MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Singles Top 20 Per Jaar

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Yes the Byrds. Mijn nummer 3 en ook voorspeld.

Op plek 11 hier, m'n favoriete Byrds-single.

Ik dacht dat de jaren '60 nog te vroeg waren voor mij om aan te haken qua muzikale kennis, maar als ik zie welke nummers uit 1965 en 1966 voorbij komen, heb ik eigenlijk geen excuus meer om ook aan te haken qua lijstjes

ook (weer) niet in mijn lijstje, wel in de voorspelling maar ik neem aan dat iedereen die zal hebben. Ik had m op 4, dus een beetje in de buurt zal ik maar zeggen

Eerst wel, toen weer niet in mijn top 20:
29 The Byrds -Eight Miles High

Wel heb ik juist gisteren tweede hands eindelijk de LP Eight Miles High van the Golden Earring gekocht.

De beste van het jaar en ook voorspeld op 7

Geweldig nummer, bij The Beatles' Ticket to Ride hoor je al lichte Indiase invloeden, maar dit is pas echt raga rock.

catchup
Weer zo’n blinde vlek, terwijl ik toch wel Indialiefhebber ben

02. Tim Hardin – Hang On to a Dream / It'll Never Happen Again
03. Simon & Garfunkel- A Hazy Shade of Winter / For Emily, Whenever I May Find Her
07. The Byrds – Eight Miles High/ Why?
11. The Easybeats – Friday on My Mind / Made My Bed, Gonna Lie in It
20. The Walker Brothers – The Sun Ain’t Gonna Shine Anymore / After the Lights Go Out

Ik begin te vrezen voor de rest van mijn top tien. Jullie hebben vast ook de verkeerde Stones erin gestemd.

Beach Boys nog 3 keer?
Zou dat niet fijn zijn.

Ik ben meer voor drie keer fruit.

DjFrankie (moderator)
2 keer fruit en een land waar veel wordt gedanst

DjFrankie schreef:

Swentibold?

DjFrankie schreef:

De hele nacht?

DjFrankie schreef:

En tijdens het dansen zingen ze nananananananananananananananananana?

zaaf
6. Kinks - Sunny Afternoon (395)
https://www.youtube.com/watch?v=2JJszWo8Aow

Punten : 369
Nom. : 18 x
Nr. 1 van : EttaJamesBrown

RYM's #5 voor 1966
Sunshine Pop, Pop Rock

Fraai lied. Die Ray Davies kan best een potje pennen. Z'n bandje doet het over het algemeen in de sixties ook goed, dus ik ben met deze prestatie dik tevree.

Casartelli (moderator)
johan de witt schreef:
Beach Boys nog 3 keer?
Zou dat niet fijn zijn.
Zou mij ook wel goede... ehm... trillingen geven. Tot die tijd nog een bescheiden match met The Byrds.

02 Simon & Garfunkel - A Hazy Shade of Winter / For Emily, Whenever I May Find Her (1966)
11 The Byrds - Eight Miles High / Why? (1966)
13 The Beatles - Paperback Writer / Rain (1966)
15 The Beatles - Yellow Submarine / Eleanor Rigby (1966)

02. Buffalo Springfield - For what it's worth
06. The Walker Brothers - The sun ain't gonna shine any more
08. The Kinks - Sunny Afternoon
10. James Brown - It's a man's man's man's world
11. Jimi Hendrix - Hey Joe
13. Simon & Garfunkel - A hazy shade of winter / For Emily, whenever I may find her
19. The Easybeats - Friday on my mind

Gezien sommige hier de eigenaardige regel hebben om maar 1 single per artiest te nemen, zullen we nog 5 verschillende namen krijgen. 1 banaan, de strandjongens misschien?, nog Beatles of zijn we daar al vanaf? Stones? Ike & Tina? Er mag ook nog een Frans nummer komen, zou een aangename verrassing zijn.

In mijn eigen lijst op 7, in de voorspelling iets te hoog want ik voorspelde m op drie

The Kinks had ik ook op 6, op 5 voorspeld.

Na het halen van nummer 1 in mijn lijst van (1962-)1964 en nummer 10 in 1965 staan the Kinks in 1966 bij mij op 9, met dit nummer dus.

Film Pegasus schreef:

Gezien sommige hier de eigenaardige regel hebben om maar 1 single per artiest te nemen, zullen we nog 5 verschillende namen krijgen. 1 banaan, de strandjongens misschien?, nog Beatles of zijn we daar al vanaf? Stones? Ike & Tina?

Nou dat lijkt me niet, omdat sommige die regel hebben is dat niet automatisch ook voor de uitslag natuurlijk.

2x Warhol verwacht ik nog en Beach Boys misschien? Lijkt mij een zekerheidje op t podium.

2 keer BB toch minimaal, en dan nog die Tour of Duty en VU sowieso

Ja die rode deur die zwart moet worden

Ik heb overigens niet bewust 1 single per artiest maar in de praktijk komt het er bij dit soort jaren toch vaak wel van.
In de 70s denk ik dat me dat zeker niet gaat lukken maar als het aanbod vanaf 1977 weer groter wordt dan wordt de kans daarop wel weer groter.

Aardig liedje van the Kinks, bij mij op 36. Wel toepasselijk voor de wandeling net met de hond op deze sunny afternoon.

dix
Tijd voor Phil

zaaf
En Don!

zaaf
5. Beach Boys - Wouldn't It Be Nice / God Only Knows
https://www.youtube.com/watch?v=AOMyS78o5YI

Punten : 381
Nom. : 16 x
Nr. 1 van : Johnny Marr, Marzipaintree

RYM's #1 voor 1966
Baroque Pop, Sunshine Pop

O o o wat is dat God Only Knows toch een mooie compositie. Echt. En lekker psychedelisch enzo. Maarja, het is me verdomme nog steeds te zoet. In de USA stonden de A- en B-kant in deze volgorde, in vele landen was dat omgekeerd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:31 uur

geplaatst: vandaag om 16:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.