MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:

zaaf
20. Massive Attack - Inertia Creeps
https://www.youtube.com/watch?v=12AfPXnLpN0

Punten : 155
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #22 voor 1998
Trip Hop

Laatste single van Mezzanine, deed het minst in de charts maar kreeg veel kritische bijval.
Ritme is geïnspireerd door de çiftetelli, een dans uit Klein Azie die vermoedelijk uit het oude Griekenland stamt.
Over de tekst zegt Del Naja: I already had a lot of the lyrics written before. It was just about a relationship I had been going through. It's about being in a situation but knowing you should be out of it but you're too fucking lazy or weak to leave. And you're dishonest to yourself and dishonest to the other person. You're betraying them everyday [sic] and the whole scene feels like it's closing in on you, d'ya-know-what-I-mean? The idea is a combination of movements propelling yourself forward and pulling yourself back at the same time. That's what the track's about—a fucked up relationship basically and there it is.

19. Hooverphonic - Eden
https://www.youtube.com/watch?v=8sfDtaHxwtg

Punten : 172
Nom. : 8x
Nr. 1 van : JoaMuse

RYM's #261 voor 1998
Trip Hop, Dream Pop

Met een nieuwe zangeres, Geike Arnaert - op het moment van toetreden 17 jaar, werd de opvolger van A New Stereophonic Sound Spectacular gemaakt. Hooverphonic was toen al een bekende naam die in Europa met o.a. Massive Attack had getourd en in de States het voorprogramma was van Fiona Apple.
Eden is in 1998 gebruikt in de soundtrack voor I Still Know What You Did Last Summer.

Lekker MA , mijn nummer 6 en ik heb er nog meer van die club

zaaf schreef:
That's what the track's about—a fucked up relationship basically and there it is.[/i]

Oh, net als die gast laatst bij Lingo

MA hier op #9. Die andere vind ik toch behoorlijk verrassend.

Ola! Eden, een beetje zoals ik verwacht (of gehoopt?) had, in de TOP 20. Begint goed.

19. (11) Hooverphonic - Eden

Ik heb een andere van Massive Attack, die vast nog wel langskomt. Aangenaam verrast dat Hooverphonic het gered heeft. Staat bij mij op 16.

Inertia Creeps ❤️

Hooverphonic gaat bij mij pas goed scoren met de volgende zangeres al zullen ze tussendoor het mogelijk ook wel een keer halen.
Van Massive Attack heb ik gister de verzamelaar weer eens gedraaid, blijkt toch wisselvallig en deze hoort voor mij niet bij hun beste.

18. Massive Attack - Inertia Creeps

1ste overeenkomst is binnen, ook zo'n beetje op dezelfde plaats. Ook ik zag deze Hooverphonic (in de verste verte) niet aankomen

2. Hooverphonic - Eden

Het beste nummer van Hooverphonic en een van de allermooiste Belgische songs. Na Blue Wonder Power Milk en The Magnificent Tree ging het helaas snel bergaf met de groep.

De gloriejaren van Hooverphonic met de beste zangeres die de groep gekend heeft! Eden is zo'n nummer dat ik niet direct noem bij de beste Belgische hits, maar waar ik telkens enorm van kan genieten als ik het dan toch hoor. Een onderschat pareltje, maar gelukkig hier in de top 20.

07. Hooverphonic - Eden

22. Massive Attack - Inertia Creeps

33. Hooverphonic - Eden

Twee absolute prachtsongs, en ze halen nog niet eens top 20. Wat een jaar.

Bijna hetzelfde bij mij. Eden is misschien het beste nummer dat Hooverphonic ooit gemaakt heeft.

17. Hooverphonic - Eden

Eden is prachtig. Niet alleen hier mijn nummer 1, maar meestal ook als ik een top 3 instuur voor een Belpop 100 van StuBru of Radio 1.

Ik zie alleen maar Belgen met Eden in hun lijst
Een paar andere nummers van Hoover(phonic) vind ik wel mooi, maar deze doet het niet voor mij.

Inertia Creeps is voor mij de beste MA dit jaar, geweldig nummer.

Ik heb vanochtend Eden nog even gedraaid om te kijken of ik wat miste maar nee, niet mijn ding. Dan zat 2Wicky in 1997 een stuk dichter bij mijn lijst.
(overigens vanavond de band Eden beoordelen voor m'n 1999 lijst, die maken wel grote kans)

Beiden nooit overwogen.

zaaf
18. Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing)
https://youtu.be/_5sjXZKQAjc?t=19

Punten : 177
Nom. : 10x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #24 voor 1998
Neo-Soul, Conscious Hip Hop

Geen makkelijke tante, maar oef, wat was ze goed in haar early twenties. Dit is haar eerste solosingle, zelfgeproduceerd ook.
Over seksisme richting vrouwen waar niet alleen de mannen schuldig aan zijn volgens Hill.

17. Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 / Engine
https://www.youtube.com/watch?v=vmjY1oihqq8

Punten : 192
Nom. : 9x
Nr. 1 van : Koenr

RYM's #4 voor 1998
Lo-Fi Indie, Indie Rock, Folk Rock, Folk Punk

Enige single van de tweede en laatste plaat van de groep. Met fuzz op ieder instrument.
Over reïncarnatie en Anne Frank…

Heel fijne track van Lauryn.
Neutral stond in mijn ruime longlist, maar heeft de schifting niet overleefd.

11. Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing)
17. Hooverphonic - Eden

Heerlijk dat Lauryn Hill de eindlijst gehaald heeft. Had ik niet meteen verwacht met dit deelnemersveld.

07. Hooverphonic - Eden
10. Lauryn Hill - Doo wop (that thing)

4. Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 / Engine

Lauryn wel overwogen, maar heeft de top 20 niet gehaald.

En tja, Neutral Milk Hotel. In The Aeroplane Over The Sea blijft toch een unieke luisterervaring. Eigenlijk eeuwig zonde dat dit album totaal de dood in ge-memed is en als hét symbool te boek staat als het absolute hipster-album, doet wat mij betreft wat af aan de ware kwaliteit van dat album.

Die Lauryn volledig over het hoofd gezien. Goed dat anderen er aan gedacht hebben.

01. Neutral Milk Hotel - Holland, 1945
20. Lauren Hyll - Doo Wop (That Thing)

Mijn opener en sluiter gebroederlijk naast elkaar.

Was ooit wel een klein beetje uitgeluisterd op NMH, jaren bijna niet naar geluisterd, maar als ik het nu hoor komt het toch wel weer binnen. Wat een teksten ook.

NMH niet aan gedacht. Album wel mooi, maar losse singles zitten niet zo in mijn systeem.

Singles van Lauryn Hill zijn stuk voor stuk erg goed, al heeft er maar één echt de x-factor.

Geen feestjaar voor mij, 1998. #2 zal van mijn lijst de top 20 wel halen, en misschien #2 ook nog, Misschien blijft het daar wel bij, tenzij de Belgen ook massaal op 2 Belgen met twaalf artiestennamen hebben gestemd (die daarmee overigens niet recordhouder in mijn lijst zijn).

Leuk dat Lauryn Hill erin staat. Ik heb een andere verloren gegane single nog iets hoger. Deze in mijn top 50 op: 49 Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing)

Toch 3 nummers van haar in mijn playlist 1998, van die prima LP.

Beiden nooit overwogen.

Poek schreef:
Geen feestjaar voor mij, 1998. #2 zal van mijn lijst de top 20 wel halen, en misschien #2 ook nog,

Ook goedemorgen!

west schreef:
(quote)

Ook goedemorgen!

Het is geen typo

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:22 uur

geplaatst: vandaag om 12:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.