MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Kom er maar in zaaf...
Benieuwd naar de oscar voor het beste lied...

zaaf
Of het het weer is, het jaar, het gezelschap of iets persoonlijks, er zijn een paar oudgedienden niet bij dit jaar..

Met Niek er weer bij komen we toch aan 40 lijsten en 312 genoemde singlettes

22 van die lijsten bevatten onze nr 1 van 2003, die daarmee 510 punten behaalde. Niet slecht voor een .... eh....

De nr 20 haalde slechts 144 punten, dus de top was haalbaar... toch hebben slechts 20 het gered. Heel gek.

Zeer benieuwd. Al zal ik met vetraging volgen. Blame de Oscars.

Ik ben benieuwd wie de wedstrijd wint

zaaf schreef:
22 van die lijsten bevatten onze nr 1 van 2003, die daarmee 510 punten behaalde. Niet slecht voor een .... eh....
Promo toch weer niet (#1 RYM)? Of cover (#3 RYM)? We wachten in spanning af!

JoaMuse schreef:
(quote)
Promo toch weer niet (#1 RYM)? Of cover (#3 RYM)? We wachten in spanning af!

neger?

Ik ben heel benieuwd of we een lijst krijgen met the usual suspects of dat ons veel verassingen te wachten staat!

Benieuwd of Spinvis ook voorbij komt

dix
luigifort schreef:
Nee, zaaf zit vast bij de Groet van Schoorl en er rijden geen treinen...

Inderdaad, Bello rijdt al een eeuw niet meer.
Die kachelt z'n laatste rondjes bij Medemblik.

jordidj1 schreef:
Benieuwd of Spinvis ook voorbij komt

Denk het niet. Spinvis was toch een promo?

Promofoob

zaaf
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/85104504_2847568585289968_5714509461125595136_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_ohc=i97WzNRI-1YAX8F2X5M&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=0df8a7df19bd2d64a07eafcf6a369d52&oe=5EC04B92

Het is niet helemaal mijn lijst, maar (hoezo maar…) ik zie toch voor velen enige reden tot tevredenheid. Kijken of dat in de responses terug te vinden is…

zaaf
20. Moloko - Forever More
https://www.youtube.com/watch?v=_3TlIHyMJ-M

Punten : 144
Nom. : 8x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #56 voor 2003
Dance-Pop, Funky House, House

Floorfiller van Moloko, van hun laatste, Statues.

19. Flaming Lips - Yoshimi Battles the Pink Robots Pt. 1
https://www.youtube.com/watch?v=L9saeLg_GQg

Punten : 146
Nom. : 7x

RYM's #18 voor 2003
Neo-Psychedelia, Psychedelic Pop, Indie Pop

Singalong titelsong van The Flaming Lips, van hun 10e, het commerciële doorbraakalbum.

Dat verklaart mijn voorliefde voor Yoshimi: een commerciële singalong! Ja, in die hoek zit mijn smaak.

Ik zing niet mee (laat staan dat ik het koop) en ik ga de vloer niet op.
Tot nu toe zeer ontevreden

En dan heb ik ook nog Oya Lélé over het hoofd gezien, zie ik

Het nummer van Moloko is wel fijn, dat van Flaming Lips wat minder. Beiden niet in mijn lijstje.

Ook ik kan geen vreugdedansje doen

5. The Flaming Lips - Yoshimi Battles the Pink Robots pt. 1

Flaming Lips, daar ben ik een aanzienlijke periode groot fan van geweest. Dusdanig dat ik Yoshimi op vinyl heb aangeschaft. Het idee was uiteraard om later een mooie platenspeler erbij te kopen, maar ik concludeerde dat het verzamelen van vinyl wel een erg geld-drainerende hobby was. Die platenspeler is er dus nooit gekomen en mijn verzameling vinyl is altijd bij deze ene plaat gebleven. ongedraaid wel, mint condition

Dat gezegd hebbende, wil ik nog even de negativiteit hierboven tackelen en zeggen dat, ondanks het ogenschijnlijk hoge sing-a-long gehalte, Flaming Lips altijd garant staan voor een hyperactieve, zwaar optimistische, drug-fueled neo-psychedelica sound die nog altijd uniek is in het huidige muzieklandschap!

Allebei niet. Beluister ik net 'Comforting Sounds' van Mew voor de Ladder though. Besef ik dat ik die over het hoofd heb gezien want ook uit '03. Ging m'n #1 geweest zijn denk ik. Hopelijk haalt ie het alsnog. Om te janken zo mooi.

Ik ook niet.

Buiten de punten, maar wel in de top 50:

25. Moloko - Forever More

Had hem niet in mijn top 20 verwacht, maar in de herdraai vond ik Forever More veel beter dan verwacht. Eindelijk eens een dansplaat die het haalt.

0 raak , wel erg tevreden

Forever More heb ik met plezier een aantal keer herbeluisterd naar aanloop van deze editie. Als we een top 30 moesten insturen had ie m'n lijstje gehaald, nu dus net niet.

19. Moloko - Forever More

Wel verrassend dat deze het haalt en The Time Is Now destijds niet...

Johnny Marr schreef:
Beluister ik net 'Comforting Sounds' van Mew voor de Ladder though. Besef ik dat ik die over het hoofd heb gezien want ook uit '03.

Hopelijk vind je een heel klein beetje troost uit het feit dat ik m wel in mijn lijst heb

johan de witt schreef:
Ik ook niet.

Slechte dag?

12. Moloko - Forever More

Róisín

zaaf
18. Kanye West - Through the Wire / Two Words
https://www.youtube.com/watch?v=SJ3SVkhdwdQ

Punten : 158
Nom. : 7x

RYM's #5 voor 2003
Hip Hop

West had in 2002 een ongeluk waardoor zijn kaak was gebroken en z'n bakkes was gesloten met metaaldraad. Ik verwacht hier wel een goeie grap over In die staat gebruikte hij Chaka Khan's Through The Fire om er Through The Wire van te maken. Debuutsingle en de leader van zijn eerste plaat The College Dropout.

17. Coldplay - Clocks
https://www.youtube.com/watch?v=-t8lF5Bh3Xs

Punten : 173
Nom. : 9x
Nr. 1 van : esteban

RYM's #45 voor 2003
Pop Rock, Alternative Rock

Grappig: Clocks was de reden dat de 2e albumrelease een paar maanden werd uitgesteld. Ze maakten een demo met songs voor hun 3e omdat het album in de afmixfase was. Nadat manager Harvey het nummer hoorde, met als thema haast, overtuigde hij de band dat ze dus geen haast moesten maken met de release en het nummer op de plaat zetten waar het hoorde.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:32 uur

geplaatst: vandaag om 00:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.