MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Talk Talk's ultieme Top 25

zoeken in:
After the Flood
Inheritance
New Grass
Taphead
Watershed (Mark Hollis)

reptile71 schreef:
Ik zie heel Laughing Stock hier weggestemd worden.
Dat zou wel een kleine gotspe zijn. Ook opvallend dat Spirit of Eden vrijwel intact blijft terwijl Laughing Stock dan weggestemd wordt (als het klopt wat men hier beweert). Als ik bv. op RateYourMusic kijk, scoren Spirit of Eden en Laughing Stock vrijwel gelijkwaardig (Spirit iets meer stemmen, LS een iets hoger gemiddelde): #85 (SoE) vs. #81 (LS) aller tijden.

En dit zijn nog maar 5 nummers om af te laten vallen....
Straks 10 van de 25 kiezen, eigenlijk niet te doen man.

Ook nogal wat mensen die Inheritance eruit willen gooien. Snap ik ook niet... Als ik eerlijk ben heb ik geen hoge verwachtingen van de uiteindelijke top 25, in die zin dat ik verwacht dat hij ver mijn mijn persoonlijke top 25 af zal staan. Maar goed, zo'n lijst is een gemiddelde uiteraard.

Johnny Marr schreef:
(quote)

en zelfs -god forbid- LIVING IN ANOTHER WORLD(!!!) weg willen?

Omdat dat nummer altijd als eerste eindigt. Beetje voorspelbaar. En laten we dat nu eens anders doen. Prachtig nummer. Maar imo geen top 10. The Colour of Spring is een magistraal album, maar wat erna kwam is nog vele malen beter. De pop en rock ver voorbij. Echt vernieuwend. En juist in die platen ligt het baanbrekende van het werk van Talk Talk en Hollis. Dus de nr. 1 zou van die albums moeten komen. Dit alles naar mijn bescheiden smaak.

Bijvoorbeeld 'The Rainbow' (de deeltracks 'Eden' en 'Desire' incluis, zoals het idd bedoeld is!) als nr. 1 in het eindklassement zou pas echt uitdrukking geven aan de status die Talk Talk/Hollis verdiend heeft met de laatste twee albums en zijn soloalbum. Met 'Living in Another World' - het popnummer - als " winnaar" wordt het echte muzikale genie van Hollis eigenlijk ontkend. Hollis zou dan zo maar kunnen denken: "mijn "fans" snappen het na al die jaren een beetje,.... maar niet echt".

En als je dan ziet welke nummers er weggestemd worden......

Chameleon Day schreef:
Met 'Living in Another World' - het popnummer - als " winnaar" wordt het echte muzikale genie van Hollis eigenlijk ontkend. Hollis zou dan zo maar kunnen denken: "mijn "fans" snappen het na al die jaren een beetje,.... maar niet echt".

Kom kom, ik denk dat het nu een beetje te groot maakt. Hollis kan nog wel veel meer denken maar daar hebben wij echt geen enkele weet van.

vigil schreef:
(quote)

Kom kom, ik denk dat het nu een beetje te groot maakt. Hollis kan nog wel veel meer denken maar daar hebben wij echt geen enkele weet van.

Maar ik wel?

Chameleon Day
Inheritance
New Grass
Taphead
Wealth

Taphead meerdere keren genoemd al? Mijn nr. 2. Über geweldig nummer!

Chameleon Day schreef:

Potverdorie CD, je werkt er nog aan mee ook door Wealth weg te stemmen. Kon je dan echt niks anders kiezen? Ik zie Taphead en Inheritance er al uitvliegen. Mogelijk wordt de lijst voor mij niet eens meer interessant. Ik verwacht veel van I Believe in You. Hopelijk gaat die het tot de nummer 1 schoppen.

Die deed ook echt pijn. Maar ik wilde toch ook tracks van It's My Life en het debuut behouden. In mijn lijst van 20 zit nog genoeg van Spirit en LS. En ik selecteerde niet "strategisch"......Maar mss had ik inderdaad beter 'It's My Life' moeten elimineren. Mea Culpa, Mea maxima culpa.

Chameleon Day schreef:
En ik selecteerde niet "strategisch"......Maar mss had ik inderdaad beter 'It's My Life' moeten elimineren.

Jep, gezien wat er nu gebeurt had je echt strategisch moeten stemmen. Ik heb alles van SoE en LS behouden. Vooral nummers van LS worden er massaal uitgesmeten. Het wordt toch een doorsneelijst, dus veel top 40 nummers in de top 10.

Ach, jongens, zo lang Time It’s Time maar wint.

After the Flood
I Don 't Believe In You
New Grass
Talk Talk
Taphead

andré schreef:
After the Flood
Inheritance
New Grass
Taphead
Watershed (Mark Hollis)

Ik pas mijn lijst aan:

Does Caroline Know?
New Grass
Taphead
The Colour of Spring (Mark Hollis)
Watershed (Mark Hollis)

jordidj1 schreef:
Ach, jongens, zo lang Time It’s Time maar wint.

After the Flood
I Don 't Believe In You
New Grass
Talk Talk
Taphead

Wtf man. Serieus? Wat noem jij hier allemaal. Ik geloof niet in jou, Jordi.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Wtf man. Serieus? Wat noem jij hier allemaal. Ik geloof niet in jou, Jordi.

Talk it like I talk it

Dum Dum Girl
Have You Heard the News
The Party's Over
Talk Talk
Today

Makkie toch, dit?

Johnny Marr schreef:
Dum Dum Girl
Have You Heard the News
The Party's Over
Talk Talk
Today

Makkie toch, dit?

Lol.

jordidj1 schreef:
(quote)

Lol.

Nog altijd vijf prima nummertjes hoor.

Have You Heard The News wegstemmen doet toch pijn..

Chameleon Day schreef:
Have You Heard The News wegstemmen doet toch pijn..

Ja zeker, maar het was die of Does Caroline Know...

Nog zeg maar een halve dag om te elimineren, op dit moment komen de drie meest gestemde nummers allemaal van het debuut. Maar het zit echt nog erg dicht op elkaar, de nummer 8 komt met 2 stemmen bij de Top 5 dus er kan zeker nog van alles gebeuren.

Chameleon Day schreef:
Maar ik wilde toch ook tracks van It's My Life en het debuut behouden. In mijn lijst van 20 zit nog genoeg van Spirit en LS. En ik selecteerde niet "strategisch"......
Volgens mij is het toch strategisch om bepaalde albums wel/niet buiten schot te laten.

Met grote treurnis moet ik melden dat we afscheid gaan nemen van de volgende vijf liedjes, ze hebben er keihard voor gestreden maar ondanks dat het stuk voor stuk doorzetters zijn is het ze niet gelukt. Statler en Waldorf zullen blij zijn dat er toch maar weinig van Laughing Stock is verdwenen.

Have You Heard the News
Today
Talk Talk
Watershed (Mark Hollis)
New Grass

Bye Bye Zwaai Zwaai

Alles van The Party's Over eruit gebonjourd. Het is duidelijk dat jullie deze party beu zijn.

http://www.johncoulthart.com/feuilleton/wp-content/uploads/2013/01/marsh1.jpg

Met grote blijdschap kan ik melden dat onderstaande 25 liedjes het hebben geschopt tot de finale van Talk Talk's ultieme Top 25! Kies uit deze 25 liedjes de beste 10 en zet deze in de voor jouw geschikte volgorde van 1 tot 10.

After the Flood
April 5th
Ascension Day
Chameleon Day
Desire
Does Caroline Know?
Dum Dum Girl
Eden
Give It Up
Happiness Is Easy
I Believe in You
I Don 't Believe In You
Inheritance
It's My Life
Life's What You Make It
Living in Another World
Renée
Such a Shame
Taphead
The Colour of Spring (Mark Hollis)
The Party's Over
The Rainbow
Time It's Time
Tomorrow Started
Wealth

Deadline zaterdag 9 maart om 21.00 uur en daarna volgt de uitslag.

Ik kan niet anders zeggen dan veel succes met deze uitdaging!

http://www.radioandmusic.com/sites/www.radioandmusic.com/files/images/entertainment/2019/02/26/Mark-hollis.jpg

Arno schreef:
Alles van The Party's Over eruit gebonjourd. Het is duidelijk dat jullie deze party beu zijn.

Nietes, The Party's Over staat er nog in.

En de party is weer ON!

Where's the Party?

O nee, dat was Madonna....

Casartelli (moderator)
01 Wealth
02 Such a Shame
03 April 5th
04 Living in Another World
05 It's My Life
06 Eden
07 Renée
08 Tomorrow Started
09 Desire
10 Time It's Time

Van Veronicahits (laten we onze zegeningen tellen dát het (Veronica)hits werden) tot de geest van het paradijs, dit is toch wel tienmaal fantastisch. Heb me tot de vertegenwoordiging van de drie middelste albums kunnen beperken; met Laughing Stock en de soloplaat was voor mij de urgentie eraf en The Party's Over had wellicht nog net een tiende plek kunnen scoren als Hate meegedaan had, maar het titelnummer is net als de rest van de plaat: fijn, maar domweg overklast door wat erna kwam.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:03 uur

geplaatst: vandaag om 16:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.