Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 9 december 2019, 13:26 uur
ArthurDZ schreef:
Overigens is Lost Highway ook de enige omgeving waarin ik Rammstein dragelijk vind klinken.
Overigens is Lost Highway ook de enige omgeving waarin ik Rammstein dragelijk vind klinken.
Ik kan je ook De Kuip aanbevelen.

1
geplaatst: 9 december 2019, 13:34 uur
Daar hoor je door die echo toch al helemaal niks. 
Vrijdag was het trouwens opvallend stil.

0
zaaf
geplaatst: 9 december 2019, 13:56 uur
16. White Town - >Abort, Retry, Fail?_ (Your Woman)
https://www.youtube.com/watch?v=jhdeG7ufyvw
Punten : 225
Nom. : 12x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #56 voor 1997
Alternative Dance, Indietronica
White Town is een moniker van Jyoti Mishra, een in India geboren Marxistische straight-edger.
Opgericht na het zien van de Pixies in 1989 en toen nog een band, maar gaandeweg werd het een project met gastmuzikanten.
Over de inhoud van de hit White Town zegt de goede man dat hij meerdere invalshoeken heeft geprobeerd te bestrijken: Being a member of an orthodox Trotskyist / Marxist movement. Being a straight guy in love with a lesbian. Being a gay guy in love with a straight man. Being a straight girl in love with a lying, two-timing, fake-arse Marxist. The hypocrisy that results when love and lust get mixed up with highbrow ideals.
En over de >Abort, Retry, Fail?_ : Well, this cheerful message became a kind of shibboleth (=kenmerkende uitspraak - z) for me and sort-of characterizes what's been going on for me the last few years.
15. Yo La Tengo - Autumn Sweater
https://www.youtube.com/watch?v=X0XcNS6mfqA
Punten : 229
Nom. : 11 x
RYM's #23 voor 1997
Indie Pop, Dream Pop
Band uit Hoboken die al even bezig is de grenzen van popmuziek en diens genres wat op te rekken. 1997 album I Can Hear the Heart Beating as One is hun achtste en wordt door critici gezien als hun beste. Het geluid is in ieder geval gevarieerd, zo is op deze single de freakgitaar van bandleider Kaplan afwezig en wordt een stemmige orgeltrack afgeleverd.
Over de naakte onzekerheid die de zanger voelt ten opzichte van de partner die voor hem comfortabel oogt als met een warme sweater.
https://www.youtube.com/watch?v=jhdeG7ufyvw
Punten : 225
Nom. : 12x
RYM's #56 voor 1997
Alternative Dance, Indietronica
White Town is een moniker van Jyoti Mishra, een in India geboren Marxistische straight-edger.
Opgericht na het zien van de Pixies in 1989 en toen nog een band, maar gaandeweg werd het een project met gastmuzikanten.
Over de inhoud van de hit White Town zegt de goede man dat hij meerdere invalshoeken heeft geprobeerd te bestrijken: Being a member of an orthodox Trotskyist / Marxist movement. Being a straight guy in love with a lesbian. Being a gay guy in love with a straight man. Being a straight girl in love with a lying, two-timing, fake-arse Marxist. The hypocrisy that results when love and lust get mixed up with highbrow ideals.
En over de >Abort, Retry, Fail?_ : Well, this cheerful message became a kind of shibboleth (=kenmerkende uitspraak - z) for me and sort-of characterizes what's been going on for me the last few years.
15. Yo La Tengo - Autumn Sweater
https://www.youtube.com/watch?v=X0XcNS6mfqA
Punten : 229
RYM's #23 voor 1997
Indie Pop, Dream Pop
Band uit Hoboken die al even bezig is de grenzen van popmuziek en diens genres wat op te rekken. 1997 album I Can Hear the Heart Beating as One is hun achtste en wordt door critici gezien als hun beste. Het geluid is in ieder geval gevarieerd, zo is op deze single de freakgitaar van bandleider Kaplan afwezig en wordt een stemmige orgeltrack afgeleverd.
Over de naakte onzekerheid die de zanger voelt ten opzichte van de partner die voor hem comfortabel oogt als met een warme sweater.
0
geplaatst: 9 december 2019, 14:01 uur
Oe 
06. White Town - >Abort, Retry, Fail?_ (Your Woman)
15. R.E.M. - Electrolite

06. White Town - >Abort, Retry, Fail?_ (Your Woman)
15. R.E.M. - Electrolite
0
geplaatst: 9 december 2019, 14:06 uur
0
geplaatst: 9 december 2019, 14:16 uur
Is ook gewoon als 2 track cd-single verschenen kan ik vanuit eigen collectie mededelen
2
geplaatst: 9 december 2019, 14:17 uur
0
geplaatst: 9 december 2019, 14:20 uur
Het loopt best goed 
4. Massive Attack - Risingson
11. R.E.M. - Electrolite

4. Massive Attack - Risingson
11. R.E.M. - Electrolite
0
geplaatst: 9 december 2019, 14:23 uur
Allebei super. Your Woman is voor mij een van de fijnste one hit wonders uit de 90s.
Yo La Tengo vind ik erg goed, maar Autumn Sweater vind ik als albumtrack sterker dan als single.
17 White Town - >Abort, Retry, Fail?_ (Your Woman)
39 Yo La Tengo - Autumn Sweater
Yo La Tengo vind ik erg goed, maar Autumn Sweater vind ik als albumtrack sterker dan als single.
17 White Town - >Abort, Retry, Fail?_ (Your Woman)
39 Yo La Tengo - Autumn Sweater
0
geplaatst: 9 december 2019, 14:32 uur
Poek schreef:
Eindelijk een EP in de top 20, cool! Bij mij op 11.
YLT niet overwogen, maar best een mooi nummer.
Eindelijk een EP in de top 20, cool! Bij mij op 11.
YLT niet overwogen, maar best een mooi nummer.
Die EP heb ik thuis ook. Op de hoes staat nota bene het woord single...
0
geplaatst: 9 december 2019, 14:37 uur
RYM is toch een beetje raar daarin. Dog On Wheels bestaat ook als 2-track, maar die staat dan gewoon weer bij de EP's.
0
geplaatst: 9 december 2019, 14:39 uur
Ik zie trouwens dat ik Autumn Sweater toch niet in mijn top 20 had, maar dat ik toch nog meedoe voor de mainstream award:
04. Massive Attack - Risingson
07. R.E.M. - Electrolite
19. White Town - Your Woman
04. Massive Attack - Risingson
07. R.E.M. - Electrolite
19. White Town - Your Woman
0
geplaatst: 9 december 2019, 14:54 uur
ArthurDZ schreef:
Overigens is Lost Highway ook de enige omgeving waarin ik Rammstein dragelijk vind klinken. Dieptepunt in de Ladderfinale-uitzending van gisteren
Overigens is Lost Highway ook de enige omgeving waarin ik Rammstein dragelijk vind klinken. Dieptepunt in de Ladderfinale-uitzending van gisteren
Waarom was dat eigenlijk? Heb dat geloof ik net gemist. Jammer zeg.
0
geplaatst: 9 december 2019, 15:07 uur
Your Woman bij mij op 10, heerlijk nummer.
Van Yo la Tengo heb ik na 1994 weinig meer geluisterd eigenlijk.
Van Yo la Tengo heb ik na 1994 weinig meer geluisterd eigenlijk.
0
geplaatst: 9 december 2019, 15:10 uur
ArthurDZ schreef:
Lost Highway weet ik zo niet meer, maar wel het gebruik van Rammstein in Fucking Amal
Indrukwekkend, zeker de 2e keer.
0
zaaf
geplaatst: 9 december 2019, 15:12 uur
14. Portishead - All Mine / Cowboys
https://www.youtube.com/watch?v=PXQNQGBSxlc
Punten : 230
RYM's #15 voor 1997
Trip Hop
Leadsingle van het tweede album van de groep.
Over obsessie, de tomeloze verliefdheid-kant en de stalker-kant.
13. Eels - Susan's House
https://www.youtube.com/watch?v=ovEPEzcAIW0
Punten : 254
Nom. : 14 x
RYM's #99 voor 1997
Trip Hop, Indie Pop, Alternative Rock
E had ten tijde van het schrijven van het nummer iets met Susan (die ook figureert in het nummer Beautiful Freak). Hij verhaalt over de beslommeringen tijdens de wandeling naar haar huis in Pasadena.
Er wordt gebruik gemaakt van een pianosample van Gladys Knight & The Pips' Love Finds Its Own Way. Dat werd keurig gecredit op single en album...
https://www.youtube.com/watch?v=PXQNQGBSxlc
Punten : 230
RYM's #15 voor 1997
Trip Hop
Leadsingle van het tweede album van de groep.
Over obsessie, de tomeloze verliefdheid-kant en de stalker-kant.
13. Eels - Susan's House
https://www.youtube.com/watch?v=ovEPEzcAIW0
Punten : 254
Nom. : 14 x
RYM's #99 voor 1997
Trip Hop, Indie Pop, Alternative Rock
E had ten tijde van het schrijven van het nummer iets met Susan (die ook figureert in het nummer Beautiful Freak). Hij verhaalt over de beslommeringen tijdens de wandeling naar haar huis in Pasadena.
Er wordt gebruik gemaakt van een pianosample van Gladys Knight & The Pips' Love Finds Its Own Way. Dat werd keurig gecredit op single en album...
0
geplaatst: 9 december 2019, 15:15 uur
Voorlopig 0 op 6. Het lijkt mijn lotto-formulier wel.
Vanavond de nummers eens beluisteren.
Vanavond de nummers eens beluisteren.
0
geplaatst: 9 december 2019, 15:16 uur
Ah, gaaf. Portishead met All Mine op 2 bij mij.
Andere niet-promo van ze haalde de top 20 ook nog bijna.
Mooi voorbeeld van waarom het 2e Portishead album m'n favoriet is van de band.
Andere niet-promo van ze haalde de top 20 ook nog bijna.
Mooi voorbeeld van waarom het 2e Portishead album m'n favoriet is van de band.
0
geplaatst: 9 december 2019, 15:17 uur
0
geplaatst: 9 december 2019, 15:18 uur
7. Massive Attack - Risingson
15. Portishead - All Mine / Cowboys
18. The Verve - Lucky Man
31. Eels - Susan's House
15. Portishead - All Mine / Cowboys
18. The Verve - Lucky Man
31. Eels - Susan's House
1
geplaatst: 9 december 2019, 15:20 uur
A&B kant.
Nou moe! 
8. Portishead - All Mine
12 Portishead - Cowboys
18 Eels - Susan's House
Nou moe! 
8. Portishead - All Mine
12 Portishead - Cowboys
18 Eels - Susan's House
1
geplaatst: 9 december 2019, 15:22 uur
Oh, maar het loopt eigenlijk prima hoor.
Ik sta nog steeds 100% achter mijn keuzes. Ik verwacht één of twee van mijn nummers met zekerheid terug te zien.
0
zaaf schreef:
Ah, vandaar dat ik die piano zo mooi vind.

0
west schreef:
A&B kant.
Nou moe! 
8. Portishead - All Mine
12 Portishead - Cowboys
18 Eels - Susan's House
A&B kant.
Nou moe! 
8. Portishead - All Mine
12 Portishead - Cowboys
18 Eels - Susan's House
Hoe slaag je er in de single in 2 te splitten?

1
geplaatst: 9 december 2019, 15:26 uur
Ik dacht ook, ben ik nou gek - wat natuurlijk zo is - maar het blijkt nu toch mee te vallen:
RYM #15 All Mine by Portishead (Single, Trip Hop): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
RYM #21 Cowboys by Portishead (Single, Trip Hop): Reviews, Ratings, Credits, Song list - Rate Your Music - rateyourmusic.com
En die laatste was niet een promo, maar een 12 inch met best veel stemmen. Ach ja: 2x gescoord!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.