MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Dacht ik nu wel verlost te zijn van Onderweg, is het bij DWDD, in een soort Nederlands Arabische mashup....

Wow! Mijn nummer 1 op nummer 1! En dan ook nog eens met een straatlengte voorsprong!
Redelijk jaar verder, met zes bij de eerste 20 en zes niet bij de eerste 100 (gooi je er een keer populaire hiphop in...)

1. [001] The Avalanches – Frontier Psychiatrist
2. [023] Muse – Unintended
3. [xxx] -M- – Onde Sensuelle / Je Dis Aime
4. [056] Elliott Smith – Son of Sam
5. [018] Hooverphonic – Mad About You
6. [xxx] Kristin Hersh – A Cleaner Light
7. [054] Fiona Apple – Paper Bag
8. [079] Shivaree – Goodnight Moon
9. [082] Coldplay – Shiver
10. [027] Moby – Natural Blues
11. [107] Wu-Tang Clan – Gravel Pit
12. [054] Belle and Sebastian – Legal Man
13. [037] Sugababes – Overload
14. [012] PJ Harvey – Good Fortune
15. [xxx] Dr. Dre – The Next Episode
16. [011] Low – Dinosaur Act
17. [008] Goldfrapp – Utopia
18. [xxx] Tom Jones & Mousse T. – Sex Bomb
19. [016] Abel – Onderweg
20. [xxx] Krezip – I Would Stay

Spreken we iets af voor de nummer 14 bij rateyourmusic of kiest iedereen zelf maar of die meetelt? Promo staat er, wel een release op dvd in 2005 zie ik op Discogs en Wikipedia, maar ja het zou wat raar zijn om die er dan nog in te zetten.

zaaf
ja laten we afspreken dat we die niet kiezen

Ja als je het niet goed vindt is het makkelijk he.

zaaf
iemand moest m inkoppen, de voorzet was te mooi

Mijn top 20 van 2000. Ik zat nog even te twijfelen over de nummer 1, singleversie is toch wel wat anders dan de albumversie. Maar toch besloten dat die alsnog goed genoeg is voor de eerste plaats.
Sophie dit keer op 7 nadat ze in 1998 nog 2x genoteerd stond waaronder top 3. Die gaat zeker nog vaker terugkomen de komende jaren.

01 Death in Vegas - Dirge
02 The Dandy Warhols - Bohemian Like You
03 Queens of the Stone Age - Feel Good Hit of the Summer
04 Ladytron - Playgirl
05 Vanessa Paradis - Commando
06 Queen Adreena - I Adore You
07 Spiller - Groovejet (If This Ain't Love)
08 The Hives - Hate to Say I Told You So
09 Fiona Apple - Paper Bag
10 Queens of the Stone Age - The Lost Art of Keeping a Secret
11 Kristin Hersh - A Cleaner Light
12 My Vitriol - Cemented Shoes
13 Nilsson - Stars
14 Queen Adreena - Jolene / Pretty Polly
15 Pearl Jam - Light Years
16 The White Stripes - Hello Operator
17 Brassy - Work It Out
18 Hooverphonic - Mad About You
19 Krezip - All Unsaid
20 Kirsty MacColl - England 2 Columbia 0

Prima jaar, zeker. Top 5 was dringen. Toch is 2001 wel vele malen beter voor mij.
Qua nummer 1 doe ik daar mee met John Peel maar zal de enige wel zijn.

Bedankt, Zaaf. Ik vreesde dat enkel PJ Harvey het zou halen, maar met All Saints is dan toch nog een verrassing uit de bus komen vallen.

1. Sade - By Your Side
2. Moloko - The Time Is Now [33]
3. Whitney Houston - I Learned from the Best
4. Mark Knopfler - What It Is
5. Destiny’s Child - Say My Name
6. Aaliyah - Try Again [22]
7. All Saints - Pure Shores [14]
8. Novastar - The Best Is Yet to Come [27]
9. Porcupine Tree - Shesmovedon
10. Toni Braxton - He Wasn’t Man Enough
11. Sugababes - Overload [38]
12. U2 - Beautiful Day
13. Erykah Badu - Bag Lady
14. PJ Harvey - Good Fortune [12]
15. Anouk - Michel
16. Muse - Unintended
17. Mýa - Case of the Ex
18. Jill Scott - Gettin’ in the Way
19. Mary Mary - Shackles (Praise You)
20. Craig David - Walking Away

dix
zaaf schreef:

49. Radiohead - Idioteque

How To Disappear Completely?

O jee, gemiste kans... Als ik deze niet had opgenomen
in mijn lijst, dan was de Radioheadvrije top-50 een feit.

zaaf schreef:
iemand moest m inkoppen, de voorzet was te mooi
Ik overwoog eerst nog even om mijn vraag in een poll te gieten met keuzemogelijkheden a) ja, die mag meedoen b) nee, want het is een promo en c) nee, want het is een kutnummer om mogelijke grapjassen voor te zijn. Ik had het misschien toch moeten doen. Maar niettemin mooi binnengekopt, zaaf.

ranja schreef:
Sophie dit keer op 7 nadat ze in 1988 nog 2x genoteerd stond waaronder top 3. Die gaat zeker nog vaker terugkomen de komende jaren.

Je was er vroeg bij met Sophie

Je nummer 1 van 2000 had ik niet, maar de albumversie vind ik geweldig. Singleversie 1 keer beluisterd en valt dan toch wat tegen als je die ander zo goed kent.

Je nummer 1 van 2001 ken ik niet, maar heb ik op mijn luisterlijst gezet voor de komende week. Ken de band wel van een split 7" die ze hebben met het Amsterdamse Seedling dat ik in 2001 erg leuk vond (trouwens ook in Peel's Festive Fifty, maar niet met een single afgaande op RYM).

herman schreef:
(quote)

Je was er vroeg bij met Sophie

Je nummer 1 van 2000 had ik niet, maar de albumversie vind ik geweldig. Singleversie 1 keer beluisterd en valt dan toch wat tegen als je die ander zo goed kent.
Achterstallig heb ik wat ingehaald met Sophie theaudience is toch weer heel andere muziek dan solo, al blijft dat toch ook wel net anders dan gewone hitparadepop. Tijdens haar tijd in theaudience werd ze door NME (of was het MM) uitgeroepen tot 'most sexy singer in indie' o.i.d.

En ja, ik snap het van Death in Vegas, maar toch wel gedaan dus. Als ik het nummer noem in allertijdenlijsten heb ik het wel over de albumversie. Dit lijkt wel wat een samenvatting van die versie maar blijft toch ook wel mooi.

Die split staat nog op het randje om ook in m'n 2001 lijst te komen, wel bijna de enige kans om Seedling in een lijst te krijgen, die waren niet echt van de singles. Ik heb 2 split 7"s van ze.

Ik heb nog een ep van Seedling, Sham Pain uit 2000. En een paar keer live gezien. Ze deden altijd een geweldige cover van Violent Femmes' Add It Up.

Bij Sophie doelde ik vooral op het jaartal

herman schreef:
Ik heb nog een ep van Seedling, Sham Pain uit 2000. En een paar keer live gezien. Ze deden altijd een geweldige cover van Violent Femmes' Add It Up.

Bij Sophie doelde ik vooral op het jaartal

Ha

Die EP van Seedling heb ik ook en de 2 albums - maar dat is voor dit topic niet relevant

dix
Iedereen heeft Pure Shores en niemand Black Coffee

zaaf schreef:
ja laten we afspreken dat we die niet kiezen

retweet

dix schreef:
Iedereen heeft Pure Shores en niemand Black Coffee

Ik lust geen koffie.

JoaMuse schreef:
(quote)
Ik overwoog eerst nog even om mijn vraag in een poll te gieten met keuzemogelijkheden a) ja, die mag meedoen b) nee, want het is een promo en c) nee, want het is een kutnummer om mogelijke grapjassen voor te zijn. Ik had het misschien toch moeten doen. Maar niettemin mooi binnengekopt, zaaf.

C

GrafGantz schreef:
(quote)

Ik lust geen koffie.

Hoe dan?

In 2000 kwam ik net aan tot 20 singles, in 2001 wel aan het dubbele, dat wordt dus flink schrappen...

zaaf
daar wil ik best bij helpen

JoaMuse schreef:
(quote)
Ik overwoog eerst nog even om mijn vraag in een poll te gieten met keuzemogelijkheden a) ja, die mag meedoen b) nee, want het is een promo en c) nee, want het is een kutnummer om mogelijke grapjassen voor te zijn.

Ik ga voor d) Ja, die mag meedoen, want heeft volgens Wikipedia zelfs op nummer 56 in de Single Top 100 gestaan en dat is wel heel knap voor een promo

jordidj1 schreef:
Ai, Niemand Thuis vergeten idd, had zeker een plekje verdiend in mijn top 20.
)

Nog meer zout voor Bonk... had bij mij ook zeker wel zo rond plek 10 moeten staan

Dat is wel heel veel zout, vigil
Hiermee:
vigil schreef:
ik doe de deur dicht!

Bonk schreef:

Ik hoop dan dat je naar buiten gaat en het huis leeg is.

Eén van de mooiste Nederlandstalige singles ooit

heb ik ook nog geprobeerd het onder je aandacht te brengen. Ik dacht dat jij mij wel begreep

Dat mijn nummer 1 niet zo hoog eindigt is niet echt een desillusie, maar dat niemand anders fan is van (de muziek van) O Brother Where Art Thou stelt me wel wat teleur. En alle fans van de films van Chasey Lain zijn ook al stil.

1. Badly Drawn Boy - Disillussion
2. Soggy Bottom Boys - I Am a Man of Constant Sorrow
3. The Avalanches - Frontier Psychiatrist
4. The Gentle Waves - Falling From Grace
5. Phoenix - Too Young
6. Badly Drawn Boy - Another Pearl
7. Ladytron - Playgirl
8. Queens Of The Stone Age - Feel Good Hit of the Summer
9. Dropkick Murphys - Good Rats
10. All Saints - Pure Shores
11. Moloko - The Time Is Now
12. AIR - Playground Love
13. Joseph Arthur - In The Sun
14. Titiyo - Come Along
15. Eels - Flyswatter
16. Belle And Sebastian - Legal Man
17. The Hives - Hate to Say I Told You So
18. D'Angelo - Untitled (How Does It Feel?)
19. Goldfrapp - Utopia
20. The Bloodhound Gang - The Ballad of Chasey Lain

esteban schreef:
Dat van Novastar had ik ook al gezien. Er zijn in het algemeen veel BE bands waarbij jaartallen totaal verkeerd zijn, meer dan de helft ontbreekt of die helemaal geen singles staan hebben.

Maar wat er wel is! Ga je voor 2001 naar de disco op zoek naar drugs, dirty dancing en stampende, stampende technomuziek?

Is dat al zo oud? Helaas, totaal vergeten. Lijstje is binnen. 'k Ga het niet meer aanpassen. Zet hem maar lekker hoog!

Er is wel forse concurrentie, bijvoorbeeld van de act die ondanks de naam niet uit Schotland maar gewoon uit België komt. En als de poorten open gaan kan er ook nog met de duivel gedanst worden. Keuzes, keuzes!

Pepino - Eigenlijk lijkt dit mij echt wel iets voor jou. Wanna join?

Bonk schreef:
Dat is wel heel veel zout,
heb ik ook nog geprobeerd het onder je aandacht te brengen. Ik dacht dat jij mij wel begreep

Helaas

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:41 uur

geplaatst: vandaag om 17:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.