Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
3
geplaatst: 20 januari 2020, 13:55 uur
luigifort schreef:
Goeie god...
Goeie god...
Ja, wtf. Ken jij trouwens die gast die op 5 juni 2010 een 3.5 gaf aan Onderweg?
0
geplaatst: 20 januari 2020, 13:55 uur
Over Frankrijk gesproken, ik dacht dat ik er 3 uit dat land had, maar eentje blijkt zowaar Duitsch te zijn. Heb ik dit jaar dus net zoveel Fransen als Italianen als Duitsers in m'n lijst, twee om twee om twee. UK is hofleverancier hier met 7 noteringen.
0
geplaatst: 20 januari 2020, 13:57 uur
Poek schreef:
(quote)
Ik zie wel dat er iemand 2 sterren over had voor Abel, maar die beweert ook dat Wesley Sneijder een mindere voetballer is dan Kuyt en Nigel De Jong
1
geplaatst: 20 januari 2020, 13:59 uur
En de 27e en voorlopig laatste stemmer is een bekende zie ik 

1
geplaatst: 20 januari 2020, 14:04 uur
2
geplaatst: 20 januari 2020, 14:08 uur
luigifort schreef:
Het zit nog veel te diep in mij...
Het zit nog veel te diep in mij...
Morgen moeite met zitten vrees ik. Ik dacht ik waarschuw alvast maar even.
0
geplaatst: 20 januari 2020, 14:11 uur
Geen Alizée of Abel in de top 40 hier, al had dat wel gemoeten. Wat een bazensongs.
0
geplaatst: 20 januari 2020, 14:15 uur
1
geplaatst: 20 januari 2020, 14:18 uur
1
geplaatst: 20 januari 2020, 14:22 uur
0
geplaatst: 20 januari 2020, 14:30 uur
3. Hooverphonic - Mad About You
14. Daft Punk - One More Time
Wat grappig dat je deze Hooverphonic zo omschreef, zaaf.
Dat is exact hoe ik het nummer al sinds de release zie: De perfecte James Bond song. Fantastische clip ook. De komende jaren zal Geike nog een paar keer hoog scoren in mijn lijst.
Abel heb ik volledig over 't hoofd gezien. Misschien had ik die wel overwogen, ook in België was dat een dikke hit. Maar ook twee andere Nederlandse bands hadden hier toen een dikke hit. En die nummers vond ik op alle vlakken toch meer legendarisch. Die hebben het wel gehaald. En Lolita ... Ik blijf mij verbazen over hoe dat nummer blijft scoren. Ja, ook ik vond dat destijds goed. Maar zo overschat nu. Dat was toch écht niet meer dan een doordeweeks hitje ? Ik zal het nooit snappen.
14. Daft Punk - One More Time
Wat grappig dat je deze Hooverphonic zo omschreef, zaaf.
Dat is exact hoe ik het nummer al sinds de release zie: De perfecte James Bond song. Fantastische clip ook. De komende jaren zal Geike nog een paar keer hoog scoren in mijn lijst. Abel heb ik volledig over 't hoofd gezien. Misschien had ik die wel overwogen, ook in België was dat een dikke hit. Maar ook twee andere Nederlandse bands hadden hier toen een dikke hit. En die nummers vond ik op alle vlakken toch meer legendarisch. Die hebben het wel gehaald. En Lolita ... Ik blijf mij verbazen over hoe dat nummer blijft scoren. Ja, ook ik vond dat destijds goed. Maar zo overschat nu. Dat was toch écht niet meer dan een doordeweeks hitje ? Ik zal het nooit snappen.

0
geplaatst: 20 januari 2020, 14:30 uur
4. Alizée - Moi… Lolita
10. Abel - Onderweg
Mad About You en One More Time net buiten mn top 20
10. Abel - Onderweg
Mad About You en One More Time net buiten mn top 20
1
geplaatst: 20 januari 2020, 14:32 uur
Omg, al drie hits ❤️ hopelijk komt mijn nummer 1 ook nog.
En dikke liefde voor 00’s top 40 hits tho, niks mis mee.
En dikke liefde voor 00’s top 40 hits tho, niks mis mee.
0
geplaatst: 20 januari 2020, 14:46 uur
Al twee (top 40) hits, Abel en Hooverphonic vielen net buiten mijn top 20.
14. Alizée - Moi... Lolita
18. Daft Punk - One More Time
14. Alizée - Moi... Lolita
18. Daft Punk - One More Time
1
geplaatst: 20 januari 2020, 14:51 uur
5
geplaatst: 20 januari 2020, 15:20 uur
Komt gewoon op Q-Music Abel langs met hun grootste hit. Blijkbaar weten ze daar ook dat we met dit spel bezig zijn nu.
0
geplaatst: 20 januari 2020, 15:37 uur
herman schreef:
Toch wel een opvallend hoog top40 gehalte tot nu toe, viel me bij 1999 ook al op. Ben benieuwd of dat een blijvende trend blijft.
Toch wel een opvallend hoog top40 gehalte tot nu toe, viel me bij 1999 ook al op. Ben benieuwd of dat een blijvende trend blijft.
De late jaren '90/vroege jaren '00 waren wat mij betreft een periode vol sterke hitparademuziek, dus wat mij betreft niet zo vreemd. Abel had ik bijvoorbeeld ook gewoon op 9

1
zaaf
geplaatst: 20 januari 2020, 15:42 uur
14. All Saints - Pure Shores
https://www.youtube.com/watch?v=lQ6LbAI8BXw
Punten : 207
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #60 voor 2000
Pop, Ambient Pop
Song die tot stand kwam doordat 3 leden bezig waren met de film Honest (regiedebuut Dave Stewart). Overblijvende zangeres Lewis was naar de States gegaan om samen met William Orbit aan materiaal te werken, toen ze de vraag kreeg om voor de Danny Boyle-film The Beach iets te maken. Dat werd dus Pure Shores, een voor de groep wat atypisch nummer, maar hooggewaardeerd...
13. Dandy Warhols - Bohemian Like You
https://youtu.be/A3sDGzpRU9M?t=11
Punten : 217
Nom. : 11 x
RYM's #110 voor 2000
Indie Rock, Power Pop, Alternative Rock
Een ingeving na een vluchtige ontmoeting met een intrigerende vrouw leidde tot een eenrichtingsgesprek op song. En na een aanvankelijk zeer matig succes hielp een commercial van Vodafone de song aan de nodige airplay en succes in 2e instantie.
https://www.youtube.com/watch?v=lQ6LbAI8BXw
Punten : 207
Nom. : 10 x
RYM's #60 voor 2000
Pop, Ambient Pop
Song die tot stand kwam doordat 3 leden bezig waren met de film Honest (regiedebuut Dave Stewart). Overblijvende zangeres Lewis was naar de States gegaan om samen met William Orbit aan materiaal te werken, toen ze de vraag kreeg om voor de Danny Boyle-film The Beach iets te maken. Dat werd dus Pure Shores, een voor de groep wat atypisch nummer, maar hooggewaardeerd...
13. Dandy Warhols - Bohemian Like You
https://youtu.be/A3sDGzpRU9M?t=11
Punten : 217
Nom. : 11 x
RYM's #110 voor 2000
Indie Rock, Power Pop, Alternative Rock
Een ingeving na een vluchtige ontmoeting met een intrigerende vrouw leidde tot een eenrichtingsgesprek op song. En na een aanvankelijk zeer matig succes hielp een commercial van Vodafone de song aan de nodige airplay en succes in 2e instantie.
0
geplaatst: 20 januari 2020, 15:47 uur
12. Eels - Flyswatter
13. Alizée - Moi... Lolita
16. Hooverphonic - Mad About You
17. Daft Punk - One More Time
20. Abel - Onderweg
22. The Dandy Warhols - Bohemian Like You
13. Alizée - Moi... Lolita
16. Hooverphonic - Mad About You
17. Daft Punk - One More Time
20. Abel - Onderweg
22. The Dandy Warhols - Bohemian Like You
0
geplaatst: 20 januari 2020, 15:47 uur
10. All Saints - Pure Shores
15. Eels - Flyswatter
DW stond in 1997 nog op 6 bij mij, maar dit nummer boeit me niet zo.
15. Eels - Flyswatter
DW stond in 1997 nog op 6 bij mij, maar dit nummer boeit me niet zo.
0
geplaatst: 20 januari 2020, 15:51 uur
In een klap zijn mijn treffers verdubbeld!!
6. All Saints - Pure Shores
9. Daft Punk - One More Time
6. All Saints - Pure Shores
9. Daft Punk - One More Time
0
geplaatst: 20 januari 2020, 15:56 uur
All Saints heb ik op 12. Meteen ook hun enige nummer waar ik fan van ben. Ik heb ook nog 2 andere songs uit The Beach, één daarvan denk ik zeker nog te zien in deze lijst. 

0
geplaatst: 20 januari 2020, 15:59 uur
esteban schreef:
Ik heb ook nog 2 andere songs uit The Beach, één daarvan denk ik zeker nog te zien in deze lijst.
Ik heb ook nog 2 andere songs uit The Beach, één daarvan denk ik zeker nog te zien in deze lijst.
Yeke Yeke?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.