Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 16 april 2019, 13:05 uur
Daar is de eerste!
2 Martha and the Vandellas - Nowhere to run
3 France Gall - Poupée de cire, poupée de son
8 The Rolling Stones - The Last Time
9 Bob Dylan - Subterrean Homesick Blues
13 The Seeds - You're Pushin' Too Hard
Maar het gaat over seks.
2 Martha and the Vandellas - Nowhere to run
3 France Gall - Poupée de cire, poupée de son
8 The Rolling Stones - The Last Time
9 Bob Dylan - Subterrean Homesick Blues
13 The Seeds - You're Pushin' Too Hard
jordidj1 schreef:
Volstrekt onbekend in huize De Jong.
Volstrekt onbekend in huize De Jong.
Maar het gaat over seks.
1
geplaatst: 16 april 2019, 13:07 uur
03. The Beatles - Yesterday
04. The Who - My generation
05. The Byrds - Turn! Turn! Turn!
20. The Rolling Stones - (I can't get no) satisfaction
Voorlopig nog een magere oogst, maar dat wil zeggen dat ik geen mainstream ben zeker?
En kan ik straks mensen wat tips meegeven met mijn top 20. 
04. The Who - My generation
05. The Byrds - Turn! Turn! Turn!
20. The Rolling Stones - (I can't get no) satisfaction
Voorlopig nog een magere oogst, maar dat wil zeggen dat ik geen mainstream ben zeker?
En kan ik straks mensen wat tips meegeven met mijn top 20. 
0
geplaatst: 16 april 2019, 13:07 uur
2
geplaatst: 16 april 2019, 13:11 uur
jordidj1 schreef:
Ik reageer hier niet meer, vieze mannetjes dat jullie zijn
Ik reageer hier niet meer, vieze mannetjes dat jullie zijn
Nee nee... Nu niet stoppen

0
geplaatst: 16 april 2019, 13:21 uur
Beatles, Stones en France Gall had ik allemaal niet voorspeld.
In mijn eigen lijstje deze van de Stones wel op 28 en Gall op 43.
Ik neem aan dat we nu Marc Bolan, Bob Lind en Prince Buster krijgen... Alhoewel de 2 beste van de Beatles ook nog niet langs zijn geweest geloof ik.
In mijn eigen lijstje deze van de Stones wel op 28 en Gall op 43.
Ik neem aan dat we nu Marc Bolan, Bob Lind en Prince Buster krijgen... Alhoewel de 2 beste van de Beatles ook nog niet langs zijn geweest geloof ik.
0
geplaatst: 16 april 2019, 13:26 uur
En gelukkig komt Vashti Bunyan ook nog langs straks. 
Heerlijke single van France Gall. Bijna net zo leuk d'r single van 't komende jaar.

Heerlijke single van France Gall. Bijna net zo leuk d'r single van 't komende jaar.
0
geplaatst: 16 april 2019, 13:29 uur
Nog 4 te gaan. Zowel Dave Berry als The Fortunes zijn uiteraard zekerheidjes, benieuwd wat die andere twee zullen zijn! 

0
geplaatst: 16 april 2019, 13:36 uur
France bij mij op 3; in de periode 62-64 stond ze al op 5 en in 1966 zal ze ook weer hoog staan 

0
geplaatst: 16 april 2019, 13:56 uur
Hier is Annie. Ze stopt graag iets in haar mond. Wanneer het zoete witte spul (*) in haar keel glijdt, dan is ze in de zevende hemel.
https://ak6.picdn.net/shutterstock/videos/20568946/thumb/1.jpg
(*) Suiker dus he.
0
geplaatst: 16 april 2019, 14:01 uur
Poek schreef:
Hier is Annie. Ze stopt graag iets in haar mond. Wanneer het zoete witte spul (*) in haar keel glijdt, dan is ze in de zevende hemel.
(afbeelding)
(*) Suiker dus he.
(quote)
(afbeelding)
(*) Suiker dus he.
nee een andere
0
zaaf
geplaatst: 16 april 2019, 14:12 uur
Poek schreef:
(afbeelding)
(*) Suiker dus he.
dat clipje hiervan is helemaal hilarisch (quote)
(afbeelding)
(*) Suiker dus he.

0
zaaf
geplaatst: 16 april 2019, 14:37 uur
4. Beatles - We Can Work It Out / Day Tripper
https://www.youtube.com/watch?v=Qyclqo_AV2M
Punten : 378
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : zaaf, nelis
RYM's #4 voor 1965
Pop Rock
De eerste Britse dubbele A-kant. Opgenomen tijdens de Rubber Soul-sessies en als non-album single voor de kerstmarkt in '65 uitgebracht om de albumrelease te begeleiden. Beide songs zijn individuele ideeen (van We Can Work It Out van McCartney, van Day Tripper van Lennon), door de ander aangevuld. De studio-invloed nam toe, vooral op We Can Work It Out te horen. Met fraai resultaat.
https://www.youtube.com/watch?v=AYZlME0mQB8
https://www.youtube.com/watch?v=Qyclqo_AV2M
Punten : 378
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : zaaf, nelis
RYM's #4 voor 1965
Pop Rock
De eerste Britse dubbele A-kant. Opgenomen tijdens de Rubber Soul-sessies en als non-album single voor de kerstmarkt in '65 uitgebracht om de albumrelease te begeleiden. Beide songs zijn individuele ideeen (van We Can Work It Out van McCartney, van Day Tripper van Lennon), door de ander aangevuld. De studio-invloed nam toe, vooral op We Can Work It Out te horen. Met fraai resultaat.
https://www.youtube.com/watch?v=AYZlME0mQB8
0
geplaatst: 16 april 2019, 14:44 uur
Bij mij ook nummer 4, niet de hoogste en ook niet laagste Beatles in m'n lijst 

0
geplaatst: 16 april 2019, 15:31 uur
Na bijna 15 jaar op deze site verwonder ik me nog altijd over de adoratie voor de Beatles & de Stones. 

0
geplaatst: 16 april 2019, 15:36 uur
03. France Gall – Poupée de cire, poupée de son / Le cœur qui jazze
06. The Rolling Stones – The Last Time / Play With Fire
09. James Brown – Papa's Got a Brand New Bag (Parts I & II)
10. Nancy Sinatra – These Boots Are Made for Walkin' / The City Never Sleeps at Night
11. Jackson C. Frank – Blues Run the Game / Can't Get Away From My Love
16. Otis Redding – I've Been Loving You Too Long (To Stop Now) / I'm Depending on You
Ik zie mijn nummer 8 nog wel langskomen, maar verder zie ik het somber in...
06. The Rolling Stones – The Last Time / Play With Fire
09. James Brown – Papa's Got a Brand New Bag (Parts I & II)
10. Nancy Sinatra – These Boots Are Made for Walkin' / The City Never Sleeps at Night
11. Jackson C. Frank – Blues Run the Game / Can't Get Away From My Love
16. Otis Redding – I've Been Loving You Too Long (To Stop Now) / I'm Depending on You
Ik zie mijn nummer 8 nog wel langskomen, maar verder zie ik het somber in...
1
geplaatst: 16 april 2019, 15:37 uur
GrafGantz schreef:
Nog 4 te gaan. Zowel Dave Berry als The Fortunes zijn uiteraard zekerheidjes, benieuwd wat die andere twee zullen zijn!
Ook Dave Berry en The Fortunes, uiteraard!Nog 4 te gaan. Zowel Dave Berry als The Fortunes zijn uiteraard zekerheidjes, benieuwd wat die andere twee zullen zijn!
0
geplaatst: 16 april 2019, 15:47 uur
0
geplaatst: 16 april 2019, 16:00 uur
De overige drie lijkt me heel makkelijk te voorspellen. Zie RYM
2
zaaf
geplaatst: 16 april 2019, 16:28 uur
3. Bob Dylan - Like a Rolling Stone / Gates of Eden
https://vimeo.com/108097380
Punten : 460
Nom. : 18 x
Nr. 1 van : nico1616, ArthurDZ, wibro, Rudi S, Marzipaintree
RYM's #1 voor 1965
Folk Rock, Singer/Songwriter
Dylan schreef een tekst van een blad of 10 van zich af na zijn succesvolle maar voor hem zeer vermoeiende toer door Engeland, voorjaar '65. Zonder gedachten om er een song van te maken, maar tijdens de sessies voor Highway 61 Revisited kwamen er tekstflarden bovendrijven en maakte Bob een soort samenvatting van het eerder geschrevene. De muzikale omlijsting kwam niet goed van de grond, wel bleef het zinnetje "How Does It Feel" prominent in de song. Tot Al Kooper met het inmiddels beroemde orgelriedeltje kwam en het allemaal op zijn plek viel. De song markeert de overgang van (imago van) wereldverbeterende folkie naar rockartiest.
https://vimeo.com/108097380
Punten : 460
Nom. : 18 x
Nr. 1 van : nico1616, ArthurDZ, wibro, Rudi S, Marzipaintree
RYM's #1 voor 1965
Folk Rock, Singer/Songwriter
Dylan schreef een tekst van een blad of 10 van zich af na zijn succesvolle maar voor hem zeer vermoeiende toer door Engeland, voorjaar '65. Zonder gedachten om er een song van te maken, maar tijdens de sessies voor Highway 61 Revisited kwamen er tekstflarden bovendrijven en maakte Bob een soort samenvatting van het eerder geschrevene. De muzikale omlijsting kwam niet goed van de grond, wel bleef het zinnetje "How Does It Feel" prominent in de song. Tot Al Kooper met het inmiddels beroemde orgelriedeltje kwam en het allemaal op zijn plek viel. De song markeert de overgang van (imago van) wereldverbeterende folkie naar rockartiest.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.