MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Verbazingwekkend veel radiohits in de lijst dit jaar. Ik vind dit ook wel een leuk plaatje, maar geen moment overwogen.

Holes vind ik wel een positieve verrassing. Toch een wat minder bekende Mercury Rev-single. Dat geeft hoop voor 2002, want Little Rhymes is nog een stuk beter (maar zal vrees ik door de mensen die alleen het topje van de RYM-ijsberg afschuimen over het hoofd worden gezien).

Heerlijk nummer, had die niet meer verwacht! Als You Get What You Give op de radio was vroeg ik me telkens af of het U2 was, tot ik dan maar eens besloot naar de afkondiging te luisteren om eindelijk te weten wie de artiest was.

Erg lekkere hit van New Radicals heb ik op 11:

1. The Roots - You Got Me
2. Gang Starr - Full Clip
3. Mos Def - Ms. Fat Booty
11 New Radicals - You Get What You Give

herman schreef:
Verbazingwekkend veel radiohits in de lijst dit jaar.
Deze periode (ca. 98-2002) vind ik ook wel zeer goeie jaren wat hitparademuziek betreft.

#6 kon ik destijds ook echt niet uitstaan. Nu wel, maar wat die hier doet snap ik niet. Tot nu toe is de hele top 20 van 1999 flinke tegenvaller en een bijzonder vreemde uitslag in het algemeen, imo.

Ik vond 1999 als muziekjaar dan ook een stukkie minder dan de voorgaande jaren. Minder goede en minder topnummers.

Oh met deze kan ik ook niet zo veel. Vond 'm vroeger nog wel aardig, maar heeft de tijd wmb niet overleefd. Onverwacht goede score hier, zeker in zo'n sterk jaar. Komt Moloko ook nog dan?

05. Gang Starr - Full Clip
12. Mos Def - Ms. Fat Booty
15. Dr. Dre - Still D.R.E.
16. TLC - No Scrubs

31. The Roots - You Got Me

Poek schreef:
Laten we het wel bij echte singles houden, mensen.

Die er alles aan gedaan hebben om met een flinke kater wakker te worden?

west schreef:
Ik vond 1999 als muziekjaar dan ook een stukkie minder dan de voorgaande jaren. Minder goede en minder topnummers.

1999 is ook zo'n jaar waarin iedereen wachtte op het nieuwe millenium, ook qua muziek waren de meeste millenium/eeuw/decennium overzichten wel klaar, dan ga je toch geen meesterwerk meer uitbrengen
Veel in mijn lijst zijn of singles van albums van 1998 of voorlopers op albums van 2000.

Koenr schreef:
Komt Moloko ook nog dan?

Heb ik op 5: fijn nummer is dat!

zaaf
5. Placebo - Every You Every Me
https://www.youtube.com/watch?v=qLa3nOsDzF0

Punten : 264
Nom. : 13 x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #28 voor 1999
Alternative Rock, Post-Punk Revival

Over het gebruiken van elkaar voor eigen gewin. Seks, niet alleen zijn, je (tijdelijk) gewaardeerd voelen.
Van het succesalbum Without You I'm Nothing.

Heb ik ook!

9. Placebo - Every You Every Me

Deze van Placebo vind ik wel goed maar was minder dichtbij m'n top 20 dan Pure Morning in 98.

Nou nou

esteban schreef:
#6 kon ik destijds ook echt niet uitstaan. Nu wel, maar wat die hier doet snap ik niet. Tot nu toe is de hele top 20 van 1999 flinke tegenvaller en een bijzonder vreemde uitslag in het algemeen, imo.

ben wel heel benieuwd naar jou top 20

New Radicals heb ik ook. Nu in de regen bij het startpunt Serious Request.

zaaf
hup Etta

Leuk nummer van Placebo. Ook wel een heel goed 2e album, maar de beste singles zaten al in het vorige jaar. Toch haalde deze wel mijn top 50. Ik ben benieuwd of er nog wat indie of dance komt...

13. Blur - Tender
41. Aphex Twin - Windowlicker
43. Blur - Coffee + TV
48. Placebo - Every You Every Me

Enne, succes Etta! Hier is het inmiddels al even droog, hopelijk daar straks ook.

01. R.E.M. - At My Most Beautiful
02. Mercury Rev - Holes
10. Blur - Tender
12. Placebo - Every You Every Me
13. New Radicals - You Get What You Give

21. Travis - Why Does It Always Rain on Me?

Goed, jaar, 1999. Ik bedoel, je hebt dit:

10. Madonna - Beautiful Stranger
12. Aphex Twin - Windowlicker
16. Mos Def - Ms. Fat Booty
17. Placebo - Every You Every Me
19. Travis - Why Does It Always Rain on Me?

En dan zijn er dus nog negen betere singles! Waarvan mijn nummer 8 nog zeker komt en 9 als ik jullie zou moeten zegenen.

zaaf
4. Flaming Lips - Race for the Prize
https://www.youtube.com/watch?v=Dlyrri1K8Jc

Punten : 357
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : andré, aerobag

RYM's #4 voor 1999
Neo-Psychedelia, Psychedelic Pop

Leadsingle van The Soft Bulletin. De Lips pakten het voor deze plaat melodieuzer aan dan we gewend waren, met krachtiger zang ook en een prominente rol voor de opnamestudio. Dit leidde meteen tot succes.

Toch geen zegeningen. België, twee keer IJsland, klaar?

Het zal bij deze 6 blijven inderdaad.

3. The Flaming Lips - Race for the Prize (1999)
4. Mercury Rev - Holes (1999)
6. R.E.M. - At My Most Beautiful (1999)
10. Travis - Why Does It Always Rain on Me? (1999)
12. Placebo - Every You Every Me (1999)
13. Blur - Coffee + TV (1999)

1. The Flaming Lips - Race For The Prize
3. Mercury Rev - Holes
5. XTC - Easter Theatre
6. Aphex Twin - Windowlicker
7. Mos Def - Ms. Fat Booty / Mathematics
15. Blur - Coffee + Tv

The Soft Bulletin is een absolute klassieker in mijn boekje!

Eindelijk! Met Placebo heb ik dan toch een nummer uit mijn persoonlijke lijstje in de uitslag staan.

Flaming Lips is weer ééntje die ik even overwogen heb, maar toch buiten mijn TOP 20 viel.

aerobag schreef:
(quote)

ben wel heel benieuwd naar jou top 20

Ik heb zo'n vermoeden dat het merendeel je niet zal bevallen. Maar van een stuk of 4 namen die ik staan heb, verrast het mij toch dat ze (nog?) niet opgedoken zijn. Al maakt één van hen toch kans op die TOP 3. Denk ik. Hoop ik. Het moet, verdorie!

Ik was de Flaming Lips hier wel kwijt. Hit to Death... vind ik erg goed, laatst voor het 1994 weeklijstjes topic She don't use Jelly (her)ontdekt maar dit is toch wel wat anders.

zaaf
3. Sigur Rós - Svefn-g-englar
https://www.youtube.com/watch?v=rWR-jJ3v1pk

Punten : 381
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : likeahurricane, stardust_be, Koenr

RYM's #1 voor 1999
Post-Rock

Eerste resultaat van betekenis voor deze IJslandse groep en meteen een stevig succes.
Orkestrale ambient met een bijzonder stemgeluid, tekstueel idioom en instrumentgebruik.

Idioom is niks voor mij...

Niet overwogen. Maar ook niet verkeerd. Ik moest wel meteen denken aan het feit dat ik die andere Sigur Ros met de slow-motion voetballers clip in mijn TOP 20 voor een komend jaar moet stoppen.

Heel langzaam ben ik sommige songs van Sigur Ros gaan waarderen, waaronder deze Svefn-g-englar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:52 uur

geplaatst: vandaag om 15:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.