MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Overigens gaat dat plaatje op de singlehoes van Holland 1945 wel wat verder terug in de tijd dan 1945

luigifort schreef:
Beiden nooit overwogen.

+1

Koenr schreef:
01. Neutral Milk Hotel - Holland, 1945
20. Lauren Hyll - Doo Wop (That Thing)

zaaf namecheckt je anders niet x

zaaf heeft zijn koffie nog niet gehad vanochtend. Ik vergeef het 'm.

dix
zaaf schreef:
18. Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing)
(afbeelding)

17. Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 / Engine
(afbeelding)

Wat een combi ?

Twee voltreffers nu:

6. Neutral Milk Hotel - Holland, 1945
15. Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing)

22. Massive Attack - Inertia Creeps
33. Hooverphonic - Eden

Had NMH toch een stuk hoger verwacht, als enige single van een MuMeClassic. Waarschijnlijk doen veel grote fans dan toch niet mee hier

2. Neutral Milk Hotel – Holland 1945
15. Lauryn Hill – Doo Wop (That Thing)

zaaf
16. Cardigans - My Favourite Game
https://www.youtube.com/watch?v=g6vWgRuYKvM

Punten : 198
Nom. : 11x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #67 voor 1998
Pop Rock, Indie Rock

De song is geschreven door gitarist Svensson en zangeres Persson. Volgens Persson kwam het refrein vliegensvlug opdoemen en kwamen daarna de (vele) woorden voor de coupletten om het refrein betekenis te geven.
Het duo speelde de song voor aan de producent toen het nog een langzame country-shuffle had, vergelijkbaar met Old Man van Neil Young. De song werd goed bevonden, maar het werkte niet helemaal.
Producent Johansson suggereerde een twee keer zo snel tempo en al spoedig ontstond ook het kenmerkende gitaarriffje. Fijne song.

15. Fatboy Slim - The Rockafeller Skank
https://www.youtube.com/watch?v=jBA0jhDK7k4

Punten : 208
Nom. : 11 x
Nr. 1 van : Arno

RYM's #172 voor 1998
Big Beat

Een sampletrack, waardoor arme Norman Cook er geen fluit aan overhield, volgens hemzelf.
De vocalen komen van Lord Finesse, van de track Vinyl Dog Vibe door Vinyl Dogs (album Tracks Of The Vinyl Dogs).

9. Massive Attack - Inertia Creeps
15. The Cardigans - My Favourite Game

Toch wel 2 iconische nummers voor dit jaar, hoewel ik ze beide niet had. Die eerste erg veel gehoord, waaronder op Pinkpop waar ie in de nacht elk uur voorbij kwam en de mensen op de tafels stonden te dansen. Knap in elkaar gezet ook van dhr. Cook.

En de Cardigans met de door MTV verboden videoclip, die ik een jaar later pas voor het eerst zag, toen ik wat verder weg op vakantie was.

En ik sta op de kaart, met de man die nog meer artiestennamen heeft gebruikt dan de twee Belgen.

14. Fatboy Slim - The Rockafeller Skank

1 op 6 voorlopig.

18. Neutral Milk Hotel – Holland 1945

18. Massive Attack - Inertia Creeps

22. Fatboy Slim - The Rockafeller Skank

Cardigans bij mij op 2 Scheelde weinig met nummer 1 maar ook met 3 trouwens. Die beide verwacht ik niet in de eindlijst.
Fatboy wel leuk voor soms maar niet voor de top 20.

herman schreef:

En de Cardigans met de door MTV verboden videoclip, die ik een jaar later pas voor het eerst zag, toen ik wat verder weg op vakantie was.

Er zijn 3 of 4 versies van de clip, een gecensureerde die wel op MTV mocht en minstens 2 met wat bloediger afloop.

Nee joh, bruut: Fatboy Slim is in the house!

Die had achteraf nog wel wat meer support van mij mogen hebben dan:
19 Fatboy Slim - The Rockafeller Skank

Ook hoog in mijn lijst, maar niet in de top 20 een ander lekker nummer:
36 The Cardigans - My Favourite Game

ranja schreef:
(quote)

Er zijn 3 of 4 versies van de clip, een gecensureerde die wel op MTV mocht en minstens 2 met wat bloediger afloop.

Klopt, die gecensureerde was wel vaak te zien. Maar de originele heb ik pas in de zomer van '99 gezien. Nummer kwam toen trouwens nog steeds vaak langs op de Russische clipzender.

Hiermee was het trouwens wel gelijk gedaan met de 60s achtige pop van de eerste albums van de Cardigans. Vond die kant toch wel wat leuker.

Pffff, Cardigans en Fatboy Slim, matige update zeg. Allebei niet dus.

ArthurDZ schreef:
Had NMH toch een stuk hoger verwacht, als enige single van een MuMeClassic.

Idem!

De Rockafeller Skank: legen - wait for it - dary!

1. Fatboy Slim - Rockafeller Skank
11. Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing)
17. Hooverphonic - Eden
20. Massive Attack - Inertia Creeps

Johnny Marr schreef:
Pffff, Cardigans en Fatboy Slim, matige update zeg. Allebei niet dus.

Volgend jaar weer Fatboy Slim! 2x zelfs!

Johnny Marr schreef:
Pffff, Cardigans en Fatboy Slim, matige update zeg.
Jij hebt nooit Fifa 99 gespeeld, zeker?

herman schreef:
(quote)

Klopt, die gecensureerde was wel vaak te zien. Maar de originele heb ik pas in de zomer van '99 gezien. Nummer kwam toen trouwens nog steeds vaak langs op de Russische clipzender.

Hiermee was het trouwens wel gelijk gedaan met de 60s achtige pop van de eerste albums van de Cardigans. Vond die kant toch wel wat leuker.

De concurrentie wordt wel minder de komende jaren dus ze gaan zeker vaker terugkomen bij mij.

Arno schreef:
(quote)
Jij hebt nooit Fifa 99 gespeeld, zeker?

Nee klopt. Wel de FIFA met Fools Gold op. Die eckte eckte shit enzo. Vind die twee nummers wel goed trouwens maar top 20? In de verste verte niet. Top 40 ook niet. Mss dat ze wel m'n top 100 van '98 hadden gehaald.

Johnny Marr, ik zeg hier en nu dat je in 1999 Fatboy Slim in jouw top 20 kan zetten. Ik zal je daarvoor loven!

west schreef:
(quote)

Volgend jaar weer Fatboy Slim! 2x zelfs!

Daarna wordt het wel wat minder helaas (hoewel Weapons of Choice een leuke clip heeft).

No milk today, no Hill en die laatste 2 ook al niet en dan is v Bommel ook nog ontslagen, wat een dag.....

zaaf
Van Bommel.... niet in mijn lijst

Rudi S schreef:
...en dan is v Bommel ook nog ontslagen, wat een dag.....

Nou ja, kan 'ie lekker carnaval gaan vieren. Na de oorwassing in de Kuip gisteren.

Poek schreef:
(quote)

(hoewel Weapons of Choice een leuke clip heeft).

Christopher Walken, wat een held daarin!

Lees net dat de clip nummer 1 stond in de lijst van 100 beste muziekvideo's allertijden op VH1 in 2002.

Ik wacht nog een jaar (of tot volgende week, zoals je het bekijkt) met Fatboy Slim.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:08 uur

geplaatst: vandaag om 04:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.