MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
Casartelli (moderator)
Film Pegasus schreef:
Al meteen een eerste single uit mijn lijstje. Waar ik bewust voor de B-kant ging.
motel matches schreef:
Ik ging bij 20 ook vooral voor de B-kant
Voor degenen die al mijn bijdragen aan dit topic minutieus bijgehouden hebben zal het niet als een verrassing komen: idem hier (en wel op 2).

Hazy Shade is inderdaad niet onverdienstelijk gecoverd door The Bangles (dat was ook mijn kennismaking met het nummer). Dat laatste fenomeen geldt overigens ook voor Summer in the City (dank ome Joe...).

zaaf
18. Otis Redding - Try a Little Tenderness (262)
https://www.youtube.com/watch?v=IQ9n2_5mbig

Punten : 232
Nom. : 11x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #14 voor 1966
Southern Soul, Deep Soul

Nummer geschreven in 1932 en door een aantal artiesten de hitparade ingezongen in 1933. Ook Bing Crosby nam er dat jaar zijn versie van op. Otis' versie is een tamelijk aangepaste, het arrangement werd door Isaac Hayes bewerkt en Booker T. & the MG's namen de instrumenten voor hun rekening. In het crescendo wordt de Duke Ellington/Lee Gaines song Just Squeeze Me (But Please Don't Tease Me) nog aangehaald.

17. Beatles - Yellow Submarine / Eleanor Rigby (265)
https://www.youtube.com/watch?v=HuS5NuXRb5Y

Punten : 236
Nom. : 12x
Nr. 1 van : 50tracks

RYM's #60 voor 1966
Psychedelic Pop, Baroque Pop

Veelal (maar niet steeds) gekozen voor de bejubelde B-zijde, waarop 3 Beatles slechts hun stem laten horen. Maar, een monument van een song. Kant A is bedoeld als kinderliedje.

Allebei in mijn lijst bitch

Revolver is wel mijn favoriete album, dit album is wel een voorbeeld van 'het totaal is meer dan de som van de onderdelen'. Als losse nummers doen Eleanor Rigby en zeker Yellow Submarine me niet veel, op het album past het perfect.
Overigens is m'n favoriete nummer van dat album niet op single verschenen (And your bird can sing).

DjFrankie (moderator)
Nog niks alleen voorspelling van Eleanor Rigby

Had Otis op twee voorspeld. Vraag niet waarom

Ja Otis stelt echt teleur, had ik ook zeker in de top-10 verwacht.

Nog niks van mijn lijst

'T is maar goed dat ik geen voorspelling heb ingediend; Otis had ik op de tweede plek verwacht. Schandalig. Ik zou haast per direct weer stoppen met dit spel.

Wel fijn dat The Beatles (voorlopig) ook teleurstellen. Eleanor Rigby is best mooi, maar Yellow Submarine toplijst-onwaardig. En die twee hiervoor zijn ook niet veel meer dan "wel aardig".

Mijn single top-40 van 1966:

3. Otis Redding - Try a Little Tenderness

Nu Otis al zo vroeg is langsgekomen vrees ik voor mijn #2 en #4. En mijn #1, #5 en #7, #9 en #10 verwacht ik ook niet in de top-20. Zo wordt het wel heel mager. De voorspelde winnaar is ook al NMD.

Lastig he, al die verschillende smaken Loop ik al tegen aan sinds ik mee stem met allerlei topics als top2000, witte trui, song van het jaar etc. Zelfs in deze serie al, was 62-64 niet bepaald een succes ondanks dat mij nummer 1 op 2 stond.
Als ik overal mee zou stoppen waar mijn smaak het slecht doet blijft er volgens mij niks over

Casartelli (moderator)
Ik had een top-15 ingediend en daardoor kon deze van The Beatles net mee. Ook voor mij nét op het B-kantje, maar (naar ik vermoed) met kleiner verschil dan voor de meeste andere deelnemers hier.

02 Simon & Garfunkel - A Hazy Shade of Winter / For Emily, Whenever I May Find Her (1966)
15 The Beatles - Yellow Submarine / Eleanor Rigby (1966)
ranja schreef:
Als ik overal mee zou stoppen waar mijn smaak het slecht doet blijft er volgens mij niks over
Klinkt bekend al kan ik doorgaans met de uitslag van dat ene topic dat ik al een aantal jaar zelf organiseer redelijk uit de voeten

ranja schreef:
Lastig he, al die verschillende smaken Loop ik al tegen aan sinds ik mee stem met allerlei topics als top2000, witte trui, song van het jaar etc. Zelfs in deze serie al, was 62-64 niet bepaald een succes ondanks dat mij nummer 1 op 2 stond.

Mopperen is voor mij een vast onderdeel bij dit topic (en zijn voorlopers)

Mijn nummer 4 EB vd Bietels en bij mij Otis op 5, 2 pracht songs.

De Beatles werden maar liefst 3 keer in de top 3 voorspeld en Otis 1 keer. Deze update doet dus pijn. In mij top 20 staat Eleanor Rigby op 3. Niet te geloven dat er in 1966 blijkbaar nog 16 mooiere nummers zijn gemaakt....

Ik hoop dat we hiermee de tweederangsartiesten hebben gehad en dat het nu tijd wordt voor de echte toppers, zoals The Young Rascals, The Belles en Johnny Rivers.

Ik heb er 2 van de Bietels, maar deze niet. De b-kant is prachtig, maar de a-kant doet hem de das om. Otis heb ik wel, op plek 17. Duidelijk een sterk jaar dit, want dat is gewoon een topnummer.

Casartelli schreef:
Dat laatste fenomeen geldt overigens ook voor Summer in the City (dank ome Joe...).

Ja fijne versie, of heb je het over een andere Joe...

Summer in the City (Voice) - YouTube

Beide niet al had ik in 1ste instantie over het b kantje heen gelezen. Alleen de duikboot is bij voorbaat al geheel kansloos.

Otis was de nummer 1 van Edgar toch?

vigil schreef:
Otis was de nummer 1 van Edgar toch?
Ja! Maar ik was net een uurtje of twee te laat dus mijn lijstje telt niet mee voor de officiële statistieken. Eleanor Rigby had ik trouwens op twee. In die waardering heb ik Yellow Submarine totaal genegeerd, het ging me om Eleanor.

1. Otis Redding - Try a Little Tenderness / I'm Sick Y'all
2. The Bealtes - Yellow Submarine / Eleanor Rigby
20. The Lovin' Spoonful - Summer in the City / Butchie's Tune

Drie hits al, en Simon & Garfunkel vielen bij mij als laatste af.

zaaf
16. Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Any More / After the Lights Go Out
https://www.youtube.com/watch?v=0q6YWDm0GSU

Punten : 239
Nom. : 12x

RYM's #11 voor 1966
Baroque Pop, Brill Building

Geschreven door Bob Crewe and Bob Gaudio, de songwriters voor met name de Four Seasons, voor Frankie Valli solo. De song deed niet heel veel, maar de cover van de Walkers des te meer. Voor de liefhebber zullen we dan maar zeggen.

15. Easybeats - Friday on My Mind
https://www.youtube.com/watch?v=n3DK95SwWek

Punten : 243
Nom. : 13 x

RYM's #15 voor 1966
Beat Music, Mod

Kende ik altijd al wel, maar met wat meer aandacht blijft dit nummer en de uitvoering fier overeind. Easybeats, natuurlijk de band van zeer belangrijke Aussies Vanda en Young (die weer relevante broers had). Zanger Stevie Wright had in '74 in NL nog een klein hitje met Evie.

Easybeats, met inderdaad Flash & The Pan als bandleden, mijn nummer 5.
Overigens kende ik die het eerst in de versie van Gary Moore, geen slechte cover...

Ha, die Easybeats! Nu ik de livebeelden zie, valt me op hoe groot de gelijkenis is met The Ramones. Kapsel en gitaarposes.

Walker Brothers bij mij op 4.

Mijn single top-40 van 1966:

3. Otis Redding - Try a Little Tenderness
16. The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Any More / After the Lights Go Out

Dankzij één van de beste afleveringen van The X-Files (daar wel in de potsierlijke uitvoering van Cher).

Easybeats dicht in de buurt van de top-40.

Walker Brothers bij mij op 5 en Easybeats op 10!

Walker Brothers had ik in de voorspelling op 7

DjFrankie (moderator)
18 The Walker Brothers - The Sun Ain't Gonna Shine Any More
21 The Easybeats - Friday on My Mind

06. The Walker Brothers - The sun ain't gonna shine any more
13. Simon & Garfunkel - A hazy shade of winter / For Emily, whenever I may find her
19. The Easybeats - Friday on my mind

Al drie mooie hits.

zaaf
14. Buffalo Springfield - For What It's Worth (Stop, Hey What's That Sound) / Do I Have to Come Right Out and Say It 
https://www.youtube.com/watch?v=gp5JCrSXkJY

Punten : 251
Nom. : 12 x

RYM's #17 voor 1966
Folk Rock

Geschreven door Stephen Stills in een onrustig LA eind '66, in december opgenomen en de 23e op single uitgebracht, vooruitlopend op het debuutalbum uit '67. Song werd veelal gebruikt als anti oorlogsong.

13. Four Tops - Reach Out, I'll Be There
https://www.youtube.com/watch?v=NsmWEJmpxdw

Punten : 257
Nom. : 13 x

RYM's #7 voor 1966
Pop Soul, Soul

Goeie groep, die Four Tops. En dit is hun bekendste en grootste hit, waarvan ook een cover een grote hit werd. Levi Stubbs werd door het team Holland–Dozier–Holland tot de limieten van zijn stem gedreven om de emotie goed door te laten komen.

Weinig soul bij mij in de lijst maar deze stond toch maar mooi op 15

Ik heb ze allebei niet en ook niet voorspeld.
Wel prettige nummers.

Verkeerde 4T

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:08 uur

geplaatst: vandaag om 04:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.