Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 21 april 2019, 07:22 uur
Nog 0,57 dagen over voor de editie 1966 , 34 lijsten binnen...
Ik hoop op:
123poetertjes, Edgar18, Hacker, johan de witt, Marzipaintree, wibro en Teunnis
Ik hoop op:
123poetertjes, Edgar18, Hacker, johan de witt, Marzipaintree, wibro en Teunnis
0
geplaatst: 21 april 2019, 13:43 uur
Ik ben weer van de partij!
Deze lastpak komt nu elke dag... euh week. Hopelijk doen er ondertussen ook genoeg vrouwen mee. In mijn top-10 is het aandeel vrouw zelfs groter dan de mannen, meer dan vier vrouwen dus. Je zou kunnen zeggen, meer dan wat dan ook.
Vraagje: ligt de Singles Top 20 van 1966 eigenlijk in het verleden, het heden of de toekomst?
Overigens, er staat op RYM een singletje van de allerbeste westernfilm ooit gemaakt, waar nauwelijks op gestemd is - 't is ook wel een beetje een vage uitgave - en dus snel over het hoofd kan worden gezien. Ik dacht, laat ik de goederik uithangen en jullie hier op attenderen, al denk ik dat ik hier een beetje laat mee ben.
EDIT: Ook de dame uit suikerstad heeft een aantal briljante singles die niet echt hoog in de RYM-lijst staan.
Deze lastpak komt nu elke dag... euh week. Hopelijk doen er ondertussen ook genoeg vrouwen mee. In mijn top-10 is het aandeel vrouw zelfs groter dan de mannen, meer dan vier vrouwen dus. Je zou kunnen zeggen, meer dan wat dan ook.Vraagje: ligt de Singles Top 20 van 1966 eigenlijk in het verleden, het heden of de toekomst?

Overigens, er staat op RYM een singletje van de allerbeste westernfilm ooit gemaakt, waar nauwelijks op gestemd is - 't is ook wel een beetje een vage uitgave - en dus snel over het hoofd kan worden gezien. Ik dacht, laat ik de goederik uithangen en jullie hier op attenderen, al denk ik dat ik hier een beetje laat mee ben.
EDIT: Ook de dame uit suikerstad heeft een aantal briljante singles die niet echt hoog in de RYM-lijst staan.
1
geplaatst: 21 april 2019, 14:18 uur
De RYM jaarlijst zal voor mij steeds minder belangrijk worden; ik zal vanaf eind 70s vooral op RYM naar m'n eigen collectie kijken. Nu is het nog wel een handige lijst om als selectie- en 'doorklik'lijst te gebruiken - van 1 single van een band doorklikken naar de bandpagina en kijken wat er nog meer is van hetzelfde jaar. Aangezien ik van de 60s en vroege 70s toch minder in m'n collectie heb (wel redelijk wat verzamelaars maar dat zegt weer niks over jaar van uitgave)
1
geplaatst: 21 april 2019, 15:27 uur
Wordt weer kantje boord zaaf. Reken er niet op dan is de verrassing des te groter als het toch lukt.
0
geplaatst: 21 april 2019, 18:45 uur
Tot nu toe 10 voorspellingen binnen met 4 verschillende nr 1's. Slechts 1 nummer is door iedereen in de top 10 geplaatst. In totaal zijn 24 verschillende nummers genoemd, waarvan 6 nummers door maar 1 iemand.
0
zaaf
geplaatst: 21 april 2019, 18:49 uur
Omstandigheden waarin ik mijzelf kansen zou toedichten....
0
zaaf
geplaatst: 21 april 2019, 20:00 uur
zou het ze nog lukken? 1 hour to go Edgar18 en 123poetertjes
0
geplaatst: 21 april 2019, 20:20 uur
Het zou kunnen dat ik morgen ietwat uitslaap. zaaf start wel bij zonsopkomst?
1
zaaf
geplaatst: 21 april 2019, 20:23 uur
EttaJamesBrown schreef:
Het zou kunnen dat ik morgen ietwat uitslaap. zaaf start wel bij zonsopkomst?
ik schat mijn openingspost rond 7.30 uurHet zou kunnen dat ik morgen ietwat uitslaap. zaaf start wel bij zonsopkomst?
0
zaaf
geplaatst: 21 april 2019, 21:01 uur
Met een dichte bus kan ik een monsterzege melden. De stats volgen
1
zaaf
geplaatst: 21 april 2019, 21:06 uur
210 singles zijn in de totaallijst te vinden. 39 lijsten maken daar deel van uit en maar liefst 29 ervan bevatten de nummer 1. die haalde dus een topscore van 653 punten!
3
geplaatst: 21 april 2019, 21:09 uur
zaaf schreef:
Met een dichte bus kan ik een monsterzege melden.
Met een dichte bus kan ik een monsterzege melden.
Zaaf alleen weet.
1
geplaatst: 21 april 2019, 22:14 uur
0
geplaatst: 22 april 2019, 00:18 uur
2
zaaf
geplaatst: 22 april 2019, 07:15 uur
https://dr6cv7ca50zk9.cloudfront.net/w_1280,h_720/s3-top-40/1ba7453d-5a35-4183-b314-9cfb4479f898.png
Paasontbijt of niet, de beste singles van 1966 worden vanaf nu aan u voorgeschoteld.
Met een bijzonderheidje: Edgar18 had zijn lijst klaarblijkelijk klaar toen ik net uitgeschreven was en de lichten had uitgedaan. Ik heb niet de tijd om dientengevolge wat zaken om te zetten en aan te passen, maar wel heb ik zijn punten bij het totaal gerekend en tussen haken achter de titel vermeld.
Daar wil ik verder geen gewoonte van maken.
Paasontbijt of niet, de beste singles van 1966 worden vanaf nu aan u voorgeschoteld.
Met een bijzonderheidje: Edgar18 had zijn lijst klaarblijkelijk klaar toen ik net uitgeschreven was en de lichten had uitgedaan. Ik heb niet de tijd om dientengevolge wat zaken om te zetten en aan te passen, maar wel heb ik zijn punten bij het totaal gerekend en tussen haken achter de titel vermeld.
Daar wil ik verder geen gewoonte van maken.
0
zaaf
geplaatst: 22 april 2019, 07:23 uur
20. Simon & Garfunkel - A Hazy Shade of Winter / For Emily, Whenever I May Find Her
https://www.youtube.com/watch?v=-HQ2j-SGBZk
Punten : 221
Nom. : 11x
Nr. 1 van : niemand
RYM's #78 voor 1966
Folk Rock, Folk Pop
Veelal (maar niet steeds) gekozen voor de B-zijde die als stand out track te boek staat. Is het een liefdeslied of is het abstracter? Kant A is nog prettig gecovered door The Bangles.
19. Lovin' Spoonful - Summer In The City (239)
https://www.youtube.com/watch?v=U5bUmx-hk-c
Punten : 228
Nom. : 12x
RYM's #23 voor 1966
Psychedelic Pop, Pop Rock, Sunshine Pop
Sympathiek nummer met verrassend veel bijval.
https://www.youtube.com/watch?v=-HQ2j-SGBZk
Punten : 221
Nom. : 11x
RYM's #78 voor 1966
Folk Rock, Folk Pop
Veelal (maar niet steeds) gekozen voor de B-zijde die als stand out track te boek staat. Is het een liefdeslied of is het abstracter? Kant A is nog prettig gecovered door The Bangles.
19. Lovin' Spoonful - Summer In The City (239)
https://www.youtube.com/watch?v=U5bUmx-hk-c
Punten : 228
Nom. : 12x
RYM's #23 voor 1966
Psychedelic Pop, Pop Rock, Sunshine Pop
Sympathiek nummer met verrassend veel bijval.
0
geplaatst: 22 april 2019, 08:39 uur
Al meteen een eerste single uit mijn lijstje. Waar ik bewust voor de B-kant ging.
13. Simon & Garfunkel - A hazy shade of winter / For Emily, whenever I may find her
13. Simon & Garfunkel - A hazy shade of winter / For Emily, whenever I may find her
0
geplaatst: 22 april 2019, 08:48 uur
beide in mijn lijst Ik ging bij 20 ook vooral voor de B-kant
5. The Lovin' Spoonful - Summer in the City
15. Simon & Garfunkel - A Hazy Shade of Winter / For Emily, Whenever I May Find Her
5. The Lovin' Spoonful - Summer in the City
15. Simon & Garfunkel - A Hazy Shade of Winter / For Emily, Whenever I May Find Her
0
geplaatst: 22 april 2019, 09:16 uur
0
geplaatst: 22 april 2019, 09:21 uur
Gelijk al een eerste overeenkomst, het behoudens sympathiek ook vooral erg goede nummer van The Lovin' Spoonful heb ik op zes!
S&G heb ik met een ander rockliedje, beide niet in de voorspelling
S&G heb ik met een ander rockliedje, beide niet in de voorspelling
0
geplaatst: 22 april 2019, 09:46 uur
Lovin' Spoonful stond wel op mijn 'short'list maar toch kansloos voot een top 20 notering.
0
geplaatst: 22 april 2019, 10:18 uur
Bij S&G is het juist de combinatie van sterke A- en B-kant waardoor ze bij mij op 3 eindigen.
0
geplaatst: 22 april 2019, 11:07 uur
Beiden niet in mijn lijst en niet voorspeld.
Wel okeeje nummers verder.
Wel okeeje nummers verder.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.