MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
zaaf
Nog 0,57 dagen over voor de editie 1966 , 34 lijsten binnen...

Ik hoop op:
123poetertjes, Edgar18, Hacker, johan de witt, Marzipaintree, wibro en Teunnis

Ik ben weer van de partij! Deze lastpak komt nu elke dag... euh week. Hopelijk doen er ondertussen ook genoeg vrouwen mee. In mijn top-10 is het aandeel vrouw zelfs groter dan de mannen, meer dan vier vrouwen dus. Je zou kunnen zeggen, meer dan wat dan ook.

Vraagje: ligt de Singles Top 20 van 1966 eigenlijk in het verleden, het heden of de toekomst?

Overigens, er staat op RYM een singletje van de allerbeste westernfilm ooit gemaakt, waar nauwelijks op gestemd is - 't is ook wel een beetje een vage uitgave - en dus snel over het hoofd kan worden gezien. Ik dacht, laat ik de goederik uithangen en jullie hier op attenderen, al denk ik dat ik hier een beetje laat mee ben.

EDIT: Ook de dame uit suikerstad heeft een aantal briljante singles die niet echt hoog in de RYM-lijst staan.

De RYM jaarlijst zal voor mij steeds minder belangrijk worden; ik zal vanaf eind 70s vooral op RYM naar m'n eigen collectie kijken. Nu is het nog wel een handige lijst om als selectie- en 'doorklik'lijst te gebruiken - van 1 single van een band doorklikken naar de bandpagina en kijken wat er nog meer is van hetzelfde jaar. Aangezien ik van de 60s en vroege 70s toch minder in m'n collectie heb (wel redelijk wat verzamelaars maar dat zegt weer niks over jaar van uitgave)

Wordt weer kantje boord zaaf. Reken er niet op dan is de verrassing des te groter als het toch lukt.

Tot nu toe 10 voorspellingen binnen met 4 verschillende nr 1's. Slechts 1 nummer is door iedereen in de top 10 geplaatst. In totaal zijn 24 verschillende nummers genoemd, waarvan 6 nummers door maar 1 iemand.

zaaf
Omstandigheden waarin ik mijzelf kansen zou toedichten....

Ik ben NL helemaal vergeten voor mijn lijstje

zaaf
zou het ze nog lukken? 1 hour to go Edgar18 en 123poetertjes

Het zou kunnen dat ik morgen ietwat uitslaap. zaaf start wel bij zonsopkomst?

zaaf
EttaJamesBrown schreef:
Het zou kunnen dat ik morgen ietwat uitslaap. zaaf start wel bij zonsopkomst?
ik schat mijn openingspost rond 7.30 uur

zaaf
Met een dichte bus kan ik een monsterzege melden. De stats volgen

zaaf
210 singles zijn in de totaallijst te vinden. 39 lijsten maken daar deel van uit en maar liefst 29 ervan bevatten de nummer 1. die haalde dus een topscore van 653 punten!

zaaf schreef:
Met een dichte bus kan ik een monsterzege melden.

Zaaf alleen weet.

Teunnis schreef:
(quote)

Zaaf alleen weet.

Nou ja, het is strandweer hè...

Casartelli (moderator)
Ik ben door Baas B in de boot genomen.

Teunnis schreef:
(quote)

Zaaf alleen weet.

ik snap hem nu pas

zaaf
https://dr6cv7ca50zk9.cloudfront.net/w_1280,h_720/s3-top-40/1ba7453d-5a35-4183-b314-9cfb4479f898.png

Paasontbijt of niet, de beste singles van 1966 worden vanaf nu aan u voorgeschoteld.

Met een bijzonderheidje: Edgar18 had zijn lijst klaarblijkelijk klaar toen ik net uitgeschreven was en de lichten had uitgedaan. Ik heb niet de tijd om dientengevolge wat zaken om te zetten en aan te passen, maar wel heb ik zijn punten bij het totaal gerekend en tussen haken achter de titel vermeld.
Daar wil ik verder geen gewoonte van maken.

zaaf
20. Simon & Garfunkel - A Hazy Shade of Winter / For Emily, Whenever I May Find Her
https://www.youtube.com/watch?v=-HQ2j-SGBZk

Punten : 221
Nom. : 11x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #78 voor 1966
Folk Rock, Folk Pop

Veelal (maar niet steeds) gekozen voor de B-zijde die als stand out track te boek staat. Is het een liefdeslied of is het abstracter? Kant A is nog prettig gecovered door The Bangles.

19. Lovin' Spoonful - Summer In The City (239)
https://www.youtube.com/watch?v=U5bUmx-hk-c

Punten : 228
Nom. : 12x
Nr. 1 van : niemand

RYM's #23 voor 1966
Psychedelic Pop, Pop Rock, Sunshine Pop

Sympathiek nummer met verrassend veel bijval.

Al meteen een eerste single uit mijn lijstje. Waar ik bewust voor de B-kant ging.

13. Simon & Garfunkel - A hazy shade of winter / For Emily, whenever I may find her

Nog niets, dus alle 20 nog in de race voor de top 10.

catchup
nog nooit gehoord die 20b, apart

beide in mijn lijst Ik ging bij 20 ook vooral voor de B-kant

5. The Lovin' Spoonful - Summer in the City
15. Simon & Garfunkel - A Hazy Shade of Winter / For Emily, Whenever I May Find Her

Ik zie Emily liever spelen.

EttaJamesBrown schreef:
Ik zie Emily liever spelen.

moet je haar toch eerst vinden

Gelijk al een eerste overeenkomst, het behoudens sympathiek ook vooral erg goede nummer van The Lovin' Spoonful heb ik op zes!

S&G heb ik met een ander rockliedje, beide niet in de voorspelling

Lovin' Spoonful stond wel op mijn 'short'list maar toch kansloos voot een top 20 notering.

Bij S&G is het juist de combinatie van sterke A- en B-kant waardoor ze bij mij op 3 eindigen.

Lovin’ Spoonful ❤️ twaalfde in mijn lijst en voorspeld op 10

Lovin’ Spoonful is 3 keer voorspeld en alle keren op nr 10.

Beiden niet in mijn lijst en niet voorspeld.
Wel okeeje nummers verder.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:18 uur

geplaatst: vandaag om 18:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.