Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 16 december 2019, 21:35 uur
Mooi album en mooi nummer van Madonna:
1. AIR - All I Need
4. Grandaddy - A.M. 180
12 Madonna - Frozen
19 Fatboy Slim - The Rockafeller Skank
36 The Cardigans - My Favourite Game
48 The Verve - Sonnet
49 Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing)
1. AIR - All I Need
4. Grandaddy - A.M. 180
12 Madonna - Frozen
19 Fatboy Slim - The Rockafeller Skank
36 The Cardigans - My Favourite Game
48 The Verve - Sonnet
49 Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing)
1
geplaatst: 16 december 2019, 21:36 uur
1
geplaatst: 16 december 2019, 21:37 uur
luigifort schreef:
Ik heb best veel met de vroege en middellate Madonna, maar vanaf de late 90s is het meer fake Madonna voor mij...
Ik heb best veel met de vroege en middellate Madonna, maar vanaf de late 90s is het meer fake Madonna voor mij...
Haar eerste album is uit 1983, haar laatste uit 2019, dus dit jaar. Welke periode bedoel je met de middellate Madonna?
1
geplaatst: 16 december 2019, 21:41 uur
Poek schreef:
Haar eerste album is uit 1983, haar laatste 2019, dus dit jaar. Welke periode bedoel je met de middellate Madonna?
(quote)
Haar eerste album is uit 1983, haar laatste 2019, dus dit jaar. Welke periode bedoel je met de middellate Madonna?
Ik bedoel meer midden, maar ik zocht er een goed woord voor. Maar tot mid 90s is ook niet echt midden, omdat we al 25 jaar bijna verder zijn dan dat. Dus technisch gezien dan van 83 tot 95, dan kom je op 1/3. Dus zou je alleen kunnen zeggen vroeg, als je denkt in vroeg midden en laat. Maar haar muziek uit 83 is ook anders dan haar muziek van 95.
1
zaaf
geplaatst: 16 december 2019, 21:52 uur
8. Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next
https://www.youtube.com/watch?v=cHNzQlufkQE
Punten : 308
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : nelis
RYM's #23 voor 1998
Alternative Rock, Pop Rock
Geïnspireerd door Clash song Spanish Bombs en het feit dat destijds (we hebben het over de Spaanse burgeroorlog) veel Welshmen zich vrijwillig aansloten bij de Internationale Brigades, schreef Wire deze tekst. Veel details zijn verwerkt in de tekst van de song.
https://www.youtube.com/watch?v=cHNzQlufkQE
Punten : 308
Nom. : 15 x
Nr. 1 van : nelis
RYM's #23 voor 1998
Alternative Rock, Pop Rock
Geïnspireerd door Clash song Spanish Bombs en het feit dat destijds (we hebben het over de Spaanse burgeroorlog) veel Welshmen zich vrijwillig aansloten bij de Internationale Brigades, schreef Wire deze tekst. Veel details zijn verwerkt in de tekst van de song.
0
geplaatst: 16 december 2019, 21:56 uur
02. The Verve - Sonnet
10. Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next
11. R.E.M. - Daysleeper
18. Massive Attack - Inertia Creeps
22. Fatboy Slim - The Rockafeller Skank
Goed nummer van prachtig album! Maarrrrrr ze hebben betere
10. Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next
11. R.E.M. - Daysleeper
18. Massive Attack - Inertia Creeps
22. Fatboy Slim - The Rockafeller Skank
Goed nummer van prachtig album! Maarrrrrr ze hebben betere
0
geplaatst: 16 december 2019, 22:10 uur
Manic wel goed liedje, had waarschijnlijk wel top 30 gestaan bij mij,
Ik zit te wachten en te hopen op nog wat hiphop! of ben ik dan te optimistisch?
0
geplaatst: 16 december 2019, 22:10 uur
Van Madonna heb ik een andere, al is Frozen misschien wel net zo goed.
4. Massive Attack - Angel
9. Massive Attack - Inertia Creeps
10. AIR - All I Need
15. The Cardigans - My Favourite Game
16. R.E.M. - Daysleeper
4. Massive Attack - Angel
9. Massive Attack - Inertia Creeps
10. AIR - All I Need
15. The Cardigans - My Favourite Game
16. R.E.M. - Daysleeper
1
zaaf
geplaatst: 16 december 2019, 22:11 uur
aerobag schreef:
Manic wel goed liedje, had waarschijnlijk wel top 30 gestaan bij mij,
alweer hiphop? Manic wel goed liedje, had waarschijnlijk wel top 30 gestaan bij mij,

0
geplaatst: 16 december 2019, 22:12 uur
hophop maar kom maar door met die hiphop
Daarnaast hoop ik nog op een planetaire toegift en ook dat we nog wat landsgrenzen op zoeken
1
geplaatst: 16 december 2019, 22:13 uur
Eens met Luigi wat Maddie betreft. Hoewel ook vroege of middel nooit mijn top-20 gehaald heeft.
Manics op 10. De beste van een wat teleurstellend album (vond ik toen).
5. R.E.M. - Daysleeper (1998)
10. Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next (1998)
12. The Verve - Sonnet (1998)
18. Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 (1998)
Manics op 10. De beste van een wat teleurstellend album (vond ik toen).
5. R.E.M. - Daysleeper (1998)
10. Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next (1998)
12. The Verve - Sonnet (1998)
18. Neutral Milk Hotel - Holland, 1945 (1998)
1
geplaatst: 16 december 2019, 22:15 uur
johan de witt schreef:
Eens met Luigi wat Maddie betreft. Hoewel ook vroege of middel nooit mijn top-20 gehaald heeft.
He, he: eindelijk zijn jullie het een keer eens met elkaar!

0
geplaatst: 16 december 2019, 22:34 uur
11. Madonna - Frozen
16. Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing)
18. R.E.M. – Daysleeper
19. The Cardigans - My Favourite Game
20. Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next
16. Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing)
18. R.E.M. – Daysleeper
19. The Cardigans - My Favourite Game
20. Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next
0
geplaatst: 16 december 2019, 22:56 uur
Het ziet er naar uit dat 1998 mijn voorlopig record zou kunnen worden wat eigen keuzes vertegenwoordigd in de uiteindelijke TOP 20 betreft.
IK | MM | Nummer
-----------------------
05 | 15 | Fatboy Slim - The Rockafeller Skank
07 | 09 | Madonna - Frozen
11 | 19 | Hooverphonic - Eden
16 | 16 | Cardigans - My Favourite Game
Fatboy Slim zal bij mij de komende tijd nog wel terugkeren. Air heb ik ook erg hoog, maar dan wel met een andere single, die het vermoedelijk niet zal halen. Frozen heeft in België lang een radio-verbod gehad, mocht niet gedraaid worden, goed om die hier terug te zien. The Verve scoorde vorig jaar nog goed bij mij, maar hun andere werk doet mij weinig. Manic Street Preachers viel bij mij net buiten de TOP 20.
IK | MM | Nummer
-----------------------
05 | 15 | Fatboy Slim - The Rockafeller Skank
07 | 09 | Madonna - Frozen
11 | 19 | Hooverphonic - Eden
16 | 16 | Cardigans - My Favourite Game
Fatboy Slim zal bij mij de komende tijd nog wel terugkeren. Air heb ik ook erg hoog, maar dan wel met een andere single, die het vermoedelijk niet zal halen. Frozen heeft in België lang een radio-verbod gehad, mocht niet gedraaid worden, goed om die hier terug te zien. The Verve scoorde vorig jaar nog goed bij mij, maar hun andere werk doet mij weinig. Manic Street Preachers viel bij mij net buiten de TOP 20.
1
geplaatst: 16 december 2019, 23:07 uur
luigifort schreef:
Dat heb ik ook wel. Vond dit destijds maar een rip-off van Homogenic-era Björk. Madge die ineens de zweverige kant uitgaat. Naja...
Toch een prima lijst tot nu toe, al heb ik weinig overeenkomsten. Manics vond ik destijds fantastisch, nu geeneens top 50 materiaal meer.
4 Massive Attack - Inertia Creeps
15 The Verve - Sonnet
22 AIR - All I Need
0
geplaatst: 16 december 2019, 23:14 uur
ik heb volgend jaar weer 80s madonna... en niet te vergeten club tropicana
1
geplaatst: 16 december 2019, 23:27 uur
herman schreef:
Dat heb ik ook wel. Vond dit destijds maar een rip-off van Homogenic-era Björk. Madge die ineens de zweverige kant uitgaat. Naja...
(quote)
Ik heb de Madonna van de afgelopen jaren ook altijd een belichaming gevonden van winkelketens zoals Hema en Xenos. De trends van het moment worden direct opgeslokt om van hun eigen karakter gestript te worden en vervolgens aan het grote publiek gevoerd te worden. Zijn het afgelopen jaar snorretjes hip? hup hop, alles gelijk in de schappen. Zo ook Madonna, zoals je al aangeeft met de björk situatie. Dance-pop momenteel hip en happening? Dat is iets voor Madonna. Bombastische Timbaland producties waren het afgelopen jaar populair? Dan kan madonna niet achter blijven.
Ook in 2019 weer moest Madonna zo nodig weer op de Latin pop hype-trein van afgelopen jaar springen
0
geplaatst: 16 december 2019, 23:28 uur
esteban schreef:
Het ziet er naar uit dat 1998 mijn voorlopig record zou kunnen worden wat eigen keuzes vertegenwoordigd in de uiteindelijke TOP 20 betreft.
Vrij zeker dat dat bij mij ook het geval zal zijn.Het ziet er naar uit dat 1998 mijn voorlopig record zou kunnen worden wat eigen keuzes vertegenwoordigd in de uiteindelijke TOP 20 betreft.
1. Fatboy Slim - Rockafeller Skank
2. Manic Street Preachers - If You Tolerate This Your Children Will Be Next
7. Madonna - Frozen
11. Lauryn Hill - Doo Wop (That Thing)
15. Grandaddy - A.M. 180
17. Hooverphonic - Eden
20. Massive Attack - Inertia Creeps
0
geplaatst: 16 december 2019, 23:50 uur
Na de eigenzinnige (maar dat past bij de band) en erg onderhoudende docu Reject False Icons van de Gorillaz gezien te hebben, kom ik hier mijn nummer 7 tegen. Zo enthousiast als oorspronkelijk word ik net meer van dit nummer, maar toch ook nog wel 'gewoon' een sterk nummer.
0
zaaf
geplaatst: 17 december 2019, 06:38 uur
7. Pulp - This Is Hardcore
https://www.youtube.com/watch?v=F8DzOtP7Odo
Punten : 318
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : herman, vigil
RYM's #15 voor 1998
Art Rock, Chamber Pop
Na het vertrek van gitarist/violist Senior op het hoogtepunt van de roem, ging Pulp aan de slag voor het nieuwe album. Cocker had het destijds lastig om met de status en de bij-effecten (dames, drugs) om te gaan. Het album en de teksten werden wat zwaarwichtiger.
Het succes bleef evenwel aan, ook hier.
Song bevat sample van Bolero on the Moon Rocks van het Peter Thomas Sound Orchestra.
https://www.youtube.com/watch?v=F8DzOtP7Odo
Punten : 318
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : herman, vigil
RYM's #15 voor 1998
Art Rock, Chamber Pop
Na het vertrek van gitarist/violist Senior op het hoogtepunt van de roem, ging Pulp aan de slag voor het nieuwe album. Cocker had het destijds lastig om met de status en de bij-effecten (dames, drugs) om te gaan. Het album en de teksten werden wat zwaarwichtiger.
Het succes bleef evenwel aan, ook hier.
Song bevat sample van Bolero on the Moon Rocks van het Peter Thomas Sound Orchestra.
0
geplaatst: 17 december 2019, 07:28 uur
Ik heb met deze nieuwe Pulp een tijd niks gehad, later wel meer gaan waarderen maat top 20 is teveel gevraagd.
0
geplaatst: 17 december 2019, 07:28 uur
Deze heb ik niet. Een pak minder dan de voorgaande Pulp-jaren, al kan ik hem zeker ook appreciëren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.