MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Poek schreef:
Geheimtip 2: een Duitse zangeres/actrice

Bahrein, wilde de liedjes van Lou zingen

Hier zou ik graag weer eens naar terug willen gaan. Of blijft het bij ......
https://www.sailingscuttlebutt.com/wp-content/uploads/2015/11/2015-11-03_12-36-41.jpg

zaaf
Moet je wel even een nieuwe tas kopen

zaaf schreef:
Moet je wel even een nieuwe tas kopen

Zou EttaJamesBrown er ook één hebben?

Is dit de eerste 'hint' met gebruik van een username?

west schreef:
(quote)

Zou EttaJamesBrown er ook één hebben?

Ik heb een liedje voor mijn vader. Wat hij zelf aan nieuwe spullen heeft laat ik mij niet over uit.

Volgens mij is er wel voldoende animo om een voorspelspel op te starten. Je kunt je voorspelling (top 10) naar mij opsturen. Ik heb mijn voorspelling al naar zaaf gestuurd.

De puntentelling wordt als volgt:
-de nr 1 correct: 5 punten
-nummer juist in de top 3 voorspeld: 3 punten
-nummer juist in de top 10 voorspeld: 2 punten
-voorspeld nummer staat tussen 11 en 20: 1 punt

je hoeft dus niet de exacte positie goed te hebben (behalve voor de nr 1). Bij gelijke stand gaat het er wel om wie de meeste nummers op de juiste positie heeft voorspeld. Je kunt dus maximaal 25 punten verdienen.

Ik was dit topic eventjes uit het oog verloren, maar ik probeer vanaf deze week trouw mee te doen!

west schreef:
Hier zou ik graag weer eens naar terug willen gaan. Of blijft het bij ......
(afbeelding)

Hotel California?

vigil schreef:
(quote)

Hotel California?

Ik hoop dat EttaJamesBrown hierboven fijne dromen heeft.

vigil schreef:
(quote)

Hotel California?

Ha, daar zit ik serieus waar over 5 weken. Hoop dat ik er ooit nog weg kom

Web oficial - Hotel California su hotel en Málaga - hotelcaliforniamalaga.com

west schreef:

Een paar posts voor jou door Poek.

herman schreef:
(quote)

Een paar posts voor jou door Poek.

Echter, edoch: die username wordt terecht niet gebruikt. Dat is de oplossing.

Mijn lijst is verstuurd, veel bands met een The!

Ander opvallend feitje is dat ze alle 20 uit 1965 komen...

vigil schreef:
Ander opvallend feitje is dat ze alle 20 uit 1965 komen...

Wat niet per se het geval hoeft te zijn. Zo is Shame and Scandal in the Family / My Girl van Shawn Elliot, uitgebracht in 1964, een legale inzending.

Poek schreef:
(quote)

Wat niet per se het geval hoeft te zijn. Zo is Shame and Scandal in the Family / My Girl van Shawn Elliot, uitgebracht in 1964, een legale inzending.

Ik wil natuurlijk niet te veel verklappen maar deze heb ik zeker niet

Wel een spannende titel trouwens, had het misschien met een 16 jarig meisje te maken?

Casartelli (moderator)
Als je hier al niet met vuur speelt Sander, dan toch in elk geval als stormwind met een enkel blad.

vigil schreef:
Wel een spannende titel trouwens, had het misschien met een 16 jarig meisje te maken?

Het Nederlandse lied over staat alvast in mijn top 20.

Nog geen Britse invasie in mijn lijst zie ik.

Wel 14 keer de VS, 4 keer de VK, 1 keer Jamaica (maar geen familieschandalen, hoewel de tekst van dat nummer hi) en 1 keer Nederland (een naamgenoot, al kennen de meesten hem onder zijn artiestennaam).

vigil schreef:

"This girl is your sister but your mama don't know."

Het is voor een nummer oorspronkelijk uit 1943 best gewaagd, maar het meisje is wel van huwbare leeftijd. Het blijft wel even spannend of het huwelijk door kan gaan of niet.

In 2005 nog gecoverd door Madness.

De repliek van de mama op het eind is toch wel het mooist. Wist niet dat het nummer al zo oud was trouwens.

vigil schreef:
Mijn lijst is verstuurd, veel bands met een The!

Ah leuk, statistieken!

Ik heb 13x The, al zit daar ook de nodige pop en soul bij. Mijn volledige Britse beat-inbreng komt voor rekening van slechts 2 bands.

13 is ook het aantal keer dat de VS vertegenwoordigd is, verder nog 6x UK en een keertje onze zuiderburen. Tevens nog 5x zwart en 10x wit.

Vrouwelijke inbreng is gekelderd t.o.v. de vorige editie, kom niet verder dan 2,5x

Hier ook nog maar 3 vrouwen (vorige keer 13 geloof ik), het girl group tijdperk is toch wel een beetje over ook.

ik heb d'r nog maar iene, maar moet het één en ander nog wegstrepen

zaaf
Als ik over vrouwen begin, volgt al vrij snel de vraag naar de rol in het gezin...

Ik sta in mijn nog niet helemaal definitieve lijst op twee damesbands en drie zangeressen en vond dat al weinig. Een Nederlandse zanger, een Nederlandse band, één nummer dat het songfestival won, twee keer garage, een keer ska (niet Shawn), tien keer artiest beginnend met The.

Ik heb 11 verschillende The's. Ook ik heb 2,5 vrouw maar die 0,5 is wel zo gezet dat die ook wel voor een hele kan doorgaan... en 1 keer NL

vigil schreef:
die 0,5 is wel zo gezet dat die ook wel voor een hele kan doorgaan...

Ik gok zo dat ik die ook heb.

Ik heb maar 8 keer The's en ook ik heb 2,5 vrouw. Maar die vrouwen staan wel allemaal in de top 10. Bovendien is één van die vrouwen een favoriete zangeres van zaaf
En die 0,5 vrouw dat zijn er eigenlijk 2.

En als je Mick Jagger als halve vrouw telt, kom ik toch aan 3,5 in totaal...

Ik heb van mijn 20 er 9 met minimaal 1 vrouw. Halven of dubbelen doe ik niet aan.
US/UK weet ik zo niet, ik denk iets van 8 of 9 US, 1 Frans en de rest UK (met een aantal dubbele uitvoerenden)

Oja en 10 The's waarvan 8 unieke.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:16 uur

geplaatst: vandaag om 12:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.