MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
zaaf
18. Hooverphonic - Mad About You
https://www.youtube.com/watch?v=ckmX0O6d_d4

Punten : 180
Nom. : 10x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #103 voor 2000
Trip Hop

Highlight van Hooverphonic, hun James Bondsong zonder daarvoor in aanmerking te komen. Wel gebruikt voor andere soundtracks.

17. Daft Punk - One More Time
https://www.youtube.com/watch?v=Ja2HEYxVPgA

Punten : 181

RYM's #15 voor 2000
French House

Leadsingle van Discovery, met de zang van DJ Romanthony door de autotune. Gevierd en verguisd, het kon de makers inmiddels niet meer schelen. WE'RE GONNA CELEBRATE!

Jij klinkt zo wel een beetje blue monday vanmorgen herman....

west schreef:
Jij klinkt zo wel een beetje blue monday vanmorgen herman....
Nee hoor, nummers scoren nog steeds voldoende, alleen ben ik minder enthousiast. En heb ik nog 50 betere gevonden.

Ja zeg, Hooverphonic kende ik niet, maar wat is dat mooi! Nog snel meegenomen op 20.

One More Time ben ik vergeten!

I could not connect met deze 4 singles...

Hooverphonic bij mij op 18 Volgende decennium gaan ze beter scoren.

Een Belgische klassieker met Hooverphonic. Daft Punk heeft betere nummers (maar niet in dit jaar).

10. Hooverphonic - Mad about you
13. Eels - Flyswatter

12. Eels - Flyswatter
16. Hooverphonic - Mad About You

Ik ga voor de MS award!

Multiple Singles?

west schreef:
Ja zeg, Hooverphonic kende ik niet, maar wat is dat mooi! Nog snel meegenomen op 20.

One More Time ben ik vergeten!

Toch een grote hit geweest Mad About You Voor mij geen top 20, maar niet heel ver daaronder. Was er destijds niet zo weg van, maar in 2013 hoorde ik hem ineens in een winkelcentrum in Porto (of all places) en ineens werd ik geraakt en was ik verkocht. Bloedmooi nummer.

One More Time ook wel een echte klassieker, met dat gigantische tussenstuk waardoor hij eigenlijk niet draaibaar was op de dansvloer (maar omdat ie zo bekend was, het toch wel weer kon). Maar deze haalde het bij mij niet, de komende singles geef ik wel meer kans.

One More Time

09. Daft Punk - One More Time
13. Placebo - Slave to the Wage

33. Hooverphonic - Mad About You

15. Eels - Flyswatter

Twee keer Frankrijk in mijn lijst, maar geen Daft Punk.

0/4.

Flyswatter is wel leuk.

zaaf
je bent zelf wel leuk

En we zijn los met Daft Punk op 9. Hooverphonic over het hoofd gezien, had waarschijnlijk ergens tussen de 15 en 20 gestaan.

Hooverphonic op 5 bij mij.
Deze Daft Punk is net niet de irritantste, maar irritant genoeg om al vroeg af te vallen.

zaaf
16. Abel - Onderweg
https://www.youtube.com/watch?v=ZGkgm7XA6bU

Punten : 187

RYM's #595 voor 2000
Nederpop

2e single van het debuutalbum van deze Bredase band. Van de hand van zanger Joris Rasenberg. Opvolger Neem Me Mee werd nog een klein hitje en daarna werd het stil.

15. Alizée - Moi... Lolita
https://www.youtube.com/watch?v=zfXBNQMj2SE

Punten : 191
Nom. : 9 x
Nr. 1 van : Arno

RYM's #247 voor 2000
French Pop, Dance-Pop

Mylene Farmer en Laurent Boutonnat zochten een Nabokovjongedame om een Lolitaliedje, van hun hand, te zingen. Dat werd de 15-jarige Alizée, die in 1999 de 'Graines de star' (talentenshow) had gewonnen. Eerste singletje dus van haar en een kneiter van een hit.

Goeie god...

zaaf
Ik begrijp dat ook jouw lijst hiaten vertoont?

Onderweg vind ik wel verrassend. En een stuk beter dan Acda en de Munnik en Van Dik Hout.

Moi Lolita was ook wel een fijne hit.

Toch wel een opvallend hoog top40 gehalte tot nu toe, viel me bij 1999 ook al op. Ben benieuwd of dat een blijvende trend blijft.

Al 2 keer Frankrijk, maar mijn 3 Fransen zijn nog niet langsgeweest. 1 verwacht ik er wel.

Abel verrassend dat die hier zo hoog scoort. Bij mij niet in elk geval.
Alizée ook niet goed genoeg voor mijn top 20. Top 50 heel misschien al zou ik dan misschien nog eerder voor de opvolger gaan.

Ik heb er in elk geval al twee, had ze wel een stuk hoger verwacht.

9. Placebo - Slave to the Wage (2000)
13. Alizée - Moi... Lolita (2000)

Die andere vier niet overwogen.

Ik sta nog steeds op 1 treffer, maar dit zijn gewoon weer 2 fijne popsingles. Waarvan ik er overigens ook best een aantal in m'n lijstje heb staan.

zaaf
Ik heb er ook een paar in mijn lijst, maar nou net niet de succesvolle... ik moet nog een hoop leren.

5. Hooverphonic – Mad About You
19. Abel – Onderweg

Die van 20 zal op minder bijval kunnen rekenen.
De Fransoos in mijn lijst is nog niet geweest en gaat niet meer komen ook.

herman schreef:

Toch wel een opvallend hoog top40 gehalte tot nu toe, viel me bij 1999 ook al op. Ben benieuwd of dat een blijvende trend blijft.

Al 2 keer Frankrijk, maar mijn 3 Fransen zijn nog niet langsgeweest. 1 verwacht ik er wel.

Ik heb 1 franse maar die verwacht ik niet in de top 20.

Wat top40 betreft, mogelijk dat door meer versnippering in stemmen de grote gemene deler richting top 40 opschuift aangezien dat toch de bekendere nummers zijn.
.

12. Eels - Flyswatter
13. Alizée - Moi... Lolita
16. Hooverphonic - Mad About You
20. Abel - Onderweg

Nou, ik ben al net zo ver als Graf. Dat voelt toch goed.

15. Alizée - Moi… Lolita

zaaf schreef:

RYM's #595 voor 2000

Is dit een record qua laagste notering op RYM in de Singles top 20 per jaar?

1 uit 6, maar alle kleine beetjes helpen

19. Daft Punk - One More Time

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:06 uur

geplaatst: vandaag om 01:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.