Muziek / Muziekgames / Talk Talk's ultieme Top 25
zoeken in:
2
geplaatst: 7 maart 2019, 19:55 uur
Niet.te.doen.
1. Such a Shame
2. Tomorrow Started
3. Living in Another World
4. I Believe in You
5. After the Flood
6. Life's What You Make It
7. Desire
8. Give It Up
9. Renée
10. Ascension Day
1. Such a Shame
2. Tomorrow Started
4. I Believe in You
5. After the Flood
6. Life's What You Make It
7. Desire
8. Give It Up
9. Renée
10. Ascension Day
0
geplaatst: 7 maart 2019, 21:17 uur
Inmiddels 19 lijstjes verwerkt en het is nog steeds spannend! Ieder nummer heeft in ieder geval punten.
Er zijn nog 4 nummers welke niet boven de 10 punten uitkomen, snel naar de bovenkant van het scorebord:
Er zijn drie nummers die tussen de 60 en 69 punten hebben
Er is een nummer dat tussen de 70 en 79 punten heeft
En er zijn twee nummers die tussen de 85 en de 99 punten hebben, het onderlinge verschil is minder dan 10 punten dus kan met 1 lijstje weer verdampt zijn.
Er zijn nog 4 nummers welke niet boven de 10 punten uitkomen, snel naar de bovenkant van het scorebord:
Er zijn drie nummers die tussen de 60 en 69 punten hebben
Er is een nummer dat tussen de 70 en 79 punten heeft
En er zijn twee nummers die tussen de 85 en de 99 punten hebben, het onderlinge verschil is minder dan 10 punten dus kan met 1 lijstje weer verdampt zijn.
1
geplaatst: 7 maart 2019, 23:26 uur
1.Time it's time
2.I believe in you
3.Living in another world
4.Life's what you make it
5.Happiness is easy
6.Dum dum girl
7.Give it up
8.April 5th
9.It's my life
10.Desire
2.I believe in you
3.Living in another world
4.Life's what you make it
5.Happiness is easy
6.Dum dum girl
7.Give it up
8.April 5th
9.It's my life
10.Desire
3
geplaatst: 8 maart 2019, 09:38 uur
Belachelijke opdracht dit natuurlijk, want teveel goede nummers om in een top 10 te zetten. Spirit of Eden vind ik zo'n goed album dat hij in zijn geheel in de top 10 hoort voor mij. The Rainbow - Eden - Desire vind ik ook te mooi bij elkaar om ze van elkaar los te koppelen, maar als ze dan toch als losse nummers erin gaan dan maar het deel ervan dat me het meest raakt (door Hollis' zang) het hoogst. Ik had After the Flood er zeker ook in willen zetten, maar bij mij zou dat ten koste gaan van I Don't Believe in You, een oude favoriet, die ik op het laatste moment toch de voorkeur heb gegeven.
De bekendste top 40 nummers komen niet voor in mijn lijstje. Such a Shame, Living in Another World e.d. vind ik stuk voor stuk sterke nummers, maar die krijgen hun punten toch wel. Ik heb ze ook zoveel gehoord dat ik ze minder snel op zet.
Uiteindelijk bestaat mijn top 10 uit 10 nummer ééns.
1. I Believe in You
1. Wealth
1. Eden
1. Time It's Time
1. Taphead
1. Inheritance
1. The Rainbow
1. Desire
1. Tomorrow Started
1. I Don't Believe in You
Voor deze gelegenheid mag I Believe in You als nummer 1 gezien worden en zo naar onderen geteld worden tot 10.
De bekendste top 40 nummers komen niet voor in mijn lijstje. Such a Shame, Living in Another World e.d. vind ik stuk voor stuk sterke nummers, maar die krijgen hun punten toch wel. Ik heb ze ook zoveel gehoord dat ik ze minder snel op zet.
Uiteindelijk bestaat mijn top 10 uit 10 nummer ééns.
1. I Believe in You
1. Wealth
1. Eden
1. Time It's Time
1. Taphead
1. Inheritance
1. The Rainbow
1. Desire
1. Tomorrow Started
1. I Don't Believe in You
Voor deze gelegenheid mag I Believe in You als nummer 1 gezien worden en zo naar onderen geteld worden tot 10.

1
geplaatst: 8 maart 2019, 14:35 uur
1. Living in Another World
2. Time It's Time
3. Happiness Is Easy
4. Desire
5. Life's What You Make It
6. I Don 't Believe In You
7. I Believe in You
8. It's My Life
9. Such a Shame
10. Give It Up
2. Time It's Time
3. Happiness Is Easy
4. Desire
5. Life's What You Make It
6. I Don 't Believe In You
7. I Believe in You
8. It's My Life
9. Such a Shame
10. Give It Up
1
geplaatst: 8 maart 2019, 17:39 uur
1. Such a Shame
2. Life's What You Make It
3. It's My Life
4. Living in Another World
5. Renée
6. Does Caroline Know?
7. Tomorrow Started
8. Dum Dum Girl
9. Happiness Is Easy
10. I Believe in You
2. Life's What You Make It
3. It's My Life
4. Living in Another World
5. Renée
6. Does Caroline Know?
7. Tomorrow Started
8. Dum Dum Girl
9. Happiness Is Easy
10. I Believe in You
1
geplaatst: 8 maart 2019, 18:27 uur
Spijtig dat Crying in the Rain (hollis, 1978) niet genomineerd is.
1. Such a Shame
2. Tomorrow Started
4. It's My Life
5. Give it Up
6. Life's What You Make it
7. April 5th
8. Renee
9. Time it's Time
10. I Believe in You
1. Such a Shame
2. Tomorrow Started
4. It's My Life
5. Give it Up
6. Life's What You Make it
7. April 5th
8. Renee
9. Time it's Time
10. I Believe in You
2
geplaatst: 8 maart 2019, 18:29 uur
1. I Believe in You
2. The Rainbow - Eden - Desire
3. Taphead
4. Inheritance
5. The Colour of Spring
6. After the Flood
7. Ascension Day
8. Mirror Man (intro) - Does Caroline Know? (live)
9/10 Chameleon Day/Time It's Time
The Rainbow/Eden/Desire is één nummer zowel op het oorspronkelijke album als de eerste cd-uitgave (mijn exemplaar telt slechts 4 nummers; in de tracklisting staan de titels Eden en Desire ook niet recht onder The Rainbow, maar ze springen een beetje in). Vandaar dat ik hem in mijn top 10 als één nummer presenteer. Zo heeft Hollis het bedoeld!
Voor mij geldt hetzelfde voor Chameleon Day en Time It's Time. Chameleon Day is het noodzakelijke intro op Time It's Time. En Time It's Time kan, naar mijn smaak, alleen volgen op Chameleon Day. De koppeling tilt beide nummers naar een nog hoger niveau.
The Rainbow/Eden/Desire blies me destijds bij de eerste luisterbeurt in een platenzaak ergens in het zuiden van het land volledig van de sokken. Kort daarvoor wezen snuffelen in de platenkoffer van mijn vader en daar al op Debussy, Satie en Ravel gestuit. En dat hoorde ik in The Rainbow allemaal zo maar terug. Dat dergelijke eclectische muziek mogelijk was, was een enorme openbaring voor mij. Daarna ook nooit meer zo'n ervaring gehad. Spirit of Eden en een paar jaar later het album 'Aion' van Dead Can Dance openden voor mij de deur naar de klassieke muziek. Sleutelplaten...
En overigens ben ik van mening dat 'Living In Another World' de lijst eens een keer niet moet aanvoeren....
RIP Mark Hollis
2. The Rainbow - Eden - Desire
3. Taphead
4. Inheritance
5. The Colour of Spring
6. After the Flood
7. Ascension Day
8. Mirror Man (intro) - Does Caroline Know? (live)
9/10 Chameleon Day/Time It's Time
The Rainbow/Eden/Desire is één nummer zowel op het oorspronkelijke album als de eerste cd-uitgave (mijn exemplaar telt slechts 4 nummers; in de tracklisting staan de titels Eden en Desire ook niet recht onder The Rainbow, maar ze springen een beetje in). Vandaar dat ik hem in mijn top 10 als één nummer presenteer. Zo heeft Hollis het bedoeld!
Voor mij geldt hetzelfde voor Chameleon Day en Time It's Time. Chameleon Day is het noodzakelijke intro op Time It's Time. En Time It's Time kan, naar mijn smaak, alleen volgen op Chameleon Day. De koppeling tilt beide nummers naar een nog hoger niveau.
The Rainbow/Eden/Desire blies me destijds bij de eerste luisterbeurt in een platenzaak ergens in het zuiden van het land volledig van de sokken. Kort daarvoor wezen snuffelen in de platenkoffer van mijn vader en daar al op Debussy, Satie en Ravel gestuit. En dat hoorde ik in The Rainbow allemaal zo maar terug. Dat dergelijke eclectische muziek mogelijk was, was een enorme openbaring voor mij. Daarna ook nooit meer zo'n ervaring gehad. Spirit of Eden en een paar jaar later het album 'Aion' van Dead Can Dance openden voor mij de deur naar de klassieke muziek. Sleutelplaten...
En overigens ben ik van mening dat 'Living In Another World' de lijst eens een keer niet moet aanvoeren....
RIP Mark Hollis
1
geplaatst: 8 maart 2019, 18:49 uur
Chameleon Day schreef:
The Rainbow/Eden/Desire is één nummer zowel op het oorspronkelijke album als de eerste cd-uitgave (mijn exemplaar telt slechts 4 nummers; in de tracklisting staan de titels Eden en Desire ook niet recht onder The Rainbow, maar ze springen een beetje in). Vandaar dat ik hem in mijn top 10 als één nummer presenteer.
The Rainbow/Eden/Desire is één nummer zowel op het oorspronkelijke album als de eerste cd-uitgave (mijn exemplaar telt slechts 4 nummers; in de tracklisting staan de titels Eden en Desire ook niet recht onder The Rainbow, maar ze springen een beetje in). Vandaar dat ik hem in mijn top 10 als één nummer presenteer.
Leuk idee, maar je lijstje kan op deze manier natuurlijk niet mee doen. Dat wordt een diskwalificatie vrees ik ?
0
geplaatst: 8 maart 2019, 19:13 uur
Chameleon Day schreef:
The Rainbow/Eden/Desire is één nummer zowel op het oorspronkelijke album als de eerste cd-uitgave (mijn exemplaar telt slechts 4 nummers; in de tracklisting staan de titels Eden en Desire ook niet recht onder The Rainbow, maar ze springen een beetje in).
The Rainbow/Eden/Desire is één nummer zowel op het oorspronkelijke album als de eerste cd-uitgave (mijn exemplaar telt slechts 4 nummers; in de tracklisting staan de titels Eden en Desire ook niet recht onder The Rainbow, maar ze springen een beetje in).
Jep, ik heb ook de eerste cd issue met 4 tracks en inderdaad, er staat The Rainbow en dan eronder beide met spatie ervoor Eden en Desire. Zowel op de achterkant van de hoes als op de cd zelf. Aan de binnenkant van het boekje ook nog een keer.
Deze: Talk Talk - Spirit Of Eden (CD, Album) | Discogs
0
geplaatst: 8 maart 2019, 19:15 uur
Gantzje klikkerdeklik tegen de meester: "oh, meester, meester CD'tje heeft iets gedaan wat niet mag. Nu moet u wel straffen hoor!" 

2
geplaatst: 8 maart 2019, 19:20 uur
1. I Believe in You
2. The Rainbow
3. Wealth
4. Eden
5. Time It's Time
6. After The Flood
7. The Colour Of Spring ( Mark Hollis)
8. Taphead
9. Tommorow Started
10. Life's What You make It
2. The Rainbow
3. Wealth
4. Eden
5. Time It's Time
6. After The Flood
7. The Colour Of Spring ( Mark Hollis)
8. Taphead
9. Tommorow Started
2
geplaatst: 8 maart 2019, 19:24 uur
bikkel2 schreef:
1. I Believe in You
2. The Rainbow
3. Wealth
4. Eden
5. Time It's Time
6. After The Flood
7. Time It's Time
8. Taphead
9. Tommorow Started
1. I Believe in You
2. The Rainbow
3. Wealth
4. Eden
5. Time It's Time
6. After The Flood
7. Time It's Time
8. Taphead
9. Tommorow Started
Twee keer Time It's Time. Wel een uitstekende top 10 !
2
geplaatst: 8 maart 2019, 19:25 uur
reptile71 schreef:
Jep, ik heb ook de eerste cd issue met 4 tracks en inderdaad, er staat The Rainbow en dan eronder beide met spatie ervoor Eden en Desire. Zowel op de achterkant van de hoes als op de cd zelf. Aan de binnenkant van het boekje ook nog een keer.
(quote)
Kijk aan, de stemming wordt stil gelegd. VAR-moment van Discogs! Overduidelijk. Referee, wedstrijd overnieuw...
2
geplaatst: 8 maart 2019, 19:43 uur
GrafGantz schreef:
Leuk idee, maar je lijstje kan op deze manier natuurlijk niet mee doen. Dat wordt een diskwalificatie vrees ik ?
Ach, gewoon de onderste twee schrappen. Ben je ook gelijk af van het geneuzel rondom Chameleon Day/Time It's Time. (quote)

0
geplaatst: 8 maart 2019, 19:44 uur
Yep, ook ik heb die versie uit 88. Daarom heb ik slechts op the Rainbow gestemd. Die andere 2 volgen logischerwijs.
Heb nog gedacht te kunnen smokkelen met I (don't) believe in you.
Heb nog gedacht te kunnen smokkelen met I (don't) believe in you.
0
geplaatst: 8 maart 2019, 19:53 uur
Chameleon Day schreef:
Gantzje klikkerdeklik tegen de meester: "oh, meester, meester CD'tje heeft iets gedaan wat niet mag. Nu moet u wel straffen hoor!"
Ja, want vigil ziet het anders compleet over het hoofd als hij je lijstje in Excel gooit ?
Ik heb overigens dezelfde versie, met een openingstrack van ruim 23 minuten.
0
geplaatst: 8 maart 2019, 21:24 uur
GrafGantz schreef:
Ja, want vigil ziet het anders compleet over het hoofd als hij je lijstje in Excel gooit ?
Ach...
1. I Believe in You
2. The Rainbow
3. Eden
4. Desire
5. Taphead
6. Inheritance
7. The Colour of Spring
8. After the Flood
9. Ascension Day
10. Does Caroline Know?
0
geplaatst: 8 maart 2019, 21:29 uur
26 lijstjes inmiddels!
De nummers 1 en 2 slechts 4 punten verschil, man man wat een spanning en sensatie
De nummers 1 en 2 slechts 4 punten verschil, man man wat een spanning en sensatie
0
geplaatst: 8 maart 2019, 21:52 uur
vigil schreef:
Ach...
1. I Believe in You
2. The Rainbow
3. Eden
4. Desire
5. Taphead
6. Inheritance
7. The Colour of Spring
8. After the Flood
9. Ascension Day
10. Does Caroline Know?
(quote)
Ach...
1. I Believe in You
2. The Rainbow
3. Eden
4. Desire
5. Taphead
6. Inheritance
7. The Colour of Spring
8. After the Flood
9. Ascension Day
10. Does Caroline Know?
Euh, Vigil? Ik begrijp dat je je eigen top 10 ook even hebt aangepast en ik kan je volgen, maar dan wel graag posities 3 en 4 bij 2 voegen (is volgens de VAR nml 1 geweldig fantastisch nummer) en intro Mirror Man toevoegen aan track 10 (die door samenvoegactie van 3 en 4 bij 2) is opgeschoven naar positie 8 ), waarna op een soort van gedeelde positie 9/10 toevoegen: Chameleon Day gevolgd door Time It's Time - dus niet Time It's Time voorafgaand aan Chameleon Day. Dan is die lijst geweldig!!
???
1
geplaatst: 8 maart 2019, 22:16 uur
1 . Such A Shame
2 . Living In Another World
3 . Life's What You Make It
4 . It's My Life
5 . The Party's Over
6 . Renée
7 . Give It Up
8 . Tomorrow Started
9 . April 5th
10 . Eden
2 . Living In Another World
3 . Life's What You Make It
4 . It's My Life
5 . The Party's Over
6 . Renée
7 . Give It Up
8 . Tomorrow Started
9 . April 5th
10 . Eden
2
geplaatst: 9 maart 2019, 13:46 uur
Dit zeg ik er van:
1. Time It's Time
2. Such a Shame
4. Life's What You Make It
5. I Believe in You
6. Renée
7. Wealth
8. Happiness Is Easy
9. The Rainbow
10. Eden
1
geplaatst: 9 maart 2019, 16:15 uur
Niet verkeerd, zeer zeker niet, maar dit moest 'm worden:
1. The Rainbow - Eden - Desire
2. Living in Another World
3. Wealth
4. Such a Shame
5. I Believe in You
6. Tomorrow Started
7. April 5th
8. Life's What You Make It
9. Renée
10. It's My Life
11. Desire
12. Ascension Day
13. After the Flood
14. Eden
15. Happiness Is Easy
16. The Colour of Spring
17. Does Caroline Know?
18. Time It's Time
19. Give It Up
20. Inheritance
1
geplaatst: 9 maart 2019, 16:50 uur
Hmmm...moeilijke. Ik heb TCOS op 5* en SoE op 4,5*. Als album is TCOS misschien nog net iets briljanter dan SoE, maar qua losse nummers heb ik bijna alles (hoog) in m'n top 10 staan van SoE, wat niet gezegd kan worden van TCOS. Een heel erg moeilijke denkoefening dus, TCOS of SoE, ik kan bijna niet kiezen. Wat wel vaststaat: het zijn twee van de geniaalste platen die ooit zijn uitgekotst geweest op deze aardkloot.
1
geplaatst: 9 maart 2019, 17:07 uur
1. It's My Life
2. Renée
3 Happiness Is Easy
4 I Believe in You
5 Living In Another World
6 Such a Shame
7 April 5th
8 Life's What You Make It
9 Dum Dum Girl
10 Give It Up