Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 9 december 2019, 10:29 uur
Dandy Warhols bij mij op 22. Was toen compleet weg van dat nummer, denk wel een van 3, 4 mijn meest gedraaide singles van dat jaar. Heb sindsdien altijd wel een zwak voor de band gehouden en heb ook nooit begrepen waarom dit en later Bohemian Like You nooit echt hits werden, al kwam dat met die laatste uiteindelijk nog goed.
Massive Attack viel bij mij buiten de top 50, al had ie er achteraf wel net ingekund. Wel opvallend trouwens de singles die ze als eerste uitbrachten van hun albums: Daydreaming, Sly, Risingson. Alledrie zouden volledig overvleugeld worden door een latere single van het album.
Massive Attack viel bij mij buiten de top 50, al had ie er achteraf wel net ingekund. Wel opvallend trouwens de singles die ze als eerste uitbrachten van hun albums: Daydreaming, Sly, Risingson. Alledrie zouden volledig overvleugeld worden door een latere single van het album.
0
geplaatst: 9 december 2019, 10:57 uur
De Dandy's bij mij op 18! Omwille van die prachtige songtitel alleen al, zou ik bijna willen zeggen, maar gelukkig is het liedje zelf ook meer dan behoorlijk waardoor ie zijn plekje in mijn lijst toch echt verdiend heeft 

0
geplaatst: 9 december 2019, 11:05 uur
ArthurDZ schreef:
De Dandy's bij mij op 18! Omwille van die prachtige songtitel alleen al, zou ik bijna willen zeggen, maar gelukkig is het liedje zelf ook meer dan behoorlijk waardoor ie zijn plekje in mijn lijst toch echt verdiend heeft
Stomme titel! Gelukkig speel ik meestal met poek in een team, want anders zou ik bij een popquiz toch altijd "Heroin Is So Passe" opschrijven.De Dandy's bij mij op 18! Omwille van die prachtige songtitel alleen al, zou ik bijna willen zeggen, maar gelukkig is het liedje zelf ook meer dan behoorlijk waardoor ie zijn plekje in mijn lijst toch echt verdiend heeft
0
zaaf
geplaatst: 9 december 2019, 11:27 uur
18. R.E.M. - Electrolite
https://www.youtube.com/watch?v=mikRlhN5yNM
Punten : 219
Nom. : 12x
Nr. 1 van : luigifort
RYM's #41 voor 1997
Alternative Rock, Folk Pop
Het pianospel van bassist Mills vormt hier een tapijtje onder de tekst van Stipe, die aanvankelijk niet tevreden was over de song en het niet op het album wilde hebben. Mills en Buck haalden hem over.
Tekst is geïnspireerd door de bezoekjes die Stipe na de aardbeving van '94 aflegde aan Mulholland Drive, om mensen te kijken en te genieten van het nachtelijk uitzicht op de stad (LA).
17. Verve - Lucky Man
https://www.youtube.com/watch?v=iOcFBfx_Ppo
Punten : 224
Nom. : 11x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #36 voor 1997
Britpop
The Verve was bijna een band die na twee albums zou ophouden te bestaan, door onderlinge conflicten.
Leider Ashcroft zette een nieuwe band op poten, besloot het toch maar weer The Verve te noemen en vroeg vanwege de onmisbare inbreng uiteindelijk ook maar gitarist McCabe terug. De songs die er al waren werden deels opnieuw opgenomen en Urban Hymns werd als 5-mans band afgemaakt.
Deze song is een autobiografische, over het leerproces dat Ashcroft had ondergaan en wat hem een beter mens maakte, een mens waar hij tevreden over kan zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=mikRlhN5yNM
Punten : 219
Nom. : 12x
Nr. 1 van : luigifort
RYM's #41 voor 1997
Alternative Rock, Folk Pop
Het pianospel van bassist Mills vormt hier een tapijtje onder de tekst van Stipe, die aanvankelijk niet tevreden was over de song en het niet op het album wilde hebben. Mills en Buck haalden hem over.
Tekst is geïnspireerd door de bezoekjes die Stipe na de aardbeving van '94 aflegde aan Mulholland Drive, om mensen te kijken en te genieten van het nachtelijk uitzicht op de stad (LA).
17. Verve - Lucky Man
https://www.youtube.com/watch?v=iOcFBfx_Ppo
Punten : 224
Nom. : 11x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #36 voor 1997
Britpop
The Verve was bijna een band die na twee albums zou ophouden te bestaan, door onderlinge conflicten.
Leider Ashcroft zette een nieuwe band op poten, besloot het toch maar weer The Verve te noemen en vroeg vanwege de onmisbare inbreng uiteindelijk ook maar gitarist McCabe terug. De songs die er al waren werden deels opnieuw opgenomen en Urban Hymns werd als 5-mans band afgemaakt.
Deze song is een autobiografische, over het leerproces dat Ashcroft had ondergaan en wat hem een beter mens maakte, een mens waar hij tevreden over kan zijn.
0
geplaatst: 9 december 2019, 11:33 uur
herman schreef:
Dandy Warhols bij mij op 22. Was toen compleet weg van dat nummer, denk wel een van 3, 4 mijn meest gedraaide singles van dat jaar. Heb sindsdien altijd wel een zwak voor de band gehouden en heb ook nooit begrepen waarom dit en later Bohemian Like You nooit echt hits werden, al kwam dat met die laatste uiteindelijk nog goed.
Bohemian Like You echt geen hit geweest toendertijd? Deze track schaar ik toch wel in de categorie nummers die bijna iedereen wel herkent, ook al vermoed ik dat de meeste niet op de artiesten naam komen.
Nog geen matches aan mijn kant, maar Massive Attack heb ik zeker overwogen. Hun moment oh te shinen komt nog wel, al is het een jaartje later.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 9 december 2019, 11:42 uur
15. The Dandy Warhols - Not If You Were the Last Junkie on Earth
1
geplaatst: 9 december 2019, 11:44 uur
1. R.E.M. - Electrolite your eyes are burning holes thru me 
7. The Verve - Lucky Man happiness, more or less...

7. The Verve - Lucky Man happiness, more or less...

0
geplaatst: 9 december 2019, 11:46 uur
Tot nu toe deze mooie liedjes op:
38 R.E.M. - Electrolite
39 The Verve - Lucky Man
38 R.E.M. - Electrolite
39 The Verve - Lucky Man
1
geplaatst: 9 december 2019, 11:57 uur
aerobag schreef:
Bohemian Like You echt geen hit geweest toendertijd? Deze track schaar ik toch wel in de categorie nummers die bijna iedereen wel herkent, ook al vermoed ik dat de meeste niet op de artiesten naam komen.
Later pas, na gebruik in de reclame van Vodaphone. Dat is wel 2 jaar na releasedatum. Voor hier doet-ie dus in 2000 mee.Bohemian Like You echt geen hit geweest toendertijd? Deze track schaar ik toch wel in de categorie nummers die bijna iedereen wel herkent, ook al vermoed ik dat de meeste niet op de artiesten naam komen.
1
geplaatst: 9 december 2019, 11:58 uur
Mooi, twee toppers, bij mij ook zij aan zij
12. R.E.M. - Electrolite (1997)
13. The Verve - Lucky Man (1997)
Van The Verve heb ik twee anderen.
12. R.E.M. - Electrolite (1997)
13. The Verve - Lucky Man (1997)
Van The Verve heb ik twee anderen.
0
geplaatst: 9 december 2019, 12:12 uur
4. Massive Attack - Risingson
15. R.E.M. - Electrolite
Van The Verve heb ik andere, al is deze ook prima.
15. R.E.M. - Electrolite
Van The Verve heb ik andere, al is deze ook prima.
1
geplaatst: 9 december 2019, 12:12 uur
R.E.M. dit jaar 1997 op 1? En Rammstein dan? Oh, eh wacht ik bedoel Radiohoofd.
0
geplaatst: 9 december 2019, 12:15 uur
7. Massive Attack - Risingson
18. The Verve - Lucky Man
En heb er nog twee van The Verve... Geweldige singlesband was dat.
18. The Verve - Lucky Man
En heb er nog twee van The Verve... Geweldige singlesband was dat.
2
geplaatst: 9 december 2019, 12:27 uur
0
geplaatst: 9 december 2019, 12:43 uur
ranja schreef:
(quote)
Later pas, na gebruik in de reclame van Vodaphone. Dat is wel 2 jaar na releasedatum. Voor hier doet-ie dus in 2000 mee. Dat inderdaad. Eerst geflopt, later toch nog een hit door de reclame.
Van R.E.M. heb ik een andere in de top 20, deze valt er net buiten. Wel een erg mooi nummer uiteraard. The Verve's singles van Urban Hymns vind ik op die ene hele bekende na allemaal prachtig.
12. The Verve - Lucky Man
22. The Dandy Warhols - Not If You Were the Last Junkie on Earth
23. R.E.M. - Electrolite
Nu ik er over nadenk was 1997 ook het jaar waarin ik kennismaakte met Rammstein, die hebben mijn lijst echter toch niet gehaald.
0
geplaatst: 9 december 2019, 12:44 uur
herman schreef:
Nu ik er over nadenk was 1997 ook het jaar waarin ik kennismaakte met Rammstein, die hebben mijn lijst toch niet gehaald.
(quote)
Nu ik er over nadenk was 1997 ook het jaar waarin ik kennismaakte met Rammstein, die hebben mijn lijst toch niet gehaald.
Omdat je ze vergeten was?

Bij mij 2x in mijn top 20.
1
geplaatst: 9 december 2019, 12:47 uur
Nee, hun singles scoren bij mij hoogstens 7,5. Om de top 50 te halen is een score van 8,5 toch wel vereist.
Heb ze leren kennen via de film Lost Highway. Echt gaaf om het nummer Rammstein kneiterhard in de bioscoop te horen in die tijd. Maar uitgerekend die is nooit op single uitgebracht.
1
geplaatst: 9 december 2019, 13:02 uur
Lucky Man, mijn nummer 3! Prachtsong van een prachtplaat 
Overigens is Lost Highway ook de enige omgeving waarin ik Rammstein dragelijk vind klinken. Dieptepunt in de Ladderfinale-uitzending van gisteren

Overigens is Lost Highway ook de enige omgeving waarin ik Rammstein dragelijk vind klinken. Dieptepunt in de Ladderfinale-uitzending van gisteren

0
geplaatst: 9 december 2019, 13:12 uur
R.E.M. op 15 alhier. Verder nog geen overeenkomsten. The Verve heb ik een wat bijzondere relatie mee. Soms mag ik het graag draaien, soms heb ik er niet zo veel mee. Momenteel zit ik in die laatste fase.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.