar de orde van de dag!
Nu heb ik dat allemaal niet meegekregen 
0
geplaatst: 13 april 2020, 13:37 uur
1. clipping. - Blood of the Fang 9,5
3.
4.
10.
11. Big Thief - Not 6,0
12.
3.
4.
10.
11. Big Thief - Not 6,0
12.
0
geplaatst: 13 april 2020, 13:38 uur
Wow, wat staat Nothing Is Safe laag zeg, en ik ben de enige die 'm op 1 had, verrassend 
1. clipping - Nothing is Safe
2. Weyes Blood - Movies
3. Big Thief - Not
4.
5.
6.
7.
8. clipping. - Blood of the Fang
10. Georgia - About Work the Dancefloor
11. Sevdaliza - Darkest Hour
12. Caterina Barbieri - Fantas

1. clipping - Nothing is Safe
2. Weyes Blood - Movies
3. Big Thief - Not
4.
5.
6.
7.
8. clipping. - Blood of the Fang
10. Georgia - About Work the Dancefloor
11. Sevdaliza - Darkest Hour
12. Caterina Barbieri - Fantas
0
geplaatst: 13 april 2020, 13:40 uur
Big Thief nu al, jammer
1.
2. Big Thief - Not
4.
6.
8. Weyes Blood - Movies
1.
2. Big Thief - Not
4.
6.
8. Weyes Blood - Movies
0
geplaatst: 13 april 2020, 13:41 uur
3.
4. Big Thief - Not
6. Weyes Blood - Movies
7. Sevdaliza - Darkest Hour
8.
3.
4. Big Thief - Not
6. Weyes Blood - Movies
7. Sevdaliza - Darkest Hour
8.
3
geplaatst: 13 april 2020, 13:41 uur
Johnny Marr schreef:
Wow, wat staat Nothing Is Safe laag zeg, en ik ben de enige die 'm op 1 had, verrassend

Nee hoor, de vaste kern ook!
0
geplaatst: 13 april 2020, 13:44 uur
Big Thief toch wat hoger verwacht, dit nummer zie ik wel uitgroeien tot een klassieker.
Not stak er voor mij echt bovenuit in deze finale
1. Big Thief - Not
2. Weyes Blood - Movies
4.
5.
6.