MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
jordidj1 schreef:
ik heb d'r nog maar iene, maar moet het één en ander nog wegstrepen

Het iene en ander wegstrepen: dan heb je er giene!

vigil schreef:
maar die 0,5 is wel zo gezet dat die ook wel voor een hele kan doorgaan.

Fatshaming!

Ik zie trouwens op Wikipedia dat een van de bands in mijn lijst een opmerkelijke bestaansgeschiedenis heeft:

Jaren actief: 1964 - 1965; 1983 - heden

zaaf
ranja schreef:
Oja en 10 The's waarvan 8 unieke.
Nou al The The??? Ik ga even bij mijn vrienden van RYM kijken...

zaaf schreef:
(quote)
Nou al The The??? Ik ga even bij mijn vrienden van RYM kijken...

jij hebt ook veel vrienden

In overgangsjaar '65 verplaatst de popmuziek zich van de streetcorner naar de garage. Het jaar betekent voor mij de definitieve breuk met de pre-historie, hoewel ik liedjes uit de oude traditie nog hoog in mijn lijst heb staan. Nieuw is de TOP40 en daarmee extra aandacht voor NL-artiesten. Ik heb er 3 in mijn lijst opgenomen.

zaaf
Nog 2,38 dagen over voor de editie 1965 , 23 lijsten binnen...

Ik hoop op:
123poetertjes, catchup, dix, Edgar18, johan de witt, jordidj1, Lukas, Manfield, Marzipaintree, motel matches, Poek, remcodulac, Rudi S, Salvadore, Teunnis

bijna af

catchup
Het eerste jaar dat ik muziek kon luisteren, kan me er weinig van herinneren maar ik zal mijn best doen zaaf!

Net begonnen met 1966, ik schrok ervan hoeveel geweldige singles nog op RYM tussen de 400 en 500 staan.

zaaf
Wow jij duikt diep. Ik kijk naar de eerste 200, kijk naar mijn (digitale) verzameling of ik iets heb gemist en zoek soms nog op wat genres die een verrassing zouden kunnen herbergen.

Ik vertrek van mijn bestaande lijsten van favoriete liedjes. Helaas staan die gerangschikt op eerste verschijningsjaar, dus moet ik telkens checken wanneer iets een single was. Dat doe ik dan voor een hele periode per artiest, vb. tot vijf jaar vooruit.

Ik heb nu een shortlist van 40, dus dat valt nog wel mee Nu sorteren en schrappen.

zaaf
Van die top 200 ken ik er vaak een stuk of 60 niet. Zo snel als jij kan ik het dus niet

zaaf schreef:
Van die top 200 ken ik er vaak een stuk of 60 niet. Zo snel als jij kan ik het dus niet

Oh ik luister ze niet alle 200 laat staan 500 hoor Veel ken ik wel maar dan nog, voor een top 20 is bij zo'n jaar de kans dat iets wat ik nog niet ken zich er tussen wringt erg klein. Natuurlijk kun je best wat leuks ontdekken als je iets niet kent maar iets leuks en iets top 20 waardig zijn verschillende dingen.
Misschien straks in de eerste helft 70s wel weer.

ranja schreef:
(quote)

Veel ken ik wel maar dan nog, voor een top 20 is bij zo'n jaar de kans dat iets wat ik nog niet ken zich er tussen wringt erg klein. Natuurlijk kun je best wat leuks ontdekken als je iets niet kent maar iets leuks en iets top 20 waardig zijn verschillende dingen. Misschien straks in de eerste helft 70s wel weer.

Veel ken ik ook, maar ik luister - zeker in genres die mij aanspreken - de songs die ik niet ken uit de eerste 40. En ik moet zeggen dat ik er zo toch af en toe eentje uithaalde voor mijn top 20. Juist dat vind ik ook zo leuk aan dit 'spel'.

Hm, vader en dochter in mijn lijst, die man en vrouw die over dat aardige filmvarkentje zingen zijn net afgevallen.

west schreef:
(quote)

Veel ken ik ook, maar ik luister - zeker in genres die mij aanspreken - de songs die ik niet ken uit de eerste 40. En ik moet zeggen dat ik er zo toch af en toe eentje uithaalde voor mijn top 20. Juist dat vind ik ook zo leuk aan dit 'spel'.

Dat lukte mij in 55-58 en 59-61 ook nog wel en kan best in de jaren 1970-75 ook gebeuren maar de jaren 1964-69 en 1976-2019 zitten al zo (over)vol met nummers die ik al jaren ken dat de kans dat ik er een mis doordat ik die nog niet ken minimaal is

zaaf
ranja schreef:
de jaren 1964-69 en 1976-2019 zitten al zo (over)vol met nummers die ik al jaren ken dat de kans dat ik er een mis doordat ik die nog niet ken minimaal is
over die hele periodes??

Rudi S schreef:
....die man en vrouw die over dat aardige filmvarkentje zingen zijn net afgevallen.

Wat?! Ben je al bij 1995?

Babe (1995) - IMDb

ranja schreef:
(quote)

...maar de jaren 1964-69 en 1976-2019 zitten al zo (over)vol met nummers die ik al jaren ken dat de kans dat ik er een mis doordat ik die nog niet ken minimaal is

Dan ben jij wel een wandelende singles...
https://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/bullseyepublishing/image/cache/full/80df0a1571413b3dee07e8d188209e8b78f1d8ae.jpg

Rudi S schreef:
die man en vrouw die over dat aardige filmvarkentje zingen zijn net afgevallen.

Ook bij mij niet gehaald, ondanks:

https://d13ezvd6yrslxm.cloudfront.net/wp/wp-content/images/groundhogday-billmurray-bed.jpg

De voorspellingen (top 10) kunnen nog t/m morgenavond naar mij gestuurd worden. Tot nu toe 4 voorspellingen met 3 verschillende nr 1's. Wie wordt de koning(in) van 1965?

zaaf
Nog 0,91 dagen over voor de editie 1965 , 32 lijsten binnen...

Ik hoop op:
123poetertjes, catchup, dix, Edgar18, Manfield, Marzipaintree, remcodulac, Teunnis

Lijstje ingeleverd. Slechts 13 dames in totaal. Wel een anderstalige top 3. En alledrie dezelfde taal.

Kunnen er ook punten verdiend worden door de top drie van Remcodulac te voorsprellen? Mogelijk France en Adamo, of zouden die te mainstream zij? De roos als vriend is ook een kandidaat. Dan heb je nog Hervé en Christophe, maar dat zijn mannen. Huilende Claudia, even geluisterd, nee. Lucille Starr, denk ik eigenlijk ook niet.Serge en Edith, geen singles in 1965. Dan ga ik toch voor een man: Jaques met Jacky.

Bij mij nog hoger, ben benieuwd wie deze nog meer hebben!

yeahyeahyeah schreef:
Bij mij nog hoger, ben benieuwd wie deze nog meer hebben!

Bij mij wat lager maar wel aanwezig

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:30 uur

geplaatst: vandaag om 01:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.