Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 4 december 2019, 21:07 uur
esteban schreef:
En toch is Zaaf zijn manier de beste
lange inleiding om je punt te makenEn toch is Zaaf zijn manier de beste
2
geplaatst: 4 december 2019, 21:08 uur
Eens. Er kleeft maar 1 echt nadeel aan de gekozen methode: RYM geeft al een rangorde aan. Je kunt daardoor niet meer onbevooroordeeld zelf de nummers wegen. De eindlijst wordt daardoor in (te) hoge mate bepaald door de volgorde die we ‘voorgelepeld’ krijgen.
0
geplaatst: 4 december 2019, 21:14 uur
EttaJamesBrown schreef:
Eens. Er kleeft maar 1 echt nadeel aan de gekozen methode: RYM geeft al een rangorde aan. Je kunt daardoor niet meer onbevooroordeeld zelf de nummers wegen. De eindlijst wordt daardoor in (te) hoge mate bepaald door de volgorde die we ‘voorgelepeld’ krijgen.
Niemand zegt toch dat je de lijst van RYM als bron moet gebruiken?
Zelf kijk ik eerst naar m'n collectie. Dan gebruik ik de lijst van RYM als aanvulling/wat ik niet zelf heb.
Single moet als single op RYM staan: check. (daar kun je zelf nog wat aan doen trouwens)
Single moet in de top 1000/1500 van het jaar van RYM staan: neehoor, dat zegt niemand.
0
geplaatst: 4 december 2019, 21:22 uur
Tja, de openingspost van Zaaf was behoorlijk duidelijk: RYM bepaalt het jaartal. Dan ga ik niet allerlei omwegen verzinnen om RYM niet als bron te raadplegen. Voor Nederlandse en Belgische bands maak ik alleen een uitzondering, Soms.
0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 4 december 2019, 21:28 uur
EttaJamesBrown schreef:
Dat ben ik niet met je eens. Ik ga op de RYM minstens tot nummer 500 door. Ik schrijf alles wat potentieel in mijn top 20 kan komen op en ga dan een eigen rangorde proberen aan te brengen, waarbij het mij echt helemaal niets uitmaakt op welke positie het nummer in de RYM ranking staat.Eens. Er kleeft maar 1 echt nadeel aan de gekozen methode: RYM geeft al een rangorde aan. Je kunt daardoor niet meer onbevooroordeeld zelf de nummers wegen. De eindlijst wordt daardoor in (te) hoge mate bepaald door de volgorde die we ‘voorgelepeld’ krijgen.
0
geplaatst: 4 december 2019, 21:38 uur
Mijn nummer 9 van 1996 heeft 5 ratings. Die staat niet in de top zoveel van RYM.
Tenzij je een heel niche lijst samenstelt (nummer 641 van singles uit 1996 van UK artiesten, toch nog).
Maar in mijn lijst hoort die echt wel.
Tenzij je een heel niche lijst samenstelt (nummer 641 van singles uit 1996 van UK artiesten, toch nog).
Maar in mijn lijst hoort die echt wel.
0
geplaatst: 4 december 2019, 21:43 uur
Arbeidsdeskundige schreef:
(quote)
Dat ben ik niet met je eens. Ik ga op de RYM minstens tot nummer 500 door. Mijn nummer 3 van 1996 staat op 735 en nummer 5 op 843

0
Arbeidsdeskundige
geplaatst: 4 december 2019, 23:32 uur
Je hebt gelijk. Zelfs met een grens van 500 loop je risico dat je pareltjes misloopt.
0
geplaatst: 5 december 2019, 00:00 uur
Ik ga al jaren door tot de duizend en vaak niet voor niets. Alleen denk ik dat ik voor 1997 ook maar eens wat eerder stop. Het is goed dat er een winterstop aan komt om daarna weer met frisse moed verder te gaan.
0
geplaatst: 5 december 2019, 00:07 uur
Ik ga ook tot de duizend en dan ook nog de toplijsten voor Nederland en België checken en de jaarlijst van de top 40. Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen de tijd daarvoor kan of wil besteden.
Maar misschien moet ik het dit jaar anders doen, want ik ben pas bij 400 en heb nu al het idee dat vele goede nummers mijn top 20 niet gaan halen. De single van de beruchte sekteleider bijvoorbeeld.
Maar misschien moet ik het dit jaar anders doen, want ik ben pas bij 400 en heb nu al het idee dat vele goede nummers mijn top 20 niet gaan halen. De single van de beruchte sekteleider bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 5 december 2019, 00:24 uur
Ik check de Belgische Top 100 van dat jaar, De Eindafrekening én De Afrekening CD's, mijn eigen Spotify favorietenlijst en de top 200-250 van RYM.
0
geplaatst: 5 december 2019, 10:09 uur
Hoe laat gaan maandagochtend eigenlijk beginnen, 11 minuten voor half zes?
1
geplaatst: 5 december 2019, 10:33 uur
west schreef:
Ik ga al jaren door tot de duizend en vaak niet voor niets. Alleen denk ik dat ik voor 1997 ook maar eens wat eerder stop.
Ik ga al jaren door tot de duizend en vaak niet voor niets. Alleen denk ik dat ik voor 1997 ook maar eens wat eerder stop.
Het valt mij op dat voor mij 1997 qua breedte zeker niet het beste jaar is van de 90's maar als je puur kijkt naar enkel, in mijn geval, de Top 25 dan is het echt een belachelijk sterk rijtje. Zeker de beste 10
0
geplaatst: 5 december 2019, 10:34 uur
1996:
01. 16 Horsepower - Black Soul Choir
02. Pulp - Something Changed
03. Built to Spill - Untrustable / Part 2
04. Garbage - Milk
05. En Vogue - Don't Let Go (Love)
06. Gala - Freed From Desire
07. Lost Boyz - Renee
08. DJ Shadow - Stem
09. Eels - Novocaine for the Soul
10. The Cranberries - When You're Gone
11. Savage Garden - To the Moon and Back
12. David Bowie - Hallo Spaceboy
13. R.E.M. - E-Bow the Letter
14. OutKast - ATLiens
15. Sleeper - Sale of the Century
16. Suede - Trash
17. Lush - Ladykillers
18. Unwound - Corpse Pose
19. Nada Surf - Popular
20. Manic Street Preachers - A Design for Life
01. 16 Horsepower - Black Soul Choir
02. Pulp - Something Changed
03. Built to Spill - Untrustable / Part 2
04. Garbage - Milk
05. En Vogue - Don't Let Go (Love)
06. Gala - Freed From Desire
07. Lost Boyz - Renee
08. DJ Shadow - Stem
09. Eels - Novocaine for the Soul
10. The Cranberries - When You're Gone
11. Savage Garden - To the Moon and Back
12. David Bowie - Hallo Spaceboy
13. R.E.M. - E-Bow the Letter
14. OutKast - ATLiens
15. Sleeper - Sale of the Century
16. Suede - Trash
17. Lush - Ladykillers
18. Unwound - Corpse Pose
19. Nada Surf - Popular
20. Manic Street Preachers - A Design for Life
0
geplaatst: 5 december 2019, 11:06 uur
Poek schreef:
Ik ga ook tot de duizend en dan ook nog de toplijsten voor Nederland en België checken en de jaarlijst van de top 40. Ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen de tijd daarvoor kan of wil besteden.
Ja, de toplijst van de Nederlandse Top 40 check ik ook altijd.
1
geplaatst: 5 december 2019, 11:11 uur
Waarom staat Q-Tip samen met 'ene' Janet relatief laag bij RYM? 

0
geplaatst: 5 december 2019, 11:34 uur
74e plek lijkt me best hoog eigenlijk. Of bedoel je een andere?
0
geplaatst: 5 december 2019, 11:40 uur
Dat zou 'm kunnen zijn, maar ik kan het niet meer zien, want ik ben 'banned' van RYM!

Er staat o.a. bij:
- Er kan een probleem zijn....
- You could have been banned by mistake
- Note: Our firewall is relatively new
Ik denk dat ze mijn goede smaak niet meer aan konden. johan de witt heb jij die firewall gebouwd?

Er staat o.a. bij:
- Er kan een probleem zijn....
- You could have been banned by mistake
- Note: Our firewall is relatively new
Ik denk dat ze mijn goede smaak niet meer aan konden. johan de witt heb jij die firewall gebouwd?

0
geplaatst: 5 december 2019, 12:10 uur
vigil schreef:
Het valt mij op dat voor mij 1997 qua breedte zeker niet het beste jaar is van de 90's maar als je puur kijkt naar enkel, in mijn geval, de Top 25 dan is het echt een belachelijk sterk rijtje. Zeker de beste 10
(quote)
Bij mij is het andersom. Echte topsongs zijn er weinig, in de breedte echter veel gelijkwaardig die nu ineens kans zouden maken op een top 20 notering.
Had ik in 1992-95 vooral veel in de rating (8½) 9-10 staan, waardoor de 7½ en 8 er niet aan toekwamen, nu heb ik maar een paar 9 of hoger en ruimte zat voor 7½ en 8 waar er dan in een keer wel heel veel van zijn.
Dat zal in 98 en 99 bepaald niet minder worden denk ik.
0
zaaf
geplaatst: 5 december 2019, 15:56 uur
Nog 3,21 dagen over voor de editie 1997 , 16 lijsten binnen...
Ik hoop op hemelse bijdragen van:
50tracks, Arbeidsdeskundige, Arno, ArthurDZ, Bonk, Bucquoy, dix, ForWhomThePeteTolls, herman, J.J. Wever, JoaMuse, johan de witt, jordidj1, Justus18, Koenr, luigifort, Lukas, Marzipaintree, motel matches, nelis, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S, Salvadore, stardust_be, west
50tracks, Arbeidsdeskundige, Arno, ArthurDZ, Bonk, Bucquoy, dix, ForWhomThePeteTolls, herman, J.J. Wever, JoaMuse, johan de witt, jordidj1, Justus18, Koenr, luigifort, Lukas, Marzipaintree, motel matches, nelis, nico1616, Poek, remcodulac, Rudi S, Salvadore, stardust_be, west
0
geplaatst: 5 december 2019, 16:09 uur
zaaf schreef:
Wat schuift dat??
0
geplaatst: 5 december 2019, 16:21 uur
zaaf schreef:
Arno
Mijn hemelse bijdrage zit normaal al in je inbox.Nog 3,21 dagen over voor de editie 1997 , 16 lijsten binnen...
Arno
0
geplaatst: 6 december 2019, 18:12 uur
En weer eens service voor de luie mensen:
Top Singles Nederland 1997
Top Singles België 1997
Bij de Nederlandse artiesten is eurodance door gothic metal vervangen. Bij de Belgen is triphop dominant. België heeft een goede nummer één, maar in de breedte wint Nederland bij mij vanwege de Excelsiorbands.
Top Singles Nederland 1997
Top Singles België 1997
Bij de Nederlandse artiesten is eurodance door gothic metal vervangen. Bij de Belgen is triphop dominant. België heeft een goede nummer één, maar in de breedte wint Nederland bij mij vanwege de Excelsiorbands.
0
geplaatst: 6 december 2019, 18:14 uur
0
zaaf
geplaatst: 7 december 2019, 08:14 uur
Nog 1,53 dagen over voor de editie 1997 , 26 lijsten binnen...
Ik hoop op ongekende bijdragen van:
50tracks, Bonk, dix, ForWhomThePeteTolls, J.J. Wever, JoaMuse, jordidj1, Justus18, Koenr, luigifort, Marzipaintree, motel matches, Poek, remcodulac, Rudi S, Salvadore, west
Ik hoop op ongekende bijdragen van:
50tracks, Bonk, dix, ForWhomThePeteTolls, J.J. Wever, JoaMuse, jordidj1, Justus18, Koenr, luigifort, Marzipaintree, motel matches, Poek, remcodulac, Rudi S, Salvadore, west
0
geplaatst: 7 december 2019, 08:43 uur
Het wordt steeds moeilijker bij jou om aan die opdrachten te voldoen, zaaf. Als je een ongekende bijdrage van mij wil, aan wie stuur ik mijn lijstje dan op?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.