menu

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
avatar van herman
Als daar een verwijzing in zit mis ik hem even...

Wat een jaar trouwens 2002 Ik kan wel merken dat ik vanaf hier veel dance ging luisteren, want ik heb nauwelijks nog gitaarbandjes op mijn longlist.

avatar van esteban
Ah, 2002. Het jaar van ...

- Mijn eerste break-up song, al werd mij duidelijk gemaakt dat ik wel iemand nieuw zou vinden.
- Waarin Barabas mij niet naar het begin van de periode voorheen kon terug flitsen.
- Een eerbetoon dat misschien, heel misschien, toevallig ook het beste lied ter wereld is. Of toch niet?
- Dansende voetjes die zich niet in bedwang laten houden.
- De onweerstaanbaar lekker klinkende samenwerking tussen twee verslaafden.
- Een gouden tand die maar niet kan beslissen op hoeveel de verwarming nu precies moet staan.

avatar van JoaMuse
De drugsbaron komt waarschijnlijk ook in mijn top 20. De tweede referentie heb ik ook gevonden denk ik. Ik moest er wel even over nadenken, maar ja, niemand zei dat het makkelijk was. De volgende 4 hints heb ik nog niet door.

Zelf wil ik de teletijdmachine van Barabas wel even gebruiken om naar het stenen tijdperk te gaan. Ook plan ik een trip naar New York, hopelijk geraak ik er want ik kom vast nog een obstakel tegen.

avatar van Rudi S
herman schreef:
want ik heb nauwelijks nog gitaarbandjes op mijn longlist.


Hier kan ik dus zo boos van worden

avatar van zaaf
Nog 1,44 dagen over voor de editie 2002 , 23 lijsten binnen...

Ik hoop op exuberante bijdragen van:

50tracks, ArthurDZ, Bucquoy, dix, Film Pegasus, Gretz, herman, JoaMuse, johan de witt, jordidj1, luigifort, Marzipaintree, motel matches, nelis, nico1616, Poek, remcodulac, Salvadore, stardust_be, wibro

avatar van esteban
JoaMuse, zeg nooit zomaar baron tegen een koning!

Nu zit ik mij wel suf te zoeken naar jouw tips, want ik ben nog niet mee.

avatar van Poek
esteban schreef:
Nu zit ik mij wel suf te zoeken naar jouw tips, want ik ben nog niet mee.


Voor de laatste twee hints kun je een internationaal opsporingsbericht gebruiken. Maar die eerste hint? Dat weet niemand.

avatar van ranja
Mijn lijst is een mengelmoes van nationaliteiten... 20 acts dus geen dubbeling dit keer. 6 UK, 6 USA, 2 Canada en dan nog 1 van Nederland, Denemarken, Australie, Italie, Frankrijk en Ierland...

avatar van vigil
Ah, Deens!

avatar van GrafGantz
herman schreef:
Wat een jaar trouwens 2002 Ik kan wel merken dat ik vanaf hier veel dance ging luisteren, want ik heb nauwelijks nog gitaarbandjes op mijn longlist.


Zelfde hier, al heb ik hier en daar nog wel wat verdwaalde gitaren in m'n lijst.

avatar van zaaf
is een ziekenhuis een gitaarbandje? is de gitaar een verloren zaak? is het een revolutie van de poppen?

avatar van ranja
Voor mij is 2002 juist weer een echt gitaarjaar met een hoop bands die de dip die de periode 98-00 zo'n beetje weer goedmaakten. Al blijft er ruimte voor wat dance, pop en electro.

avatar van esteban
Mij maakt het eigenlijk ook helemaal niets uit of iets alternatief, commercieel, totaal onbekend, pop, rock, dance, electro, jazz of eender wat is ... Goede muziek is goede muziek.

avatar van herman
ranja schreef:
Voor mij is 2002 juist weer een echt gitaarjaar met een hoop bands die de dip die de periode 98-00 zo'n beetje weer goedmaakten. Al blijft er ruimte voor wat dance, pop en electro.

Ik heb ook wel het gevoel dat in 2001 de (gerechtvaardigde) hype rondom The Strokes en The White Stripes de deuren weer open zette voor leuke gitaarbandjes en de nu-metal/post-grunge weer naar de achtergrond verdreef. In 2002 profiteerde hier met name een band uit New York van die we vast wel 2 of 3 keer gaan terugzien in de eindlijst. En al snel erna kwam er ook weer een hausse aan frisse bandjes uit de UK. Ik vind het ook wel een sterker gitaarjaar dan de voorgaande jaren, maar helaas valt dat net samen met een sterker jaar in dance/electro (trouwens ook voor een belangrijk deel geïnitieerd vanuit NY). In de breedte vind ik dit ook wel het sterkste jaar sinds 1996.

Leuk trouwens om te lezen dat ik niet de enige ben die de drugsbaron overweegt, blijkbaar is dat nummer bekender dan ik dacht.

avatar van jordidj1
Drugsbaron?

avatar van zaaf
ja v Laarhoven


avatar van herman
jordidj1 schreef:
Drugsbaron?
Je weet wel, van de ijscobar.

avatar van esteban
Ik had het oorspronkelijk wel over twee andere junkies. En daarnaast is er ook nog die modegevoelige dugsbaron uit Zweden.

avatar van JoaMuse
esteban schreef:
Dansende voetjes die zich niet in bedwang laten houden.
Zou op basis van titel nummer 31 van RYM kunnen zijn. Artiest en titel zeiden me niks, maar eens opgezet en sjonge wat een lekker nummer. Zat wel ergens in mijn geheugen maar nooit bewust naar geluisterd. Ik heb 'm in mijn top 20 gezet.

avatar van esteban
Feel united!

avatar van Poek
In mijn lijstje twee keer Denemarken (waaronder de zojuist genoemde jongere oudere), Zweden, Duitsland, een Noorstalig nummer en een Nieuwzeelandse zangeres (die in weinig lijstjes zal staan, al zie ik dat GrafGantz het album een 4.0 heeft gegeven).

Mijn favoriete soundtrack komt uit 2002, van een film gebaseerd op een boek van Nick Hornby. Daarop staat een van mijn favoriete singles ooit.
Een andere mooie soundtrack uit 2002 is met allerlei Beatlescovers. Eigenlijk wilde Sean Penn de originele nummers in de film, maar Michael Jackson wilde daar $300.000 per stuk voor. Laten coveren was een stuk goedkoper, in mijn lijst staat zijn broer samen met een zangeres die ondanks haar naam toch echt vrouw is.

avatar van ranja
Poek schreef:
zijn broer samen met een zangeres die ondanks haar naam toch echt vrouw is.

Die overigens een echtpaar zijn Mijn lijstje niet gehaald overigens, solo net niet en met haar man (ha) niet echt overwogen.

avatar van esteban
Poek schreef:

Mijn favoriete soundtrack komt uit 2002, van een film gebaseerd op een boek van Nick Hornby. Daarop staat een van mijn favoriete singles ooit.


Oja! Compleet vergeten. Maar goed dat jij er aan gedacht hebt. Die film was geheel onverwachts ook een heel aangename verrassing destijds. Stond toen zelfs in mijn TOP 10, uitzonderlijk voor dat genre.

avatar van johan de witt
In mijn lijst ook Denemarken.
Ook Zweden, Rusland, Canada en 2 keer Nederland.
UK vs US eindigt in 8-6 deze week.

avatar van Arrie
Hier ook Denemarken, evenals Frankrijk, Zweden, IJsland (2x zelfs) en Japan!

avatar van luigifort
8x Amerika
6x Engeland
2x Nederland
1x Ierland
1x Schotland
1x Australië
1x Zweden
1x het beste lijstje

avatar van zaaf
3x Scandinavië
6½x UK
10½x US

avatar van EttaJamesBrown
1x Wonderland
19 x niet Wonderland

avatar van zaaf
Wonderland / Jump
. . . . . . .
Artist XTC
Type Single
Released 24 juni 1983

Afgekeurd Etta...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:50 uur

geplaatst: vandaag om 18:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.