Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
2
geplaatst: 4 november 2019, 10:55 uur
Heaven knows I'm miserable now

Why do i give valuable time...
0
zaaf
geplaatst: 4 november 2019, 11:37 uur
18. Sonic Youth - 100%
https://www.youtube.com/watch?v=Qpx20yJ4KoA
Punten : 178
Nom. : 10x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #102 voor 1992
Noise Rock, Alternative Rock
Een van de twee songs van Dirty die geschreven zijn ter nagedachtenis van Joe Cole. Hij en Henry Rollins werden in Venice Beach overvallen en waar Rollins kon ontsnappen werd Cole neergeschoten. De moord is nooit opgehelderd. De andere song is uiteraard JC.
17. Grant Lee Buffalo - Fuzzy / We're Coming Down
https://www.youtube.com/watch?v=-33KRkUnLk8
Punten : 181
Nom. : 9x
RYM's #34 voor 1992
Alternative Rock, Slowcore
Wow, de aparte muziek van deze band haalt hier zomaar de top 20!
Een niet zo grote naam, een DIY-trio (bassist Paul Kimble deed ook dienst als producer), in de relatief korte tijd van bestaan toerend met namen als Smashing Pumpkins, Pearl Jam en R.E.M. Fuzzy is het titelnummer van hun debuut en kijkt terug op voorbije tijden (met een geliefde? de onbezorgde jeugd?)
https://www.youtube.com/watch?v=Qpx20yJ4KoA
Punten : 178
Nom. : 10x
RYM's #102 voor 1992
Noise Rock, Alternative Rock
Een van de twee songs van Dirty die geschreven zijn ter nagedachtenis van Joe Cole. Hij en Henry Rollins werden in Venice Beach overvallen en waar Rollins kon ontsnappen werd Cole neergeschoten. De moord is nooit opgehelderd. De andere song is uiteraard JC.
17. Grant Lee Buffalo - Fuzzy / We're Coming Down
https://www.youtube.com/watch?v=-33KRkUnLk8
Punten : 181
Nom. : 9x
RYM's #34 voor 1992
Alternative Rock, Slowcore
Een niet zo grote naam, een DIY-trio (bassist Paul Kimble deed ook dienst als producer), in de relatief korte tijd van bestaan toerend met namen als Smashing Pumpkins, Pearl Jam en R.E.M. Fuzzy is het titelnummer van hun debuut en kijkt terug op voorbije tijden (met een geliefde? de onbezorgde jeugd?)
0
geplaatst: 4 november 2019, 12:09 uur
100% bij mij op 9.
Joe Cole is overigens regelmatig te zien in de film "1991: the year punk broke" met veel muziek van Sonic Youth en hun toenmalige voorprogramma, NIrvana (en meer van oa Babes in Toyland, Ramones, Dinosaur etc)
Joe Cole is overigens regelmatig te zien in de film "1991: the year punk broke" met veel muziek van Sonic Youth en hun toenmalige voorprogramma, NIrvana (en meer van oa Babes in Toyland, Ramones, Dinosaur etc)
2
geplaatst: 4 november 2019, 12:14 uur
100% op plek 13 hier. Belangrijk nummer in m'n muzikale ontwikkeling ( (geldt eveneens voor het bijbehorende album). Ik was 12 of 13 en had nog nooit iets gehoord dat hier ook maar een klein beetje op leek 

0
geplaatst: 4 november 2019, 12:22 uur
zaaf schreef:
Kiest onze spelleider hier nu positie? Ik ben er fuzzy van. Mij verbaast deze finale notering in ieder geval niets.Wow, de aparte muziek van deze band haalt hier zomaar de top 20!
1
geplaatst: 4 november 2019, 12:22 uur
Dat had ik dus in 1990 met eerst, achterstallig, Daydream Nation en daarna het nieuwe Goo (al was ik toen wel al wat ouder dan 13)
2
geplaatst: 4 november 2019, 12:40 uur
remcodulac schreef:
hoogste mannenzangnotering
Ja, wat komt ie hoog hè?hoogste mannenzangnotering
0
geplaatst: 4 november 2019, 13:07 uur
Ik ben wel eens beter begonnen hier:
39. Grant Lee Buffalo - Fuzzy
100% ook erg goed, maar niet meer van de buitencategorie zoals in eerdere jaren.
39. Grant Lee Buffalo - Fuzzy
100% ook erg goed, maar niet meer van de buitencategorie zoals in eerdere jaren.
0
geplaatst: 4 november 2019, 13:10 uur
Buitencategorie lijkt mij iets voor de top 3, maar je mag er 20.
0
geplaatst: 4 november 2019, 13:12 uur
Normaal heb je gelijk, maar 1992 is voor mij een topjaar. Met erg goed kun je nog zomaar buiten de top 50 vallen, maar alle buitencategorie past nog maar net in de top 10.
1
geplaatst: 4 november 2019, 13:15 uur
herman ik weet zeker dat ik morgen als ik jouw lijstje zie er zo een handvol kan opnoemen die geen 100 % 

0
zaaf
geplaatst: 4 november 2019, 13:24 uur
16. Stone Roses - I Am the Resurrection
https://www.youtube.com/watch?v=2BfnXX7EvhM
Punten : 182
Nom. : 7x
Nr. 1 van : Frenkie!, likeahurricane, Marzipaintree, Johnny Marr
RYM's #8 voor 1992
Baggy / Madchester, Neo-Psychedelia
Langste track van hun debuutalbum, waarvan de laatste 4 minuten het outro bevatten.
Multi-interpretabele tekst: gaat dit over een relatie, gaat het over het Christendom, gaat het over self-esteem?
15. Dr. Dre - Nuthin' But a "G" Thang
https://www.youtube.com/watch?v=xABPsl-t4FM
Punten : 198
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : Film Pegasus
RYM's #11 voor 1992
G-Funk, West Coast Hip Hop, Gangsta Rap
Eerste single van The Chronic en meteen een dikke US hit.
Dre en Snoop debuteerden een half jaar eerder met Deep Cover, de eerste leg van Dre zonder zijn 'maten' van NWA en de eerste beluisterbare schimpscheuten van Snoop. Ook een prima nummer, maar deze is een paar stappen vooruit.
https://www.youtube.com/watch?v=2BfnXX7EvhM
Punten : 182
Nom. : 7x
Nr. 1 van : Frenkie!, likeahurricane, Marzipaintree, Johnny Marr
RYM's #8 voor 1992
Baggy / Madchester, Neo-Psychedelia
Langste track van hun debuutalbum, waarvan de laatste 4 minuten het outro bevatten.
Multi-interpretabele tekst: gaat dit over een relatie, gaat het over het Christendom, gaat het over self-esteem?
15. Dr. Dre - Nuthin' But a "G" Thang
https://www.youtube.com/watch?v=xABPsl-t4FM
Punten : 198
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : Film Pegasus
RYM's #11 voor 1992
G-Funk, West Coast Hip Hop, Gangsta Rap
Eerste single van The Chronic en meteen een dikke US hit.
Dre en Snoop debuteerden een half jaar eerder met Deep Cover, de eerste leg van Dre zonder zijn 'maten' van NWA en de eerste beluisterbare schimpscheuten van Snoop. Ook een prima nummer, maar deze is een paar stappen vooruit.
0
geplaatst: 4 november 2019, 13:29 uur
Hé, ik ben Dr. Dre vergeten. Nou ja: moet 'ie ook maar op spotify staan.
The Stone Roses staan wel in mijn spotifylist, maar ik zet ze niet weer hoog. Die brengen bijna het hele album als single uit: wie denken ze wel niet dat ze zijn? The Smith of zo?
Van Sonic Youth vind ik de single in 1993 van Dirty beter. Edit: maar vind ik 100% wel goed. Die staat best hoog in mijn spotify lijst.
The Stone Roses staan wel in mijn spotifylist, maar ik zet ze niet weer hoog. Die brengen bijna het hele album als single uit: wie denken ze wel niet dat ze zijn? The Smith of zo?
Van Sonic Youth vind ik de single in 1993 van Dirty beter. Edit: maar vind ik 100% wel goed. Die staat best hoog in mijn spotify lijst.
0
geplaatst: 4 november 2019, 13:33 uur
2. Wu-Tang Clan - Protect Ya Neck
3. Dr. Dre - Nuthin' but a "G" Thang
19. Faith No More - Midlife Crisis
Om The Stone Roses drie jaar na verschijnen van het album nog op te nemen in mijn lijst, nee, dat vond ik wat te ver gaan.
3. Dr. Dre - Nuthin' but a "G" Thang
19. Faith No More - Midlife Crisis
Om The Stone Roses drie jaar na verschijnen van het album nog op te nemen in mijn lijst, nee, dat vond ik wat te ver gaan.
1
geplaatst: 4 november 2019, 13:34 uur
0
geplaatst: 4 november 2019, 13:43 uur
Prima begin.
03. Wu-Tang Clan - Protect Ya Neck
09. Dr. Dre - Nuthin' but a "G" Thang
03. Wu-Tang Clan - Protect Ya Neck
09. Dr. Dre - Nuthin' but a "G" Thang
0
geplaatst: 4 november 2019, 13:45 uur
Stone Roses links laten liggen omdat de radioversie het nummer verpest.
Dr. Dre had ik op 34, de beste match tot nu toe.
Dr. Dre had ik op 34, de beste match tot nu toe.
1
geplaatst: 4 november 2019, 13:59 uur
Fuzzy op 12 bij mij!
Resurrection ook niet gedaan om dezelfde reden als. Herman.
12. Grant Lee Buffalo - Fuzzy (1992)
Resurrection ook niet gedaan om dezelfde reden als. Herman.
12. Grant Lee Buffalo - Fuzzy (1992)
1
geplaatst: 4 november 2019, 14:07 uur
Nee hoor, check mijn hits:
1. Stone Roses - I Am the Resurrection
11. Grant Lee Buffalo - Fuzzy
13. Dr. Dre - Nuthin' but a "G" Thang
26. Sonic Youth - 100%
0
geplaatst: 4 november 2019, 14:09 uur
Tweemaal yup, geen idee dat die van de Stone Roses weer een andere versie is, doe ik eens m'n best geen promo's te kiezen, hebben we dit weer. Het is nog niet makkelijk hier 
3. The Stone Roses - I Am the Resurrection
8. Dr. Dre - Nuthin' but a "G" Thang
13. Sonic Youth - 100%

3. The Stone Roses - I Am the Resurrection
8. Dr. Dre - Nuthin' but a "G" Thang
13. Sonic Youth - 100%
0
geplaatst: 4 november 2019, 14:13 uur
Welke versie is het dan van The Stone Roses? Volgens wiki gewoon de normale, lange versie hoor...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.